عفونت لب بعد از تزریق ژل

عفونت لب بعد از تزریق ژل : علت ، علائم و درمان

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

بهمن 9, 1400
بازدید: 26618

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

بهمن 9, 1400
بازدید: 26618

فهرست مطالب

از تاثیری که زیبایی و حجیم بودن لب‌ها بر چهره دارند، به هیچ عنوان نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و به همین سبب است که امروزه خانم‌ها برای آنکه زیبایی چهره خود را تحت تاثیر قرار دهند، لب‌های خود را با ژل حجیم می‌کنند. متاسفانه یکی از عوارضی که این عمل زیبایی و به نظر ساده دارد، عفونت لب بعد از تزریق ژل است. از آنجایی که برخی خانم‌ها در این رابطه اطلاعات زیادی ندارند، ما در این متن به بررسی این موضوع بسیار مهم خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما باشید تا در مورد عفونت ایجاد شده در لب بعد تزریق ژل صحبت کنیم.

علت عفونت لب بعد از تزریق ژل

یکی از عوارضی که ممکن است بعد از تزریق ژل در لب بروز پیدا کند، عفونت در این ناحیه است. ایجاد این عفونت دلایل مختلفی دارد که باید علت عفونت لب بعد از تزریق ژل را بررسی کرد.

برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:
⦁ تزریق ژل به لب توسط کسانی که در این حوزه تجربه و مهارت ندارند.
⦁ عدم توجه به مراقبت‌های درمانی بعد از تزریق
⦁ مراجعه به کلینیک‌هایی که معتبر نیستند
⦁ حجیم کردن لب به وسیله ژل‌هایی که کیفیت لازمه را نداشته و استاندارد نیستند
⦁ تزریق ژل به لب به واسطه سوزن‌های غیر استریل
⦁ لمس کردن محل تزریق با دست‌های آلوده
⦁ کشیدن سیگار و یا قلیان تا سه روز بعد از تزریق ژل
⦁ به کار بردن مواد آرایشی غیراستاندارد، مانند رژلب‌های بی‌کیفیت
⦁ ابتلا به تبخال تا دو یا سه روز مانده به انجام عمل تزریق

اولین علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

بی‌توجهی به هر گونه اتفاق و پدیده غیر طبیعی در روزهای بعد از تزریق ژل، می‌تواند مشکل عفونت را تشدید کند. اگر در روزهای بعد از تزریق، دانه‌های قرمزرنگی را بر روی لب مشاهده کردید، شک نکنید که عفونت در این قسمت در حال شکل‌گیری است. باکتری‌ها در روزهای بعد از تزریق، می‌توانند بر سطح لب رشد کنند و زمینه بروز عفونت را فراهم کنند. اگر تا دو یا سه روز بعد از تزریق، دانه‌هایی قرمز رنگی را بر روی لب مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

موضوعی که می‌تواند باعث پیشگیری از عفونت لب بعد از تزریق ژل شود، مراجعه به متخصصان و کلینیک‌هایی است که برای انجام این عمل زیبایی، مهارت زیادی دارند. این گروه بهترین مواد و بهترین ژل را مورد استفاده قرار می‌‌دهند تا لب‌ فرد در معرض عفونت قرار نگیرد.

علت عفونت لب بعد از تزریق ژل

مهم ترین علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

علائم عفونت تزریق ژل لب شامل موارد زیر است:
⦁ احساس درد در ناحیه لب
⦁ ایجاد کبودی بر روی لب
⦁ ملتهب شدن و ایجاد قرمزی در لب و اطراف دهان
⦁ ایجاد دانه‌های قرمز بر روی لب
⦁ متورم شدن بیش از حد لب‌ها

اگر بعد از تزریق ژل، جوش‌های ریز و یا حتی جوش‌های چرکی در اطراف لب و دهان مشاهده کردید و علاوه بر آن، تب دارید و در ناحیه تزریق شده نیز احساس درد و سوزش می‌کنید، باید به ایجاد عفونت در بدن شک کنید و این عفونت ممکن است به دلیل تزریق ژلی باشد که انجام داده‌اید.

عکس عفونت لب بعد از تزریق ژل

اگر در موتورهای جستجو، به عکس عفونت لب بعد از تزریق ژل نگاه کرده باشید، برخی از علائم بروز عفونت را به خوبی مشاهده خواهید کرد. یکی از نتایجی که با بررسی این عکس‌ها به دست خواهد آمد، ایجاد لکه‌های قرمز و ملتهب بر روی لب است. کسانی که به دلیل تزریق ژل در لب، دچار عفونت در این قسمت شده‌اند، از دو روز تا دو هفته بعد از انجام تزریق ممکن است این لکه‌های قرمز را بر روی لب خود مشاهده کنند. متاسفانه بروز این لکه، ها نشان دهنده آن است که شما دچار عفونت در این قسمت از صورت خود شده‌اید. اگر تزریق ژل در لب انجام داده و با این علائم مواجه شده‌اید، حتما برای درمان مراجعه کنید.

روش‌های پیشگیری از بروز علائم عفونت ژل لب

برای در امان بودن از بروز عفونت لب بعد از تزریق ژل، راهکارهایی وجود دارد که رعایت و عمل به این راهکارها برای پیشگیری از بروز عفونت لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

برخی از این راهکارها به شرح زیر هستند:
⦁ یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که برای عدم بروز عفونت می‌توان عنوان کرد، رعایت بهداشت است. رعایت بهداشت، هم باید توسط پزشک و هم باید توسط فرد متقاضی تزریق ژل صورت گیرد. عدم توجه به این مساله است که باعث ایجاد عفونت می‌گردد.

⦁ حرکت ژل در ناحیه تزریق شده نیز از دیگر عواملی است که باعث ایجاد عفونت می‌شود. معمولا زمانی که فرد حس می‌کند ژل داخل لب وی در حال حرکت است، اگر بی‌توجهی کرده و به پزشک مراجعه نکند، به راحتی خود را در معرض بروز عفونت شدید قرار می‌دهد.

⦁ برگزاری یک جلسه مشاوره بین فرد و پزشک از جمله مواردی است که کمک می‌کند فرد در معرض عفونت در قسمتی که ژل تزریق کرده، قرار نگیرد. معمولا در این جلسات، پزشک، اطلاعات کاملی را از بیمار دریافت می‌کند. از جمله اطلاعات دریافت شده می‌توان به مصرف داروهایی که فرد به صورت روزانه استعمال می‌کند اشاره داشت. توجه داشته باشید که برخی داروها ممکن است باعث غلیظ شدن خون گردند. عدم استفاده از این داروها در طی مراحل تزریق می‌تواند باعث جلوگیری از عفونت شود.

پیشگیری از عفونت می‌باشد. تمام وسایل و ابزاری که در این مراکز استفاده می‌شود، استریل و یا بعضا یک بار مصرف بوده و بیمار، در شرایط ابتلا به عفونت قرار نخواهد گرفت.
درمان عفونت لب ناشی از تزریق ژل
⦁ انجام مراقبت‌های بهداشتی
⦁ مصرف آنتی بیوتیک
⦁ مصرف هیالورونیداز
⦁ عدم استعمال دخانیات

جمع بندی

موضوعی که ما در این متن در مورد آن صحبت کردیم، عفونت لب بعد از تزریق ژل بود. استفاده از وسایل آلوده و غیر استریل، تماس دست‌های آلوده با لب، کشیدن سیگار و قلیان، مصرف برخی داروها و غیره می‌تواند باعث ایجاد عفونت در لب شود. بروز این عفونت با علائمی همراه است و بی‌توجهی به این علائم ممکن است زیبایی لب‌های شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس اگر اولین نشانه‌های بروز عفونت را مشاهده کردید، هر چه سریع‌تر به پزشک خود مراجعه کرده و از او راهنمایی بخواهید. میدانید هزینه تزریق ژل لب چقدر است ؟

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اهو سه شنبه ۱۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    اگر بعد از ۵ روز تزریق ژل به لب درد شدید داشته و علایم قرمزی وجود نداشته و زیره لب سیاه شود نشانه چیست.و دومین سوال اینه که تا چند روز بعد از تزریق از انزیم استفاده کنیم برای از بین بردن ژل لب و به تورم لب ربط دارد انزیم یا خیر؟ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر انزیم معمولا با دستور پزشک و بعد از گذشت 2 هفته تا یک ماه بعد از تزریق انجام میشه علت سیاهی زیر لب میتونه هماتومی باشه که حین تزریق براتون ایجاد شده که با گذشت زمان از بین میرود
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر