بهترین روش جوانسازی پوست چیست؟

بهترین روش جوانسازی پوست چیست؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 28, 1401
بازدید: 1786

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 28, 1401
بازدید: 1786

فهرست مطالب

وقتی صحبت از جوانسازی پوست می‌شود، تعدد روش‌ها و پیشرفت‌های علمی متنوع، متقاضیان را گیج می‌کنند. ما در این مقاله همراه شما هستیم تا بهترین روش جوانسازی پوست را معرفی کنیم. کمی صبر و حوصله به خرج دهید و تا پایان با ما باشید. سپس تنها کار شما، انتخاب بهترین روش برای جوانسازی پوست و اقدام برای آن است.

انواع مشکلات پوست

در اثر دلایل مختلف، پوست دارای چین ‌و چروک و سایر مشکلات می‌شود. در ادامه انواع مشکلات پوست را معرفی می‌کنیم تا بدانید که هر مشکل، درمان مختص به خود را دارد.

  • چین ‌و چروک‌های ثابت: این دسته از چین‌وچروک‌ها به طور دائم در پوست قرار دارند، با حرکت پوست از بین نمی‌روند و مهمان همیشگی پوست شما هستند.
  • چین ‌و چروک‌های متحرک: وقتی می‌خندید یا اخم می‌کنید این دسته از چین ‌و چروک‌ها به پوست شما حمله خواهند کرد.
  • لکه‌های پوستی: شامل کک ‌و مک، آفتاب‌سوختگی و دیگر عوارض ناشی از قرارگرفتن در معرض آفتاب، می­باشد.
  • زخم: زخم‌های ناشی از تصادف یا عمل جراحی، ظاهری موج‌دار و ناخوشایند به پوست شما می‌دهند.
  • ضعف بافت پوست: در گذر زمان، پوست کلاژن کمی را تولید می‌کند، قدرت کشسانی خود را از دست داده و شل و افتاده می‌شود.
  • رگ‌های خونی: واریس و بعضی دیگر از بیماری‌های خونی، ظاهر زشتی به رگ‌های بدن می‌دهند. آن‌ها مانند خطوطی به نظر می‌آیند که تنها کارشان، بر هم ‌زدن تعادل و زیبایی پوست است.
  • پوست تیره و بی‌حال: پوست حالت شفاف خود را به دلیل تجمع سلول‌های مرده، از دست می‌دهد.

روش جراحی یا غیر جراحی، مساله این است.

جراحی و روش‌های غیر جراحی، دو راه اصلی برای جوانسازی پوست هستند. اینکه شما کدام راه را انتخاب می‌کنید، بستگی به میزان تخریب پوست شما دارد. عواملی همچون سن، حساسیت به بی‌هوشی عمومی و حتی ترس از جراحی، در انتخاب شما دخیل هستند. در روش‌های غیر جراحی نیز استثنائات زیادی وجود دارد. در ادامه این دو گزینه را معرفی و در آخر مقایسه می‌کنیم تا بهترین روش جوانسازی پوست را انتخاب کنید.

روش جراحی جوانسازی پوست

در این روش نیاز به بی‌هوشی عمومی است. بیمار باید یک یا چند شب به تشخیص پزشک در بیمارستان یا کلینیک بستری باشد. در این روش که معمولاَ برای پوست صورت انجام می‌شود، جراح برش‌های ریزی را در کنار لاله‌های گوش بیمار ایجاد می‌کند. او با استفاده از تکنیک‌هایی، پوست را می‌کشد و نقایص آن را بر طرف می‌کند.

مزایای روش جراحی

ماندگاری بالا و رضایت از چهره جدید جزء مزایای این روش می­باشد. از بین ‌رفتن دائمی چین‌ و چروک‌ها، صاف شدن پوست، از بین ‌رفتن خطوط ثابت و متحرک صورت و جوانسازی چانه از دیگر مزایای این شیوه هستند.

ریکاوری روش جراحی

جراحان توصیه می‌کنند که بیماران تا ۶ هفته بعد از عمل، مراقبت‌های ویژه را رعایت کنند تا بهبود یابند. ممکن است در بعضی از بیماران، مدت ‌زمان ریکاوری بین ۱۰ تا ۱۴ روز باشد.

معایب روش جراحی

این روش نیاز به بی‌هوشی عمومی بدن دارد. بعضی از افراد مانند سالخوردگان حتماَ باید با پزشک معالج خود مشورت کنند. خون‌ریزی زیاد نیز یکی از عارضه‌های این روش است. بیماران دیابتی، مناسب استفاده از این روش نیستند.

روش‌های غیر جراحی جوانسازی پوست

در ادامه، چند روش اصلی غیرتهاجمی یا کمتر تهاجمی جوانسازی پوست را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از میان آن‌ها بهترین شیوه را برای این کار انتخاب کنید.

بوتاکس

هنوز هم بوتاکس یکی از روش‌های موردعلاقه بیماران پا به سن گذاشته برای درمان است. با بوتاکس، چین ‌و چروک‌های صورت از بین می‌روند و دوباره پوست صورت شاداب و جوان می‌شود. بوتولونیوم موجود در بوتاکس ماهیچه‌های صورت را از کار می‌اندازد. در نتیجه، به‌ سرعت چین‌ و چروک‌های شما ناپدید می‌شوند.

تزریق چربی

صورت، سینه، دست و باسن از نقاطی هستند که با این روش دوباره جوان می‌شوند. در انتخاب بهترین روش جوانسازی پوست، توجهی ویژه به این شیوه داشته باشید. در این مدل، از چربی خود بدن استفاده خواهد شد. چربی را از شکم، ران یا باسن استخراج  و سپس به ناحیه مورد نظر، تزریق می‌کنند. از مزایای این روش، طبیعی بودن ماده تزریقی است. تزریق چربی به پوست تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد. سردرد، تورم، خارش، درد، ناراحتی و در موارد نادر عفونت، از معایب این روش هستند. ریکاوری این روش، بسیار کوتاه خواهد بود. یکی از معایب این روش، کم ‌شدن مقدار حجم چربی تزریقی است.

مزوتراپی

در این روش، ویتامین‌ها و مواد مغذی با سوزن‌های بسیار ریزی به پوست بیمار تزریق می‌شوند. مزوتراپی با افزایش سرعت گردش خون در پوست، مشکلات و معضلات بیمار را رفع می‌کند. از بین ‌بردن چین‌ و چروک و درمان لکه‌های پوستی، با این روش ممکن می‌شود. تعداد جلسات مزوتراپی با توجه ‌به پوست شما تعیین خواهد شد. قرمزی پوست، تورم و کبودی، درد و ناراحتی از عوارض جانبی این شیوه هستند.

تزریق هیالورونیک اسید

امروزه تزریق این اسید به پوست، بسیار پرطرف‌دار شده است. بسیاری از بیماران و کلینیک‌ها از این روش استقبال می‌کنند.  هیالورونیک اسید در بدن انسان هم تولید می‌شود و کارش آب‌رسانی به پوست است. با تزریق این اسید، چین ‌و چروک‌های پوست ناپدید می‌شوند و دوباره شادابی و جوانی به پوست برمی‌گردد. تورم و درد از شایع‌ترین عوارض تزریق هیالورونیک اسید هستند که در سریع‌ترین زمان ممکن از بین می‌روند.

لیزر

با لیزر، جای زخم به ‌راحتی از بین می‌رود و چین‌ و چروک‌های صورت صاف می‌شوند. در نتیجه، در کم‌ترین زمان ممکن شما به نتایج دلخواه خود می‌رسید. سوختگی، درد و خارش از عوارض احتمالی لیزردرمانی هستند.

LED THERAPY

در این روش با کمک دایود، اشعه‌هایی با رنگ قرمز، مادون‌قرمز یا آبی به پوست بدن تابانده می‌شود. به طور مثال، نور آبی فقط برای درمان آکنه و جوش کاربرد دارد. انرژی حاصل از این اشعه‌ها به لایه‌های پوست (با توجه ‌به میزان آسیب) نفوذ کرده و درمان رخ می‌دهد.

معیارهای انتخاب بهترین روش جوانسازی پوست

با توجه ‌به روش‌هایی که به شما معرفی کردیم، در نگاه اول انتخاب مناسب و کارآمد به نظر مشکل می‌آید. ما  معیارهایی را در ادامه معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین روش جوانسازی را با توجه‌ به شرایط خود انتخاب کنید.

ماندگاری

اگر به دنبال ماندگاری بلندمدت جوانسازی پوست خود هستید، روش جراحی مناسب شما است. در این روش پوست شما به مدت طولانی جوان می‌ماند. البته برای انتخاب این روش نباید معذوریت عمل جراحی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین کلینیک فیشال

هزینه

اگر معیار شما هزینه است، روش‌های غیر جراحی مناسب شما هستند. در بین این روش‌ها، تزریق هیالورونیک اسید، هزینه کمتری نسبت به بقیه دارد.

امکان آزمون ‌و خطا

بعد از استفاده از روش‌های جوانسازی پوست شاید از شکل ظاهری پوست خود راضی نباشید یا شاید بخواهید تغییراتی را در آن اعمال کنید. روش جراحی، اجازه این کار را به شما نمی‌دهد. در روش جراحی، یک‌بار برای همیشه پوست خود را جوان می‌کنید. اما در روش‌های تزریقی و غیر جراحی، این گزینه برای شما مهیا است. بعد از اتمام ماندگاری تزریق می‌توانید به تجدید یا عدم تجدید آن فکر کنید.

طبیعی بودن مواد مصرفی

در روش‌های غیر جراحی، اکثر مواد مورد استفاده، طبیعی هستند و از بدن انسان گرفته می‌شوند. تزریق چربی، طبیعی‌ترین ماده را در این روش‌ها دارد.

دکتر مجید زاده - بهترین روش جوانسازی پوست

جمع‌بندی

با اولویت‌بندی معیارهای خود، بهترین روش جوانسازی پوست را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که مراجعه به یک کلینیک معتبر و مجهز، بیشترین اثر را در کسب نتیجه مطلوب دارد. جوانی و زیبایی دوباره شما را صدا می‌کند، کمی عجله کنید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر