همه چیز درباره هیر فیلر - بررسی مزایا و معایب

همه چیز درباره هیر فیلر – بررسی مزایا و معایب

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 15, 1401
بازدید: 1781

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 15, 1401
بازدید: 1781

فهرست مطالب

بالاخره رؤیای داشتن موهای بیشتر و پرپشت‌تر به حقیقت پیوست!. اگر نگران ظاهر کم مو یا حتی ریزش موی خود هستید، هیر فیلر یا پرکننده‌ه مو به کمک شما می‌آید. اما فیلر مو دقیقاً چیست و چرا استفاده می‌شود؟. افزایش سن، به هم خوردن هورمون‌ها و تغذیه نامناسب از دلایل اصلی ریزش مو به شمار می‌روند. اگر می‌خواهید موهایی پر و سالم داشته باشید، به خواندن ادامه دهید.

هیر فیلر چیست؟

فیلر مو یکی از درمان‌های با پتانسیل بالا و قدرتمند برای ریزش مو به شمار می‎‌رود. استفاده از آن، حوزه زیبایی و مراقبت از مو را به دلیل اثرات مفید و متعدد، متحول کرده است. فیلر مو یک درمان طولانی‌مدت برای نازک شدن موهای سر محسوب می‌شود و ظاهری پرپشت و زیبا به موها می‌بخشد. استفاده از فیلر مو بر خلاف سایر روش‌های درمانی ریزش مو، یک روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود. فیلر به روش‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما تمامی آن‌ها نتایج طولانی‌مدت و قابل مشاهده‌ای را در بر خواهند داشت.

این درمان شامل تزریق مواد مخصوص به پوست سر است تا موها ضخیم‌تر و متراکم‌تر به نظر برسند. این مواد باعث درخشندگی موها می‌شوند و در عین حال میزان آسیب واردشده از محیط به مو را کاهش می‌دهند. استفاده از فیلر مو باعث می‌شود تا حالت دادن به موها راحت‌تر و قابل کنترل‌تر باشد.

انجام عمل کاشت ابرو چگونه است؟

تا به حال به این فکر کرده‌اید که انجام عمل کاشت ابرو چگونه است؟ کاشت ابرو نیاز به مهارت و دقت جراح دارد. در این مقاله، مراحل مختلف این عمل را شرح داده‌ایم.

محتویات هیر فیلر

مواد مختلفی در فیلر مو به کار رفته‌اند که هر کدام از آن‌ها اثرات مخصوص به خود را دارند. در زیر به مواد اصلی موجود در پرکننده‌های تزریقی مو اشاره خواهیم کرد.

  • کراتین: کراتین به طور طبیعی در مو وجود دارد، اما به مرور زمان کاهش می‌یابد. این ماده برای محافظت، درمان، تقویت و استحکام مو بسیار مفید خواهد بود.
  • اسید هیالورونیک: اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی موجود در اجزای سلولی انسان است. از این ماده اغلب برای پر کردن گونه‌ها، لب‌ها و به ‌طور کلی پوست استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک به دلیل ظرفیت بالای نگهداری آب، به مرطوب نگه داشتن موها برای مدتی طولانی کمک خواهد کرد.
  • روغن آرگان: این روغن معجزه‌آسا از درختان آرگان به دست می‌آید. خواص این روغن شگفت‌انگیز باعث خواهند شد تا موها فوراً مرطوب و غنی شوند و ظاهری سالم‌تر داشته باشند.
  • زانتالین: ماده زانتالین هم برای سفت کردن و هم حالت گرفتن موهای شما بسیار مفید خواهد بود.

مزایای هیر فیلر

فیلر از جدیدترین نوآوری‌ها در زمینه مراقبت مو به شمار می‌رود. این ماده اخیراً در صنعت لوازم‌آرایشی، سروصدای زیادی ایجاد کرده و محبوبیت آن به ‌سرعت در حال افزایش است. فیلر مو از مواد طبیعی درست می‌شود و حتی برای موهای کودکان نیز بی‌ضرر خواهد بود. در عرض چند روز پس از درمان با فیلر مو می‌توانید به موهایی قوی و سالم دست پیدا کنید. فیلر مو فواید بسیار زیادی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ماده‌ای کاملاً بی‌خطر است و نتیجه‌ای واقع‌بینانه و درمانی روی موهای شما خواهد گذاشت.
  • از مواد طبیعی تشکیل می‌شود، بنابراین هیچ‌گونه تأثیر مخربی روی مو یا پوست سر شما نخواهد داشت. همچنین بسیار بعید است که به ریزش مو منجر شود.
  • اثر طولانی‌مدت آن روی موها به اثبات رسیده است.
  • می‌تواند موهای نازک را درمان و موهای پرپشت و ضخیم به شما ارائه کند.
  • با انواع رنگ مو سازگار است و مدل مو، مانعی برای استفاده از آن‌ ایجاد نخواهد کرد.

معایب هیر فیلر

خطرات و معایب احتمالی این روش باید قبل از آغاز درمان، توسط پزشک برای فرد متقاضی توضیح داده شوند. تمامی معایب استفاده از فیلر مو بسیار نادر هستند و در صورت وقوع نیز تنها برای یک هفته باقی می‌مانند. این معایب و عوارض در صورت وقوع باید توسط بیمار به پزشک اطلاع داده شوند. پزشکان هم باید این موضوع را جدی بگیرند و در اسرع وقت به روش علمی درصدد رفع آن‌ها برآیند. معایب و عوارض احتمالی استفاده از هیر فیلر به شرح زیر هستند:

  • درد کوتاه‌مدت و گذرا که ممکن است پس از وارد شدن فیلر مو به پوست سر، ایجاد شود.
  • قرمزی، تورم، خارش و درد خفیف در ناحیه تزریق که به احتمال بسیار کم پس از درمان رخ می‌دهند و به ‌طور کلی طی ۷۲ ساعت فروکش خواهند کرد.
  • آلرژی فرد به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده فیلر مو نیز امکان‌پذیر است.

هیر فیلر یا پودر پرپشت کننده؟

بافت مو با افزایش سن و به دلایل هورمونی، بی‌جان می‌شود و موهای شما به ‌طور مشهودی نازک‌تر به نظر خواهند رسید. وقتی موها به طور فزاینده نازک‌تر می‌شوند، یک راه‌حل سریع و روزمره، استفاده از محصولات پودری ویژه با الیاف موی کوچک میکروسکوپی است. این پودرها را می‌توان به طور مستقیم در مناطقی از سر با موهای کم‌پشت اعمال کرد. ذرات ریز به موهای طبیعی شما می‌چسبند و موهای شما را از نظر بصری پرتر نشان می‌دهند. اما متأسفانه پودر روی سرهای کاملاً طاس قابل استفاده نیست. بنابراین وجود حداقل کمی مو لازم است تا این پودرها بتوانند به آنها بچسبند.

در مقابل، درمان فیلر مو می‌تواند مانع ریزش مو شود و همچنین رشد مجدد مو را تحریک کند. این درمان به افزایش تراکم و ضخامت فولیکول‌های مو کمک و سلول‌های مو را احیا خواهد کرد. تحریک گردش خون و آب‌رسانی به پوست سر نیز از دیگر مزیت‌های این روش نسبت به پودرهای پرپشت کننده است. در واقع درمان فیلر مو یک راه‌حل درازمدت به شمار می‌رود.

هیر فیلر یا پودر پرپشت کننده؟

فیلر مو مناسب چه کسانی است؟

مردان، زنان و کودکان بالای ۳ سال با مشکلات مو مانند ریزش مو، عقب رفتن مو یا موهای شکننده، نامزدهای خوبی برای استفاده از فیلر مو هستند. افراد دارای موهای خشک نیز می‌توانند از مزایای بسیار زیاد فیلرهای مو بهره ببرند. این روش درمانی برای افرادی که به خاطر حضور مداوم در معرض نور آفتاب یا سایر عوامل شیمیایی، دچار آسیب‌های مو شده‌اند نیز توصیه می‌شود.

هیر فیلر برای افرادی که موهای خود را به طور مداوم رنگ می‌کنند و می‌خواهند از اثرات مخرب استفاده مکرر از رنگ مو در امان بمانند نیز ایده‌آل خواهد بود. به ‌طور کلی این روش برای همه کسانی که به موادی مانند بوتاکس و پروتئین‌های مورد استفاده در فرآیند صاف کردن مو حساس هستند نیز کارایی دارد.

البته در بیشتر موارد، باید قبل از به‌ کارگیری فیلر مو با پزشک متخصص مشورت کنید تا بدانید که این روش برای موهای شما مناسب هست یا خیر. پزشک بررسی می‌کند که فیلر با سایر داروها یا محصولات مراقبت از مو مورد استفاده شما، تداخلی نداشته باشد.

روش های درمانی استفاده از فیلر لب

در این مطلب به تکنیک استفاده از فیلر لب برای داشتن لب‌هایی زیباتر و حجیم‌تر خواهیم پرداخت. استفاده از فیلر لب، یک روش کمتر تهاجمی نسبت به سایر روش‌ها محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

ظاهر موهای سر، بر جنبه‌های مختلف زندگی فرد تأثیر دارند. زیرا اعتماد به ‌نفس افراد دارای ریزش مو، به ‌شدت آسیب می‌بیند. نظرات سایرین در مورد شما نیز به ظاهر و میزان اعتماد به ‌نفس شما بستگی دارند. بنابراین تقویت اعتماد به ‌نفس و پرپشت‌تر شدن موها دارای یک رابطه کاملاً مستقیم هستند. دستیابی به موهای پرپشت نیز از طریق انجام تزریق هیر فیلر میسر خواهد بود.

منابع: schwarzkopf، ۷dmc، selancare

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر