فیشال چیست؟ چرا باید فیشال صورت را انجام داد؟

فیشال چیست؟ چرا باید فیشال صورت را انجام داد؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 26, 1401
بازدید: 1411

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 26, 1401
بازدید: 1411

فهرست مطالب

پوست صورت مثل هر قسمت دیگر بدن، نیازمند مراقبت است. عدم رسیدگی کافی، قرار گرفتن در معرض امواج مخرب آفتاب، خشکی، عدم آبرسانی، آرایش مداوم و خیلی موارد دیگر باعث می‌شوند پوست به راحتی نفس نکشد. همین امر خود عواقب بسیار بدی به دنبال دارد که از میان آنها می‌توان به پیری زودرس، افتادگی، لک، منافذ باز پوست و چروک اشاره کرد. برای جلوگیری از این اتفاقات راه حل بسیار خوبی وجود دارد و آن، فیشال است. انجام فرآیند پاکسازی صورت یا اسکین تراپی، کمک می‌کند تا پوست جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد. همچنین تکرار این عمل به صورت ماهیانه برای سفت شدن پوست و تشکیل سلول‌های جدید و درنتیجه جلوگیری از پیری زودرس توصیه می‌شود. اما این روش چیست و چرا باید آن را انجام داد؟

آشنایی با فیشال

فیشال یک روش محبوب درمانی برای داشتن پوستی درخشان و سالم به شمار می‌رود. این روش پاکسازی پوست صورت، در چند مرحله انجام خواهد شد و بین نیم الی یک ساعت به طول می‌انجامد. مراحل آن شامل شستشو، لایه‌برداری، بخور درمانی گرم، استخراج جوش‌های سر سیاه، ماسک، بخوردرمانی سرد، آبرسانی و غیره هستند. این روش یکی از ساده‌ترین و البته بهترین درمان‌هایی است که افراد می‌توانند برای پاکسازی و درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنند.

امکان اجرای این روش در خانه و با مواد در دسترس هم وجود دارد. اما خب نمی‌توان با انجام آن در خانه، نتیجه تخصصی و حرفه‌ای گرفت. در کلینیک‌های تخصصی زیبایی از ابزار و مواد خاصی استفاده می‌شود که امکان استفاده از آنها در منزل وجود ندارد. به هر حال برای داشتن یک تجربه ایده‌آل و خلاصی از شر بسیاری از مشکلات پوستی، بهتر است برای یکبار هم که شده، این روش را در یک کلینیک تخصصی زیبایی تجربه کنید.

چرا باید فیشال انجام داد؟

به چند دلیل باید این فرآیند پاکسازی پوست را هر چند مدت یکبار انجام داد، این دلایل به شرح زیر هستند:

تسکین افسردگی و کاهش استرس

بر اساس برخی پژوهش‌ها و مطالعات، ماساژی که روی صورت در حین پاکسازی انجام می‌شود، سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می‌کند. این امر، حس و حال بهتر و کاهش اضطراب را به همراه خواهد داشت. صدها نقاط فشار روی صورت هستند که با سیستم‌های متعددی در بدن ارتباط دارند. بنابراین یک پاکسازی خوب نه تنها بر پوست صورت بلکه بر تمامی اندام‌های بدن تاثیر مثبت می‌گذارد. از آنجایی که افراد خود به تمامی نقاط فشار صورت آگاهی ندارند، باید به یک کلینیک تخصصی زیبایی مراجعه کنند.

پاکسازی عمیق پوست

در یک فیشال تخصصی، پوست صورت کاملا پاکسازی می‌شود. ضمن اینکه امکان انجام این نوع پاکسازی در خانه وجود ندارد. در یک کلینیک تخصصی پوست و مو ابتدا نوع پوست تشخیص داده می‌شود. سپس مواد مناسب برای نوع پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند تا پوست در پایان به بهترین حالت خودش برسد.

جلوگیری از پیری پوست

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود افراد خود را ملزم به انجام این روش به صورت ماهانه کنند، پیشگیری از پیری پوست است. با انجام منظم ماساژ پوست صورت، سلول‌های جدید تولید خواهند شد و همین امر منجر به افزایش تولید کلاژن می‌شود. افزایش کلاژن نیز استحکام و جوان‌تر شدن پوست صورت را به همراه خواهد داشت.

افزایش گردش خون در پوست صورت

با انجام مراحل مختلف و پاکسازی، گردش خون هم در نواحی صورت افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه، سلول‌ها مواد مغذی و اکسیژن بیشتری دریافت خواهند کرد. همین امر باعث می‌شود که پوست پس از پاکسازی، بسیار درخشان‌تر و صاف‌تر به نظر برسد.

کمک به سم‌زدایی پوست صورت

در فرآیند فیشال نه تنها پوست به صورت عمقی پاکسازی می‌شود، بلکه سم‌زدایی هم خواهد شد. پوست صورت هر چند وقت یکبار لازم است که از سموم و ضایعاتی که در آن جمع شده‌اند، رهایی پیدا کند. در یک کلینیک تخصصی زیبایی، از انواع کرم‌های آنتی اکسیدان، عصاره‌های گیاهی و روغن‌های مختلف برای مقابله با رادیکال‌های آزاد استفاده می‌شود. وقتی که رادیکال‌های آزاد از بین بروند، پوست سم‌زدایی و جوان‌تر می‌شود.

درمان جوش و جای جوش

با تجمع سموم و ضایعات، احتمال ایجاد جوش و آکنه در پوست هم افزایش پیدا می‌کند. تخلیه جوش‌ها در خانه باعث باعث می‌شود که رد آنها روی پوست باقی بماند. فیشال تخصصی به افراد کمک می‌کند که از شر جوش‌ها و جای آنها خلاص شوند. معمولا برای افرادی که پوست جوش‌دار و حساس دارند، از مواد حاوی سالیسیلیک اسید استفاده می‌کنند.

از بین بردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید

جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سرسفید باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شوند و صورت را تیره و مات نشان می‌دهند. از آنجایی که برای تخلیه کردن این جوش‌ها به ابزار و وسایل خاصی نیاز است، امکان انجام این کار در منزل وجود ندارد. این مورد، از مهمترین دلایل مراجعه به کلینیک تخصصی زیبایی برای انجام فیشال است.

لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده

در حین لایه‌برداری، سلول‌های مرده پوست به آرامی از سطح پوست جدا خواهند شد. وقتی سلول‌های مرده پوست برداشته شوند، به مغز دستور تولید سلول‌های جدید ارسال خواهد شد. ضمن اینکه تجمع این سلول‌های مرده باعث می‌شود که پوست خشک و زبر به نظر برسد. لایه‌برداری به دو صورت شیمیایی و غیرشیمیایی انجام می‌شود. لایه‌برداری غیرشیمیایی، با استفاده از انواع محصولات لایه‌بردار در خانه امکان‌پذیر است. اما اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای به نتیجه برسید، باید به یک کلینیک تخصصی زیبایی معتبر مراجعه کنید.

سفت شدن پوست

با افزایش سن، میزان کلاژن‌سازی در پوست کمتر می‌شود و پوست استحکام خود را از دست می‌دهد. در طی انجام فرآیند پاکسازی، فیشیالیست از انواع لایه‌بردارهای شیمیایی، لوسیون‌های صورت، کرم‌های غنی‌شده و ماسک‌ها با عصاره‌ گیاهان درمانی استفاده می‌کند. این امر باعث بهبود تحریک تولید کلاژن می‌شود. تولید کلاژن، علایم پیری پوست را کاهش می‌دهد.

رفع حلقه‌های تیره و پف زیر چشم

پوست اطراف چشم، حساس‌تر و نازک‌تر از سایر بخش‌ها است؛ بنابراین به مراقبت‌های خاصی هم نیاز دارد. عدم توجه کافی به این ناحیه باعث ایجاد حلقه‌های تیره، پف یا چروک‌های پنجه کلاغی می‌شود. در جلسه پاکسازی یا همان فیشال از انواع کرم‌های غنی‌شده مخصوص دور چشم استفاده خواهد شد. به این ترتیب، سیاهی و پف زیر چشم تا حد قابل توجهی درمان می‌شود.

افزایش قدرت جذب پوست

از دیگر دلایل ضرورت انجام منظم این تکینیک زیبایی، دستیابی به افزایش قدرت جذب پوست است. پس از پایان همه مراحل پاکسازی، قدرت پوست برای جذب سایر محصولات نظیر آبرسان‌ها و مرطوب‌کننده‌ها افزایش پیدا می‌کند. قبل از فیشال معمولا لایه‌ای از سلول‌های مرده وجود دارد که جلوی جذب آبرسان و مرطوب‌کننده را می‌گیرد. بنابراین با انجام پاکسازی عمیق و اسکین تراپی، اثرگذاری محصولات مراقبتی هم افزایش پیدا می‌کند.

یکدست شدن رنگ پوست

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی، افزایش سن، مصرف الکل و دخانیات و تغییرات هورمونی باعث تولید بیشتر ملانین در پوست تولید شوند. ملانین باعث ایجاد لکه‌های تیره و نگران‌کننده روی پوست خواهد شد. با انجام منظم فیشال، این لکه‌های تیره برطرف می‌شوند و رنگ پوست روشن و یکدست نشان داده خواهد شد.

چرا باید فیشال انجام داد؟

جمع‌بندی

شستشوی روزانه پوست به تنهایی برای جلوگیری از پیری و شاداب نگه داشتن آن، کافی نیست. متاسفانه اغلب افراد از فواید فوق‌العاده فیشال و پاکسازی پوست آگاهی ندارند. بنابراین، آن را نادیده می‌گیرند و از ضرورت انجام منظم آن غافل می‌شوند. این روش پاکسازی فوایدی همچون کلاژن‌سازی، شادابی، جوانی، روشن و یکدست شدن پوست، درمان سیاهی و پف زیر چشم و غیره را به همراه دارد. اگر این فرآیند توسط افراد متخصص و کارشناس صورت بگیرد، نتیجه بسیار فوق العاده‌ای به همراه خواهد داشت تنها پس از انجام یک جلسه پاکسازی، افراد شاهد نتایج بی‌نظیر آن می‌شوند و چندین سال جوان‌تر به نظر خواهند رسید.

منابع: stylecraze، espaskincare

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر