فیشال صورت چیست

فیشال صورت چیست؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 22, 1401
بازدید: 394

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 22, 1401
بازدید: 394

فهرست مطالب

فیشال یک درمان پوستی چندمرحله‌ای و چندمنظوره است که شامل بخار دادن، ماسک، لایه‌برداری، پاک‌سازی، ماساژ صورت و استفاده از انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها می‌شود. انواع مختلفی از درمان‌های صورت وجود دارد و انتخاب از بین آنها به نوع پوست و مشکلات پوستی شما بستگی خواهد داشت. برخی از آن‌ها آب‌رسان و برخی دیگر سفت‌کننده و ترمیم‌کننده هستند. برخی نیز روی مناطق مشکل‌دار و درمان بیماری‌های پوستی تمرکز می‌کنند. همه فیشال‌ها صرف نظر از نوع آن‌ها، فواید فوق‌العاده‌ای برای پوست شما خواهند داشت. در این مطلب فیشال صورت را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آشنایی با فیشال صورت

فیشال در اصل یک درمان پوستی چندمرحله‌ای است که یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از صورت شما محسوب می‌شود. این روش درمانی پوست صورت را پاک‌سازی، لایه‌برداری و تغذیه می‌کند تا پوستی شفاف، مرطوب و جوان‌تر را برای شما به ارمغان آورد.

اثرات مخرب آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مرور زمان، رنگ، بافت و قابلیت ارتجاعی پوست را از بین خواهد برد. فیشال می‌تواند اثرات مخرب ایجادشده روی پوست را از بین ببرد. برخی از افراد می‌خواهند جوش‌های سرسیاه وحشتناک خود را از بین ببرند و برخی دیگر به دنبال یک درمان ضد پیری هستند. برخی افراد هم فقط می‌خواهند ساعتی آرامش داشته باشند. همه این‌ها دلایل خوبی برای رفتن به سراغ فیشال صورت هستند.

مراحل انجام فیشال صورت

فیشال باید با مشاوره پزشک درباره مشکلات پوستی، رژیم غذایی، میزان آب، داروها و مکمل‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌کنید، شروع شود. سپس متخصص پوست، روش درمانی مورد نظر را به شما ارائه خواهد داد که عمدتاً شامل مراحل زیر خواهد بود.

مراحل انجام فیشال صورت

۱. پاک‌سازی

مرحله پاک‌سازی پوست شما برای آماده‌سازی آن و استفاده از لایه‌بردارها و ماسک‌ها انجام می‌شود. صورت شما برای جذب این محصولات باید تمیز باشد. هرگونه آرایشی که استفاده می‌کنید، پاک می‌شود و شیر پاک‌کننده، لوسیون یا ژل روی صورت و گردنتان ماساژ داده می‌‌شود. در این مرحله، صورت شما برای درمان فیشال آماده خواهد شد.

۲. لایه‌برداری

پوست شما همیشه سلول‌های جدیدی تولید می‌کند اما این روند با افزایش سن، سرعت کمتری پیدا خواهد کرد. این امر منجر به خشکی پوست و ظاهری کدرتر می‌شود، به همین دلیل لایه‌برداری ضروری است. متخصص زیبایی شما از یک محصول شیمیایی یا مکانیکی برای پاک کردن سلول‌های مرده پوست استفاده خواهد کرد.

۳. استخراج

متخصص فیشال صورت بعد از مرحله لایه‌برداری، هر گونه جوش سرسفید یا سرسیاه را استخراج خواهد کرد. این کار تضمین می‌کند تا تمام منافذ به طور کامل پاک شوند. این منافذ مسدودشده معمولاً نتیجه پوست چرب یا مستعد آکنه هستند. با این ‌حال، حتی افرادی که پوست نسبتاً شفاف و سالمی دارند نیز می‌توانند به این جوش‌ها مبتلا شوند.

۴. ماسک

مرحله بعدی شامل استفاده از ماسک صورت است. زیبایی‌شناس در این مرحله از فرآیند فیشال می‌داند که کدام ماسک برای پوست شما مناسب‌تر خواهد بود. تعدادی از محصولات مختلف وجود دارد که اسپاها از آن‌ها استفاده می‌کنند. ماسک خاک رس برای پوست‌های چرب‌تر و خلاص شدن از شر چربی اضافی مفید خواهد بود. استفاده از ماسک معمولاً آرامش‌بخش‌ترین مرحله در این فرآیند است.

مرکز تخصصی کاشت ابرو در تهران کجاست؟

روش کاشت ابروی دائمی، بسیار محبوب و مؤثر است. این روش در مراکز مختلفی انجام می‌شود. در این نوشته به معرفی بهترین مرکز تخصصی کاشت ابرو در تهران می‌پردازیم.

۵. برنامه نهایی

پس از برداشتن ماسک، محصول نهایی روی پوست شما اعمال می‌شود. متخصص زیبایی دقیقاً می‌داند که بر اساس نوع پوست خاص شما، از چه محصولی استفاده کند. برنامه نهایی می‌تواند شامل استفاده از سرم، مرطوب‌کننده یا ضد آفتاب باشد. هدف فیشال این است که پس از درمان، تا یک ماه به طور کامل از پوست شما محافظت کند. متخصص زیبایی ممکن است از ژل چشمی هم استفاده کند که برای کاهش التهاب اطراف چشم خواهد بود. علاوه بر این، امکان دارد وی از تونر مناسب نوع پوست شما نیز استفاده کند.

۶. مشاوره

متخصص زیبایی بعد از انجام فیشال صورت اطلاعاتی در مورد نحوه مراقبت از پوستتان به شما ارائه خواهد داد. او اکنون درک کاملی از نوع و وضعیت پوست شما دارد و می‌تواند توصیه‌های آگاهانه‌ای درباره مراقبت از صورت به شما ارائه کند.

مزایای فیشال صورت

در این بخش به مزایای برتر روش درمانی فیشال برای صورت خواهیم پرداخت. مزایای برتر این روش و فواید آن برای پوست، نزد همگان به اثبات رسیده است.

۱. تمیزکاری کامل

فیشال به تمیز کردن و پاک‌سازی صورت، بهتر و عمیق‌تر از تمام روش‌های درمانی و مراقبتی دیگر خواهد انجامید. این روش درمانی به پوست شما کمک می‌کند تا از شر تجمع چربی، سموم و کثیفی‌های روزمره خلاص شود. همچنین فیشال هر گونه باکتری که می‌تواند باعث مشکلات پوستی شود را کاملاً از بین می‌برد. این روش با لایه‌برداری خوب و اصولی خود می‌تواند سلول‌های مرده را از سطح پوست شما پاک کند.

فیشال صورت منافذ پوست شما را باز می‌کند و اجازه می‌دهد محصولات مراقبتی دیگر به راحتی جذب آن شوند. این کار همچنین باعث خواهدشد که پوست شما نرم‌تر و شفاف‌تر به نظر برسد، آرایش شما راحت‌تر ترکیب شود و زیباتر به نظر برسد.

۲. ضد پیری

فیشال می‌تواند به کاهش روند پیری و جلوگیری از ظاهر شدن چین‌وچروک نیز یاری برساند. این روش درمانی می‌تواند گردش خون و جریان اکسیژن را بلافاصله افزایش دهد و باعث تولید کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شما شود. این امر منجر به کاهش خطوط چین‌وچروک و جلوگیری از ظاهر شدن پیش از موعد آن‌ها خواهد شد. یادتان باشد که برای مراقبت از پوست، هرگز زود نیست!.

۳. آرامش‌بخش

فیشال برای ایجاد آرامش، تمرکز و تعادل ذهن شما هم بسیار مفید خواهد بود. ماهیچه‌های صورت شما درست مانند بدن شما نیاز به ماساژ دارند و بیشتر مراحل فیشال صورت هم به ماساژ اختصاص دارد. افزایش گردش خون، رگ‌های لنفاوی را تحریک و پوست شما را سم‌زدایی می‌کند و آن را سالم و جوان می‌سازد. بوی شیرین ماسک‌های صورت نیز یکی دیگر از افزودنی‌های باورنکردنی برای یک تجربه آرامش‌بخش در فیشال است.

۴. جوان‌سازی پوست

لایه‌برداری، استخراج، ماساژ، بخار دادن و ماسک زدن در طول درمان فیشال منجر به جوان‌سازی پوست یا به‌ عبارت ‌دیگر پوستی شاداب و نو می‌شود. این امر سلامت پوست را بهبود می‌بخشد و ظاهری سالم، درخشان و متعادل به آن می‌دهد. ممکن است نتایج فیشال فوراً ظاهر نشود، اما پوست شما را در درازمدت ترمیم خواهد کرد. بنابراین به خاطر داشته باشید که منظم بودن انجام فیشال صورت (ماهی یک‌بار) کلید اصلی موفقیت خواهد بود.

۵. انعطاف‌پذیری

یک متخصص زیبایی خوب، وضعیت پوست شما را تجزیه‌وتحلیل و به شما کمک خواهد کرد تا متناسب با نوع پوست صورت خود، بهترین فیشال را انتخاب کنید. شما می‌توانید در مورد اینکه کدام محصول برای پوست شما بهترین کارایی را دارد، یک مشاوره خوب از متخصص خود دریافت کنید. تنوع روش‌های درمانی فیشال بسیار زیاد است. بنابراین می‌توانید روش دلخواه را انتخاب کنید و پوست خود را در وضعیت خوبی نگه دارید.

۶. درمان انواع مشکلات پوستی

انجام منظم فیشال پس از تشخیص بیماری پوستی، به درمان و التیام پوست شما کمک زیادی می‌کند. مشکلاتی مانند جوش‌های سرسیاه، سرسفید، لکه‌ها و آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید، التهاب و قرمزی، کم‌آبی پوست، چین‌وچروک و زخم‌های آکنه با فیشال قابل درمان و پیشگیری هستند. از دست دادن استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست نیز با درمان مناسب فیشال به حداقل می‌رسد یا به طور کامل درمان خواهد شد.

جمع‌بندی

فیشال صورت یک راه مؤثر برای کاهش آسیب‌های پوستی و درمان و پیشگیری از بیماری‌های خطرناک‌تر خواهد بود. با این درمان می‌توانید ساعتی به پوست و ذهن خود آرامش دهید و برای یک ماه پر جنب‌وجوش دیگر آمده شوید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر