بهترین روش برای برداشتن خال

روش های برداشتن خال: لیزر و جراحی + انواع خال

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 30, 1396
بازدید: 36497

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 30, 1396
بازدید: 36497

فهرست مطالب

خال یکی از ضایعات پوستی است که در اثر عوامل مختلف بر روی پوست صورت یا بدن ایجاد می‌شود. با توجه به دنیای کنونی که اکثر افراد به دنبال زیباتر دیده شدن هستند، برداشتن خال می‌تواند به این موضوع کمک شایانی نماید. علاوه بر این بسیاری از درمان‌های خال با عملیات برداشتن تنها به منظور زیبایی انجام نمی‌شود. روش های مختلفی برای برداشتن خال وجود دارد که می توان برای همیشه با این مهمان ناخوانده خداحافظی کرد.

نحوه برداشتن خال صورت

آشنایی با خال‌ها

در بدن تمام افراد تعدادی خال وجود دارد. این یک نوع ضایعه پوستی است که از همان بدو تولد در نوزاد ایجاد شده و ممکن است تعدادی از خال‌ها نیز در دوران نوجوانی نیز به وجود آیند.

خال ها (در پزشکی : nevi) خوشه هایی از سلول های رنگدانه دار هستند که به صورت نقاط کوچک و تیره بر روی پوست نمایان شده و می توانند در اندازه ها و رنگ های بسیار متفاوتی وجود داشته باشند. خال ها معمولاً در صورت، بازوها، پاها  ظاهر می شوند، اما می توانند در هر جای دیگری از بدن نیز یافت شوند.

اگر چه بیشتر خال های پوست بی ضرر هستند، اما در موارد نادر می توانند پیش سرطانی بوده و به عمل جراحی نیاز داشته باشند. همچنین خال برداشتن ضمن افزایش اعتماد به نفس در افراد با توجه به نوع خال که گوشتی یا سطحی باشد انجام می‌شود.

[irp posts=”1879″ name=”18 نکته ضروری که باید قبل از لیزر موهای زائد بدانید!”]

انواع خال

روش های برداشتن خال

خال‌ها به دو صورت گوشتی ( برجسته) یا سطحی (صاف) بر روی نقاط مختلف بدن ایجاد می‌شوند. رنگ خال‌ها در طیف قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره قرار می‌گیرند. خال‌ها می‌توانند به صورت مو دار یا بی‌مو، صاف یا زبر در اندازه‌های مختلف زیر یک سانتی‌متر وجود داشته باشند.

خال مادرزادی، خال معمولی یا اکتسابی، خال آتیپیک و خال‌های غیر معمول از جمله انواع خال هستند که متناسب با آن‌ها روش‌های برداشتن خال نیز به صورت‌های متفاوت به کار برده می‌شوند.

خال ها و سرطان پوست

از آنجایی که خال های غیرطبیعی پوست به احتمال زیاد به ملانوما – سرطانی ترین و کشنده ترین نوع سرطان پوست – تبدیل می شوند، نظارت بر هرگونه تغییر در شکل، اندازه یا رنگ آن ها حائز اهمیت است. اگر خالی دارید که پزشک به شما گفته ممکن است سرطانی باشد، باید از آن نمونه برداری شود. چنانچه در نمونه ی شما شواهدی مبنی بر وجود سرطان باشد، برداشتن خال ضروری است. در مورد برداشتن خال گوشتی بیشتر بدانید.

برداشتن خال

روش برداشتن خال

اگرچه خال برداشتن در بیماران مبتلا به ملانوم پیشرفته ضروری است، اما بسیاری از بیماران خال های پوستی خود را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه یا به دلیل داشتن ظاهری زیباتر اقدام به برداشتن خال می‌کنند. در بیماران مبتلا به خال های سرطانی، جراحی تنها روش موثر برداشتن خال است. برای کسانی که می خواهند خال خود را بنا به دلایل زیبایی بردارند، جراحی و لیزر  گزینه های مناسبی هستند. در مورد رفع جای جوش صورت بیشتر بدانید.

همان طور که گفته شد نوع خال، مکان خال ایجاد شده می‌تواند در انتخاب نوع روش‌های برداشتن خال نقش اساسی داشته باشد. علاوه بر این توجه به سن بیمار، میزان عمق خال و رنگ آن نیز تأثیر به سزایی در شیوه برداشتن خال دخالت دارند.

[irp posts=”1595″ name=”آیا لیزر خانگی موهای زائد واقعا موثر است؟”]

۱. جراحی برداشتن خال

جراحی برداشتن خا

سه روش برای جراحی  و برداشت خال وجود دارد: تراشیدن، بیوپس پانچ و عمل جراحی

۱) روش تراشه‌ای ( تراشیدن )

با استفاده از بیهوشی موضعی، پزشک معالج با یک جراحی کوچک برشی بر روی سطح خال ایجاد می‌کند تا آن را با قسمت دیگر پوست هم سطح سازد.

۲) بیوپسی پانچ

 یکی از انواع خال‌های پوستی در نوع کوچک‌تر هستند که برای برداشتن آن‌ها با استفاده از یک دستگاه مخصوص، خال را توسط یک قطعه مربعی شکل بر روی پوست پانچ می‌کنند. .

۳) عمل جراحی برشی

در این شیوه نیز برای برداشتن خال آن را به صورت کامل برش می‌زنند و در نهایت بخیه می‌زنند. بیشترین کاربرد این روش برای خال‌های پوستی بدخیم و صاف است. در مورد ترک های پوستی بیشتر بدانید.

 برداشتن خال با لیزر

۲. خال‌برداری با کمک فریز کردن

یهترین راه برداشتن خال صورت برای خال‌هایی که ریشه عمیقی نداشته و غیر سرطانی هستند، استفاده از فریز کردن است. نام دیگر این روش کرایو است. با کمک یک دستگاه مخصوص مقداری نیتروژن مایع بر روی خال‌زده می‌شود تا از طریق وارد شدن یک شوک سرمایی عمل خون‌رسانی به سلول‌های خال توقف شده و در نهایت پزشک بتواند آن را بردارد. این روش معمولاً برای برداشتن خال صورت استفاده می‌شود.

۳. خال‌برداری با روش سوزاندن

سوزاندن خال یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های خال برداشتن است که در دنیای امروز با توجه به پیشرفت فناوری کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. در این روش با کمک دستگاهی به نام کوتر یا استفاده از جریان برق و گرمای تولید شده اقدام به برداشتن خال می‌کنند.
یکی از معایب این روش ایجاد اسکار و چاله در خال‌های دارای ریشه‌های عمیق است. به همین علت توصیه می‌شود برای برداشتن خال صورت که به صورت ریز و سطحی هستند به کار برده شود.

۴. خال‌برداری با لیزر

خال‌برداری با لیزر

پیشرفت دنیا و به کار‌گیری فناوری در علم پزشکی موجب شده است تا با ساخت دستگاه لیزر بسیاری از جراحی‌ها به آسانی و در عرض مدت کوتاهی بدون هیچ گونه درد و خونریزی انجام شود. امروزه افراد بسیاری برای برداشتن خال به منظور افزایش زیبایی به خصوص در ناحیه صورت از روش لیزر استفاده می‌کنند.
در واقع لیزر، بهترین راه برداشتن خال صورت است که توسط افراد مختلفی انتخاب می‌شود.

[irp posts=”1266″ name=”قیمت لیزر موهای بدن آقایان سال ۹۹″]

حذف خال با لیزر برای خال هایی که صاف و قهوه ای یا سیاه هستند ، مناسب تر است. نحوه برداشت خال صورت با کمک لیزر باید حتماً تحت نظر یک پزشک متخصص انجام شود. مدت زمان لازم برای برداشتن خال ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است که برای انجام کار به صورت کامل بهتر است دو الی سه جلسه به پزشک خود مراجعه نمایید.
استفاده از این روش برای خال برداشتن با استفاده از بی‌حسی موضعی بدون درد، خونریزی و ایجاد اسکار بر روی صورت یا نواحی مختلف بدن انجام می‌شود. لیزر به این دلیل بهترین روش برداشتن خال صورت شناخته می‌شود که بدون ایجاد خطر عفونت صورت می‌گیرد.
اما دقت داشته باشید که این روش بیشتر برای خال‌های ریز و گوشتی موجود بر روی سطح پوست کاربرد دارد زیرا پرتو لیزر نمی‌تواند وارد نقاط عمیق پوستی شود.

سخن آخر

خال‌ها یکی از شایع‌ترین معضلات پوستی هستند که شیوه‌های گوناگونی برای برداشتن خال از نواحی مختلف بدن وجود دارد. توجه به نوع خال، محل قرار گرفتن آن و بدخیم و خوش خیم بودن آن می‌تواند در انتخاب روش‌های برداشتن خال مؤثر باشد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر لیلا دوشنبه ۲۵ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 112 مشاهده پرسش
    من یک توده پوستی روی سینه دارم حدود ده سال هست. هر سال بزرگتر میشه و خارش داره ازمایش پاتولوژی و سونوگرافی دادم گفتن خوشخیم هست به فلوشیپ سینه مراجعه کردم گفتن باید متخصص پوست با لیزر انجام بده چون با جراحی فرم سینه عوض میشه و احتمالا بدنت کلوئید ساز هست و با جراحی برگرده.
    شما میتونین با لیزر انجامش بدین
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۵ مهر ۱( 1 سال پیش)

      سلام وقت بخیر 

      عزیزم در رابطه با این موضوع باید خدمتتون عرض کنم که حتما باید به صورت حضوری تشریف بیارین تا از نزدیک بررسی های لازم انجام بشه سپس نظر قطعی بهتون داده بشه به هیچ عنوا با عکس و بدون ویزیت حضوری نمیشه نظر قطعی رو اعلام کرد

      شما میتونین همه  روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند

      02126806595

      02126806057

  • تصویر کاربر آقای سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر، پدر دیابت دارند و در عید 99 کرونا گرفتند. زخم هایی روی پاشون ایجاد شده که پس از مراجعه به دکتر داخلی و پوست، عوارض ناشی از کروناست و پلاسما تراپی تجویز کردند اما پس از انجام آن و استفاده از داروها هیچ تاثیری نداشته است . در شیراز ساکن هستند و در صورت امکان به تجویز آنلاین دکتر تاجمیر ریاحی نیازمندند
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر عزیزم در اولین فرصت باید حتما توسط پزشک متخصص ویزیت بشین و دوره درمان دارویی براتون تجویز بشه لیف نکشید و بدون مشورت با پزشک از هیچ دارویی استفاده نکنید
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین وارد سایت dr.majidzadeh بشید و به صورت انلاین از دکتر ریاحی متخصص مجموعه وقت بگیرین ایشون با شما تماس تصویری خواهند داشت
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ر یکشنبه ۳۱ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض وقت بخیر، در ناحیه کشاله ران به دنبال شیو موهای زائد تا یکی دو روز جوش و التهاب وجود داره که به تشخیص دکتر مجید زاده به دلیل احتمال ایجاد زخم، مانع لیزر هست. پوستم به طور کلی بسیار خشک هست و همین طور به دلیل التهابی که همواره در فولیکول موهای این قسمت وجود دارد معمولا بعد از شیو با تیغ دچار زخم و خون ریزی خفیف هم میشود. خواهشمندم برای طی دوره درمان راهنمایی بفرمایید. متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر معمولا زمان هایی که به دنبال شیو التهاب و قرمزی وجود دارد با توجه به تشخیص پزشک از کرم های ترکیبی قبل و بعد شیو استفاده میشود که حتماباید تشریف بیارین ویزیت بشین تا کاملا بر طرف بشه و بعد از ان بتونین لیزر انجان بدید
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیکترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر فرشته شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 445 مشاهده پرسش
    سلا خانم دکتر عزیز من حدود ۴ ماه هست که اطراف بینی و داخلش قرمز میشه و گاهی خارش داره بتامتازون زدم یکم خوب میشه دوباره شروع میشه یه دکتر سفالکسین دادن یه مدت کوتاه خوب شد دوباره شروع میشه گاهی اوقات با قرص سیتریزین خوب میشه ولی نمیخورم دوباره شروع میشه خیلی اذیت میکنه ممکنه راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به عکسی که فرستادین میشه به حساسیت پوستی یا قارچ اشاره کرد اما برای اظهار نظر دقیق تر حتما باید تشریف بیارین تا از نزدیک ویزیت بشین
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روایط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Mohammad شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 332 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر ببخشید میخواستم صورتم رو لیزر کنم خال بردارم امکانش هست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای اظهار نظر تخصصی که با چه روشی میتونید اینکار رو انجام دهید باید از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر پروین یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 331 مشاهده پرسش
    پوست شکم بعد زایمان خیلی بد شده ترک داره وشل شده. خانوم دکتر میخواستم منو راهنمایی کنید چون خیلی ناراحت هستم. ‌پوست شکمم خیلی ترکهای بدی داره
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/530

  • تصویر کاربر مینا شنبه ۲۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 331 مشاهده پرسش
    سلام من یه خال گوشتی پشت گردنم دارم یک دفعه ناخنم خورد بهش خون اومد از یه گوشش که یه خال کوچیک بود باید چیکار کنم آیا خطرناکه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوید

  • تصویر کاربر زینب یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 328 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من بمیاری امیلوئیز پوستی دارم..خیلی هم دکتر متخصص و ...رفتم..اما نتیجه ای نگرفتم و فقط جهت درمان کرم بهم دادن..آیا راه حلی هست واسه این بیماری ؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر مینا جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 337 مشاهده پرسش
    سلام خانوم دکتر.خسته نباشید بنده در سن 18 سالگی ب علت شکستن ابرو و متقارن شدن ابروها ب پیشنهاد بعضی افراد هاشور ابرو زدم اوایل راضی بودم اما الان سبز رنگ شده و هزینه لیزر ندارم. میخواسم ببینم کرم یا پمادی هست ک بدون ریزش ابروهام بتونم هاشور رو پاک کنم؟ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      روش رفع تتو بدن استفاده از لیزر کیوسوئیچ هست.

  • تصویر کاربر ساناز یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 316 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر خانم دکتر خانمی 47 ساله هستم دو ساله دچار پسوریازیس شدم راه درمانش چی هست ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شا مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید و نتایج آزمایشاتتان مورد بررسی قرار گیرد.

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر