0 تا 100 لیزر موهای زائد بدن

۰ تا ۱۰۰ لیزر موهای زائد بدن

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 6, 1401
بازدید: 560

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 6, 1401
بازدید: 560

فهرست مطالب

آیا از اصلاح و اپیلاسیون موهای زائد بدن خود خسته شده‌اید؟. روش‌های سنتی حذف موهای زائد فقط به‌طور موقت آن‌ها را از بین می‌برند. این روش‌ها زمان‌بر هستند و می‌توانند باعث ایجاد برآمدگی‌های ناخواسته و موهای زیرپوستی شوند. با لیزر موهای زائد بدن می‌توان با خیال راحت از شر موهای زائد بدن خلاص شد و در عین‌حال پوستی صاف‌تر و ابریشمی‌تر داشت. در این مقاله تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره لیزر کردن موهای زائد بدن را به شما ارائه می‌دهیم.

آشنایی با لیزر موهای زائد بدن

لیزر موهای زائد یک روش زیبایی غیرتهاجمی است که فولیکول‌های تولیدکننده مو را گرم می‌کند تا رشد موها مهار شود. پزشک با استفاده از پرتو نور لیزر، فولیکول‌های مو را که باعث رشد مو می‌شوند، هدف قرار می‌دهد، گرم می‌کند و به آن آسیب می‌رساند.

در طول لیزر موهای زائد، اشعه لیزر فقط به موهای در حال رشد می‌رسد. از آنجایی ‌که موها در چرخه رشد می‌کنند، احتمالاً برای رسیدن به نتیجه دلخوا به سه یا چهار جلسه درمانی نیاز خواهید داشت. لیزر موهای زائد رشد آن‌ها را کاهش می‌دهد. در نتیجه موهایی که دوباره رشد می‌کنند، اغلب ظریف‌تر، روشن‌تر و کمتر قابل‌مشاهده هستند.

نتایج لیزر بسته به نوع، ضخامت و محل موها، متفاوت خواهند بود. همچنین سایر تفاوت‌های فردی ازجمله داشتن موهای مقاوم در برابر درمان لیزر نیز در نتایج کار مؤثر هستند.

واقعیت های لیزر موهای زائد صورت

باورها و تبلیغات دروغین زیادی درباره لیزر موهای زائد برای جذب مشتری یا ترساندن افراد وجود دارند. در این مقاله، واقعیت‌ های لیزر موهای زائد صورت را بازگو کرده‌ایم.

لیزر موهای زائد بدن چگونه انجام می‌شود؟

لیزر موهای زائد از انرژی متمرکز لیزر برای گرم کردن و از بین بردن فولیکول‌های موهای زائد در زیر سطح پوست استفاده می‌کند. پس از چندین بار درمان، رشد فولیکول‌های مو متوقف خواهد شد و موها به‌ طور کامل حذف می‌شوند. لیزر موهای زائد تنها راه‌حل طولانی‌مدت برای از بین بردن موهای زائد بدن به شمار می‌رود.

پس از درمان با لیزر، دیگر نیازی به تراشیدن یا اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد نخواهد بود. زیرا فولیکول مو از بین می‌رود و حتی سال‌ها بعد نیز دوباره رشد نخواهد کرد اما برخی از فولیکول‌های موی جدید ممکن است تشکیل شوند و هر چند سال یک‌بار نیاز به اصلاح داشته باشند.

فرآیند لیز کمترین ناراحتی را به همراه دارد و زمانی که در یک مرکز پزشکی معتبر انجام شود، کاملاً ایمن خواهد بود. تکنسین واجد شرایط لیزر درمانی، نواحی کوچک بدن شما را در عرض چند دقیقه لیزر خواهد کرد. هرچه میزان محدوده موردنیاز برای لیزر بیشتر باشد، این فرآیند نیز طولانی‌تر خواهد شد. پس از ۶ تا ۸ جلسه درمان، هیچ فولیکول مویی باقی نمی‌ماند و برای همیشه از اصلاح یا اپیلاسیون بی‌نیاز خواهید شد.

مزایای لیزر موهای زائد بدن

موهای ناخواسته ممکن است در هر قسمتی از بدن انسان رشد کنند. اصلاح، اپیلاسیون و سایر روش‌های از بین بردن موها نیز می‌توانند وقت‌گیر و ناکارآمد باشند. اما لیزر موهای زائد می‌تواند کار شما را ساده‌تر کند و ظاهری صاف‌تر به پوست شما بدهد.

از لیزر موهای زائد برای حذف موهای سرتاسر بدن ازجمله دست‌ها و پاها، کمر، صورت، چانه و خط فک، نواحی بیکینی و زیر بغل استفاده می‌شود. سایر مزایای لیزر کردن موهای زائد بدن به شرح زیر هستند:

  • از بین بردن خاصیت رشد دوباره موها پس از اصلاح
  • رهایی از روتین‌های وقت‌گیر حذف موهای زائد
  • نتایج طولانی‌مدت یا حتی دائمی
  • هدف‌گیری دقیق موهای خاص برای حذف
مزایای لیزر موهای زائد بدن

مراحل انجام لیزر موهای زائد

در این بخش فرآیند لیزر موهای زائد را در سه بخش قبل، حین و بعد از لیزر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قبل از لیزر موهای زائد بدن

پزشک در زمان مراجعه شما به کلینیک به بررسی و تبادل‌نظر درباره نواحی درمانی و انتظارات شما از لیزر موهای زائد خواهد پرداخت. او ابتدا یک ارزیابی کلی از شما انجام می‌دهد و سپس توصیه‌های درمانی لازم را به ارائه می‌کند. پزشک شما همچنین دستورالعمل‌های فردی در مورد نحوه آماده‌سازی برای لیزر درمانی را به شما ارائه خواهد کرد.

یک ماه تا شش هفته قبل از آغاز لیزر، نباید موهای ناحیه موردنظر را اپیلاسیون کنید. برای اینکه لیزر موهای زائد موثر واقع شود، نیاز است که فولیکول‌های مو دارای ریشه‌های موی رنگ دانه‌دار و در حال رشد باشند. اما در حین انجام لیزر، نباید هیچ مویی در سطح پوست وجود داشته باشد. بنابراین قبل از لیزر، موهای ناحیه موردنظر باید با تیغ اصلاح شوند.

معروفترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد

حذف موهای زائد بدن با استفاده از لیزر یک روش بسیار کارآمد است. در این مقاله با معروف‌ترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد آشنا می‌شوید.

هنگام لیزر موهای زائد بدن

پزشک، عمل لیزر موهای زائد شما را به صورت سرپایی در یک کلینیک‌ برنامه‌ریزی خواهد کرد. قبل از درمان، پزشک ممکن است یک بی‌حس‌کننده موضعی به‌خصوص برای نواحی حساس پوست تجویز کند. شما باید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از لیزر، از بی‌حس‌کننده استفاده کنید تا نواحی تحت درمان بی‌حس شوند. مراحل انجام لیزر موهای زائد معمولاً به شرح زیر خواهند بود.

  • اپراتور لیزر تنظیمات دستگاه لیزر را با توجه به نوع پوست و نواحی مورد نظر شما برای درمان، مشخص می‌کند.
  • ممکن است نیاز باشد شما و اپراتور در طول عمل و بسته به نوع و محل لیزر، از عینک محافظ استفاده کنید.
  • معمولا از یک روش خنک‌کننده برای محافظت از پوست در برابر گرمای شدید استفاده می‌شود. ممکن است سیستم خنک‌کننده، بخشی از خود دستگاه لیزر باشد یا اپراتور از ژل خنک‌کننده روی پوست شما اعمال کند. پس در طول درمان، ممکن است احساس سرما در سطح پوست خود داشته باشید.
  • اپراتور با استفاده از دستگاه لیزر، پالس‌های سریع نور را به هر فولیکول مو هدایت می‌کند. درنتیجه، احتمالاً تنها برای چند ثانیه احساس ناراحتی جزئی شبیه به ضربه خوردن با یک کش خواهید داشت.
  • لیزر موهای زائد را می‌توان در عرض چند دقیقه برای نواحی کوچک مانند چانه یا تا یک ساعت برای نواحی بزرگ‌تر مانند پاها به پایان رساند.

بعد از لیزر موهای زائد بدن

بعد از هر جلسه لیزر موهای زائد، می‌توانید انتظار کمی قرمزی و التهاب در نواحی تحت درمان داشته باشید. ممکن است پوست شما مانند آفتاب‌سوختگی خفیف احساس گرما کند. پزشک ممکن است یک لوسیون یا کرم تسکین‌دهنده یا یک کیسه یخ به شما بدهد تا راحت‌تر باشید.

نتایج لیزر موهای زائد بدن بسته به روش و شرایط شما، متفاوت هستند. اکثر مردم نتایج را فوراً نمی‌بینند. ممکن است از پنج روز تا دو هفته طول بکشد تا موهای آسیب‌دیده در نواحی تحت درمان، از بین بروند. در طول این مدت، موها به ‌طور طبیعی می‌ریزند یا در طول روتین‌های معمولی تمیز کردن پوست، بیرون می‌آیند.

خوب است که اجازه دهید پوستتان برای مدتی استراحت کند و بدون کرم یا لوسیون سنگین نفس بکشد. با این‌ حال، اکثر افراد می‌توانند از روز بعد لیزر، آرایش یا سایر محصولات پوستی را طبق دستور پزشک انجام دهند.

باید طبق توصیه پزشک از ضد آفتاب با کیفیت بالا استفاده کنید. برای محافظت از پوست لیزرشده نیز تا سه الی چهار هفته بعد از هر جلسه لیزر، نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد بدن یک روش تقریباً جدید برای راحت شدن از شر موهای زائد به شمار می‌رود. این روش اگر در یک کلینیک معتبر و زیر نظر یک پزشک واجد شرایط انجام شود، نتایج بسیار خوبی در پی خواهد داشت. البته انجام لیزر به تمامی افراد توصیه نمی‌شود و پزشک باید شما را قبل از عمل، مورد معاینه قرار دهد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر