کاشت مو

۰ تا ۱۰۰ کاشت مو | بهترین روش کاشت مو

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 25, 1396
بازدید: 18938

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 25, 1396
بازدید: 18938

فهرست مطالب

[njwa_button id="6554"]

علل بسیاری برای ریزش مو در مردان و زنان مطرح شده است. اگر می خواید برای همیشه از شر ریزش مو خلاص شوید باید به فکر کاشت مو که یک روش همیشگی است باشید.

در اغلب موارد، علت ریزش موی آندروژنتیک ارثی است که اغلب تحت عنوان طاسی با الگوی مردانه شناخته می شود.

به طور مشابه، اغلب خانم های با ریزش مو دچار طاسی با الگوی زنانه هستند. در واقع طاسی زمانی شروع می شود که ۵۰ درصد از موها از دست رفته باشند.

اسرار زیادی حول و حوش ریزش مو مطرح است؛ با این همه در واقع، علت اصلی ریزش مو، شامپو زدن متعدد، پوشیدن کلاه ها یا وجود مایت ها (عناصر قارچی کوچک) نمی باشد. اغلب بزرگسلان روزانه ۷۵ تا ۱۲۵ مو از دست می دهند که البته روندی طبیعی است لیکن در این زمینه برخی از موها وارد مرحله خواب (تلوژن) و بقیه موها به مرحله رشد دوباره (آناژن) وارد می شوند. تا زمانی که این روند در تعادل باشد یعنی به ازای موهای ریخته، موهایی جایگزین شوند، مقادیر موهای سر، دست نخورده باقی می ماند.

علت دیگر مطرح در ریزش مو استرس است که خود می تواند ریزش موی ژنتیکی را تسریع نماید.در ادامه در مورد حقایق کاشت مو صحبت میکنیم. 

کاشت مو فرق سر

استعداد ریزش موی مردانه یا زنانه در واقع به صورت ارثی از هر سمت خانوادگی می تواند به ارث رسیده و پس از بلوغ ظاهر می شود. موهای سر در ناحیه مستعد به ریزش موی آندروژنتیک (اغلب در جلو و فرق سر)، دچار کاهش قطر و طول می شوند و پس از یک دوره ۳ تا ۵ ساله رفته رفته ناپدید می شوند.

کاشت مو

موهای نواحی پشتی و جانبی سر (کاشت مو فرق سر) در طول زندگی فرد حتی در یک فرد طاس به رشد خود ادامه می دهند. این موها به اثر هورمون ها حساس نیستند. زمانی که مو به ناحیه دچار طاسی پیوند زده می شود، به رشد خود ادامه می دهد. به طوری که می تواند حتی شسته و یا حالت داده شود. این منطقه دهنده در پشت سر، امکان برداشت ۴ تا ۵ هزار گرافت را در یک یا چند جلسه می دهد.

افراد کاندید برای جراحی

  • مردان با الگوی ریزش موی مردانه
  • زنان با الگوی ریزش موی زنانه
  • جایگزین سازی موی سبیل، ریش، ابروها
  • افرادی که خواهان حفظ یا جلو بودن خط رویش مو هستند.

روش های کاشت مو

۱- روش نوار FUT

 در این روش با ایجاد بی حسی یک نوار باریک از پشت سر برداشته می شود. با برداشتن یک نوار در اندازه مناسب به هیچ وجه اسکاری ایجاد نمی گردد.

مدت جراحی این روش در حدود ۸ ساعت است. نوار برداشته شده سپس به صورت گرافت های ظریف ۱ تا ۴ مو برش داده می شود. گرافت ها سپس در منطقه ی بدون مو جایگزین می شوند. در پایان جراحی یک پانسمان کوچک بر روی محلی که نوار از آن برداشته شده است، قرار می گیرد.

۲- روش Follicular unit extraction) FUE)

در این روش واحدهای مو یکی یکی توسط پانچ برداشته می شوند.

کاشت مو برای لیکن پلان

کدام روش کاشت مو برای من مناسب تر است؟

عامل اصلی در تعیین روش مناسب تر، میزان طاسی است. پر واضح است در افراد با طاسی گسترده، ترکیبی از هر ۲ روش لازم است. جدا از این، آن چه در نتیجه کلی کار مؤثر است، درست انجام دادن آن است و هیچ روشی به دیگری ارجحیت ندارد.

اگر احساس می کنید، نیاز به کاشت مو دارید، می توانید با تعیین وقت با تیم پزشکی این مطب از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شوید. خدمات کاشت مو در این مجموعه تحت نظر جناب آقای ریاحی، متخصص پوست و مو (دارای بورد تخصص پوست و مو) که عضو هیات علمی دانشگاه هم هستند انجام می شود.

سوالات رایج کاشت مو (پرسش و پاسخ کاشت مو)

بهترین فرد کاندید برای کاشت مو کیست؟

فردی با منطقه دهنده عالی با موهایی با ضخامت خوب (بیش از ۷۰ میکرون) که روند ریزش مو در او دیگر متوقف شده است.

 چه سنی جهت انجام کاشت مو مناسب تر است؟

بهترین سن برای انجام کاشت مو افراد بیش از ۲۵ سال است، زیرا در سنین پایین روند واقعی ریزش مو کمتر قطعیت دارد و از طرف دیگر در بسیاری از این افراد درمان دارویی مؤثر می باشد.

کاشت مو در چه ناحیه ای نتایج بهتری دارد؟ ناحیه جلوی سر یا فرق سر؟

کاشت مو در جلوی سر در مقایسه با فرق سر نتایج بهتری دارد.

کدام روش کاشت مناسب تر است؟ کاشت به صورت نوار یا FIT؟

پاسخ با توجه به حجم منطقه مورد نظر برای کاشت متفاوت است و در مواردی که منطقه وسیعی نیاز  به کاشت داشته باشد ، ترکیبی از هر ۲ روش فایده بیشتری دارد. لیکن در مواردی که منطقه مورد نظر برای کاشت گسترده نباشد، انجام هر کدام از روش ها به تنهایی نیز (در صورت انجام درست) با نتایج عالی همراه است.

به دنبال کاشت، فعالیت سبک پس از چند روز قابل انجام است؟

چهارمین روز پس از کاشت مو

به طور طبیعی به دنبال کاشت شامل چه روندی خواهیم بود؟

موهای کاشته شده پس از یک ماه شروع به ریزش  می کنند و پس از ۳ ماه شروع به رشد مجدد می نمایند. پس از ۶ ماه رشد موها واضح می باشد و حداکثر رشد آنها ۹ تا ۱۴ ماه پس از کاشت است.

آیا در فرد دچار سوختگی در پوست ناحیه سر امکان کاشت مو وجود دارد؟

در هر پوست دچار اسکار از جمله اسکار سوختگی امکان انجام کاشت مو وجود دارد. البته میزان پاسخ دهی کم تر از مواردی است که اسکار وجود ندارد و باید تأکید کرد که ممکن است جلسات کاشت بیشتری لازم باشد.

 آیا در فردی با تشخیص لیکن پلان که دچار ریزش دایمی موهای ناحیه سر شده است، امکان انجام کاشت مو وجود دارد؟

هم بله و هم نه. اگر این فرد حداقل به مدت ۶ ماه بیماری بدون دارو کنترل شده باشد و هیچ گونه آثاری از التهاب وجود نداشته باشد، امکان کاشت مو وجود دارد. لیکن اگر بیماری بعدها دوباره فعال گردد، امکان تحت تأثیر قرار گرفتن نتیجه کاشت وجود دارد.

خداحافظی با کم پشتی با مزوتراپی مو

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 444 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر بنده ۴۷سال سن دارم و دوبار عمل کاشت مو انجام دادم بار اول در مهر ۹۷ عمل کاشت از جلوی سر تا فرق سر بود و عالی رشد کرد سال بعددرمهر۹۸عمل دوم کاشت مو برای فرق سر انجام دادم با گذشت بیش از ۸ماه از عمل دوم موهایی در زیر لمس انگشت احساس میشه مثل موکت ولی رشد نکرده است با موسسه محل کاشت تماس گرفتم میگن فرق سر یکسال طول میکشه مو دربیاد و دیرتر رشد میکنه آیا به نظر شما طبیعی است و برای رشد مو درمانی وجود داره که بیام خدمتتون ؟ ممنون از پاسخگویی شما سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام ببینید این امکان وجود داره که حتی تا 18 ماه هم طول بکشه اما حتما به پزشک متخصص پوست و مو آن کلینیک مراجعه و مساله رو درمیان بگذارید، صرفا با خود ایشان نه افرادی که کار مشاوره انجام می دهند

      باز هم اگر دوست داشتید می تونید تعیین نوبت کنید تشریف بیارید آقای دکتر ریاحی همکار بنده در این مجموعه متخصص پوست و مو هستند تا شما رو معاینه کنند

  • تصویر کاربر ندارم یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 418 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید prp برای سر کسی که 6 ماهه کاشت انجام داده خوبه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای اظهار نظر تخصصی که آیا بعد از کاشت به روش دیگری برای تقویت نیاز دارد یا خیر لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر ادیب شنبه ۱۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 408 مشاهده پرسش
    سلام.من 33 سالم هستش ریزش مو پیدا کردم و از دو طرف پیشونیم از سمت چپ و راست پیشونیم موهام خالی شده و بقیه سرم هم موهام کم پشت شده و داره میریزه.بیشتر عصبی هستش.لطف کنید بگید من با کدوم روش شما درمان میشم و هزینش چقدر میشه تا اتمام جلساتی که باید خدمت برسم.با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای اظهار نظرتخصصی باید از نزدیک معاینه شوید تا نتایج آزمایشات شما مورد بررسی قرار گیرد و درمان مناسب با شرایط شما برایتان صورت گیرد.

  • تصویر کاربر Mohamad چهارشنبه ۳ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 423 مشاهده پرسش
    سلام من کاشت مو انجام دادم حالا میخوام ببینم میشه از موی بدن جای ان موهای برداشته شده کاشت
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۳ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام🌼
      به هيچ عنوان نميشه از موي بدن براي كاشت مو استفاده كرد.🌸🙏🏼
  • تصویر کاربر پویا یکشنبه ۶ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 326 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    سوالی که از حضورتون دارم اینکه ۴۰ روز از کاشت موهام میگذره و امروز سرم به چهار چوب در خورد و ورم کرد اما خراشیده نشد، آیا امکان اینکه در این قسمت رویش انجام نشه هست یا نه با تشکر از شما.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۶ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام حتما باید در این مورد پزشک معالجتون از نزدیک شما رو معاینه کنن

  • تصویر کاربر سيما یکشنبه ۶ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 419 مشاهده پرسش
    سلام اميدوارم تندرست وشاد باشيد لطفا درمورد كاشت مو به روش sut ومزايا ومعايب آن توضيح بديد ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۶ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام حتما مقالاتی که در مورد کاشت مو منتشر کردیم رو مطالعه بفرمایید:
      https://drmajidzadeh.com/tag/%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%88%db%8c-%d8%b3%d8%b1/

  • تصویر کاربر سامان دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 437 مشاهده پرسش
    سلام دکتر. خسته نباشید.
    من حدود سه سال قبل با تشخیص پزشک و نمونه برداری از پوست شقیقه سر لیکن پلان تشخیص داده شدم.با استفاده از لوسیون کلوبتازول درمان شدم و تقریبا یک سال و نیمه که دیگه در معاینات دکتر علامتی نمیبینه و دارو هم مصرف نمیکنم.خواستم بدونم من میتونم بدون مشکلی اقدام به کاشت مو در اطراف شقیقه ها کنم؟ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

      سلام لطفا با آخرین نتایج نمونه برداری برای معاینه از نزدیک تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر توفیق چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 443 مشاهده پرسش
    باسلام‌خانوم دکتر لوسیون گیاهی سینره خواستم بدونم اینلوسیون تاثیر گذارم هست یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام سینره یکی از برندهای با کیفیت ایرانی است اما آیا اینکه این محصول برای شما مناسب است یا خیر بدون معاینه هر اظهار نظری غیر علمی است

  • تصویر کاربر صبا سه شنبه ۲۵ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 445 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون به خیر،امیدوارم حالتون خوب باشه و همیشه همینقدر خوب و مثبت بمونید،من حدود 2سال هست که از طریق خانم خمسه صفحه شما رو می شناسم و میبینم که چقدر از روی نیت خیر و محبت بدون هیچ چشمداشتی اطلاعات درست و علمی در اختیار مردم میذارین،چند تا خواهش داشتم اول اینکه اگر بتونین مرکز های پوست و مو و زیبایی و یا کلینیک خوب مثل خودتون و تحت تایید خودتون توی شهرهای دیگه مثل شیراز هم معرفی کنین ممنون میشم و دوم اینکه من به خاطر استرس و کاهش وزن مقدار زیادی از موهای سرم ریخته و قصد کاشت مو دارم به نظرتون کاشت انجام بدم و یا روشهای دیگه ترمیم مو مثل prpیا مزوتراپی؟ پیشاپیش بابت محبتتون برای وقت گذاریتون در جواب دادن ممنونم پاینده باشید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۵ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام عزیزم این نظر لطف و محبت شماست مرسی از این همه محبت

      حقیقتا باور بفرمایید از شهرهای دیگه اطلاعی نداریم و تا به موضوعی اطمینان کامل نداشته باشم علاقه ای به معرفی آن ندارم

      در خصوص کاشت و پی ار پی باید بدونید که

       تمام مواردی که فرمودید روش های درمانی هستند و به هیچ عنوان نمیشه گفت کدام خوب است و کدام یک بد، مهم تشخیص صحیح است، زیرا یک نسخه ثابت برای تمام افراد موجود نیست شما باید معاینه شوید و با توجه به شرایط پوست شما بهترین راهکار درمانی تشخیص داده شود

  • تصویر کاربر امیرحسین چهارشنبه ۲۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 555 مشاهده پرسش
    باسلام،خسته نباشید، همسر من چندوقتیه به شدت بهانه گرفته که باید برم تاتوی خط چشم انجام بدم تا چشمام درشت تر بنظر بیاد، من هیچ جور نمیتونم متقاعدش کنم که این عمل عوارض زیادی به دنبال داره و ممکنه حتی نابینایی یا بیماری هایی مثل ایدز به همراه داشته باشه، اگر میشه عوارض کلی و عوارض بعد از تاتو رو برام بگید و اگر راه حلی هست بمن پیشنهاد کنید که بتونم همسرم رو متقاعدکنم که تاتوی خط چشم و ابرو فایده ای نداره و اگر احیانا مرکز بهداشتی و قانونی ای که این عمل زیبایی رو انجام بده سراغ دارید بهم معرفی کنید، ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام متاسفانه جایی رو در این خصوص نمی شناسیم
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر