آشنایی با روش تزریق چربی به واژن

بررسی روش تزریق چربی به واژن ـ مراحل، مزایا و معایب

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 26, 1401
بازدید: 598

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 26, 1401
بازدید: 598

فهرست مطالب

ناحیه بیرون دستگاه تناسلی، یکی از بخش‌هایی است که زیبایی آن نقش مهمی در اعتماد به نفس جنسی بانوان دارد. یک روش زیباسازی این ناحیه، افزایش حجم لابیا ماژور با تزریق چربی است که اصطلاحاً به آن روش تزریق چربی به واژن گفته می‌شود. این روش، مناسب خانم‌هایی است که به‌صورت مادرزادی، لابیای لاغری دارند. برخی بانوان نیز با افزایش سن، رژیم‌های لاغری ناگهانی و زایمان، دچار آتروفی در این ناحیه هستند و پوست لابیا ماژور آنها حالت افتاده و چروک پیدا کرده است. این دسته افراد نیز می‌توانند از این روش بهره ببرند. چربی موردنیاز برای این عمل، از بدن خود فرد گرفته می‌شود و به‌همین دلیل، بدن آن را به‌راحتی می‌پذیرد. در ادامه با این روش، مراحل، مزایا و معایب آن آشنا خواهیم شد.

آشنایی با روش تزریق چربی به واژن

در این روش، چربی زرد که مقاوم‌ترین چربی بدنی است از قسمت‌هایی مانند شکم، پهلو، جلو و پشت ران استخراج می‌شود. بعد از تصفیه و خالص‌‌سازی، این چربی‌های استخراج‌شده به ناحیه لابیا ماژور اندام جنسی بیرونی تزریق خواهندشد. لابیا ماژورها یا لب‌های بیرونی وظیفه محافظت از قسمت‌های داخلی‌تر اندام تناسلی خارجی مانند لابیا ماینور، کلیتوریس، فرج و همچنین خروجی ادرار را برعهده دارند. افزایش سن، زایمان یا لاغری موجب آتروفی و در نتیجه افتادگی و چروکیدگی لابیا ماژورها خواهند شد. تزریق چربی به این قسمت‌های اندام تناسلی، موجب حجیم‌تر شدن آنها و زیباتر شدن ناحیه تناسلی می‌شود.
چربی‌ها چون به بدن خود مراجعه‌کننده تعلق دارند، محل جدید را بدون مشکل خاصی به‌عنوان خانه جدید خود می‌پذیرند. مقداری از این چربی، توسط بدن جذب می‌شود، اما قسمت بیشتر آن تا مدت‌ها و حتی تا آخر عمر باقی می‌ماند. در واقع، این چربی‌ها با رگ‌زائی و اتصال به سیستم گردش خون بدن، بقای خود را در خانه جدید تضمین می‌کنند. علاوه بر این، ساخت کلاژن و الاستین در پوست لابیا ماژورها نیز با این روش تحریک می‌شود. در نتیجه، بعد از مدتی، پوست این ناحیه روشن‌تر، جوان‌تر و شفاف‌تر خواهد شد که به زیبایی اندام تناسلی خارجی می‌افزاید.

همین‌جا به یک نکته جالب اشاره کنیم: با این‌که به این روش، تزریق چربی به واژن می‌گویند اما هیچ تزریقی به درون واژن انجام نمی‌شود. واژن یک لوله ارتجاعی است که فرج را به رحم متصل می‌کند و بخشی از اندام تناسلی داخلی در زنان به‌شمار می‌رود. همان‌طور که گفتیم، هدف در این روش، لابیا ماژورها هستند.

همین‌جا به یک نکته جالب اشاره کنیم: با این‌که به این روش، تزریق چربی به واژن می‌گویند اما هیچ تزریقی به درون واژن انجام نمی‌شود. واژن یک لوله ارتجاعی است که فرج را به رحم متصل می‌کند و بخشی از اندام تناسلی داخلی در زنان به‌شمار می‌رود. همان‌طور که گفتیم، هدف در این روش، لابیا ماژورها هستند.

مهم‌ترین نکات مراقبتی لیزر موهای زائد واژن چیست؟

یکی از ماندگارترین روش‌ها برای لیزر موهای زائد نواحی شرمگاهی، لیزر موهای زائد واژن نام دارد. در این مقاله، مهم‌ترین نکات مراقبتی لیزر موهای این قسمت از بدن، شرح داده شده‌اند.

روش تزریق چربی به ناحیه واژن برای چه کسانی مناسب است؟

این روش، برای خانم‌هایی با مشکلات زیر کاربرد دارد:
۱. خانم‌هایی که به‌صورت مادرزادی و ارثی، لابیا ماژورهای کوچک و لاغری دارند.
۲. خانم‌هایی که لابیا ماژور‌های نامتقارنی دارند، یعنی یک طرف کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از طرف دیگر است.
۳. خانم‌هایی که می‌خواهند با حجم‌دهی به لابیا ماژورها اندام تناسلی خارجی زیباتری داشته باشند.
۴. خانم‌هایی که به دلایل مختلف، با مشکل آتروفی لابیا ماژور درگیر هستند.

مراحل تزریق چربی به واژن

قبل از شرح مراحل در این روش، باید به این نکته اشاره کنیم که این کار تنها در یک کلینیک زیبایی درمانی مجهز و توسط پزشک متخصص پوست و مو یا جراح پلاستیک انجام می‌شود. در ابتدا، به مراجعه‌کننده یک وقت برای ویزیت اولیه داده خواهد شد. در این جلسه، پزشک با معاینه اولیه و گرفتن شرح حال بیمار، تشخیص می‌دهد که آیا این روش برای بیمار مناسب است یا خیر. احتمال آلرژی به مواد بیهوشی، محل مناسب برای استخراج چربی‌ها و میزان چربی موردنیاز برای حجم‌دهی نیز در این جلسه مشخص می‌شود.

مراحل تزریق چربی به واژن

در زمان عمل، ابتدا لازم است که حجم مشخصی از چربی استخراج شود. این کار معمولاً با بی‌حس کردن ناحیه و ساکشن چربی‌ها انجام خواهد شد. چربی‌های زرد، بیشترین مقاومت را در برابر جذب شدن یا به‌اصطلاح آب شدن دارند و برای این کار مناسب هستند. با ‌توجه به آناتومی و فیزیک بدنی مراجعه‌کننده، پزشک مشخص می‌کند که از چه ناحیه‌ای می‌توان چربی موردنیاز را برداشت.
از آن‌جا که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد چربی‌ها بعد از تزریق جذب بدن می‌شوند، پزشک مقداری بیشتر از میزان موردنیاز برمی‌دارد. این چربی‌های اضافه، بنا به تجربه پزشک، یا در همان جلسه اول به ناحیه لابیا ماژور تزریق می‌شوند یا برای تزریق‌های بعدی فریز خواهندشد.
در مرحله بعد، چربی‌های ساکشن‌شده باید تصفیه و آماده‌سازی شوند. یکی از روش‌های تصفیه چربی، شستشوی چندباره آن با محلول سالین است که بیشترین بازده را دارد. گاهی این چربی‌ها بدون کار اضافی دیگری تزریق می‌شوند. گاهی نیز با روش‌های میکروفت و نانوفت به قطعات کوچک‌تری خرد و برای تزریق آماده خواهند شد.

مزایای تزریق چربی به واژن

در مرحله آخر، لابیا ماژورها به‌صورت موضعی بی‌حس می‌شوند. سپس، جراح با ایجاد سوراخ‌های کوچکی، چربی را به این ناحیه تزریق می‌کند. هر دو ناحیه استخراج و تزریق چربی، قبل از عمل کاملاً تمیز و ضدعفونی می‌شوند تا احتمال عفونت به‌حداقل برسد.

مزایای تزریق چربی به واژن

  • جوان‌سازی، روشن‌سازی نسبی و حجم دادن به ناحیه لابیا ماژور
  • بدون نیاز به دوره نقاهت طولانی (مراجعه‌کننده می‌تواند بعد از یک روز استراحت به سر کار برگردد)
  • عمل سرپایی بدون نیاز به بی‌حسی عمومی
  • عدم ایجاد آلرژی یا حساسیت یا مقاومت از سوی بدن
  • سفت شدن پوست در ناحیه لابیا ماژور
  • متقارن‌سازی آسان لابیا ماژورهای دو طرف
  • عدم خون‌ریزی در حین و بعد عمل
  • ماندگاری بیش از ۷۰% از چربی تزریق‌شده به مدت بسیار طولانی یا مادام العمر

بیشتر بخوانید: فیشال صورت چیست؟

معایب تزریق چربی به واژن

  • درصورت عدم توجه به مراقبت‌های بعد از عمل، ناحیه تزریق ممکن است عفونت کند.
  • برای این روش، به حداقل ۱۰۰ سی‌سی چربی نیاز است. افراد خیلی لاغر که چربی بدنی پائینی دارند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.
  • برای بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا خانم‌های مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مزمن مانند دیابت مناسب نیست.
  • اگر تزریق خیلی عمیق باشد، رگ‌زائی اتفاق نمی‌افتد. اگر تزریق سطحی باشد، تزریق چربی بی‌فایده خواهد بود و به دلیل ادم لوکالیزه بافت، بیمار درد زیادی را متحمل خواهد شد. در چنین شرایطی، چربی‌ها باید به‌سرعت خارج شوند. برای همین است که برای این عمل باید به یک کلینیک مجهز و پزشک یا جراح متخصص باتجربه مراجعه کرد.
  • بروز علائمی مانند تورم و درد بعد از عمل که در صورت مراقبت درست خیلی زود و کمتر از یک ماه از بین می‌روند.
  • احتمال نکروز یا توده شدن چربی‌ها به علت تزریق ناموزون و نادرست.

جمع‌بندی

همانند بسیاری از بخش‌های دیگر بدن که بافت چربی دارند، لابیا ماژورها نیز ممکن است دچار آتروفی شوند. در این حالت، پوست دو طرف ناحیه تناسلی خارجی حالتی آویزان، چروکیده یا فرورفته پیدا می‌کند. برخی خانم‌ها نیز به ‌صورت ارثی لابیا ماژورهای لاغر، فرورفته‌ یا نامتقارن و ناهمسانی دارند. این عیب را می‌توان با عمل غیرتهاجمی تزریق چربی به واژن برطرف کرد. با تزریق چربی، لابیا ماژورها حجم پیدا می‌کنند و اندام تناسلی بیرونی، شکل زیباتری به‌خود می‌گیرد. این عمل، می‌تواند اعتماد به نفس خانم‌ها را افزایش دهد و آنها را در روابط جنسی، پرشورتر، شاداب‌تر و جسور‌تر کند.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر