کلینیک‌ها در زمان محاسبه هزینه کاشت ابرو چه مواردی را در نظر می‌گیرند؟

کلینیک‌ها در زمان محاسبه هزینه کاشت ابرو چه مواردی را در نظر می‌گیرند؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 8, 1401
بازدید: 146

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 8, 1401
بازدید: 146

فهرست مطالب

روش‌های کلینیکی زیبایی، امروز بسیار محبوب شده‌اند. اما این روش‌ها، هزینه‌های مختلف و گاهی بالایی دارند. پس قبل از اقدام برای انجام آنها باید اطلاعات لازم را کسب نمود. کاشت ابرو جزء عمل‌های زیبایی است که معمولاً بیمه برای آن پولی پرداخت کرد. به‌ همین دلیل، برای اکثر افراد آگاهی از هزینه این عمل اهمیت زیادی دارد. هزینه دقیق کاشت ابرو، به میزان گرافت مو و ترمیم موردنیاز و تعرفه این کار در کشوری که زندگی می‌کنید، بستگی دارد. در کشورمان ایران، هزینه‌های این نوع عمل‌ها، بر اساس تعرفه‌های تعیین‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص می‌شود. در این مقاله، به شما خواهیم گفت کلینیک‌ها در زمان محاسبه هزینه کاشت ابرو چه مواردی را در نظر می‌گیرند.

عوامل مؤثر بر هزینه‌ کاشت ابرو

برای کاشت ابرو، به گرافت مو نیاز است. گرافت‌های مو، همان فولیکول‌های موی سر هستند که توسط متخصص کاشت مو برداشته می‌شوند و بعد از آماده‌سازی، در ناحیه ابرو قرار می‌گیرند. بسته به میزان تراکم و ضخامت ابرو، معمولاً برای کاشت ابرو به حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ فولیکول مو نیاز است. فولیکول‌های مو باید توسط جراح زیبایی متخصص کاشت ابرو از بانک مو برداشته و توسط کادر اتاق عمل برای کاشت آماده شوند. در حال حاضر، برای برداشت فولیکول‌ها از بانک مو، دو روش FUT و FUE کاربرد دارند.

با توجه به مطالبی که گفتیم، پس می‌توان خیلی راحت متوجه شد که کلینیک‌ها چه مواردی را در زمان محاسبه هزینه، به حساب می‌آورند. این موارد عبارتند از: تعداد گرافت‌ها، روش انجام عمل، حق‌الزحمه پزشک متخصص و هزینه‌های کلینیک که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

تکنیک‌ های کاشت ابرو - بهترین تکنیک کاشت ابرو چیست؟

FUT و FUE از رایج‌ترین تکنیک‌ های کاشت ابرو هستند. اما کدام یک از این دو تکنیک بهتر است و چرا؟. در این مقاله، به این پرسش‌ پاسخ داده‌ایم.

تعداد گرافت‌های مویی که مراجعه کننده برای کاشت ابرو نیاز دارد

همان‌طور که گفتیم، هزینه کاشت ابرو بر اساس تعرفه مشخص شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای هر گرافت مو محاسبه می‌شود. به ‌بیان دیگر، هرچه تعداد فولیکول‌های پیوندی بیشتر باشد، هزینه عمل نیز بیشتر خواهد بود. پزشک در جلسه ویزیت قبل از عمل، ابروهای شما را بررسی و همراه با شما، شکل و تراکم ابرو را مشخص می‌کند.

اگر ابروی شما در همه قسمت‌ها نیاز به ترمیم داشته باشد، واضح است که تعداد گرافت‌های بیشتری هم نیاز خواهد بود. مدل ابرو هم در میزان گرافت مورد نیاز برای کاشت، نقش زیادی دارد. برای ابروهای پهن‌تر، تعداد گرافت بیشتری نیاز است. ابروهای پرپشت، کشیده و پهن نیز این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. اگر شما هم خواهان این مدل ابرو هستید، پزشک به تعداد گرافت موی بیشتری برای رسیدن به نتیجه دلخواه شما نیاز دارد.

روش استخراج فولیکول‌های مو

روش استخراج فولیکول‌ها از بانک مو نیز، یکی از مواردی است که در محاسبه هزینه کاشت ابرو در نظر گرفته می‌شود.

روش FUT

در روش FUT، یک نوار یا فلپ از بانک مو برمی‌دارند و جای آن را بخیه می‌زنند. این روش، با وجود عوارض بیشتر مانند ماندن جای بخیه و خونریزی، یک روش سریع‌تر است. در نتیجه پزشک وقت کمتری را صرف برداشت فولیکول‌ها از بانک مو می‌کند. در عوض، مرحله آماده‌سازی کمی طولانی‌تر است. زیرا باید فولیکول‌های سالم با دقت از فلپ جدا و برای کاشت آماده شوند.

روش FUE

در روش FUE، متخصص کاشت ابرو ابتدا فولیکول‌های ناحیه بانک مو را به دقت بررسی می‌کند. سپس انواع مناسب‌تر را که حاوی یک یا دو تار مو هستند، انتخاب می‌کند. در مرحله بعد، پزشک با استفاده از ابزار مناسب، این فولیکول‌ها را تک به تک برمی‌دارد و به تکنیسین آماده‌سازی تحویل می‌دهد. از آن‌جا که پزشک باید هر فولیکول را به ‌صورت جداگانه بردارد، وقت بیشتری برای مرحله برداشت صرف می‌شود. اما عوارض روش FUT را برای بیمار ندارد.

زمان بیشتر، به‌معنای حق‌الزحمه بیشتر برای پزشک می‌باشد که در تعرفه تعیین شده از سوی وزارت بهداشت لحاظ شده است. پس بر اساس تعرفه، مشخص می‌شود هزینه کاشت هر گرافت مو با استفاده از هرکدام از این روش‌ها، چقدر است. روش FUE با توجه به زمان بیشتری که نیاز دارد، گران‌تر تمام می‌شود. امروزه، با توجه به عوارضی که روش FUT دارد، در اکثر کلینیک‌های زیبایی استفاده از روش FUE رواج بیشتری دارد.

حق‌الزحمه پزشک متخصص کاشت ابرو

کاشت ابرو، حتی نسبت به عمل کاشت مو نیز دقت، ظرافت و تجربه بیشتری می‌خواهد. اگر جراح بدون توجه به ساختار ابرو و صورت بیمار، اقدام به کاشت کند، احتمال نرسیدن به نتیجه رضایت‌بخش، وجود دارد. برخلاف موهای سر، زاویه تارهای ابرو در هر منطقه از آن، متفاوت است. یک متخصص کاشت ابروی باتجربه، می‌تواند فولیکول‌های سالم را با خواب درست در جای خود بکارد. همچنین، برای رسیدن به یک تراکم مطلوب، دقت و ظرافت عمل جراح اهمیت زیادی دارد. طبیعی است که هرچه تخصص پزشک بالاتر باشد، حق‌الزحمه او نیز بیشتر و هزینه کاشت ابرو بالاتر خواهد بود.

بررسی تفاوت روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در این مطلب به تفاوت روش های کاشت ابرو و مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

هزینه‌های کلینیک

برخی از هزینه‌های کلینیکی کاشت ابرو در تعرفه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت لحاظ شده‌اند. اما برخی موارد دیگر باید جداگانه خریداری یا بر اساس صورت حساب کلی ،پرداخت شوند. لوازم مصرفی یک‌بار مصرف و هزینه طراحی ابرو با ابزارهای پیشرفته در این دسته قرار می‌گیرند.

چنانچه داروی خاصی نیاز داشته باشید، دکتر نسخه مربوطه را می‌نویسد و باید از داروخانه تهیه کنید. داروها و لوسیون‌های تجویزی جزء مواردی که کلینیک‌ها در هزینه کاشت در نظر می‌گیرند، نیستند. اما شما باید یک مبلغ جداگانه برای خرید لوازم موردنیاز مراقبت بعد از عمل مثل ژل‌های تمیزکننده و باند در نظر بگیرید.

هزینه عمل ترمیمی

گاهی اوقات، نتیجه دلخواه در همان بار اول به ‌دست نمی‌آید. علاوه بر این، همه فولیکول‌های کاشته‌شده زنده نمی‌مانند و تعدادی از آنها از دست می‌روند. به ‌همین دلیل، ممکن است به یک یا دو جلسه ترمیمی نیاز باشد تا هم پزشک و هم شما از نتیجه کار راضی شوید. روش عمل ترمیمی درست مشابه عمل اصلی است، اما به تعداد گرافت بسیار کمتری نیاز خواهید داشت. در نتیجه، هزینه عمل نیز بسیار پائین‌تر خواهد بود.

عوامل مؤثر بر هزینه‌ کاشت ابرو

بسته به نظر دکتر، در زمان عمل اول، تعدادی فولیکول اضافی برداشته و به‌ صورت گرافت آماده می‌شود. این گرافت‌های اضافه با شیوه نگهداری درست، در محل کلینیک حفظ خواهند شد. در این حالت، سرعت عمل پزشک در جلسات ترمیمی بسیار بیشتر خواهد بود، زیرا تنها باید گرافت‌های آماده در نواحی موردنظر کاشته شوند.

جمع‌بندی

کاشت ابرو، یک عمل زیبایی کاملاً تخصصی است که باید در یک محیط کلینیکی مجهز صورت گیرد. هزینه کاشت ابرو با توجه به تعرفه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محاسبه می‌شود و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در محاسبه هزینه، تعداد گرافت‌ها، مدل ابرو، حق‌الزحمه پزشک متخصص کاشت، هزینه‌های جانبی کلینیکی و روش به ‌کار برده‌شده برای استخراج فولیکول‌ها در نظر گرفته می‌شوند. هرچه تخصص پزشک بالاتر باشد، حق‌الزحمه او هم بیشتر خواهد بود. روش FUE، نسبت به روش FUT گران‌تر تمام می‌شود، اما عوارض جانبی بسیار کمتری دارد. از سوی دیگر، هر چه مدل ابرو پهن‌تر و کشیده‌تر باشد یا نواحی ترمیمی بیشتر باشند، به گرافت بیشتری نیاز است. در نتیجه، هزینه عمل کاشت ابرو نیز بیشتر خواهد شد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر