جنتلمکس پرو یا جنتلمکس پرو پلاس؟ نسل جدید دستگاه لیزر کندلا چه برتری نسبت به نسل قبل دارد؟

جنتلمکس پرو یا جنتلمکس پرو پلاس؟ نسل جدید دستگاه لیزر کندلا چه برتری نسبت به نسل قبل دارد؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 14, 1401
بازدید: 877

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 14, 1401
بازدید: 877

فهرست مطالب

انسان‌ها همواره تمایل روزافزونی برای همیشه جوان ماندن و زیبایی داشته‌اند. این امر، انگیزه مالی و علمی خوبی برای شرکت‌های تولیدکننده دستگاه لیزر است تا بتوانند هر چه بیشتر تکنولوژی‌های خود را بهبود بخشند. از همان ابتدای اختراع دستگاه لیزر در دهه ۶۰ میلادی، تلاش برای ارتقا کیفی این دستگاه تا به امروز ادامه داشته است. کمپانی دستگاه لیزر کندلا نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر ساله محصول جدیدی را به بازار می‌فرستد. در این مقاله، دو دستگاه لیزر جنتلمکس پرو و جنتلمکس پرو پلاس را با هم مقایسه می‌کنیم. در انتها خواهید دانست که جدیدترین محصول کندلا، چه تفاوت‌هایی با دستگاه نسل قبل خود دارد.

شرکت کندلا پیشگام در تولید دستگاه‌های لیزر

در سال ۱۹۷۱ دانشمند امریکایی – ژاپنی، هورشی فوروموتو، شرکت کندلا را بنیان نهاد. این دانشمند برجسته نقش مهمی در پیشبرد صنعت لیزر دارد. در دهه ۸۰ میلادی شرکت کندلا به رهبری این دانشمند، دستگاه لیزری را به بازار عرضه کرد که می‌توانست علایم ماه‌گرفتگی را از بین ببرد.

شرکت کندلا از همان ابتدای تاسیس، هدف خود را بر مبنای توسعه صنعت لیزر گذاشته است. در نتیجه، در طول حیات خود تا به امروز تحولی عظیم در این صنعت به وجود آورده است. از میانه‌های دهه ۸۰،  این شرکت فقط بر تولید دستگاه‌های لیزر با هدف زیبایی تمرکز دارد.

اولین شرکتی که توانست دستگاه لیزری بسازد که مشکلات قرمزی صورت ناشی از عملکرد بد رگ‌های خونی را  رفع کند، کندلا بود. در همه زمینه‌هایی که مربوط به زیبایی پوست می‌شوند، این شرکت دستی بر آتش دارد.

معرفی دستگاه جنتلمکس پرو

این دستگاه چندکاره لیزر کندلا از دو طول موج متفاوت استفاده می‌کند. اولی، طول موج ۷۵۵ الکساندرایت است که در درمان و زیباسازی پوست‌های روشن استفاده می‌شود. افرادی که در محدوده پوستی ۱ تا ۳ قرار دارند، از این طول موج استفاده می‌کنند. طول موج دیگری که در این دستگاه لیزر استفاده می‌شود،ND: YAG1064 است. این طول موج برای پوست‌هایی در محدوده ۴ تا ۶ خوب و عالی عمل می‌کند. این محدوده مربوط به پوست‌های تیره است. به این دو طول موج، طول موج‌های طلایی می‌گویند، زیرا در محدوده این طول موج‌ها اکثر اقدامات زیبایی انجام می‌شوند، بی‌آنکه آسیبی جدی به بدن وارد شود.

از این دو طول موج برای لیزر موهای زائد بدن خانم‌ها و آقایان، از بین لک‌های صورت و بدن، از بین بردن آکنه، درمان قارچ ناخن‌های انگشتان و … استفاده می‌شود. در ادامه به طور اجمالی بررسی می‌کنیم که دستگاه لیزر کندلا جنتلمکس پرو چه توانایی‌هایی دارد.

مناسب برای همه نقاط بدن

قطر تابش پالس‌های دستگاه جنتلمکس پرو از ۱.۵ تا ۲۴ MM قابل تنظیم است. به همین دلیل، این دستگاه لیزر می‌تواند به همه نقاط بدن سرک بکشد و عمل لیزر را انجام دهد. این اندازه متغیر قطر تابش، به دستگاه اجازه خواهد داد دو عنصر سرعت و دقت را در کنار هم داشته باشد. از لیزر جاهای حساس و کوچک گرفته تا لیزر مناطق وسیعی از بدن، سرعت و دقت ملازم دستگاه لیزر کندلا هستند.

سیستم ضد درد

سیستم ضد درد

استفاده از سیستم خنک‌کننده و ضد درد دینامیک DCD خیال مشتریان را از درد آسوده کرده است. گاز کرایجون سیستم DCD مثل لایه‌ای محافظ بر پوست بدن مشتری می‌نشیند. به همین دلیل، برخورد گرمای دستگاه اثری بر پوست ندارد. این ابتکار کمپانی کندلا باعث شده است تا مشتری در تمام طول جلسات درمان دردی را حس نکند. گرم و سرد شدن پیاپی پوست، برای مشتری ناخوشایند نیست. حداکثر حسی که مشتری تجربه می‌کند، قلقلک ملایم پوست است.

یک از دیگر از مزایای این سیستم این است که می‌تواند گاز کرایجون را در هر مرحله از عمل لیزر درمانی به پوست اسپری کند. این گاز کمی قبل از رسیدن پالس بر پوست می‌نشیند. جالب‌توجه است که مقدار این گاز، در دستگاه جنتلمکس پرو پلاس قابل تنظیم خواهد بود. در نتیجه، با صلاحدید متخصص، نوع پوست مشتری و عملی که انجام می‌شود، مقدار آن کم یا زیاد خواهد شد. افرادی که از این دستگاه لیزر کندلا استفاده کرده‌‌اند، بیان می‌کنند که این گاز مانند ژل بر پوست آن‌ها قرار می‌گیرد و حس بدی را منتقل نمی‌کند.

تنظیم دقیق پالس‌های تابشی

از میلی‌ثانیه تا میکروثانیه پالس‌های تابشی قابل تنظیم هستند. این گستره زیاد به متخصص اجازه خواهد داد تا  همه اقدامات زیبایی را به ‌خوبی انجام دهد. این قابلیت به دستگاه جنتلمکس پرو کمک می‌کند تا کارایی و سرعت خود را در هر زمانی حفظ کند. بنابراین لیزر موهای زائد، با همان دقت، کارایی و سرعت از بین بردن لک‌های صورت انجام می‌شود.

همه پوست‌ها و موها

طول موج‌های طلایی این اجازه را می‌دهند که مشتریان با هر نوع پوستی، مهمان دستگاه جنتلمکس پرو باشند. مشتریانی که در ابتدا و انتهای طیف نوع پوست قرار دارند، همیشه نگران لیزر موهای زائد بدن خود هستند.

با این دستگاه لیزر کندلا، این نگرانی رفع شده است و همه انواع پوست‌ها می‌توانند از زیبایی پوست خود لذت ببرند. این ویژگی دستگاه جنتلمکس پرو بسیار باب میل صاحبان کلینیک‌ها هم هست، زیرا می‌توانند جوابگو همه مشتریان باشند.

استانداردهای بهداشتی بالا

عدم تماس هندپیس دستگاه با پوست، از ‌نظر بهداشتی به نفع مشتری است. انتقال باکتری‌های بیماری‌زا با این عدم برخورد، ممکن نیست. بنابراین مشتری هیچ نگرانی بابت بیماری‌های انتقالی احتمالی نخواهد داشت.

تاثیر در بازسازی پوست

در جریان لیزر موهای زائد بدن با دستگاه جنتلمکس پرو، تحریک بافت‌های پوستی اتفاق می‌افتد. در اثر این تحریک، بافت‌های پوست دوباره کلاژن می‌سازند و پوست مشتری تقویت می‌شود.

عینک‌های محافظتی پیشرفته

در جریان عمل لیزر، مشتری و متخصص باید از عینک‌های مخصوصی استفاده کنند تا پرتوهای دستگاه آسیبی به چشم آنان وارد نکند. در دستگاه جنتلمکس پرو از عینک‌هایی استفاده می‌شود که نسبت به دیگر عینک‌های دستگاه‌های رقیب، تا ۵ برابر قوی‌تر هستند.

جنتلمکس پرو پلاس جدیدترین دستگاه لیزر کندلا

در سال ۲۰۲۲ شرکت کندلا در ادامه نوآوری‌های خود، دستگاه جنتلمکس پرو پلاس را به بازار عرضه کرد. این دستگاه جدید سری جنتلمکس علاوه بر این که در بر دارنده همه ویژگی‌های جنتلمکس پرو می‌باشد، در چند زمینه نیز تقویت شده است.

  • در این دستگاه جدید، قدرت تابشی پالس دستگاه لیزر شرکت کندلا زیاد افزایش یافته است. بنابراین این امکان را فراهم می‌کند که کارایی دستگاه زیادتر شود. در نتیجه، مشتری بی‌نیاز از مراجعات سال‌های آتی خواهد شد. بنا بر آمار، تا ۳۰ درصد کارایی دستگاه افزایش ‌یافته است.
  • مدت زمان قرار گرفتن پالس بر پوست در این دستگاه جدید کم‌تر شده است. این امر، خبر خوبی برای افرادی خواهد بود که پوست روشن همراه با موهای نازک و کرک‌مانند دارند. این گروه افراد همیشه از ناکارامدی دستگاه‌های لیزر شاکی بودند. جنتلمکس پرو پلاس توجه ویژه‌ای به این دسته از مشتریان نشان داده و معضل آنان را حل کرده است.
  • قطر پرتو تابشی در این مدل دستگاه لیزر کمپانی کندلا افزایش داشته است. به طوری که هیچ دستگاهی در بازار نیست که این قطر جدید را ارائه دهد. نتیجه آن برای مشتری، کوتاهتر شدن زمان لیزر است.
  • با افزایش محسوس سرعت و کارایی، مشتری پول کمتری را هزینه می‌کند. از یک‌ طرف در زمانش صرفه‌جویی می‌شود، از طرفی دیگر هزینه‌هایش کم خواهند شد.
لیزر بیکینی چگونه انجام میشود؟

جمع‌بندی

دستگاه‌های لیزر کندلا به دلیل کارایی بالایشان همیشه مورد استقبال مشتریان قرار داشته‌اند. آن چه جنتلمکس پرو پلاس را از نسل قبلی متمایز می‌کند، افزایش سرعت و کارایی است. همچنین در کنار این افزایش، سیستم ضد درد این دستگاه نیز عالی عمل می‌کند. به‎‌علاوه، جنتلمکس پرو پلاس به نیاز مشتریانی با موهای نازک و کرک مانند هم توجه ویژه کرده است تا این گروه از مشتریان نیز راضی و خشنود شوند.

منابع: aspmedica

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر