عوارض کاشت ابرو چیست

عوارض کاشت ابرو چیست و چطور احتمال آن را کاهش دهیم؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اسفند 12, 1400
بازدید: 2051

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اسفند 12, 1400
بازدید: 2051

فهرست مطالب

کاشت ابرو یک عمل زیبایی دائمی است که در آن موهای اضافی از قسمت ‌های دیگر بدن برداشته شده و به ابروها اضافه می ‌شود تا ابروها پرپشت تر شده و یا فرم آن ها اصلاح شود. همچنین، این کار تنها راه حل دائمی برای درمان ریزش ابروها است.

داشتن ابروهای زیبا و متناسب، می تواند ظاهر کلی صورت را تغییر دهد و از آنجایی که ابروهای کم پشت و نازک معمولا جذابیتی ندارند و مورد توجه قرار نمی گیرند، کاشت ابرو به زیباتر شدن چهره و بالا رفتن اعتماد به نفس کمک می کند، اما ممکن است عوارضی نیز به همراه داشته باشد. در این مقاله، قصد داریم درباره خطرات و عوارض کاشت ابرو صحبت کنیم.

نحوه انجام کاشت ابرو چگونه است؟

برای کاشت ابرو، گرافت های مو از موهای بالای گوش و یا نواحی دیگر برداشته می شوند و به ابرو ها انتقال داده می شوند. پزشک، موها و فولیکول های مو را نیز به ابروها منتقل می کند. این کار به این دلیل انجام می شود که پس از ریزش موهای اولیه، موهای جدید مجددا رشد کنند.

پس از تزریق داروی بی حسی، پزشک متخصص برش های ریزی در نواحی اهدا کننده فولیکول های مو و نواحی کاشت مو در ابروها ایجاد می کند. این کار حدودا ۲ الی ۳ ساعت طول می کشد.

انجام کاشت ابرو

کاشت ابرو چه خطراتی ممکن است داشته باشد؟

اگرچه کاشت ابرو به طور کلی یک عمل بی خطر در نظر گرفته می شود (بیشتر به دلیل اینکه کاشت ابرو مانند روش های سنتی کاشت مو انجام می شود، اما نکاتی هم وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

در این عمل نیز مانند هر عمل دیگری، چندین خطر و عارضه مرتبط با تزریق بی حسی موضعی و واکنش های آلرژیک وجود دارد که باید از آن ها مطلع باشید. همچنین، یک خطر جزئی اما محتمل دیگر نیز وجود دارد و آن خطر عفونت ناشی از پیوند است. به طوری که ممکن است بلافاصله پس از عمل، ناحیه ابروها دچار کبودی شده و دلمه های خفیفی ایجاد شود. اما به طور کلی، احتمال بروز هر گونه عارضه جدی ناشی از کاشت ابرو بسیار ناچیز است.

بسیاری از بیماران از رشد نامنظم موها و ظاهر ناخوشایند ابروهای خود ابراز نگرانی می‌کنند که البته یک امر منطقی است. اما متخصصان اغلب تضمین می کنند که حداکثر ۱۵ درصد موهای جدید در جهت اشتباه رشد می کنند و حالت غیرطبیعی به خود می گیرند که به راحتی می توانید آن ها را هر چند ماه یک بار بکنید و یا کوتاه کنید. برخی از پزشکان ممکن است برای جلوگیری از بروز این مشکل، از موهای نازک تر مثل موهای پا یا بدن برای کاشت ابرو استفاده کنند.

خطرات کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو چیست؟

از آنجایی که این کار، یک عمل بسیار دقیق و حساس است، بسیار مهم است که توسط یک فرد متخصص و مجرب انجام شود. در صورتی که پزشک در این زمینه تبحر کافی نداشته باشد و کاشت ابروها به طور غیراصولی و نادرست انجام شود، این احتمال وجود دارد که گرافت ها به درستی کاشته نشده و تنها جای زخم ها باقی بماند.

اگر می خواهید از کاشت ابروهای خود نتیجه مطلوبی به دست آورید، باید در انتخاب پزشک و مرکزی که در آن کاشت ابرو را انجام می دهید، دقت کنید و پس از انجام تحقیقات کافی اقدام به این کار کنید. همچنین، برای به حداقل رساندن خطر بروز عوارض احتمالی، فهرست داروها و یا مکمل هایی که مصرف می کنید را به پزشک خود نشان دهید.

یکی از خطرات احتمالی کاشت ابرو این است که فولیکول های مو پس از انتقال به محل جدید، زنده نمی مانند و موها رشد نمی کنند. در چنین مواردی، ممکن است مجبور شوید که این عمل دوباره را انجام دهید. علاوه بر این، خطراتی نیز در رابطه با عمل جراحی وجود دارد. مهم ترین کار این است که قبل از عمل، تمام سوالات خود را از پزشک بپرسید و در مورد عوارض احتمالی زیر با او صحبت کنید:

خون ریزی بیش از حد

برای جلوگیری از خونریزی، تا دو روز پس از کاشت ابرو، از مصرف داروهایی که خون را رقیق می کنند (از جمله آسپرین و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و…) خودداری کنید.

بی حسی در ناحیه اهدا کننده و در محل کاشت

این اتفاق به دلیل استفاده از داروهای بی حسی برای کاشت ابرو رخ می دهد و پس از چند روز به طور کامل برطرف می شود.

تورم

تورم نیز یکی از عوارض احتمالی کاشت ابرو است اما با انجام مراقبت های بعد از عمل، این عارضه بسیار ناچیز است.

کبودی و قرمزی

بعد از عمل ممکن است ابروها و چشم ها قرمز شوند اما این عارضه معمولا بعد از ۳ تا ۴ روز کاملا از بین می رود و به درمان خاصی احتیاج ندارد.

عفونت

یکی از خطرات احتمالی کاشت ابرو، بروز عفونت است. برای جلوگیری از این عارضه معمولا داروهای آنتی بیوتیک تجویز می شوند.

ایجاد جای زخم

زخم ها معمولا بعد از چند روز ناپدید می شوند. اما اگر کاشت ابرو اصولی انجام نشود، ممکن است ایجاد جای زخم و اسکار کند.

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو برای چه افرادی ممکن است خطرناک باشد؟

یک پزشک متخصص و مجرب قبل از انجام عمل، سابقه پزشکی بیمار را بررسی می کند. بهتر است تمام بیماری ‌های قبلی خود و همچنین فهرست همه داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید را با پزشک خود در میان بگذارید. در صورتی که بیماری ها و یا مشکلات زیر را دارید، ممکن است گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نباشید:

بهبودی بعد از کاشت ابرو چقدر طول می کشد؟

پس از کاشت ابرو، رعایت توصیه های بعد از عمل برای اطمینان از بهبودی و موفقیت آمیز بودن کاشت موها بسیار مهم است. از آنجایی که کاشت ابرو با استفاده از ابزارهای پیشرفته انجام می شود، دوره نقاهت آن کوتاه است. ممکن است تا چند روز بعد از عمل برخی دلمه های ریز ظاهر شوند اما بعد از حدودا یک هفته از بین می روند.

بعد از عمل بروز کبودی، قرمزی و تورم شایع است اما با گذشت زمان بر طرف می شود. موهای کاشته شده تقریبا ۲ تا ۳ هفته بعد می ریزند. زیرا فولیکول های زیرین، فضایی را برای رویش موهای جدید و قوی تر ایجاد می کنند. 

توصیه ما به شما

برای انجام عمل های زیبایی، فقط با مشورت و راهنمایی یک پزشک متخصص می توانید تشخیص بدهید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. درست است که می توانید با استفاده از روش های غیر جراحی به ظاهر دلخواه خود برسید، اما محصولاتی که برای رشد و تقویت هر نوع ابرویی موثر باشند، در بازار وجود ندارد. از طرف دیگر، اگر مصرانه خواستار انجام کاشت ابرو هستید، در نظر داشته باشید که این کار به عنوان روشی که اغلب نتایج دائمی و مطلوبی به همراه دارد، یک روش کم تهاجمی در نظر گرفته می شود.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر