نتیجه کاشت ابرو طبیعی

کدام روش پیوند ابرو بهتر است؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 11, 1399
بازدید: 2933

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 11, 1399
بازدید: 2933

فهرست مطالب

افرادی که در اثر اصلاح بیش از حد، افزایش سن، ریزش مو، شیمی درمانی یا موارد دیگر دچار ریزش مو در ناحیه ابرو های خود شده اند به احتمال زیاد به ژل یا مداد ابرو وابستگی دارند. جراحی کاشت ابروی طبیعی می تواند یکی از بهترین روش های برای ابروهای نازک و  از دست رفته باشد.

هنگامی که صحبت از سرم های رشد ابرو ها به میان می آید، نظرات افراد مختلف بوده و نتایج تنها تا زمانی پایدارند که فرد به استفاده از محصول ادامه دهد. میکروبلیدینگ نیز تنها نتایجی موقتی را به همراه داشته و فرد را در معرض خطر ابتلا به عفونت، حساسیت، بروز بافت اسکار (جای زخم) و نامطلوب شدن ظاهر ابرو ها قرار می دهد.

در این مقاله قصد داریم انواع روش های کاشت ابرو را معرفی کرده و در مورد مسائل پیرامون پیوند ابرو صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کاشت یا پیوند ابرو چیست؟

در گذشته درمان کم پشتی یا نازکی ابرو ها استفاده از محصولات آرایشی برای پر کردن فضای خالی بود. با این حال، امروزه پیوند ابرو درمانی بهتر بوده و نتایج پایدار تری به افراد ارائه می دهد. عمل کاشت ابرو توسط جراح پلاستیک یا زیبایی انجام شده و حین آن مو های خود فرد از قسمتی دیگر از بدن به ناحیه ابرو ها اضافه می شوند.

در حالی که این فرآیند ساده به نظر می رسد، اما افراد باید جنبه های مختلف آن را در نظر گیرند. این جنبه ها از هزینه پیوند تا خطرات و عوارض جانبی آن را در بر می گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موارد قابل انتظار از پیوند ابرو و نحوه تعیین مناسب بودن فرایند به خواندن مطلب ادامه دهید.

جراحی کاشت ابرو به روش FUE

روش های کاشت ابروی طبیعی

تمام روش های کاشت ابرو شامل برداشتن فولیکول از قسمت های مختلف سر و پشت گوش و کاشتن آنها در ابرو ها می باشد. تفاوت این روش ها در انتخاب ناحیه اهدا کننده و روش برداشتن فولیکول هاست. به طور کلی انواع روش پیوند ابروی طبیعی عبارتند از:

کاشت ابرو با روش FUT

 در روش FUT یک برش با عرض ۱۰ سانتی متر از پوست پشت سر برداشته شده و سپس تمامی مو های آن پس از جدا شدن به نواحی مورد نظر پیوند داده می شوند. این روش اندکی ترسناک بوده و ممکت است یک جای زخم بر روی پوست سر ایجاد می کند. که البته اگر توسط جراح ماهر صورت گیرد، این خطر به صفر نزدیک می شود.

کاشت ابرو FUT

کاشت ابرو با روش FUE

روش FUE شامل برداشتن تک تک فولیکول‌های مو می‌شود که سپس در جای دیگری روی پوست ابرو پیوند می خورند. این روش توسط بسیاری از افراد انتخاب می شود، زیرا هم درد کمتری دارد و هم روی پوست سر ایجاد اسکار نمی کند. مناسب ترین روش است زیرا عملاً بدون درد است و هیچ گونه اثر یا اسکار خطی بر جای نمی گذارد.

موهای جدید بلافاصله پس از اتمام عمل کاشت شروع به ظاهر شدن می کنند و نتیجه نهایی به لطف خون رسانی غنی منطقه، در عرض ۶-۴ ماه ظاهر می شود. رشد موهای جدید حتی تا ۱۲ ماه پس از کاشت ابرو نیز ادامه دارد.

کاشت ابرو FUE

کاشت ابرو با روش نیوگرافت NeoGraft

نیوگرافت نسخه نیمه خودکار از روش FUE و یکی از مدرن ترین تکنیک های کاشت ابرو است. این روش با حذف برخی از خطاهای انسانی مرتبط با جراحی نسبت به سایر تکنیک های FUE موثرتر است. هنگام استفاده از روش نیوگرافت برای کاشت ابرو، فولیکول های مو با یک گره که آنها را با مکش استخراج می کند، برداشته می شود.

جراح نیازی به ایجاد برش برای فولیکول‌های موی جدید ندارد و در عوض می‌تواند از ابزار خاصی استفاده کند که برش‌ها را ایجاد می‌کند و فولیکول‌ها را همزمان کاشت می‌کند. این روش نیز باعث ایجاد جای زخم روی پوست سر نمی شود.

امروزه روش های مختلف و متفاوتی برای درمان ریزش و کاشت موی سر وجود دارند، و این موضوع می تواند در تحقیق اولیه شما را کمی گیج کند. ما در این مقاله تفاوت دو روش پرکاربرد کاشت مو را شرح داده ایم:

کدام روش کاشت ابرو برای من بهتر است؟

اینکه کاشت ابرو FUT یا FUE یا نیوگرافت برای شما بهتر است، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در مشاوره با جراح در مورد آنها صحبت خواهد شد. اغلب، افرادی که به دلیل نازک شدن شدید موها به تعداد بیشتری گرافت مو نیاز دارند، کاندیدای بهتری برای روش FUT هستند، زیرا پیوندهای FUT عموماً بازده فولیکول های بیشتری را برای پیوند فراهم می کنند.

از سوی دیگر، پیوند FUE ممکن است برای کسانی که به تعداد کمتری پیوند نیاز دارند یا کسانی که می‌خواهند مدت کوتاهی پس از پیوند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند، مناسب‌تر باشد، زیرا زمان بهبودی پس از عمل FUE اغلب کوتاه‌تر است.

جراح شما برای تعیین اینکه کدام روش برای نیازهای شما مناسب است، با شما صحبت خواهد کرد که شامل ارزیابی میزان گرافت های مورد نیاز و کیفیت موهای اهداکننده و میزان موهای در دسترس اهداکننده است.

مزایای جراحی پیوند ابرو طبیعی

طرفداران این روش بیان دارند که مو های پیوند شده به دلیل اینکه مو های خود فرد هستند ظاهری طبیعی را به ابرو ها می دهند. انجام این فرایند نیاز به آرایش ابرو ها را کاهش می دهد. با این وجود، معایبی نیز برای این عمل بیان شده است:

  • نتایج کامل پیوند مو چند ماه پس از فرایند پدیدار می شوند.
  • باید در نظر داشت که احتمال عدم رشد برخی از این مو های جدید وجود دارد.

مزایای پیوند ابرو نسبت به میکروبلیدینگ

عمل پیوند ابرو بهترین راه برای دستیابی به ابرو های سه بعدی و دائم است. در این روش، مو های خود فرد از پشت سر به ناحیه ابرو منتقل می شوند تا ابرو ظاهری پر تر بدست آورد. این مو ها به طور طبیعی رشد کرده و دائمی خواهند بود.

از سوی دیگر، میکروبلیدینگ روشی است که برای ساختن ظاهری شبیه به مو ها از قرار دهی رنگدانه در بیرونی ترین لایه پوست استفاده می شود. این فرایند موی واقعی وجود نداشته، نتیجه فرایند ظاهری سه بعدی نداشته و اثرات آن با گذشت زمان محو می شوند. به همین دلیل، جهت حفظ نتایج میکرو بلیدینگ نیاز به تکرار فرایند می باشد.

مزایای کاشت ابرو

بهبودی پس از جراحی کاشت ابرو

دوره بهبودی پیوند ابرو نسبتا کوتاه است. در طول چند روز اول پس از فرایند مقداری زخم در اطراف محل ترمیم ابرو ها دیده می شود. افراد باید از دست زدن یا برداشتن دلمه این زخم ها خودداری کنند. همچنین باید تا ۳ هفته پس از جراحی از انجام فعالیت های ورزشی شدید خودداری کرد.

در صورت تجربه هر گونه خونریزی، تورم یا عفونت در ناحیه درمان باید با جراح خود تماس گرفت. افراد ریزش مو های تازه پیوند شده را ظرف چند هفته اول مشاهده کرده که کاملا طبیعی می باشد. این مو ها ظرف چند ماه بعد رشد خواهند کرد. در همین حین، امکان دارد جهت هم اندازه کردن مو های ابرو نیاز به اصلاح مو های پیوند شده باشد.

آیا جراحی پیوند ابرو دردناک است؟

از آنجایی که بی حسی موضعی و داروی آرام بخش خوراکی در این فرایند استفاده می شود بیمار دردی را حس نخواهد کرد. پس از فرایند امکان دارد افراد مقداری درد را در ناحیه اهدا کننده مو (پشت سر) احساس کنند که ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت رفع می شود. معمولا به دلیل پیوند شدن مو ها به لایه سطحی پوست، ناحیه ابرو پس از فرایند درد چندانی نخواهد داشت.

جراحان همواره برای کاهش درد پس از فرایند و پیشگیری از ابتلا به عفونت به ترتیب دارو های مسکن و آنتی بیوتیک تجویز می کنند. احتمال ابتلا به عفونت پس از این جراحی بسیار نادر است. پیوند ابرو یک روش درمانی برای افرادی که دچار سوختگی شده اند نیز محسوب می شود.

نتیجه عمل جراحی پیوند ابرو در آقایان

عوارض جانبی و موارد احتیاط جراحی کاشت ابرو

یکی از عوارض کاشت ابرو، رد پیوند فولیکول ها توسط بدن است. در این موارد، فرد باید این فرایند را دوباره در آینده انجام دهد. همچنین، خطراتی نیز با خود فرایند جراحی همراه هستند. افراد باید با پزشک خود درباره عوارض احتمالی زیر صحبت کنند:

  • خونریزی شدید
  • آسیب عصبی
  • تورم
  • کبودی
  • ابتلا به عفونت
  • بروز جای زخم

در مورد مراقبت های لازم پس از کاشت ابرو بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از کاشت ابرو

چه کسی نباید پیوند ابرو انجام دهد؟

جراح قبل از انجام پیوند ابرو، تاریخچه پزشکی فرد را جویا می شود. افراد باید هر گونه شرایط مرتبط با سلامت خود را باز گو کرده و پزشک را از دارو های مصرفی یا مکمل خود مطلع کند. در صورت بروز موارد زیر ممکن است انجام پیوند ابرو مجاز نباشد:

  • ریزش موی منطقه ای
  • تریکوتیلومانیا یا عادت به کندن موها توسط خود فرد
  • اختلالات مرتبط با خونریزی
  • تاریخچه ابتلا به عوارض ناشی از جراحی زیبایی

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر