کرم رفع پف زیر چشم

از بین بردن پف زیر چشم : جدید، طبیعی و بدون جراحی

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 23, 1399
بازدید: 16311

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 23, 1399
بازدید: 16311

فهرست مطالب

آیا می‌خواهید بدانید چرا چشم‌های‌ پف‌کرده دارید یا چرا زیر چشم‌هایتان پف می‌کند؟ خبر خوب این است که ممکن است پف زیر چشم آزاردهنده باشد ولی تأثیر بدی بر سلامتی و بینایی ندارد ولی اگر می‌خواهید پف اطراف چشم‌ هایتان را کاهش دهید، در ادامه همراه ما باشید. برای از بین بردن پف زیر چشم چه باید کرد؟

علت پف زیر چشم چیست؟

[irp posts=”3882″ name=”شامپو کتوکونازول”]

دلایل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد پف‌ زیر چشم‌ می‌شوند. این دلایل شامل موارد زیر است: 

۱-رژیم‌ غذایی پر نمک

خوردن بیش از حد غذاهای شور باعث ماندگاری آب در بدن شده و در نهایت منجر به ایجاد ورم زیر چشم می‌شود.

۲- حساسیت:

 تورم و تراکم آب زیر چشم ناشی از حساسیت می‌تواند بعضی مواقع شدت پف زیر چشم را افزایش می‌دهد. 

۳-شرایط پزشکی:

بعضی از شرایط پزشکی مثل مشکلات تیروئید می‌تواند منجر به تورم زیر چشم شود.

۴-ژنتیک:

پف زیر چشم می‌تواند به‌عنوان خصوصیتی فیزیکی در خانواده، ارثی باشد.

۵-فرآیند طبیعی پیر‌شدن:

 با بالارفتن سن، پوست و ماهیچه‌ها شل می‌شوند.

 از بین بردن پف زیر چشم

چرا با بالارفتن سن، زیر چشم پف می‌کند؟

به گفته دکتر گیتا مجید زاده یکی از شایع‌ترین دلایل پف‌کردن زیر چشم، بالارفتن سن است. پوستی که پیر شده خیلی شل می‌شود و تمایل زیادی برای چروک‌شدن و افتادگی دارد. ماهیچه‌ها و بافت‌های اطراف چشم، ضعیف شده و باعث پف زیر چشم می‌شود. زمانی‌که ماهیچه‌ها ضعیف می‌شوند، باعث ورم‌کردن چربی اطراف چشم می‌شود و ظاهری پف‌کرده ایجاد می‌کند.

روش‌های از بین‌ بردن پف زیر چشم 

چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم ؟ با توجه به دلیل پف زیر چشم، روش‌های زیادی وجود دارد که از طریق آن‌ها بتوان پف زیر چشم را کاهش داد. درمان‌های خانگی می‌تواند به‌طور موقت پلک‌ پایینی چشم را که به‌خاطر تراکم آب زیر چشم، ورم کرده‌است، کوچک کند. کرم رفع پف زیر چشم چیست؟

درمان‌های خانگی و محصولات بدون نسخه پزشک به‌طور موقتی این مشکل را حل می‌کنند ولی « اگر می‌خواهید به‌طور مؤثر از پف زیر چشم راحت شوید و اثرات درمان، قابل توجه و ماندگار باشند، باید درمان پزشکی انجام دهید.» 

درمان‌ خانگی برای پف زیر چشم

اگر بیشتر اوقات با چشم‌های پف‌کرده از خواب بیدار می‌شوید، روش‌هایی که در ادامه می‌خوانید، به شما کمک می‌کنند. این روش‌ها باعث کاهش تورم می‌شود و ورم زیر چشم را به‌طور طبیعی در طول مدت یک روز از بین می‌برد. در مورد درمارولر چیست بخوانید.

کمپرس سرد

با قرار دادن کمپرس سرد روی چشم‌ها می‌توانید شدت تورم و پف آن را کاهش دهید. دلیل این اتفاق، کاهش جریان خون است. شما می‌توانید از هر جسم سردی مثل: بسته‌های یخ، بسته‌های یخ‌زده سبزیجات، تیکه‌های یخ‌زده خیار یا قاشقی که قبلا در فریزر قرار دادید، استفاده کنید و آن را روی چشم‌های بسته خود قرار دهید.

[irp posts=”3479″ name=”معجزه ای بنام لیفت صورت با نخ آپتوس”]

کرم‌های هموروئید

کرم ازبین برنده پف زیر چشم چیست ؟ بعضی از افراد از کرم‌های بدون نسخه برای پف زیر چشم‌ استفاده می‌کنند. این محصول حاوی فنیل‌افرین (phenylephrine) است که رگ‌های خونی را تنگ می‌کند تا تورم را کاهش دهد. البته از این محصولات باید با رعایت احتیاط استفاده کرد؛ زیرا ممکن است باعث تحرک پوستی در نواحی حساس شود. هم‌چنین به ‌یاد داشته ‌باشید که نباید اجازه دهید این کرم وارد چشم هایتان شود.

کافئین

کافئین نوعی منقبض‌کننده عروق است؛ یعنی باعث تنگ‌شدن رگ‌های خونی می‌شود. بسیاری از شرکت‌های زیبایی، کرم‌هایی را می‌فروشند که حاوی کافئین است که پف زیر چشم را کاهش می‌دهد. شما هم‌چنین می‌توانید چای‌ کیسه‌ای که سرد شده‌است (چای سیاه حاوی کافئین) را روی چشم‌های بسته‌ قرار دهید. 

درمان‌های پزشکی برای پف زیر چشم

اگر از پف زیر چشم‌هایتان خسته‌شده‌اید، درمان‌های پزشکی که در ادامه می‌خوانید می‌تواند آن را بهبود دهد و یا حتی از بین ببرد.

تزریق فیلر

در این روش، مواد فیلر (معمولا هیالورونیک اسید بوده که ماده‌ای‌ ژله مانند است) را در زیر چشم و گونه‌ها تزریق می‌کنند تا زیر چشم صاف و نرم شود.  این تزریق در مطب دکتر با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و اثر آن ۶ تا ۱۲ ماه باقی می‌ماند. در مورد فیلر زیر چشم بیشتر بدانید.

چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم

لیزر ری‌سر‌فیسینگ (resurfacing)

 در این درمان از لیزر استفاده می‌کنند تا لایه سطحی پوست چروک‌شده زیر چشم را از بین ببرند و کلاژن‌ها را برای رشد دوباره تحریک کنند که در نهایت منجر به سفت‌تر شدن پوست می‌شود. با توجه به نوع پوست و این‌که چه مدت زمانی در معرض نور آفتاب هستید، این درمان تا چند سال می‌تواند ماندگاری داشته‌باشد.  در مورد ویتامین جوان سازی پوست بیشتر بدانید.

لایه‌برداری شیمیایی

 لایه‌برداری شیمیایی هم با از بین‌بردن لایه سطحی، پوست چروک‌شده زیر چشم را درمان می‌کند. استفاده اصولی از محلول‌های شیمیایی باعث می‌شود سلول‌های قدیمی پوست حل شوند و منجر به سفت‌تر و شفاف‌تر شدن پوست شوند. با توجه به نوع پوست و این‌که چه مدت زمانی در معرض نور آفتاب هستید، نتیجه این درمان می‌تواند تا چند سال ماندگاری داشته‌باشد.

کرم ازبین برنده پف زیر چشم

روش‌های درمان با جراحی (بلفاروپلاستی)

لیفت پلک پایینی (بلفاروپلاستی) یکی از روش‌های درمان سرپایی است که در آن جراح، چربی قسمت پایینی چشم را اصلاح می‌کند و برای ایجاد پوستی نرم، ماهیچه‌ها و پوست را سفت می‌کند. در بیشتر اوقات، لیفت پلک پایینی باعث از بین‌رفتن همیشگی پف زیر چشم می‌شود و خیلی به‌ندرت پیش می‌آید که افراد نیاز به جلسات درمانی بیشتر داشته‌باشند.

[irp posts=”1048″ name=”هزینه لیزر موهای زائد کل بدن، صورت و ناحیه تناسلی با تخفیف ویژه”]

با این حال، بعضی مواقع بیماران برای درمان پف زیر چشم به چندین مرتبه درمان احتیاج دارند. این افراد ممکن است مجبور شوند لیزر ری‌سر‌فیسینگ، تزریق فیلر و لیفت پلک را با یکدیگر ترکیب کنند تا به نتیجه دلخواهشان برسند. میدانید مزوتراپی صورت چیست ؟

فراموش نکنید که نواحی اطراف چشم، نواحی بسیار حساس و ظریفی هستند. اگر درمان‌ پف زیر چشم به‌درستی انجام نشود، پیامدهای جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر