بررسی کیفی مواد فیشال صورت موجود در بازار ایران

بررسی کیفی مواد فیشال صورت موجود در بازار ایران

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 29, 1401
بازدید: 1547

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 29, 1401
بازدید: 1547

فهرست مطالب

فیشال صورت یکی از تکنیک‌های بسیار کاربردی در حوزه جوانسازی پوست به شمار می‌رود که طرفداران بسیار زیادی هم دارد. این تکنیک مهم از چندین مرحله تشکیل شده است و در هر مرحله، متخصص از مواد مختلفی استفاده می‌کند. فیشال صورت هم با مواد طبیعی و هم با مواد تجاری آماده قابل اجرا است. پس از انجام فیشال صورت، تمامی سلول‌ها، پوست‌های مرده و لایه‌های آلوده پاکسازی می‌شوند. در نتیجه، پوست صورت برای تولید سلول‌های تازه و جدید آماده خواهد شد. بنابراین کیفیت مواد فیشال صورت اهمیت زیادی دارد. اما این مواد چه هستند و کیفیت آنها باید چگونه باشد؟. در ادامه به بررسی کیفی این مواد می‌پردازیم.

مواد فیشال صورت شامل چه مواردی هستند؟

موادی که در فیشال صورت استفاده می‌شوند، شامل مواردی همچون انواع شوینده‌ها، لایه بردارها، مواد ماساژ مثل انواع روغن‌ها، مواد بخور، مواد پاکسازی، انواع ماسک‌های تغذیه، تونر، سرم، مرطوب‌کننده، آبرسان و ضدآفتاب هستند. البته موارد آخر یعنی تونر، سرم، مرطوب‌کننده، آبرسان و ضد‌آفتاب برای مراقبت‌های پس از فیشال صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مواد فیشال از نظر کیفی در سطوح مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. بسته به هزینه‌ای که فرد برای انجام این تکنیک در کلینیک‌ها پرداخت می‌کند، مواد متفاوتی برای وی استفاده خواهد شد.

شاید هزینه فیشال صورت با مواد باکیفیت و گران، بالا باشد، اما قطعاً نتیجه بهتر و ماندگارتری به دنبال خواهد داشت. خوشبختانه برندهای معروف، باکیفیت و خوش‌نامی از انواع مواد فیشال صورت در بازار ایران موجود هستند. این محصولات هم از نوع تولید داخل و هم  تولید خارج می‌باشند و قطعا از نظر قیمت هم متفاوت هستند. افراد می‌توانند با توجه به شرایط پوست صورت و همچنین میزان بودجه خود، مواد فیشال مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

فیشال صورت چیست؟

در این مقاله به توضیح درباره فیشال صورت خواهیم پرداخت. این روش درمانی برای سالم‌سازی پوست بسیار مفید شناخته می‌شود.

مواد فیشال صورت در هر مرحله چیست؟

مراحل فیشال صورت به ترتیب زیر هستند:

مرحله اول: شستن پوست و آماده‌سازی آن با کمک (Cleanser)

در اولین مرحله فیشال صورت، پوست صورت باید کاملا از آلاینده‌ها و مواد آرایشی پاک شود. در این مرحله از انواع شیرپاک‌کن، فیس واش و فوم شستشو برای اینکار استفاده می‌کنند. بهترین ابزاری که می‌تواند در کنار فیس واش یا فوم شستشو استفاده شود، فیس براش است. کاربرد فیس براش برای این منظور می‌باشد که فوم‌ها یا شوینده‌ها به قسمت‌های عمیق‌تر پوست نفوذ و آنها را پاک کنند. این ابزار و مواد فیشال صورت در قیمت‌ها و درجه‌های کیفی مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. شوینده‌های صورت نه‌تنها به هنگام فیشال بلکه باید برای مصرف روزانه در کنار فیس براش مورد استفاده قرار گیرند.

مرحله دوم: لایه‌برداری با کمک اسکراب‌ها (Scrub)

پس از مرحله شستشو، مرحله لایه‌برداری انجام می‌شود. اسکراب‌ها دارای دانه‌های ریز و زبری هستند که با حرکت دادن روی پوست صورت، به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند. آنها در برندهای مختلفی در بازار یافت می‌شوند و از نظر کیفیت نیز متفاوت هستند. برای گرفتن نتیجه تخصصی‌تر، مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو معتبر مثل کلینیک زیبایی گیتا برای انجام فیشال صورت توصیه می‌شود. در این کلینیک از مواد و ابزارهای بسیار تخصصی نظیر اسکین اسکرابر، میکرودرم و مواد لایه‌برداری شیمیایی برای پاکسازی و لایه برداری هر چه بهتر پوست استفاده می‌کنند.

مرحله سوم: ماساژ پوست صورت (Massage)

مهمترین مرحله فیشال، ماساژ صورت است. با کمک ماساژهای تخصصی، به پوست استراحت داده می‌شود که باعث افزایش گردش جریان خون در نواحی مختلف صورت هم خواهد شد. فرآیند ماساژ با کمک ابزارهای مختلفی انجام می‌شود. یکی از این ابزار “آیس گلوب” است که در کنار ایجاد حس آرامش و خنکی، مزایای بسیار زیادی نیز برای پوست به همراه دارد. جیدرولر نیز یک ابزار دیگر ماساژ است.

برای هرچه بهتر انجام شدن فرآیند ماساژ، از روغن‌های مختلفی همچون روغن زیتون یا نارگیل استفاده نیز می‌شود. هرچقدر این مواد فیشال صورت طبیعی‌تر باشند، پوست شادابی بیشتری را تجربه خواهد کرد. کلینیک‌های تخصصی زیبایی همچون کلینیک تخصصی گیتا از بهترین ابزار برای ماساژ صورت و همچنین از بهترین انواع برندهای روغن موجود در بازار استفاده می‌کنند

مواد فیشال صورت

مرحله چهارم: پاکسازی منافذ پوست با کمک بخور (Steam)

این مرحله از فیشال صورت از آن جهت حائز اهمیت است که با کمک گرمای بخار، منافذ پوست کاملاً پاکسازی می‌شوند. ضمن اینکه این مرحله برای آبرسانی به پوست، بسیار کمک‌کننده است. گرما همچنین باعث افزایش گردش خون در پوست و سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت سلول‌های جدید در این ناحیه از بدن می‌شود.

در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو، برای انجام این فرآیند از دستگاه‌های بخور گرم و سرد استفاده می‌کنند تا نتیجه بهتری حاصل شود. همچنین استفاده از مواد آروماتیک یا گیاهان دارویی، حس آرامش را نیز به مراجعه‌کنندگان می‌بخشد.

مرحله پنجم: پاکسازی عمقی و استخراج (Extraction)

در این مرحله از فیشال صورت، متخصص مربوطه اقدام به پاکسازی عمقی و استخراج هر گونه جوش سرسیاه، سرسفید و موی زیر پوستی می‌کند. امکان انجام این مرحله مانند سایر مراحل، در خانه نیز وجود دارد. اما افراد نمی‌توانند این عملیات را به صورت تخصصی انجام دهند یا اینکه ممکن است به پوست خود آسیب جدی وارد کنند. در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو معتبر مانند کلینیک تخصصی گیتا، پزشک مربوطه با دانشی که دارد، از مواد فیشال صورت خاصی استفاده می‌کند که این امکان برای افراد معمولی وجود ندارد.

مرحله ششم: تغذیه پوست با کمک ماسک

شاید مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش فیشال صورت مربوط به همین مرحله ماسک‌گذاری باشد. تا به این مرحله، پوست کاملاً نازک شده است، لایه‌های مرده و سطحی پوست از بین رفته‌اند و پوست برای تغذیه عمقی آماده شده است. در اینجا، پزشک با توجه به نیاز پوست صورت، از ماسک‌های مختلفی استفاده می‌کند. مثلا برای کاهش چین‌وچروک، ممکن است که پزشک از انواع ماسک‌های کلاژن‌ساز استفاده کند. برای کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد استفاده از ماسک‌های ویتامین سی توصیه می‌شود. برای جوانسازی و آبرسانی از ماسک‌های هیالورونیک اسید استفاده می‌کنند.

به همین دلیل است که برای استفاده از مناسب‌ترین مواد فیشال صورت مراجعه به کلینیکی مثل کلینیک تخصصی گیتا اثربخشی بیشتری به همراه خواهد داشت. کیفیت مواد فیشال و نوع برند مورد استفاده، تأثیر مستقیم بر اثربخشی ماسک‌گذاری دارد.

بررسی روش های تخصصی جوانسازی پوست صورت

بشر همواره به دنبال کشف روش‌های جوانسازی بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و علم، این روش‌ها تخصصی‌تر شده‌اند. ما روش‌های تخصصی جوانسازی پوست صورت را معرفی می‌کنیم.

مرحله هفتم: مراقبت پس از فیشال با مواد مختلف

از آنجایی که فرایند فیشال صورت باعث حساس شدن پوست می‌شود، بنابراین انجام مراقبت پس از این تکنیک بسیار حائز اهمیت است. از مواد فیشال صورت که باید به صورت مداوم استفاده شوند، می‌توان به تونر، سرم، آبرسان و مرطوب‌کننده و ضدآفتاب اشاره کرد. افراد می‌توانند با مراجعه به پزشک یا انجام مشاوره‌های تخصصی در کلینیک‌های پوست‌ و مو، مواد مراقبتی با توجه به نوع و نیاز پوست خود را مشخص کنند. این مواد هم به صورت گسترده و با کیفیت‌های متنوع در بازار موجود هستند. تنها کافی است که از مشاوره‌های تخصصی افراد «بی طرف» استفاده شود.

جمع‌بندی

فیشال صورت برای انجام مراقبت‌های روزانه و همچنین پاکسازی عمقی پوست استفاده می‌شوند. از نظر کیفیت، انواع مختلف با برندهای متنوعی از مواد فیشال صورت در بازار ایران موجود هستند. این مواد با توجه به نوع پوست افراد و همچنین نیاز پوست، در انواع مختلفی عرضه می‌شوند. بنابراین پوست افراد باید حتما توسط یک متخصص پوست‌ومو آنالیز گردد تا بهترین و با کیفیت‌ترین مواد با توجه به نوع پوست انتخاب شود. انجام فیشال صورت در خانه امکان پذیر است. اما برای گرفتن نتیجه بهتر و ماندگارتر، این فرآیند باید توسط پزشک در کلینیک‌های معتبر مثل کلینیک تخصصی گیتا انجام شود.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر