درمان جوش

خلاصی از انواع آکنه و درمان جوش

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 24, 1396
بازدید: 71738

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 24, 1396
بازدید: 71738

فهرست مطالب

در این متن با علل ایجاد آکنه و روش های درمان جوش آشنا خواهید شد. اگر آکنه واقعا شما را اذیت کرده است، چه کاری باید انجام دهید؟

انواع آکنه

۱- جوش کیستیک

این نوع آکنه شبیه درد زخم های زیر پوستی است. هنگامی که یک حفره مسدود شده زیر پوست می ترکد، بدن شما تلاش می کند تا با ایجاد یک کیست محافظ، از خارج شدن باکتری ها از منافذ پوست جلوگیری کند. این آکنه ها سر ندارند و بهبود آنها ممکن است چند هفته طول بکشد.

چگونگی درمان جوش کیستیک

 التهاب را با یک دوره از آنتی بیوتیک های خوراکی، از داخل درمان کنید.

خوب است بدانید: آنتی بیوتیک ها یک راه حل دراز مدت نیستند. استفاده طولانی مدت از این نوع مواد می تواند باعث مقاومت باکتری ها در برابر دارو شود، به این معنی که باکتری هایی که برای درمان آنها تلاش می کنید، در برابر اثرات دارو مقاومت می کنند و این ترسناک است!

۲- جوش های سر سیاه

این جوش ها شبیه نقطه های سیاه در صورت شماست. این آکنه ها شبیه به جوش های سر سفید، منافذ مسدود شده ای هستند؛ اما با پوست پوشیده نشده اند. هنگامی که روغن و سلول های مرده در معرض اکسیژن قرار می گیرند، تیره می شوند، به همین دلیل سیاه به نظر می رسند.

چگونگی درمان جوش سر سیاه

ابتدا این را امتحان کنید: برای درمان جوش سر سیاه از یک اسکراب روزانه که پوست را از لحاظ شیمیایی و فیزیکی پوسته می کند، استفاده کنید.

اگر این روش کار نکرد: در مراکز میکرودرم، توسط پرشک آنها را از پوستتان خارج کنید.

۳- جوش های سر سفید

این جوش ها شبیه بمب هایی با کلاهک سفید هستندنام تخصصی آنها comedones است، یک توصیف فانتزی برای منافذ پوست مسدود پوشیده شده توسط یک لایه نازک از پوست که از جوش در برابر اکسیژن محافظت می کند. رنگ سفید یا زرد رنگ این آکنه ها مربوط به روغن و سلول های مرده پوست می باشد.

چگونگی درمان جوش سر سفید

اول از همه این روش را امتحان کنید: درمان های موضعی با گوگرد را امتحان کنید. این نوع مواد، چربی پوست را کم می کنند، حفره های پوست را کاهش می دهند و التهاب را به حداقل می رسانند.

یک کار را هرگز انجام ندهید: ترکاندن جوش ها شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار می دهد و همچنین منجر به زخم شدن پوستتان می شود.

۴- آکنه هورمونی

این آکنه ها بیشتر در چانه و گونه ها دیده می شود. نوسانات هورمونی باعث ایجاد چربی های بیش از حد می شود. این چربی ها در منافذ مسدود شده به عنوان جوش های سر سفید یا کیست هایی روی چانه و فک دیده می شوند.

چگونگی درمان جوش هورمونی

اول این کار را امتحان کنید: این آکنه ها به هورمون های آندروژن (هورمون های مردانه ای که در دختران و پسران وجود دارد)، که باعث تولید بیش از حد روغن می شود، مربوط می است. کرم های معمولی فقط آکنه های موجود را بهبود می بخشند و از ایجاد آکنه های دیگر پیشگیری نمی کنند. داروهایی  برای تنظیم هورمون در بازار وجود دارد که برای درمان آکنه موثرند.

اگر این روش درمانی جواب ندهد: سراغ داروهایی بروید که معمولا برای درمان برخی مسائل قلبی عروقی استفاده می شود، . البته این داروها برای آکنه تایید نشده اند، اما در دوزهای کم قادر است رابطه بین آندروژن ها و تولید روغن را کنترل کند.

خوب است بدانید: اگر جوشتان قبل از یک مهمانی بزرگ ظاهر شد، آمپول های کورتیزون سریعترین راه برای درمان آکنه می باشد. در عرض ۲۴ ساعت، تورم و قرمزی آکنه ها به شدت کاهش خواهد یافت.

درمان جای جوش

برای مشاهده ی فیلم زیر، لازم است که فیلترشکن شما فعال باشد.

علت ایحاد جوش چیست؟

# لایه برداری

هنگامی که شما سلول های مرده ی پوست و اضافه را با اسکراب یا ماسک بر نمی دارید، آنها روی سطح پوست انباشته می شوند و روغن را در منافذ خود نگه می دارند. این پوست های مرده موجب ایجاد آکنه های سر سفید یا جوش سر سیاه می شوند.

# آلودگی

ذرات کوچک ناشی از اگزوز، دود و یا لایه های باقی مانده پوست به روغن پوست شما جذب می شوند و با آن مخلوط می شوند تا آکنه ها ایجاد شود. آلودگی ها موجب ایجاد جوش سر سفید یا سیاه می شود. پس حتما صورت خود را با پاک کننده های مناسب بشویید.

# التهاب

همه افراد باکتری های عامل ایجاد آکنه را روی پوست خود دارند، اما مطالعات نشان می دهد افرادی که مبتلا به التهاب می شوند با احتمال بیشتری آکنه خواهند داشت. التهاب موجب ایجاد جوش سر سفید، سر سیاه، آکنه های سیستیک و هورمونی خواهد شد.

# دوره ماهیانه

درست قبل از دوره ماهیانه، سطح استروژن پایین می آید در حالی که تستوسترون (که موجب تولید روغن می شود) ثابت می ماند. سپس روغن فولیکول ها را متوقف می کند که باعث ایجاد آکنه های عمیق و دردناک می شود. در این دوره بیشتر جوش های شما از نوع سیستیک و هورمونی می باشند.

# استرس

عامل بسیاری از آکنه ها کورتیزول است، هورمونی که هنگام عصبانی شدن شما ترشح می شود. وقتی که کورتیزول بالا می رود، پوست شما بیشتر از مقدار نیاز، روغن تولید می کند. استرس موجب ایجاد جوش های سیستیک و هورمونی می شود.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر یاس چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام...خسته نباشید....من 18 ساله هستم و تقریبا از دو‌سال پیش به دلیل اختلال هورمونی که داشتم ریزش مو و البته جوش هایی که بیشتر هورمونی بودند رو تجربه کردم که با مشورت دکترم قرص های هورمونی رو استفاده کردم و ازمایش هایم متعادل شد ولی هیچ کدوم از مشکلاتم حل نشد و خود دکترم(که فوق غدد بودن)گفتن که ادامه درمان باید با متخصص پوست انجام شود و من با مصرف داکسی سیلین جوش هایم رو از بین بردم البته با تجویز پزشک و موهایم به شدت کم پشت شده و تنها توصیه هایی که به من شده مصرف شامپو های ضد ریزش است با اینکه ریزش مو چندان بالایی ندارم...ممنونم میشم که منو راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام حتما با آخرین نتایج آزمایشات جهت معاینه تعیین نوبت فرمایید
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر خیریه پنجشنبه ۲۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 129 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    بنده در خرمشهر هستم ودر شهرمون متخصص پوست ومو نیست که مشکلم وبرطرف کنه
    من بخاطر شیردهی فکر میکنم هورمونام بهم ریخته چون 7ماهه پریود نشدم وکل بدنم بخصوص صورتم موهای زائد زده وکلی جوش بعلاوه ریزش شدید مو هم گرفتم واین خیلی افسردم کرده
    خواهش میکنم اگه راهکاری برای بهبودی بنده دارید یا داروی خاصی هست بهم معرفی کنید ی عمر دعا گوتون خواهم بود
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم در این خصوص حتما باید از نزدیک معاینه شوید و احتمالا شاید نیاز است نتایج آزمایشات و سونوگرافی بررسی شود
      همچنین قبل از مراجعه به پزشک پوست و مو ابتدا به پزشک زنان باید مراجعه بفرمایید
  • تصویر کاربر الهام چهارشنبه ۲۵ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    سلام
    يه لكه به قطر حدود نيم سانت كنار بيني مامانم هست
    با ليزر بخواد بردارين براش هزينه ش چقد ميشه؟ ممنون ميشم راهنماييم كنين
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۵ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام لک ها انواع مختلف دارند برای اظهار نظر باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 159 مشاهده پرسش
    پوست‌من هم چرب هست و هم جوش میزنه همه مراحل پزشکیم طی کردن ولی مدت درمان کوتاه بوده از راگوتان و قرصهای دیگر هم دوره کاملشو رفتم ولی جواب نداد و جای جوش هم هست
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام جای جوش با دارو درمان نمی شود
      شما در حال حاضر جوش فعال دارید، ابتدا باید از نزدیک معاینه شوید تا با درمان دارویی تمام جوش های فعال رو از بین ببریم، پس از آن با روش های عملی جای جوش ها را درمان خواهیم کرد
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر عقیل چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    من رو گونم یه خال هس خودم اطلاع ندارم ولی خونمون مگن تو دعوا شده دکتر رفتم مگه خون مردگی نمی دونم چکا کنم با لیزر می ره اینم عکسش
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام تصویرتون رو دیدیم، برای اظهار نظر قطعی در این خصوص حتما باید از نزدیک معاینه شوید
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر صفا دوشنبه ۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید
    من ده سالی میشه روی کمر بخاطر بلند شدن قدم ترک های پوستی ایجاد شده
    ایای درمان قطعی براش وجود داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین و به تازگی ژل های رفع سلولیت و فرم دهی بدن دکتر مورد رو تهیه کردم اما میخام بدونم روش های لیزری از نظر شما چظورن و ایا شما این کار و انجام میدین؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام در خصوص سوال اول یعنی ترک های پوستی مطلب زیر را بخوانید:
      https://drmajidzadeh.com/530

      در خصوص سوال دوم هم باید عرض خیلی این ژل ها تاثیری ندارند
  • تصویر کاربر فاطمه شنبه ۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر من روی بازوهام عرق جوش میزنم به اصطلاح بهش میگن پوست مرغی و بعد لک میشه میخواستم بدونم با لیزر حل میشه و باید چند جلسه بیام ؟؟ و اینکه دستگاه در محل برخورد با بدن چگونه با مراجعه فرد دیگری تمیز میشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام بله ضایعات پوست مرغی باید از نزدیک معاینه شوید و درمان شود
      محل برخورد در دستگاه ما قابل تعویض است، سری دستگاه به خودتان تحویل داده می شود

      هر آنچه که نیاز است در مورد لیزر موهای زائد بدانید
      شامل
      نوع دستگاه، تعداد جلسات، هزینه ها، عوارض، درد و...
      در لینک زیر آمده است
      پس از مطالعه اگر سوالی بود بفرمایید.
      پس از کلیک تا باز شدن لینک اندکی تامل فرمایید، اگر باز نشد لینک زير را کپی کنید و در مرورگر گوشی
      Paste
      نمایید تا باز شود??????
      https://drmajidzadeh.com/178

      تعرفه لیزر موهای زائد:
      https://drmajidzadeh.com/1048/
  • تصویر کاربر زينب سه شنبه ۲۶ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    خانم دكتر عزيزم سطح پوست ران ها،دچار لكه هاي قهوه اي شده و همچنين كل سطح رانها حالت دونه دونه بنظر مياد(دونهها رر كل سطح هستن) ؟بهترين درمان چيست ممنونم ازشما ،روي سطح شكمم از كودكي (يك سالگي)يك نشانه هست ايا راهي براي برطرف شدنش هست و اگر هست چند جلسه طول ميكشه ؟چون من تهران نيستم و ازراه دور مزاحمتون ميشم ممنونم ازشما❤️❤️
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۶ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم تصاویر شما رو دیدیم
      حقیقتا با تصویر قابل تشخیص نبود و حتما باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر آتنا دوشنبه ۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 146 مشاهده پرسش
    سلام خانوم دکتر
    من چند سالی میشه که روی بازوها و‌پشتم‌ جوش های ریز میزنم
    از صابون های زیادی هم برای درمان استفاده کردم
    اما اثری نداشت و الان هم‌جوش ها و‌هم لک‌های زیادی که مونده خیلی اذیتم میکنه
    لطفا راهنماییم کنید
    خیلی‌ممنون❤️
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام صابون ها را آیا پزشک متخصص بیماری های پوست برای شما تجویز کرده است؟
      برای درمان باید از نزدیک معاینه شوید
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر mahtab چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 120 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من از سن بلوغم دونه های ریز قرمز که همون پوست مرغی روی بازو هام در اومده میخواستم بدونم درمانی که واقعا جواب بده و پوستم خوب کنه چیه و اینکه ایا لیز های خانگی ای پی ال ها از بین میبرتشون با تشکر .
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام لیزر موهای زائد و در کنار آن احتمالا نیاز به درمان دارویی باشد

      چیزی تحت عنوان لیزر خانگی هنوز در دنیا تولید نشده تمامی دستگاه های خانگی نوعی پرتو تقویت شده شبیه آی پی ال هستند که تا حدودی تاثیر دارند ولی تعداد دفعات استفاده بالا ممکن است عوارضی ایجاد کند.
      این نوع تکنولوژی های پرتو مثل آی پی ال، مربوط به سال ها پیش است و در خصوص موهای زائد سالهاست که استفاده از آن در تمام دنیا منسوخ شده است
      همچنین دستگاه لیزر به دلیل قدرت و توان بسیار بالا حتما باید زیر نظر پزشک و با برق سه فاز استفاده شود همچنین دستگاه های معتبر لیزر چیزی حدود 500-600 میلیون تومان قیمت دارند پس مطمئنا امکان ساخت ورژن خانگی امکان پذیر نیست.



      هر آنچه که نیاز است در مورد لیزر موهای زائد بدانید
      شامل
      نوع دستگاه، تعداد جلسات، هزینه ها، عوارض، درد و...
      در لینک زیر آمده است
      پس از مطالعه اگر سوالی بود بفرمایید.
      پس از کلیک تا باز شدن لینک اندکی تامل فرمایید، اگر باز نشد لینک زير را کپی کنید و در مرورگر گوشی
      Paste
      نمایید تا باز شود??????
      https://drmajidzadeh.com/178

      تعرفه لیزر موهای زائد:
      https://drmajidzadeh.com/1048/
درحال دریافت اطلاعات

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر