فیشال صورت در منزل

روش‌های خانگی فیشال صورت در منزل

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 4, 1401
بازدید: 595

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 4, 1401
بازدید: 595

فهرست مطالب

پوست برای جوان و سالم ماندن نیاز به رسیدگی دارد. دست‌کم هر هشت هفته یک‌بار باید پوست را یک پاکسازی عمقی کرد تا آلودگی‌های محیطی و باقی‌مانده لوازم آرایشی از منافذ آن خارج شوند. سپس می‌توان با استفاده از محصولات پوستی مانند آبرسان، مرطوب‌کننده و مغذی جان تازه‌ای به پوست بخشید. به این کار، فیشال صورت می‌گویند. جدا از این پاکسازی و احیاء دوره‌ای، برای داشتن یک پوست سالم، باید یک روتین روزانه مناسب و درست را نیز رعایت کنید. در این مقاله، شما را با روش‌های فیشال صورت در منزل آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با مراقبت فیشال صورت

مراقبت فیشال صورت یک شیوه چند مرحله‌ای دوره‌ای است که با استفاده از آن، پوست صورت و نواحی گردن پاکسازی، آبرسانی و تغذیه می‌شوند. این کار را به دو روش می‌توان انجام داد:

  • در کلینیک‌های تخصصی که هر سه یا چهار ماه یک بار بهتر است انجام شود.
  • در منزل که هر هشت هفته کافی خواهد بود.

هر فردی می‌تواند یک روش فیشال صورت در منزل و مخصوص به خودش داشته باشد. برای این کار، باید محصولات بهداشتی و ابزارهای مناسب را تهیه کنید. به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد چنین کاری را دارید، اول به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. پزشک، محصولات بهداشتی موردنیاز را متناسب با نوع پوست و بودجه‌ای که دارید، تجویز می‌کند.

فیشال صورت چیست؟

در این مقاله به توضیح درباره فیشال صورت خواهیم پرداخت. این روش درمانی برای سالم‌سازی پوست بسیار مفید شناخته می‌شود.

مراحل فیشال صورت در منزل

به‌ طور کلی، فیشال صورت که در منزل انجام می‌گیرد را می‌توان حداکثر به ۱۲ مرحله تقسیم کرد. بهتر است شب قبل دوش بگیرید و حدود دو ساعت را برای فیشال صورت در نظر داشته باشید. این کار را روز و ساعتی انجام دهید که خسته نیستید (مثلاً یک روز تعطیل) و در خانه آرامش برقرار است. برای این کار، به یک هدبند، حوله تمیز، جای راحت برای دراز کشیدن، یک کاسه بزرگ، چند کاسه کوچک برای آماده کردن ماسک‌ها، فیس براش، قلم ماسک سیلیکونی و محصولات پاکسازی‌کننده و مراقبت از پوست نیاز دارید.

۱. مرحله اول

اول از همه، موهای خود را از روی پیشانی و شقیقه‌های به عقب شانه کنید. برای مشخص کردن مرز بین موهای پیشانی و شقیقه‌ها با پوست صورت، هدبند گزینه مناسبی است.

۲. مرحله دوم

حالا نوبت به پاکسازی اولیه پوست می‌رسد. اول، چند دقیقه‌ای با نوک انگشتان نواحی مختلف صورت را ماساژ دهید تا جریان خون در پوست صورت افزایش یابد. سپس با آب ولرم صورت خود را خیس و مقداری از شوینده مناسب نوع پوستتان را روی صورت پخش کنید. حدود ۲ تا ۳ دقیقه با حرکات چرخشی نوک انگشتان، شستشو را ادامه دهید و بعد بشویید. اگر آرایش دارید، قبلاً حتماً آن را پاک کنید. می‌توانید این کار را با روغن‌های پاک‌کننده انجام دهید. روغن نارگیل، جوجوبا و بادام را روی پوست صورت بمالید و بعد از چند دقیقه با آب گرم بشویید.

۳. مرحله سوم

حالا که پوست صورت تمیزتر شد، با یک اسکراب ملایم، یک لایه‌برداری سطحی روی آن انجام می‌دهیم. انواع ژل اسکراب حاوی ریزدانه‌، در داروخانه‌ها موجود است. ژل را روی پوست صورت پخش و با فشار خیلی کم و دورانی انگشتان، پوست را اسکراب کنید. ترکیب خانگی یک قاشق شکر، یک قاشق عسل و نصف لیوان شیر گزینه مناسبی برای ساخت یک اسکراب طبیعی است. اسکراب لب‌ها فراموش نشود.

۴. مرحله چهارم

با آب گرم، اسکراب را به‌طور کامل از روی پوست پاک و سپس با یک حوله نرم، صورت را خشک کنید.  

۵. مرحله پنجم

در این مرحله از فیشال صورت در منزل اندکی پوست صورت را ماساژ دهید تا پوست و ماهیچه‌های آن ریلکس‌تر شوند. ماساژ پیشانی از وسط به سمت شقیقه‌ها، گونه‌ها از بینی به بیرون و چانه به سمت پائین است.

۶. مرحله ششم

حالا وقت پاکسازی منافذ پوست است. برای این‌ کار به بخور گرم نیاز دارید. یک کاسه بزرگ را تا نیمه پر از آب جوش کنید و مقداری گلاب، روغن‌های ضروری، بابونه، لاوندر یا کیسه‌های دمنوش طبیعی را در آن بریزید. کاسه باید زیر چانه قرار بگیرد و یک حوله بزرگ روی سر انداخته شود. حدود ده دقیقه زمان دهید و بعد به‌ آرامی حوله را بردارید و با آن، قطرات آب روی صورت را خشک کنید.

۷. مرحله هفتم

حالا نوبت پاکسازی عمقی پوست و منافذ آن با ماسک‌های مختلف است. در این مرحله، از انواع ماسک‌های پاکسازی‌کننده مثل ماسک گچی، حبابی، خاک رس، ذغال فعال و ماسک‌های لاتکس پاک‌کننده می‌توانید استفاده کنید. قرار نیست همه این ماسک‌ها را روی صورتتان بگذارید. حداکثر دو تا را انتخاب کنید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بردارید یا بشویید. 

۸. مرحله هشتم

اگر دانه سرسیاه دارید، در این مرحله از فیشال صورت در منزل با ابزار مناسب آن‌ها را تخلیه کنید. ماسک ذغال فعال هم برای این‌کار مناسب است. در زمان ماسک‌گذاری، می‌توانید با دو برش خیار سبز، پوست پلک‌ها را هم تمیز و آبرسانی کنید.

بررسی کیفی مواد فیشال صورت موجود در بازار ایران

فیشال صورت از تکنیک‌های جوانسازی پرطرفدار در کلینیک‌ها است. داشتن اطلاعات درباره مواد فیشال صورت مورد استفاده می‌تواند مانع از افتادن در دام کلینیک‌های نامعتبر شود.

۹. مرحله نهم

پوست را کاملاً بشویید و با حوله خشک کنید. تا این‌جا پوست شما، پاکسازی شده است. اگر تمایل به پاکسازی عمیق‌تر دارید، می‌توانید یک دستگاه درما اف یا اتوی مو بخرید و در این مرحله استفاده کنید.

۱۰. مرحله دهم

حالا نوبت آبرسانی و تغذیه پوست است. اول، با استفاده از ژل‌های آبرسان تخصصی حاوی اسید هیالورونیک یا ژل بهداشتی آلوئه‌ورا، پوست خود را آبرسانی کنید. سپس ده دقیقه منتظر بمانید.

۱۱. مرحله یازدهم

برای تغذیه پوست، اول از ماسک‌های مغذی حاوی کلاژن استفاده کنید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، ماسک را بردارید و سطح پوست را با یک پارچه نرم پاک کنید. برای تغذیه و روشن کردن بیشتر پوست، می‌توانید کرم‌ها، ژل‌ها و سروم‌های تخصصی را همراه با دستگاه جیدرولر به‌ کار ببرید. برای این کار ده دقیقه زمان کافی خواهد بود.

۱۲. مرحله دوازدهم

در آخر، با یک گوی یخی، پوست خود را ماساژ دهید تا منافذ پوست بسته شوند. کمی کرم مرطوب‌کننده بزنید و بعد از چند دقیقه، فیشال صورت در منزل خود را با زدن ضدآفتاب تمام کنید. فراموش نکنید که آرایش صورت بلافاصله بعد از فیشال ممنوع است. حداقل دو ساعت زمان بدهید و بعد آرایش کنید.

فیشال صورت در منزل

چرا انجام فیشال صورت در کلینیک‌های تخصصی بهتر از فیشال صورت در منزل است؟

اگر همه مراحل فیشال، توسط یک تکنیسین ماهر، زیر نظر دکتر متخصص، در یک کلینیک تخصصی، آرام و مجهز و با بهترین مواد و دستگاه‌ها انجام شود، بهتر نیست؟. مسلماً بهتر است. هر سه یا چهار ماه یک بار، می‌توانیم یک جلسه مراقبت فیشال صورت در کلینیک‌های تخصصی، به پوست صورتمان هدیه بدهیم. بدین ترتیب با هزینه‌ای مناسب، شادابی و طراوت را به پوست صورت خود برمی‌گردانیم. همچنین با یک جلسه فیشال صورت در کلینیک‌های تخصصی، به روح و جانمان هم استراحت داده‌ایم. برای ساعتی، استرس و تنش‌های زندگی مدرن را از خود دور می‌کنیم و با اعتماد به نفس، انرژی و انگیزه بیشتر کار و زندگی را از سر می‌گیریم. 

جمع‌بندی

انجام فیشال صورت در منزل برای رسیدگی به پوست یک گزینه مناسب است. با این حال مراجعه به کلینیک‌های تخصصی برای مراقبت فیشال، نتیجه بهتری هم برای پوست صورتمان و هم آرامش اعصابمان خواهد داشت. پیشنهاد ما، کلینیک پوست، مو و زیبایی گیتا است. تیم حرفه‌ای فیشال صورت کلینیک گیتا، زیر نظر متخصص پوست و مو، با بهترین مواد و دستگاه‌ها، طراوات و شادابی را به پوست شما برمی‌گرداند.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر