اصلاح فرم بینی با فیلر بینی

اصلاح فرم بینی با فیلر بینی

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 30, 1401
بازدید: 283

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 30, 1401
بازدید: 283

فهرست مطالب

در آینده نزدیک به جشنی مهم و ویژه دعوت شده‌اید و می‌خواهید در عکس‌ها بدرخشید و تنها مشکلتان ظاهر  بینی‌تان است؟. روز عروسی‌تان نزدیک است و نگران عکس‌گرفتن‌ و فیلم‌برداری هستید؟. از بس در آینه به ظاهر ناپسند بینی خود نگاه کرده‌اید، خسته شده‌اید؟. از جراحی بینی می‌ترسید و توان ریکاوری و بی‌هوشی عمومی را ندارید؟. رفع این نگرانی‌ها و دغدغه‌هایتان ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. فیلر بینی بسیاری از مسایل و مشکلاتتان را حل خواهد کرد و به شما اعتماد نفس می‌دهد تا در هر جمعی حاضر شوید.

آشنایی با فیلر بینی

ماده‌ای که به بینی برای اصلاح فرم آن تزریق می‌شود را فیلر بینی می‌نامند. این ماده معمولا از هیالورونیک اسید (HA) تشکیل شده است. این اسید به بینی شما حجم می‌دهد و ظاهر آن را زیباتر می‌کند.

هیالورونیک اسید در بدن انسان هم تولید می‌شود. وظیفه‌ این اسید، آب‌رسانی و افزایش رطوبت پوست است. در نتیجه تزریق فیلر به بینی، در زمان بسیار کوتاهی نقایص صورت شما بر طرف می‌شوند. اندک اصلاحی در بینی، ظاهر صورت فرد را بسیار تغییر خواهد داد.

فیلر بینی مناسب چه کسانی است؟

  • کسانی که می‌خواهند به ظاهر بینی خود شکل مناسب‌تری دهند.
  • افرادی که قوزهای جزئی بینی‌شان آن‌ها را نگران و ناراحت کرده است.
  • خانم‌ها و آقایانی که مشکلاتی با پل بینی خود دارند.
  • کسانی که بینی‌شان، دچار مشکلات تقارنی است.

فیلر بینی مناسب چه کسانی نیست؟

  • افرادی که بینی‌های بسیار بزرگ دارند.
  • خانم ها و آقایانی با مشکل افتادگی بینی.
  • خانم‌ها و آقایانی که دارای بینی بسیار کوچک هستند.
  • خانم‌ها و آقایانی که تمایل به کوچک‌تر کردن بینی خود دارند.
  • افرادی که می‌خواهند نوک بینی خود را اصلاح کنند.

تزریق فیلر بینی برای چه افرادی ممنوع است؟

  • زنانی که در دوران بارداری قرار دارند و منتظر به ‌دنیا آمدن فرزند خود هستند.
  • مادرانی که به ‌تازگی زایمان کرده‌اند و نوزاد شیرخواره دارند.
  • افرادی که از بیماری فشار خون رنج می‌برند.
  • کسانی که بیماری انعقاد خون دارند.
  • خانم‌ها و آقایانی که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند.
  • کسانی که قند خون دارند.
  • افرادی که حتما باید عینک به چشم داشته باشند، تا دو هفته بعد از تزریق نباید از عینک استفاده کنند.

مراحل تزریق فیلر بینی

  • بیمار بنا بر تشخیص جراح می‌نشیند یا دراز می‌کشد. جراح باید بتواند بر موضع عمل مسلط باشد. در ضمن بعضی از بیماران در یکی از این دو حالت، راحت‌تر هستند. برآیند تسلط جراح و راحتی بیمار، چگونگی قرار گرفتن بیمار را مشخص می‌کند.
  • بینی بیمار باید تمیز و ضدعفونی شود. جراح با مایعی که تا ۷۰ درصد خلوص الکل دارد، بینی بیمار را تمیز می‌کند.
  • برای کاهش درد بیمار، جراح یا بینی را بی حس خواهد کرد یا روی آن یخ قرار می‌دهد. اگر فیلر تزریقی حاوی ماده بی‌حسی باشد، به هیچ‌ کدام از این دو روش نیازی نیست.
  • تزریق به ‌آرامی و آهستگی صورت می‌گیرد. ابتدا مقدار کمی از فیلر به بینی بیمار تزریق می‌شود تا جراح بتواند واکنش بیمار را ببیند.
  • جراح به ‌آرامی فیلر تزریقی را در بینی بیمار پخش می‌کند. در این هنگام جراح ماهر بینی بیمار را ماساژ نمی‌دهد، زیرا نباید بر موضع تزریق فشار وارد شود.
  • عمل تزریق تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. اگر جراح از ماده بی‌حسی استفاده کرده باشد، بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر صبر می‌کند تا آثار آن ماده بی‌حسی کم‌رنگ‌تر شود. در این صورت، پایان تزریق را اعلام می‌کند و به بیمار اجازه رفتن می‌دهد.
چه مشکلاتی با تزریق فیلر بینی از بین می‌روند؟

چه مشکلاتی با تزریق فیلر بینی از بین می‌روند؟

در این بخش توضیح خواهیم داد که چه مشکلاتی را می‌توان با تزریق فیلر به بینی، برطرف کرد.

از بین‌ رفتن یا کاهش قوز بینی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بیماران برای تزریق فیلر به بینی مراجعه می‌کنند، کاهش یا از بین‌ رفتن برآمدگی بینی است. جراح ماهر برای رفع این مشکل بینی، فیلر تزریق می‌کند. از بین رفتن برآمدگی یا قوز منجر به بزرگ‌تر شدن بینی بیمار نمی‌شود، اما بینی مانند خط صاف به نظر می‌آید. در این حالت، تناسب اندازه بینی حاصل از تزریق با صورت بیمار یکی از وظایف جراح است.

اصلاح نوک بینی

همان‌طور که گفتیم، برخی از مشکلات نوک بینی با این روش از بین نمی‌روند. اما جراح می‌تواند با تزریق مناسب، کمی از ناهماهنگی‌های نوک بینی را اصلاح کند. کشیدن و سربالا کردن نوک بینی با تزریق فیلر امکان‌پذیر است.

اصلاح انحنای بینی

با تزریق فیلر می‌توان کجی و انحنای بینی را از بین ‌برد. در این روش، جراح با اضافه‌ کردن ماده تزریقی، بینی را صاف می‌کند. بسیاری از بیماران از عدم تقارن بینی خود گله دارند؛ با این روش، بینی آنها متقارن و متناسب می‌شود. در این روش، با اتخاذ زوایای مناسب و پرکردن مکان‌هایی که نیاز است، بینی بیمار مستقیم و کشیده به نظر می‌آید.

کاهش یا از بین ‌بردن زخم‌های بینی

ممکن است بر اثر حادثه یا تصادفی، رد زخم بر بینی بیمار به‌ جا مانده باشد. با تزریق هیالورونیک اسید، جای زخم بهبود پیدا می‌کند یا ردش بسیار کم‌رنگ می‌شود.

کمک به اصلاح پل بینی بیمار

پل بینی کوتاه، نقصی در ظاهر صورت است که با تزریق فیلر می‌توان آن را اصلاح کرد. در نتیجه، بینی بیمار کشیده‌تر به نظر می‌آید و تقارن زیبایی با دیگر اجزای صورت پیدا می‌کند.

اصلاح مجدد بینی

بعضی از بیماران از تزریق قبلی خود راضی نیستند و به همین دلیل، به کلینیک دیگری مراجعه می‌کنند. پزشک جدید باید بتواند موارد نارضایتی بیمار را به ‌خوبی و با مهارت خود حل کند.

پزشک تزریق فیلر بینی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های بیماران، پیدا کردن پزشک مناسب جهت تزریق فیلر است. یکی از ویژگی‌های پزشک خوب این است که به آناتومی بینی مسلط باشد. او باید یک تصویر ۳ بعدی از بینی در تجسم و تصور خود داشته باشد. شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر و ارزیابی پزشک، سوالات زیر را در جلسه مشاوره با وی بپرسید.

  • آیا مدرک و گواهی‌نامه پزشکی دارید؟
  • در سال چند تزریق فیلر به بینی انجام می‌دهید؟
  • آیا می‌توان به عکس‌های قبل و بعد تزریق بیماران قبلی شما دسترسی داشت؟
  • آیا سابقه عمل جراحی بینی دارید؟
  • هزینه تزریق فیلر به بینی چقدر است؟

عوارض تزریق فیلر بینی

تورم کم، یکی از عوارض این روش است. کبودی نیز ممکن است اتفاق افتد. عفونت، از عوارض بسیار نادر این روش تزریق است. در موارد اندکی بی‌حسی ماهیچه‌های صورت، دوبینی و کوری را نیز گزارش داده‌اند.

چه فیلری مناسب تزریق بینی است؟

همان طور که گفتیم، ماده اصلی فیلر تزریقی به بینی، هیالورونیک اسید است. در بازار، فیلرهای مختلفی وجود دارند که پزشک باید فیلر متناسب را انتخاب کند. فیلرهای مخصوص تزریق بینی معمولا از آن دسته فیلرهایی هستند که منجر به ایجاد حجم زیادی در بینی نمی‌شوند. برند رستیلاین یکی از معروف‌ترین فیلرهای بینی است.

ماندگاری فیلر بینی چقدر طول می‌کشد؟

عمر و دوام فیلر بستگی به کیفیت ماده تزریقی دارد. از ۱۲ ماه تا ۳۶ ماه مدت ماندگاری را ذکر کرده‌اند. به طور معمول اکثر فیلرهای بینی بین ۹ تا ۱۸ ماه ماندگاری و دوام دارند.

قبل از تزریق فیلر چه‌کارهایی باید انجام داد؟

هر ماده تزریقی، دستورالعمل‌های خاص خود را دارد که پزشک قبل از انجام تزریق، آنها را به شما اطلاع می‌دهد. در ادامه چند عملی که برای همه مواد تزریقی باید رعایت کنید را برایتان شرح می‌دهیم.

  • ویتامین E، آسپرین و کلیه داروهایی که موجب رقیق شدن خون می‌شوند را در هفته منتهی به تزریق مصرف نکنید.
  • سطح ویتامین K بدن خود را بالا ببرید. نتیجه این کار، کاهش کبودی صورت و بینی بعد از عمل است. سبزی فراوان میل کنید تا سطح این ویتامین در بدن شما افزایش داشته باشد.
  • قبل از عمل گرسنه نباشید و مقداری غذا بخورید. از نوشیدن مقدار زیادی مایعات قبل از عمل غافل نشوید.

جمع‌بندی

تزریق فیلر بینی دقیقا مصداق این جمله است: تغییرات کوچک منجر به نتایج بزرگ می‌شوند. تزریق فیلر را در کلینیک‌ها معتبر انجام دهید. بسیاری از عوارض نادر این تزریق ناشی از ناکارآمدی جراح یا بهداشت نامناسب کلینیک است.

منابع: healthline، drmajidshah

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر