بررسی انواع دستگاه لیزر موهای زائد کندلا

بررسی انواع دستگاه لیزر موهای زائد کندلا

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 29, 1401
بازدید: 3429

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 29, 1401
بازدید: 3429

فهرست مطالب

استفاده از دستگاه‌های لیزر کلینیکی و خانگی برای از بین بردن موهای زائد، روزبه‌روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند. به ‌همین علت، ساخت این دستگاه‌ها، تبدیل به یک صنعت پررونق و سود‌آور شده است. در سرتاسر جهان، شرکت‌هایی هستند که برای ساخت این دستگاه‌های پرکاربرد، سرمایه‌گذاری‌ کرده‌اند. اما همه دستگاه‌های عرضه‌شده به بازار، به‌ویژه نمونه‌های کلینیکی، کارآمدی یکسانی ندارند. قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد را شرکت آمریکایی کندلا می‌سازد. در این مقاله، انواع دستگاه لیزر موهای زائد کندلا را بررسی نموده ایم.

آشنایی با شرکت کندلا، بهترین سازنده دستگاه‌های کلینیکی لیزر موهای زائد

شرکت کندلا، یکی از شرکت‌های پیشگام در صنعت ساخت دستگاه‌های کلینیکی برای درمان مشکلات پوستی و حذف موهای زائد به‌شمار می‌رود. این شرکت آمریکایی در سال ۱۹۷۰ تاسیس شده است. از آن زمان تاکنون که نزدیک به ۵۰ سال می‌گذرد، کندلا همواره در صدر تولید‌کنندگان دستگاه‌های لیزر موهای زائد قرار داشته است. دستگاه‌های تولیدی این شرکت پرسابقه و بزرگ، در هر سری، پرقدرتمند‌تر و پیشرفته‌تر از سری‌های قبلی خود ظاهر شده‌اند.

برندهای لیزر موهای زائد کندلا

انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد شرکت کندلا، با سه برند تجاری Sirius، Gentle Pro و Nordlys به بازار عرضه می‌شوند. از برند تجاری Sirius، سه مدل HR 600، HRL 600 و HRD 645 از قابلیت حذف موهای زائد برخوردار هستند. دو مدل اول، مناسب تایپ‌های پوستی سفید تا گندمی خواهند بود و مدل سوم برای تایپ‌های پوستی تیره‌تر ساخته شده‌­اند. مدل‌های برند Nordlys، به لیزر Nd:Yag 1064 مجهز هستند که برای لیزر موهای زائد ضخیم در تایپ‌های پوستی تیره مناسب است. همان‌طور که می‌دانید، عمق نفوذ این نوع از لیزر بیشتر از لیزر الکساندرایت است و برای تایپ‌های پوستی روشن و موهای نازک مناسب نیست. با وجود قابلیت‌های فراوان، دستگاه‌های لیزر Sirius و Nordlys برای لیزر موهای زائد کارآمدی سری Gentle Pro را ندارند.

شرکت کندلا، اوج نبوغ خود را در ساخت دستگاه‌های لیزر موی زائد در سری Gentle Pro به نمایش گذاشته است. جدیدترین مدل این سری از ساخته‌های شرکت کندلا، GentleMax Pro plus نام دارد. این دستگاه بسیار قدرتمند و پیشرفته، تمام ویژگی‌های موردنیاز جهت لیزر موهای زائد را دارا است. اما قبل از بررسی ویژگی‌های برجسته این مدل، به مرور اجمالی سایر مدل‌های سری Gentle Pro می­پردازیم.

مدل‌های Gentle Pro لیزر موهای زائد کندلا

بیش از ۲۰ سال است که دستگاه‌های لیزر موهای زائد سری Gentle Pro، در رتبه اول سیستم‌های لیزر موهای زائد قرار دارند. دستگاه‌های لیزر این سری، در چهار مدل GentleYag Pro، GentleLase Pro، GentleMax Pro و GentleMax Pro Plus به بازار عرضه شده‌اند.

لیزر موهای زائد کندلا سری GentleYag Pro

این مدل از دستگاه‌های تولیدی شرکت کندلا، تنها به لیزر Nd:Yag مجهز هستند که طول موجی برابر ۱۰۶۴ نانومتر دارد. به ‌همین علت، بهترین کارایی را برای تایپ‌های پوستی تیره (IV-VI) به نمایش می‌گذارد.

لیزر موهای زائد کندلا سری GentleLase Pro

این مدل از سری جنتل پرو، قادر به تولید اشعه لیزر الکساندرایت است که طول موج ثابتی برابر با ۷۵۵ نانومتر دارد. لیزر الکساندرایت بهترین نوع لیزر برای تایپ‌های پوستی روشن (I-III) است. این نوع از لیزر، گرایش زیادی به سمت ملانین مو دارد و آن را از بین می‌برد. به‌همین علت، اگر روی پوست‌های تیره استفاده ‌شود، می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های سفید روی پوست شود.

لیزر موهای زائد کندلاسری GentleMax Pro

شرکت کندلا با عرضه مدل GentleMax Pro، تحولی عظیم در ساخت دستگاه‌های لیزر موی زائد پدید آورد. این مدل از سری جنتل پرو، به هر دو لیزر الکساندرایت و Nd:Yag مجهز است. در واقع، متخصصان پوست و کلینیک‌های زیبایی می‌توانند تنها با همین یک دستگاه، خدمات لیزر موهای زائد را به همه تایپ‌های پوستی عرضه کنند. از ویژگی‌های بارز مدل GentleMax Pro می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز به سیستم کولینگ DCD. با اسپری گاز مایع کریوژن، محافظت خنک‌کنندگی حین لیزر دو برابر بیشتر از سیستم‌های کولینگ پرتاب هوا می‌شود.
  • امکان انتخاب از میان چندین قطر شات یا اسپات سایز مختلف (۱.۵ تا ۲۴ میلی‌متر)
  • سرعت بالای لیزر
  • امکان درمان مشکلات پوستی مختلف مانند عروق عنکبوتی، عروق واریسی، زائده‌های پوستی، قارچ ناخن، لکه‌های پوستی و جای جوش
  • برخورداری از هندپیس سبک، سوئیچ انگشتی و سوئیچ پا
  • امکان لیزر موهای زائد برای تمامی تایپ‌های پوستی

لیزر موهای زائد کندلا سری GentleMax Pro Plus

مدل جنتل مکس پرو پلاس، آخرین دستاورد‌ شرکت کندلا به شمار می‌رود. این دستگاه، علاوه بر این‌ که تمام ویژگی‌های مدل‌ قدیمی‌تر خود را دارد، با امکانات بهتری به بازار عرضه شده است. ویژگی‌های بهبودیافته در این مدل عبارتند از:

  • قطر شات (spot size) بزرگ‌تر: اندازه ۲۶ میلی‌متر هم اضافه شده است.
  • جریان یا فلوئنس (fluence (ژول/سانتی‌متر مربع)) بالاتر
  • فاصله بین تکرارهای کمتر و در نتیجه تکرارهای سریع‌تر: مدت زمان پالس یا pulse duration کمتر از ۲ میلی ثانیه که در هیچ دستگاه لیزر موهای زائد دیگری، این قابلیت وجود ندارد.
  • سازگار با هر دو سیستم کولینگ DCD و پرتاب هوا
لیزر موهای زائد کندلا سری GentleMax Pro Plus

امکان انتخاب از میان چندین قطر شات و پهنای پالس

هر چه اندازه اسپات سایز یا قطر شات بزرگ‌تر باشد، در هر پالس، مساحت بیشتری از پوست، تحت تاثیر اشعه لیزر قرار می‌گیرد. در نتیجه، مدت زمان درمان، بسته به ناحیه موردنظر، کمتر می‌شود. با قطر شات بزرگ‌تر، نفوذ اشعه به داخل پوست هم بیشتر است. به همین علت، استفاده از قطر شات‌های بزرگ‌تر برای پوست‌های تیره بازدهی بهتری دارد.

به ‌طور کلی، از لحاظ تشریحی یا آناتومی، اسپات سایزهای ۱.۵، ۳، ۳×۱۰، ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ و ۱۸ برای لیزر موهای زائد مناسب هستند. در مدل GentleMax Pro Plus، علاوه بر دامنه اسپات سایز ۱.۵ تا ۱۸ و ۲۰، ۲۲ و ۲۴ که در مدل قدیمی‌تر هم امکان انتخاب آنها وجود دارد، قطر سایز ۲۶ میلی‌متر هم اضافه شده است. به این ترتیب، دستگاه هم از نظر انعطاف‌پذیری و هم از نظر قدرت و سرعت در درمان، بهتر و سریع‌تر عمل می‌کند.

ویژگی‌های سیستم خنک‌کننده در سری Gentle Pro

سری جنتل پرو، به سیستم کولینگ یا خنک‌کنندگی DCD یا سیستم کولینگ دینامیک مجهز است که در نوع خود منحصربه‌فرد و بی‌رقیب به‌شمار می‌رود. با این سیستم کولینگ، قبل و بعد از هر پالس لیزر، ناحیه درمان با اسپری اتوماتیک کرایوژن مایع خنک می‌شود. محافظت کولینگ با سیستم DCD در برابر گرمای لیزر،  ۵۰% بیشتر از کولینگ با پرتاب هوا است. همچنین، می‌توان این سیستم را مطابق با نیازهای فردی بیمار تنظیم کرد. در نتیجه، بیمار حین شات‌های لیزر، تقریباَ هیچ دردی نخواهد داشت. برخی از امکانات سیستم کولینگ DCD سری Gentle Pro عبارتند از:

  • قابلیت تنظیم مدت زمان اسپری: ۱۰ تا ۱۰۰ میلی‌ثانیه
  • قابلیت تنظیم مدت زمان تاخیر: ۲۰ تا ۱۰۰ میلی‌ثانیه
  • قابلیت تنظیم مدت زمان اسپری بعد از لیزر: ۱۰ تا ۵۰ میلی‌ثانیه

جمع‌بندی

قدرتمندترین، پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین دستگاه‌‌های لیزر موهای زائد را شرکت آمریکایی کندلا می‌سازد. بیش از ۵۰ سال است که شرکت کندلا، در زمینه ساخت دستگاه‌های درمان‌کننده مشکلات پوستی و لیزر موهای زائد فعالیت می‌کند. در این مقاله، انواع دستگاه­های لیزر موهای زائد شرکت کندلا را معرفی و بررسی نمویم. آخرین دستاورد در دستگاه‌های لیزر موهای زائد کندلا، مدل GentleMax Pro Plus است.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر