بررسی تفاوت روش های کاشت ابرو

بررسی تفاوت روش های کاشت ابرو

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 25, 1401
بازدید: 234

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 25, 1401
بازدید: 234

فهرست مطالب

کاشت ابرو به دلیل توانایی در دستیابی به حداکثر نتایج ممکن، یکی از بهترین گزینه‌های ترمیم ابرو به شمار می‌رود. این روش مستلزم پیوند فولیکول‌های موی سالم از ناحیه اهداکننده به نواحی نازک یا طاسی ابروها است. پس از پیوند به ناحیه گیرنده، آن‌ها به موی سالم تبدیل می‌شوند و فولیکول‌هایی تولید می‌کنند که نتایج طبیعی و دائمی را ممکن می‌سازند. در این مطلب به بررسی تفاوت روش‌های کاشت ابرو و مزایایی هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع روش های کاشت ابرو

دو نوع روش کلی برای کاشت ابرو وجود دارد که معمولاً توسط کلینیک‌ها انجام می‌شوند. این دو روش پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) نام دارند. بحث‌های زیادی درباره برتری این روش‌ها بر یکدیگر وجود دارد که باعث سردرگمی افراد می‌شود. ما در این مطلب می‌خواهیم یک بار برای همیشه در مورد FUE در مقابل FUT شفاف‌سازی کنیم. در ادامه نگاهی به برخی از مزایا و تفاوت روش های کاشت ابرو خواهیم انداخت.

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

استخراج واحد فولیکولی یا FUE به یک روش کاشت مو و ابرو اطلاق می‌شود که ابتدا باید پشت سر را کاملاً تراشید. سپس در حالی که بیمار تحت بی‌حسی موضعی قرار دارد، فولیکول‌های مو از پشت سر برداشته می‌شوند. در مرحله بعد، برش‌های بسیار کوچکی در پوست ابروی فرد ایجاد خواهد شد. سپس تک‌تک فولیکول‌های برداشته‌شده از پشت سر در این برش‌ها کاشته می‌شوند و محل جراحی با گاز یا باندپیچی پوشانده خواهدشد.

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

پیوند واحد فولیکولی یا FUT یک روش کاشت مو و ابرو است که در آن نواری از پوست پشت سر فرد برداشته می‌شود. سپس جراح زیبایی نوار پوست سر را با چاقوی جراحی به قطعات کوچک‌تر تبدیل می‌کند تا فولیکول‌های مو را جدا سازد. به این قطعات کوچک‌تر فولیکول‌های مو، گرافت می‌گویند. جراح گاهی اوقات نوار اصلی پوست سر را به هزاران گرافت شامل یک تا چهار فولیکول مو جدا می‌کند.

در مرحله بعد، جراح با استفاده از یک سوزن یا تیغه و یک میکروسکوپ، سوراخ‌های کوچکی در پوست ابرو ایجاد خواهد کرد. یعنی همان جایی که گرافت‌ها قرار است پیوند زده شوند. سپس جراح گرافت‌ها را در این سوراخ‌ها می‌کارد و محل جراحی را با باندپیچی یا گاز می‌پوشاند. کل عمل کاشت ابرو به روش FUT نیز تحت بی‌حسی موضعی انجام خواهد شد.

مرکز تخصصی کاشت ابرو در تهران کجاست؟

روش کاشت ابروی دائمی، بسیار محبوب و مؤثر است. این روش در مراکز مختلفی انجام می‌شود. در این نوشته به معرفی بهترین مرکز تخصصی کاشت ابرو در تهران می‌پردازیم.

تفاوت روش های کاشت ابرو FUE و FUT

در این بخش به تفاوت‌های اساسی بین دو روش کاشت ابروی FUE و FUT خواهیم پرداخت.

۱. روش استخراج مو

تفاوت اصلی بین کاشت ابرو به روش FUE و کاشت ابرو به روش FUT به نحوه استخراج مو از ناحیه اهداکننده برمی‌گردد. برداشتن نواری از موی پشت سر در روش کاشت ابروی FUT، منجر به ایجاد یک اسکار یا جای زخم خطی می‌شود. در حالی که استخراج و پیوند واحدهای فولیکولی منفرد در روش کاشت ابروی FUE منجر به ایجاد کمترین جای زخم ممکن خواهدشد.
البته جای زخم حاصل از روش کاشت ابروی FUE مانند یک نقطه بسیار کوچک به نظر خواهد رسید. بسیاری از افراد که کاشت ابروی خود را به روش FUT انجام داده‌اند، احتمالاً باید موهای پشت سر خود را بلندتر کنند تا جای زخم‌های خطی پوشانده شود.

۲. مدت زمان عمل

تفاوت روش های کاشت ابرو FUT و FUE تنها به روش استخراج ختم نمی‌شود؛ چراکه روش FUT معمولاً نسبت به کاشت ابروی FUE در زمان کمتری انجام خواهد شد. در روش FUT موها به صورت نواری و نه تک‌تک برداشته می‌شوند، بنابراین عمل در زمان کوتاه‌تری تمام خواهد شد.

البته این مورد تا حدی زیادی به ابروهای بیمار و میزان کلی موهای کاشته‌شده بستگی خواهد داشت. اما زمان کوتاه‌تر عمل به غیر از مواردی خاص، توجیه مناسبی برای برگزیدن یک روش عمل به شمار نمی‌رود. در عین حال، روش FUE شامل زمان بهبودی کوتاه‌تری خواهد بود. همچنین افراد بعد از کاشت ابرو به روش FUE ناراحتی و عوارض کمتری را گزارش کرده‌اند.

۳. کیفیت و تعداد پیوندها

تفاوت دیگر، بحث کمیت و کیفیت پیوندها با استفاده از FUE در مقابل روش برداشت نواری در FUT است. برخی استدلال می‌کنند که کاشت ابرو به روش FUT تعداد بیشتری گرافت با کیفیت بالاتر را به همراه خواهد داشت. این افراد می‌گویند که جراح در روش FUT می‌تواند واحدهای فولیکولی را با بالاترین کیفیت به صورت نواری جدا کند که با خطر آسیب رساندن کمتری به آن‌ها همراه است. بنابراین نرخ بقای کلی بالاتری از پیوندهای FUE وجود دارد.
دلیل دیگر آن‌ها این است که روش نواری، بیشترین موی اهداکننده را تولید می‌کند و از ناحیه اهداکننده، استفاده بهتری خواهد شد. با این حال، ابزارها و فناوری‌های مورد استفاده در روش FUE، سطح مهارت و تجربه جراح عوامل تعیین‌کننده‌تری هستند. به حداکثر رساندن میزان استخراج از اهداکننده فقط برای بیماران با ریزش موی گسترده‌تر اهمیت پیدا می‌کند. بنابراین در بسیاری از موارد، این تفاوت روش های کاشت ابرو عامل مهمی به شمار نمی‌رود.

تفاوت روش های کاشت ابرو FUE و FUT

کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟

پیشرفت‌های اخیر در فنّاوری موجب تغییر شرایط بارزی به نفع روش FUE شده است. امروزه، کاشت ابرو به روش FUE بر استفاده از فناوری‌ها و دستگاه‌های مختلف و خودکار اتکا دارد. بنابراین پزشکان مختلف می‌توانند از ابزارهای مختلفی برای انجام این عمل استفاده کنند.

به طور کلی، جراح پیوند مو تکنیک کاشت ابروی خود را بر اساس مزایا و معایب هر روش و وضعیت بیمار انتخاب خواهد کرد. پس در اصل، انتخاب روش کاشت ابرو یک موضوع نظری پزشکی یا ترجیح شخصی خود بیمار محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: فیشال صورت چیست؟

نقش تجهیزات در روش FUE

امروزه استفاده از فناوری خودکار در روش FUE موجب شده‌ است این روش به استانداردی جهانی تبدیل ‌شود. اما همچنان در مورد استفاده از دستگاه‌های مختلف و اینکه کدام سیستم خودکار بهترین است، اختلاف نظرهایی وجود دارد. این بحث در درجه اول بین سیستم‌های ARTAS و NeoGraft وجود دارد.
ARTAS یک سیستم روباتیک هدایت تصویر است که از یک روش مستقل‌تر و کامپیوتری برای استخراج فولیکول‌های مو استفاده می‌کند. برخی بر این باور هستند که این سیستم روباتیک از بیشترین دقت و سازگاری برخوردار است.
سیستم NeoGraft نیز یک دستگاه دستی خودکار به شمار می‌رود که توسط خود جراح کاشت مو هدایت می‌شود. این تکنیک به جای تکیه کامل بر روباتیک، از تجربه و قضاوت جراح برای رویکرد سفارشی‌تر بهره می‌برد. طرفداران این روش معتقد هستند که سیستم NeoGraft به جراح برای استفاده از هنر خود، آزادی عمل بیشتری می‌دهد. همچنین نتایجی را ایجاد می‌کند که به بهترین وجه با خط ابرو و الگوهای رشد طبیعی هر فرد، مطابقت دارند.

جمع‌بندی

امروزه روش‌های کاشت ابروی پیشرفته‌تری نسبت به قبل به وجود آمده‌اند. اما هر کدام، از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند. بهترین گزینه برای کاشت، بر اساس شرایط فردی تعیین می‌شود. بنابراین بهتر است تفاوت روش های کاشت ابرو را در نظر بگیرید و با پزشک جراح خود در میان بگذارید. مطمئناً روشی که با شرایط شما متناسب‌تر باشد، نتایج بهتری به شما ارائه خواهد داد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر