رفع تیرگی زیر بغل و بیکینی

رفع تیرگی زیر بغل | سفید کردن زیر بغل با روش های خانگی

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اردیبهشت 27, 1400
بازدید: 278638

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اردیبهشت 27, 1400
بازدید: 278638

فهرست مطالب

ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد، از تیرگی زیر بغل خود خجالت بکشید و این مساله باعث شود از پوشیدن تاپ های بدون آستین، مایو و شرکت در ورزش های جمعی خودداری کنید. همچنین به دلایل مختلف، بدن برخی از افراد در ناحیه بیکینی، رنگدانه بیشتری تولید می کند که معمولاً امری طبیعی ست.

با این حال، اگر این مساله برایتان آزاردهنده است، می توان آن را با روش های مختلف، موثر و پایداری رفع نمود. سفید کردن زیر بغل و بیکینی، می تواند به پوستتان جلوه زیبایی ببخشد. در این مطلب ما قصد داریم بهترین روش های رفع تیرگی زیر بغل و بیکینی را معرفی کنیم.

علت سیاهی زیر بغل چیست؟

دلایل مختلفی برای سیاهی زیر بغل وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

علت تیرگی بیکینی چیست؟

عوامل زیادی می توانند سبب تیرگی بیکینی شوند. برخی از این دلایل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

علت سیاهی زیر بغل چیست؟

اقدامات اولیه برای رفع تیرگی زیر بغل

برای رفع تیرگی زیر بغل لازم است قبل از استفاده از هر روش درمانی دیگر، بعضی اقدامات اولیه را انجام دهید. برای مثال:

۱- مارک خوشبو کننده و ضد تعریق خود را تغییر دهید. برخی از افراد به استفاده از یک ماده طبیعی مانند جوش شیرین یا سرکه سیب روی می آورند. برخی دیگر، به طور کلی استفاده از دئودورانت را متوقف می نمایند.

۲- برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه، از تیغ استفاده نکنید. می توانید به جای استفاده از تیغ، موم یا لیزر موهای زائد را انتخاب نمایید.

۳- لایه برداری کنید. بسیاری از افراد، هفته ای دو تا سه بار از اسکراب بدن یا لایه بردار صورت استفاده می کنند.

۴- لباس های گشاد بپوشید.

۵- مصرف سیگار را ترک کنید.

رفع تیرگی زیر بغل در یک هفته

سفید کردن زیر بغل با روش های طبیعی

بسیاری از افراد، از روش های طبیعی برای سفید کردن زیر بغل استفاده می کنند. طرفداران درمان های طبیعی، برخی از مواد سفید کننده، از جمله موارد زیر را پیشنهاد می نمایند:

سیب زمینی:

سفید کردن زیر بغل با سیب زمینی یکی از روش های محبوب و ساده است. آب سیب زمینی رنده شده را به زیر بغل خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه آن ناحیه را با آب خنک بشویید.

خیار:

برش های ضخیم خیار را بر روی نواحی تیره زیر بغل بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه، آن منطقه را با آب خنک بشویید.

لیمو:

برش های ضخیم لیمو را روی زیر بغل خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه ناحیه را با آب خنک بشویید، خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده نمایید.

با بهترین مارک ژل برای تزریق صورت آشنا شوید.

سفید شدن زیر بغل در یک روز
پوست پرتقال:

۱ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری گلاب را با مقدار کافی از پودر پوست پرتقال مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. زیر بغل را به آرامی با خمیر مالش دهید و سپس قبل از شستشو با آب خنک، اجازه دهید خمیر حدودا ۱۵ دقیقه بر محل تیرگی باقی بماند. این کار را هفته ای دو تا سه بار تکرار کنید.

 زردچوبه:

در یک کاسه کوچک، ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را با مقدار کافی زردچوبه مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. آن را به طور یکنواخت روی زیر بغل خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه خمیر را بشویید.

روغن تخم مرغ:

درست قبل از خواب، مقداری روغن تخم مرغ را روی زیر بغل خود ماساژ دهید. صبح روز بعد، آن ناحیه را با شامپو بدن یا صابونی که pH متعادلی داشته باشد، بشویید.

روغن نارگیل:

چند قطره روغن نارگیل را روی زیر بغل خود ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه زیر بغل را با آب ولرم و صابون ملایم بشویید. این مراحل را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

روغن درخت چای:

۵ قطره روغن درخت چای را با ۸ اونس آب در یک بطری کوچک اسپری مخلوط نمایید و آن را هر روز پس از استحمام و خشک کردن زیر بغل، روی این ناحیه اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود.

رفع سیاهی زیر بغل با درمان های پزشکی

بسته به نوع تشخیص، پزشک یا متخصص پوست ممکن است روش هایی برای رفع سیاهی زیر بغل برایتان تجویز کند، مانند:

ممکن است پزشک در صورت تشخیص اریتراسما، برایتان اریترومایسین موضعی یا کلیندامایسین و/یا آنتی بیوتیک خوراکی مانند پنی سیلین تجویز نماید.

علت تیره شدن پوست صورت موارد مختلفی می تواند باشد. بدن، ممکن است تحت شرایط خاصی، ملانین (رنگدانه ی پوست) بیش از حد یا ملانین بسیار کمی تولید کند. تغییر رنگ پوست صورت دو نوع دارد. روشن تر شدن پوست که هایپوپیگمنتیشن نام دارد و تیره شدن پوست که هایپرپیگمنتیشن نامیده می شود.

رفع تیرگی بیکینی با درمان های خانگی

گاهی درمان خانگی تیرگی بیکینی بهترین گزینه به نظر می آید. زیرا ممکن است همه تمایلی به درمان های پزشکی و لیزر درمانی، علی رغم اثر گذاری بالایشان، نداشته باشند. در زیر بهترین روش های درمان خانگی برای رفع تیرگی ناحیه بیکینی را شرح می دهیم:

برای درمان تیرگی بیکینی از صابون پاپایا استفاده کنید.

صابون پاپایا طبیعی ست و استفاده منظم از آن به روشن شدن پوست کمک می کند. برای حصول نتیجه، حداقل دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار شب، از آن استفاده نمایید. پوست خود را مرطوب نگه دارید زیرا این صابون می تواند پوست را خشک کند.

همچنین می توانید یک تکه پاپایای رسیده را له کرده و مقداری از آن را روی نواحی تیره بمالید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی قسمت مورد نظر باقی بماند و سپس آن را بشویید. در عرض چند هفته، باید شاهد تغییرات قابل توجهی باشید.

برای رفع سیاهی بیکینی از پدهای آکنه گلیکولیک یا سالیسیلیک اسید استفاده کنید.

این دو، روشن کننده هایی هستند که برای درمان آکنه استفاده می شوند و همچنین می توانند برای این منظور نیز مورد استفاده قرار گیرند. یک پد روی نواحی مورد نظر قرار داده و به حمام بروید. اجازه دهید برای چند دقیقه در محیط پر از بخار قرار بگیرد و سپس آن را بشویید. این روش درمانی را بلافاصله پس از اصلاح انجام ندهید، زیرا باعث تحریک ناحیه تحت درمان می گردد.

برای درمان سیاهی بیکینی از مخلوط آبلیمو و ماست استفاده کنید.

آب ۱/۴ یک لیمو کامل را درون یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کرده، و به محل مورد نظر بمالید. این ترکیب، به عنوان یک سفید کننده ملایم عمل می نماید و با خیال راحت ناحیه مورد نظر را روشن می کند. سپس از ژل آلوئه ورا برای مرطوب کردن نواحی تحت درمان استفاده نمایید. این روش درمانی را بلافاصله بعد از اصلاح انجام ندهید، زیرا باعث تحریک ناحیه تحت درمان می شود. مقاله اختصاصی ما در خصوص ” سفید سازی واژن ” را مطالعه کنید.

رفع سیاهی زیر بغل در یک روز
برای سفید کردن بیکینی از خمیر بادام استفاده کنید.

چندین بادام را به مدت ۲۴ ساعت خیس کنید. سپس پوست آنها را جدا نموده و چند قطره شیر به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را روی نواحی تیره بیکینی قرار دهید، و اجازه دهید یک ساعت در محل باقی بماند. سپس با آب گرم بشویید. استفاده مداوم از این ترکیب، اثر روشن کنندگی ملایمی داشته و همچنین سبب لایه برداری و نرمی پوست می گردد. در مورد تزریق چربی به سینه بیشتر بدانید.

از شیر برای رفع تیرگی ناحیه بیکینی استفاده کنید.

می توانید از شیر برای روشن و مرطوب نگه داشتن پوست خود استفاده کنید. مقداری شیر را در یک کاسه بریزید و با پنبه را پس از غوطه وی  در آن، روی پوست خود بزنید. شیر یک ماده روشن کننده طبیعی ست که پوست را خشک نمی کند. این اتفاق یک شبه نخواهد افتاد اما با استفاده منظم، شاهد نتایج جزئی خواهید بود.

مراجعه به یک متخصص پوست

در مورد استفاده از کرم های روشن کننده حاوی هیدروکینون، با پزشک مشورت کنید. این کرم ها، اثر خود را با جلوگیری از تولید ملانین در پوست اعمال می نمایند. و یکی از محبوب ترین درمان های روشن کننده هستند. با این حال، اگر غلظتشان بیش از حد زیاد باشد یا به مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند، می تواند باعث تیرگی بیشتر شوند. همچنین ممکن است سمیت کبدی ایجاد کنند.

برای تیرگی زیر بغل

با یک متخصص پوست، در مورد روش دیگری برای روشن کردن پوست صحبت نمایید. برخی از کرم های جایگزین و محو شونده که عوارض جانبی کمتری دارند، عبارتند از: اسید آزلائیک، اسید کوجیک و کرم ۲ درصد هیدروکینون. این محصولات، به درمان تغییر رنگ مقاوم و باقی مانده پوست کمک می کنند و با جلوگیری از تولید کراتین در پوست، اثر خود را اعمال می کنند.

از پزشکتان بپرسید که آیا می توانید از مواد روشن کننده ای مانند کلرین، برای رفع این تیرگی ها استفاده نمایید یا خیر. این ترکیبی ست که توسط متخصصی که درمان را انجام می دهد، تهیه می گردد. به دلیل غلظت بالای این ماده سفید کننده، متخصصین پوست و پزشکان، تنها افرادی هستند که مجاز به استفاده از آن می باشند.

حذف موهای زائد با لیزر. اگر تیرگی، ناشی از اپیلاسیون، اصلاح با تیغ و یا رشد مجدد موها باشد، می توانید ریشه های تیره مو را ببینید. در این صورت لیزر موهای زائد، راه حل خوبی برای شماست. گرچه لیزر، یک راهکار نیمه دائمی محسوب می شود، اما معمولاً موها برنمی گردند. با این حال، باید حتما تمامی جلسات توصیه شده و گاه به گاه درمان خود را تکمیل نمایید.

اغلب ما به دنبال راهکار‌هایی هستیم که بتوانیم خیلی زود از شر تیرگی زیر بغل ر‌ها شویم. رفع تیرگی زیر بغل دارای روش‌های بسیار متنوعی است. همانطور که تا به اینجا خواندید برای تیرگی زیر بغل هم روش‌هایی با بیس پزشکی وجود دارد و هم رش‌هایی که بیس طب گیاهی دارند، می‌توانند مؤثر باشند.

اغلب روش‌هایی که برای سفید شدن زیر بغل در یک روز در بیشتر وبلاگ‌ها یا شبکه‌های مجازی معرفی می‌شوند، صحیح نیستند و تنها راهی برای جذب مخاطب هستند. پس بهتر است به جای گشت و‌گذار در وب جهت یافتن راه حلی برای رفع سیاهی زیر بغل در یک روز، به دنبال راهی جهت رفع اصولی این موضوع باشید.

در اینجا یک روش مؤثر برای رفع تیرگی زیر بغل در یک هفته را شرح می‌دهیم که حتماً مفید خواهد بود. فقط یادتان باشد که از بین بردن تیرگی زیر بغل نیازمند حوصله و زمان کافی است، پس از این روش حداکثر تا ۳۰ روز، هر روز نیم ساعت استفاده کنید. مطمئن باشید که بعد از گذشتن دوره ۳۰ روزه تأثیرش را خواهید دید.

⦁ استفاده از جوش شیرین، نشاسته و آبلیمو

از بین بردن تیرگی زیر بغل

علت تیرگی زیر بغل نظیر سایر نواحی بدن می‌تواند بسیار متعدد باشد، مثل عدم رسیدن اکسیژن مناسب به آن بخش، استفاده بیش از حد ار تیغ و لوازم خوش بو‌کننده شیمیایی، مشکلات ناشی از غدد یا التهابات پوستی و… ولی به هر جهت رفع تیرگی زیر بغ با استفاده از این ماسک می‌تواند به کمرنگ شدن ناحیه و بعد از استفاده مکرر، محو سیاهی کمک شایانی بکند.
مواد مورد نیاز:
⦁ یک قاشق چای خوری جوش شیرین
⦁ سه قاشق غذاخوری نشاسته
⦁ یک قاشق چای خوری آب لیمو
⦁ مقداری آب 
ترکیب مواد به صورتی باشد که یک خمیر نرم تشکیل شود و برای حدود نیم ساعت روی پوست باقی بماند. بعد از نیم ساعت با آب ولرم پوست را ماساژ دهید. این کار را در طی روز یک بار شب قبل از خواب یا عصر انجام بدهید. اگر یک ماه مرتب این ماسک را تهیه کنید و روی پوست خود بگذارید، تغییراتی که بعد از سپری شدن دوره برای درمان تیرگی زیر بغل هویدا می‌شود، بسیار قابل توجه خواهد بود.

اما خب به هر جهت استفاده از روش‌های خانگی جهت رفع تیرگی زیر بغل می‌تواند برای خیلی‌ها هم حوصله سر بر باشد و هم به دلیل مشفله‌های زیادی که در حال حاضر بیشتر ما داریم، فرصت این را نداشته باشیم که هر روز بخواهیم زمانی را برای این کار صرف کنیم.

به همین دلیل ناگزیر هستیم تا به سراغ روش‌هایی برویم که شاید هزینه بیشتری در نسبت با روش‌های خانگی دارا هستند؛ اما به هر جهت سریع‌تر، با کیفیت‌تر و مناسب‌تر هستند. از این رو اگر برای رفع تیرگی زیر بغل خود دوست دارید تا از روش‌های پزشکی متفاوت استفاده کنید، می‌توانید از طریق مسیر‌های ارتباطی که در صفحه وجود دارد با ما تماس بگیرید.  

همچنین در بخش وبلاگ ما که می‌توانید با کلیک روی این لینک وارد صفحه مطالب ما شوید، اطلاعات مفیدی را راجع به سایر موضوعات مربوط به زیبایی و سلامت پوست، مو و …. می‌توانید مطالعه کنید.

خوب است یکبار دیگر به این موضوع اشاره کنیم که اغلب روش‌هایی که برای سفید شدن زیر بغل در یک روز در بیشتر وبلاگ‌ها یا شبکه‌های مجازی معرفی می‌شوند، صحیح نیستند و تنها راهی برای جذب مخاطب هستند.

پس بهتر است به جای گشت و‌گذار در وب جهت یافتن راه حلی برای رفع سیاهی زیر بغل در یک روز، به دنبال راهی جهت رفع اصولی این موضوع باشید. از این رو حتماً برای استفاده از هر روشی با پزشک خود در تماس باشید.  
همچنین در پایان این بخش خوب است اشاره کنیم که هیچ یک از روش‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، عوارض جانبی برای شما ندارد و می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.  

کلینیک زیبایی دکتر گیتا مجیدزاده

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مرسده یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 370 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من ۲۶ سالمه و از زمانی که زیر بغلم رو شیو میکردم گاهی اوقات (در تمام طول سال و بیشتر در فصل گرم و تابستان) یه زخم قارچ مانند روی پوستم ایجاد میشد که ابتدا ملتهب میشد، سوزش و خارش داشت و به مرور خشک شده و پوسته پوسته میشد و در واقع زخم اینجوری از بین میرفت اما ایجاد این زخم ها باعث شد که به مرور رنگ پوست این ناحیه تیره بشه
    من الان حدود دو ساله که لیزر موهای زائد رفتم و دورم تموم شده، الان هم برای شارژ همیشه به موقع میرم
    این زخم ها به نسبت قبل خیلی کمتر و با فواصل زمانی بیشتر ایجاد میشه اما خب هنوز هم هست و چیزی که خیلی اذیتم میکنه تیرگی رنگ پوسته این ناحیه‌ست میخواستم ببینم برای این مشکل چیکار میتونم بکنم؟ ایا راهی برای رفع این تیرگی هست؟ و از چه راهی میتونم بهتر و سریع تر جواب بگیرم؟ پیشاپیش ممنون از پاسختون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در رابطه با برطرف شدن تیرگی زیر بغل در حال حاضر باید خدمتتون عرض کنم که لیزری که به صورت قطعی پاسخ دهی داشته باشه براتون وجود ندارد.معمولا با درمان دارویی و استفاده از کرم های مخصوص تا حدودی بر طرف میشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر