عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 17, 1401
بازدید: 1964

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 17, 1401
بازدید: 1964

فهرست مطالب

پوست چروک یا افتاده صورت، به‌ کلی شکل چهره انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از معجزاتی که در این زمینه به یاری انسان می‌آید، تزریق چربی به صورت است. ما در این مقاله عوارض تزریق چربی به صورت را بررسی می‌کنیم. سعی ما بر این است که تمام این عوارض جانبی را پوشش دهیم تا قبل از انجام آن، نگرانی‌‌هایتان رفع شوند.

آشنایی با تزریق چربی به صورت

وظیفه پروتئین کلاژن، جوان نگه ‌داشتن صورت است. هر چه سن بالاتر می‌رود، پوست صورت کلاژن کمتری تولید می‌کند. در نتیجه چین ‌و چروک‌ها در آن ظاهر می‌شوند. برای رفع این مشکل، می‌توان از چربی شکم یا ران و تزریق آن به ‌صورت استفاده کرد. با استفاده از این روش، خطوط اضافی صورت از بین می‌روند و صورت دوباره جوان و پرتر می‌شود.

تزریق چربی به صورت یک روش غیرتهاجمی است. به این دلیل که زمان ریکاوری کمی دارد و بیمار دردسر زیادی را در مقایسه با دیگر روش‌های جراحی، متحمل نخواهد شد. همچنین عوارض تزریق چربی به صورت نسبت به دیگر جراحی‌های مشابه، کمتر است.

چه کسانی شرایط تزریق چربی به صورت را دارند؟

  • افرادی که در سلامت کامل جسمانی و روانی هستند.
  • کسانی که دارای وزن مناسب هستند.
  • افرادی که انتظارات معقول و واقعی از تزریق چربی به صورت دارند.
  • پا به سن گذاشته‌هایی که می‌خواهند یک‌ بار دیگر صورت خود را جوان کنند.
  • کسانی که قبلا از فیلرهای تزریقی استفاده کرده‌اند و می‌خواهند روشی را تجربه کنند که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

مراحل تزریق چربی به صورت

در اولین مرحله باید چربی را از موضعی استخراج کرد. شکم، ران و باسن نواحی هستند که معمولاً چربی را از آن‌ها برداشت می‌کنند. برداشت چربی با سوزن‌های بسیار ریز انجام می‌شود. جراح، موضع انتخابی را بی حس می‌کند تا بیمار درد نداشته باشد. این مرحله، بسته به میزان چربی برداشت ‌شده، تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

قدم بعدی، پالایش چربی‌های برداشت ‌شده است. در این گام، با تکنیک‌های مختلفی چربی را آماده تزریق می‌کنند. این مرحله  بین ۵ تا ۱۰ دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد.

آخرین مرحله، تزریق این چربی‌ها به پوست صورت است. در این مرحله، جراح ابتدا پوست صورت را بی حس می‌کند و حداکثر تا ۱۰ دقیقه، تزریق چربی را انجام می‌دهد. ماهر بودن جراح، در این مرحله بسیار مهم است. جراح ماهر، میزان دقیق تزریق چربی به صورت را می‌داند. مهارت و تجربه جراح، عوارض تزریق چربی به صورت را کم خواهد کرد.

چربی را به کدام نواحی از صورت تزریق می‌کنند؟

پیشانی و شقیقه‌ها در اثر گذر زمان چین ‌و چروک می‌خورند و ظاهری ناپسند به خود می‌گیرند. چربی در این ۲ موضع می‌تواند تزریق شود. همچنین با پیر شدن، لب‌ها نازک خواهند شد. با تزریق چربی، لب‌ها حجم مناسبی پیدا می‌کنند و گویی دوباره جوان می‌شوند. چربی را به چانه هم تزریق می‌کنند. زیر ابرو نیز یکی دیگر از نواحی است که به آن چربی تزریق می‌شود.

بررسی عوارض تزریق چربی به صورت

این جمله کلیشه‌ای که هر عمل جراحی دارای عوارض جانبی و احتمالی خواهد بود، برای شما بسیار آشنا است. تزریق چربی به صورت نیز مستثنی از این جمله کلیشه‌ای نیست. در ادامه با هم این عوارض جانبی و احتمالی را بررسی می‌کنیم.

تغییر در ظاهر چربی تزریق‌شده به صورت

چربی تزریق‌شده، در طول زمان مقداری از حجم خود را از دست می‌دهد و سپس مقدارش ثابت می‌شود. بسیار محتمل است که نیاز به تزریق مجدد باشد تا حجم و ظاهر مناسبی را به صورت بدهد. بسیار نادر است که در تزریق چربی به صورت، حجم آن بیش از حد معمول شود. اما بسیار مهم است که بدانید، احتمال دارد بیش از یک‌بار تزریق چربی انجام شود، در نتیجه هزینه شما افزایش می‌یابد.

سفتی و برآمدگی چربی

در اکثر موارد، تزریق چربی ظاهری خوشایند و طبیعی به صورت می‌دهد. در مواردی نادر ممکن است چربی تزریق‌شده سفت و کلوخه شود. دلیل این امر، مرگ سلول چربی تزریق‌شده است. در این صورت، برای اصلاح این عارضه نیاز به جراحی مجدد دارید.

نامتقارنی صورت در اثر تزریق چربی

یکی از عوارض تزریق چربی به صورت، عدم تقارن است. تقارن صورت به عواملی همچون نوع پوست، نوع ماهیچه‌های صورت و استخوان صورت بستگی دارد. خبر خوش این که دو طرف صورت در حالت طبیعی هم متقارن نیستند. این عارضه در صورت مهارت جراح، تاثیر زیادی بر شکل ظاهری شما ندارد.

نیاز به اصلاح مجدد

برخی از صورت‌ها به نتایج دلخواه از قبل پیش‌بینی‌شده، نمی‌رسند. دو حالت کلی برای این امر وجود دارد. در حالت اول، حجم کم چربی تزریق‌شده است که در این حالت، نیاز به تزریق مجدد چربی خواهید داشت. حالت دوم، حجم زیاد تزریق چربی به صورت است. در این مورد، جراح با استفاده از تکنیک‌هایی، چربی اضافی را از صورت خارج می‌کند.

آسیب به بافت پوست

آسیب به بافت پوست، یکی دیگر از عوارض تزریق چربی به صورت است. وقوع این عارضه، خیلی نادر خواهد بود. ممکن است به‌ خاطر عدم مهارت جراح، در تزریق چربی به بافت پوست صورت آسیب برسد. در چنین حالتی، شکل‌گیری زخم دور از انتظار نیست. برای بهبود زخم یکی از راه‌های پیشنهادی، جراحی است.

تشکیل سروما

در تزریق چربی، یکی از مواردی که بسیار نادر است اما امکان رخ دادن آن وجود دارد، شکل‌گیری پدیده سروما است. در سروما، زیرپوست مایع جمع می‌شود. این پدیده واقعا در تزریق چربی به صورت، شایع نیست. در صورت وقوع، جراح مایع را از زیر پوست خارج می‌کند.

عوارض ناحیه برداشت چربی

برداشت چربی از شکم، ران یا باسن معمولاً نتایج خوبی برای این نواحی در پی دارد. در بعضی از موارد، ممکن است ناحیه برداشت‌شده مبتلا به زخم یا چین ‌و چروک شود.

تزریق اشتباه به شریان‌های اصلی صورت

یکی دیگر از عوارض تزریق چربی به صورت تزریق اشتباه به شریان‌های خونی صورت است که در امر گردش خون اختلال ایجاد می‌کند. خطرات این اشتباه بسیار زیاد و در عین‌حال جبران ناشدنی هستند. نکروز پوست نیز یکی از عوارض احتمالی تزریق اشتباه است.

نکروز چربی

چربی انتقالی به صورت ممکن است زنده نماند و بمیرد. به این مرگ در اصطلاح پزشکی، نکروز چربی می‌گویند. نکروز موجب سفتی پوست یا ایجاد ظاهری ناخوشایند می‌شود. تنها راه رفع آن، جراحی صورت است تا چربی‌های مرده از پوست خارج شوند.

عوارض تنفسی - ریوی

یکی دیگر از عوارض تزریق چربی به صورت عارضه ریوی است که عارضه‌ای جدی و خطرناک محسوب می‌شود. این عارضه ممکن است به دلیل لخته شدن خون پیش بیاید. در صورت بروز علایم تنفسی باید سریع به بیمارستان مراجعه کنید و با تشخیص پزشک بستری شوید. یکی از علل این عارضه، آمبولی چربی است. در تزریق چربی به صورت، احتمال آمبولی چربی بسیار پایین و شاید در حد صفر باشد.

سردرد، درد و ناراحتی، کبودی و قرمزی پوست، از دیگر عوارض بسیار شایع این جراحی هستند که با رعایت و مراقبت کامل، در کوتاه‌ترین زمان از بین می‌روند. به یاد داشته باشید که به ‌هیچ ‌عنوان بعد از تزریق، خودسرانه دارو مصرف نکنید. بعد از یک روز حمام بروید، یک هفته به پشت نخوابید و تا چند روز رانندگی نکنید. بین ۲ تا ۴ هفته نیز از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید و حتی در صورت نیاز، چند روز را در استراحت کامل باشید. بعد از چند روز می‌توانید فعالیت‌های زناشویی را بدون نگرانی از سر بگیرید.

بررسی عوارض تزریق چربی به صورت

جمع‌بندی

ما در این مقاله عوارض تزریق چربی به صورت را برایتان بیان کردیم. همان‌طور که گفتیم، بسیاری از عوارض نادر و خطرناک تزریق چربی، ناشی از سهل‌انگاری جراح هستند. این مقاله را با یک جمله کلیشه‌ای بسیار مهم دیگر به پایان می‌بریم. در انتخاب جراح ماهر و کلینیک مناسب، نهایت دقت را خرج کنید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر