قیمت کاشت ابرو چقدر است؟

قیمت کاشت ابرو چقدر است؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 16, 1401
بازدید: 266

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 16, 1401
بازدید: 266

فهرست مطالب

روش قیمت‌گذاری کلینیک، تعداد گرافت‌های مورد نیاز، هزینه‌های جانبی و غیره بر قیمت کاشت ابرو تاثیر می‌گذارند. هزینه‌های پزشک نیز بسیار مهم هستند و اغلب تحت تاثیر منطقه‌ای قرار می‌گیرند که کلینیک در آنجا دایر است. آگاهی از عوامل موثر در تعیین قیمت پیوند ابرو می‌تواند بر تصمیم شما در انتخاب بهترین کلینیک موثر باشد. همچنین می‌توانید امکانات کلینیک‌های مختلف را با هم مقایسه و بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ نمایید. با ما همراه شوید تا بررسی کاملی از روند و چگونگی تعیین هزینه کاشت ابرو داشته باشیم.

آشنایی با کاشت ابرو

ترمیم ابروها که از آن با عنوان کاشت ابرو هم یاد می‌شود، یک روش درمانی با شباهت‌های بسیار زیاد به کاشت موی سر است. در عمل کاشت ابرو، پزشک زیبایی ابتدا موی اهدایی را از ناحیه پشت سر فرد استخراج می‌کند. سپس این موها را به ناحیه ابروی فرد انتقال می‌دهد. این موهای کاشته شده پس از مدتی مانند موهای معمولی ابرو رشد خواهند نمود.

کسانی که ابروهایی کم‌پشت دارند یا به هر دلیلی ابروهای خود را از دست داده‌اند، کاندیدای خوبی برای بهره‌مندی از کاشت ابرو خواهند بود. این روش در واقع به عنوان طبیعی‌ترین پروسه برای عادی‌سازی ظاهر ابروها به شمار می‌رود. کاشت ابرو در دسته عمل‌های زیبایی قرار می‌گیرد. بنابراین هزینه‌های انجام آن تحت پوشش شرکت‌های بیمه نخواهد بود. در نتیجه فرد باید به قیمت کاشت ابرو توجه داشته باشد زیرا باید به‌تنهایی هزینه‌ آن را متقبل شود. اما این قیمت به چه شکل محاسبه می‌شود و تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟.

عوامل موثر بر قیمت کاشت ابرو

متغیرهای مختلفی وجود دارند که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر قیمت و هزینه عمل کاشت ابرو تاثیر می‌گذارند. البته فراموش نفرمایید که هزینه نهایی و دقیق تنها در هنگام مراجعه شما به کلینیک زیبایی تعیین خواهد شد. مشاوره با پزشک و انتخاب روش کاشت می‌تواند دقیق‌ترین ارزیابی را از جمع نهایی هزینه‌ها، پیش روی شما قرار دهد. در ادامه به مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت پیوند ابرو اشاره خواهیم نمود.

۱. روش کاشت ابرو

به ‌طور کلی دو نوع روش کاشت ابرو یعنی پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) وجود دارد. روش FUT کمی ارزان‌تر از روش FUE است؛ چرا که در آن، موهای اهدایی به صورت نواری برداشته خواهند د. اما در روش FUE باید موها به صورت تک تک از ناحیه اهدایی برداشته و به ابروها پیوند زده شوند. در عین حال، روش FUE نتایج دلخواه‌ شما را بیشتر ارائه خواهند نمود.

۲. دستمزد پزشک جراح

یک جراح کاشت مو باتجربه و دارای گواهی بین‌المللی معمولا هزینه بیشتری را برای ارائه خدمات خود طلب خواهد نمود. چنین پزشکانی معمولا هزینه‌های مشاوره بالاتری را هم دریافت می‌کنند. در هنگام کاشت ابرو باید به عواملی مانند تجربه، شهرت و دانش پزشک اهمیت زیادی بدهید. در چنین مواقعی باید هزینه‌ها را در درجه دوم اولویت قرار دهید. واگذاری ابروهای خود به یک فرد بی‌تجربه و بدون مجوز، اصلا فکر عاقلانه‌ای نیست. مطمئنا این افراد پول کمتری را درخواست خواهند نمود. اما قیمت کاشت ابرو به هیچ وجه ارزش ریسک کردن روی زیبایی و چهره شما را نخواهد داشت.

۳. متخصص بیهوشی

به طور معمول، یک متخصص بیهوشی در عمل پیوند ابرو شرکت نخواهد کرد. چرا که کل فرآیند کاشت ابرو با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام خواهد شد. اما در برخی موارد شاهد هستیم که خود فرد، تقاضای بیهوشی عمومی می‌کند. مطمئنا پزشک شرایط فرد را بررسی خواهد نمود و به سادگی اجازه بیهوشی نخواهد داد. اما امر بیهوشی به تخصص بسیار بیشتری نیاز دارد و گران‌تر از بی‌حسی موضعی خواهد بود. در عین حال، استفاده از بی‌حسی موضعی نیازی به تجویز متخصص بیهوشی ندارد.

۴. کلینیک کاشت ابرو

شهرت کلینیک زیبایی، یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه‌های کاشت ابرو در نظر گرفته می‌شود. برخی از کلینیک‌ها شهرت زیادی دارند و پیدا کردن وقت خالی در آن‌ها، به سادگی میسر نیست. برخی از چنین کلینیک‌هایی حتی مقصد عمل کاشت ابروی بین‌المللی هم محسوب می‌شوند. بنابراین اصل عرضه و تقاضا حکم می‌کند که یک کلینیک با مشتری زیاد بتواند هزینه بیشتری برای کاشت ابرو طلب نماید.

البته روش‌ کاشت ابرو در کلینیک‌های مختلف تفاوت چندانی ندارد. اما امکانات، تجهیزات و کادر پزشکی همه کلینیک‌ها یکسان نخواهند بود. یک کلینیک که به کادر درمانی قوی و امکانات روز دنیا مجهز است، مطمئنا می‌تواند نتایج مثبت‌تری برای شما به ارمغان آورد. در نتیجه قیمت کاشت ابرو در کلینیک‌های مدرن و مجهز بیشتر از سایرین خواهد بود.

۵. مدت ریکاوری

مدت زمان ریکاوری و بهبودی هر فرد بعد از عمل کاشت ابرو، بسته به روش کاشت و ویژگی‌های خاص فرد متفاوت است. در روند بهبودی شاید زیباجو به خرید داروهای مختلف، تجهیزات ریکاوری، پیگیری و مراجعات بعدی به پزشکان و حتی مرخصی از کار نیاز داشته باشد. به طور کلی، ریکاوری عمل کاشت ابرو بسیار سریع رخ می‌دهد، چرا که یک عمل سرپایی محسوب می‌شود. اما همیشه استثنا وجود دارد و باید برای شرایط غیرمنتظره نیز آماده بود.

۶. گرافت‌های مورد نیاز

گرافت به معنای تعداد موهای پیوند شده به ابرو است. هر چه تعداد این گرافت‌ها بیشتر باشد، قیمت کلی کاشت ابرو هم افزایش می‌یابد. البته دستیابی به میانگین هزینه‌ها بر اساس هر گرافت، کار دشواری خواهد بود. به همین دلیل تعیین قیمت کاشت ابرو به جای هر فولیکول مو بیشتر بر اساس کل روش صورت می‌پذیرد. اما تعداد کلی گرافت‌های مورد نیاز برای پیوند، در قیمت نهایی بسیار موثر خواهد بود. به طور کلی، هر چقدر ابروهای فرد نازک‌تر و خالی‌تر باشد، تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت نیز بیشتر خواهد شد.

به طور کلی، هر پزشک کاشت ابرو، دارای سیاست قیمت‌گذاری مخصوص به خود است. یعنی هر پزشک از حداقل قیمت برای انجام خدمات خود برخوردار می‌باشد. سپس آن قیمت حداقلی به تناسب تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای پیوند افزایش خواهد یافت. طبیعی است که هر چه تعداد گرافت‌های مورد نیاز زیادتر باشد، زمان انجام عمل و بالطبع هزینه آن هم بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: هیر فیلر چیست

۷. هزینه‌های جانبی

هر کلینیک کاشت مو برای بقای خود نیاز به پرداخت هزینه‌های عمومی مختلفی دارد. هزینه کارکنان، هزینه قبوض انرژی، اجاره ملک (اگر مالک نباشد)، خرید داروها و اقلام مصرفی و غیره در این فهرست قرار می‌گیرند. در عین حال، یک کلینیک باید سودآوری هم داشته باشد. پس این هزینه‌ها نیز به طور غیرمستقیم بر قیمت کاشت ابرو تاثیر می‌گذارند.

در عین حال، هزینه‌های رفت و آمد به کلینیک هم باید جزء هزینه‌های غیرمستقیم در نظر گرفته شود. همچنین اگر برای عمل پیوند ابرو از شهری به شهر دیگر بروید، هزینه‌های ایاب و ذهاب و اقامت شما هم اضافه خواهد شد.

کجا کاشت ابرو انجام دهیم؟

توجه داشته باشید که هزینه بالا همیشه به معنای بهترین خدمات نیست. بنابراین شما باید با هوشیاری به بررسی امکانات، پزشکان و محیط یک کلینیک کاشت مو بپردازید. تخصص پزشک، شهرت کلینیک و عکس‌های قبل و بعد از عمل می‌توانند شواهد خوبی از کیفیت کار کلینیک باشند. همچنین از انجام پیوند ابرو در کلینیک هایی که فاقد جراحان ناشناس و بدون صلاحیت هستند و مجوز لام را ندارند، خودداری نمایید. این کار می‌تواند علاوه بر پول، سلامتی شما را هم در معرض خطر قرار دهد. کم بودن قیمت کاشت ابرو نباید تنها انگیزه شما برای انجام پیوند باشد.

کجا کاشت ابرو انجام دهیم؟

جمع‌بندی

در این مطلب مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت کاشت ابرو را مورد بررسی قرار دادیم. ما در این مقاله سعی نمودیم یک تصویر کلی از هزینه‌های کاشت ابرو را برای شما ترسیم نماییم. امیدواریم پیوند ابروی شما به بهترین شکل ممکن پیش برود و به نتایج دلخواه خود دست پیدا نمایید.

منابع: wise-geek، aedit

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر