مزایا و معایب استفاده از نانو فت زیر چشم چیست؟

مزایا و معایب استفاده از نانوفت زیر چشم چیست؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 21, 1401
بازدید: 1483

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 21, 1401
بازدید: 1483

فهرست مطالب

صورت انسان از اجزای مختلفی تشکیل شده است و هر کدام از آنها، نقش مهمی در زیبایی انسان دارند. کوچک‌ترین نقص در صورت، به میزان قابل ‌توجهی از زیبایی کلی انسان می‌کاهد. با از بین ‌بردن نقایص صورت، در مدت ‌زمان کمی شادابی و اعتماد به ‌نفس دوباره به انسان بر می‌گردد. زیر چشم انسان به دلایل متفاوتی در گذر زمان گود می‌افتد یا حلقه‌های سیاه و تیره در آن تشکیل می‌شوند. روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آنها، این مشکلات را از بین برد. نانوفت زیر چشم یکی از این روش‌ها است که در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب این روش را شرح دهیم.

آشنایی با نانوفت زیر چشم

در این روش که به میکروفت نیز مشهور است، مقدار کمی چربی از نقطه‌ای از بدن برداشته خواهد شد تا به زیر چشم تزریق شود و آن را طبیعی و زیبا نماید. در این عمل جراحی، چربی بعد از استخراج، فرآوری می‌شود و از فیلتر رد خواهد شد تا بهترین سلول‌های چربی را به زیر چشم تزریق نمایند.

مشکلاتی که نانوفت می‌تواند آنها را مهار می‌کند

عوامل مختلفی می‌توانند موجب ایجاد گودی و حلقه‌های تیره در زیر چشم شوند. یکی از مزایای نانوفت این است که می‌تواند تمام این عوامل را به خوبی پوشش دهد.

خستگی

خوابیدن بیش از حد و بیدار ماندن زیاد موجب تشکیل حلقه‌های تیره زیر چشم می‌شود. نداشتن خواب مناسب هم پوست را رنگ‌پریده می‌کند و هم آن را مات و مرده جلوه می‌دهد. همچنین استراحت نکردن کافی یکی از دلایلی است که باعث می‌شود کیسه‌های چربی زیر چشم بیشتر نمایان گردند و زیر چشم شما حالت پف کرده بگیرد.

سن

افزایش سن یکی از دلایلی است که باعث می‌شود زیر چشم گود بی‌افتد و حلقه‌های سیاه در آن شکل ‌بگیرند. همین‌طور که سن شما افزایش پیدا می‌کند، پوست زیر چشمتان نازک‌تر می‌شود و مستعد تشکیل حلقه‌های سیاه و گود شدن خواهد شد. کاهش چربی، نبود کلاژن و از دست ‌رفتن خاصیت کشسانی پوست مشکلاتی هستند که با افزایش سن، پوست شما با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند. با نانوفت زیر چشم می‌توانید بر این مشکلات غلبه نمایید.

فشار چشم

ممکن است شما شغلی داشته باشید که در آن فشار زیادی به چشم‌ها وارد شود. به‌ عنوان مثال کار کردن بیش از حد با کامپیوتر و موبایل یا رانندگی طولانی‌مدت نیازمند تمرکز زیاد چشم است. در نتیجه، با مرور زمان زیر چشم شما گود خواهد افتاد یا حلقه‌های سیاه در آن تشکیل خواهند شد.

آلرژی

آلرژی و خشکی چشم هم از دلایلی هستند که موجب تیرگی زیر چشم و گودی می‌شوند. برای مقابله با آلرژی، بدن هیستامین تولید می‌کند، گاهی هم بیمار باید داروهایی مصرف کند که این ماده را در بدن آزاد نمایند. یکی از اثرات این ماده، ایجاد گودی زیر چشم و تشکیل حلقه‌های سیاه است.

کم‌آبی بدن

وقتی بدن شما با کم‌آبی مواجهه می‌شود، یکی از اولین نشانه‌های آن گود افتادن زیر چشم و حلقه‌های سیاه است. در نتیجه، شما باید به ‌اندازه کافی آب مصرف نمایید تا چشم های شما به حالت سابق برگردند.

ژنتیک

سابقه خانوادگی شما یکی از دلایلی است که می‌تواند حلقه‌های سیاه زیر چشم و گودی آن را توجیه ‌کند. در واقع این مشکلات گاهی خصیصه‌های ارثی هستند که به شما می‌رسند. در این حالت، با نانوفت زیر چشم می‌توانید به‌ راحتی دوباره در آینه به زیبایی‌های صورت خود خیره شوید.

نور بیش از حد آفتاب

وقتی  بیش از حد مقابل آفتاب می‌ایستید، پوست شما شروع به تولید ملانین اضافی می‌کند که یکی از اثرات آن، تغییر رنگ زیر چشم است. در نتیجه، به نظر می‌آید که زیر چشم شما بیش از حد تیره شده است.

سیگار

استعمال دخانیانت سبب می‌شود خاصیت کشسانی پوست کم شود. همچنین سیگار قدرت کلاژن‌سازی بدن را کاهش می‌دهد. چین ‌و چروک، گودی زیر چشم و حلقه‌های سیاه زیر چشم از نتایج استعمال دخانیات هستند. یکی از راه‌های مقابله با چنین مشکلاتی علاوه بر ترک سیگار،  استفاده از نانوفت است.

مزایای نانوفت زیر چشم

  • در این روش، از چربی و مواد طبیعی بدن بیمار استفاده می‌شود. در نتیجه، هیچ مواد اضافه‌ای وارد بدن نخواهند شد که شیمیایی باشند و منجر به عوارض ناشی از تهاجم ماده خارجی شوند.
  • ماندگاری این روش نسبت به دیگر روش‌هایی که در آن‌ها از فیلر استفاده می‌شود، بیشتر است. اثر تزریق نانوفت می‌تواند مادام‌العمر باشد. البته چند ماه طول می‌کشد تا بتوانید تاثیر نانوفت را مشاهده نمایید. در طول این چند ماه، در بافت چربی تزریق ‌شده جریان خون و رگ‌های خونی پدید می‌آیند تا بتوانند بافت را زنده نگه دارند. به‌ دلیل اینکه تقریبا نصف چربی تزریق‌شده توسط بدن جذب می‌شود، جراح باید مقدار زیادتری چربی به شما تزریق نماید.
  • با نانوفت از شر نازیبایی‌های زیر چشم راحت می‌شوید.
  • با این که اسم این کار جراحی است، ولی زمان ریکاوری کمی دارد. بیمار بعد از انجام آن می‌تواند به ‌راحتی به کارهای روزمره خود برسد.
  • با نانوفت چهره‌ای جوان‌تر پیدا می‌کنید و دیگر خبری از نگاه‌های خسته نیست.
  • کیسه‌های زیر چشم و خطوط اضافی آن با نانوفت به ‌راحتی از بین می‌روند.
  • اثرات افزایش سن در زیر چشم با نانوفت کم‌رنگ می‌شوند و شما دوباره احساس جوانی خواهید کرد.
  • حلقه های تیره دور چشم با این عمل کوچک‌تر خواهند شد یا کاملا از بین خواهند رفت.
  • پوست زیر چشم با نانوفت نرم‌تر و شفاف‌تر می‌شود.

مزایا و معایب نانو فت در مقایسه با تزریق فیلر

بیشتر فیلرهای تزریقی، در آزمایشگاه ساخته می‌شوند و آن‌ها را می‌توان به‌ سرعت به بیمار تزریق نمود. ممکن است بعضی از بیماران به ترکیب فیلرها حساسیت داشته باشند. همچنین فیلرها عمر کوتاهی دارند و در بهترین حالت، تا یک سال اثر آن‌ها باقی می‌ماند.

نانوفت یک عمل جراحی است که در آن، از چربی خود بیمار استفاده می‌شود. در نانوفت با استفاده از فیلترهایی، سلول‌های بنیادی که در چربی استخراج‌شده وجود دارند، به بیمار تزریق می‌شوند. این عمل شامل دو مرحله برداشت چربی و تزریق آن است. برداشت چربی موجب می‌شود ریسک نانوفت نسبت به فیلرهای تزریقی بالاتر باشد.

معایب و عوارض جانبی نانوفت زیر چشم

معایب و عوارض جانبی نانوفت زیر چشم

یکی از معایب این روش، امکان ایجاد عدم تقارن در دو طرف صورت است. زیرا امکان دارد در یک طرف، چربی بیش از حد تزریق شود. همچنین در نانوفت این احتمال وجود دارد که بدن، چربی جذب‌شده را دفع نماید که در این صورت، دوباره باید چربی تزریق نمود. یکی دیگر از معایب نانوفت، احتمال بروز برخی عوارض جانبی است که به شرح زیر هستند:

  • مقدار کمی خونریزی در ناحیه‌ای که از آن چربی استخراج شده است.
  • درد
  • زخم
  • عفونت
  • تورم
  • التهاب صورت
  • یکی از عوارض نادر، نابینایی است که در اثر تزریق به رگ‌های عصبی ایجاد می‌شود. همچنین تزریق اشتباه، احتمال نکروز و عفونت را بالا می‌برد.

جمع‌بندی

با نانوفت زیر چشم دوباره می‌توانید از زیبای صورت خود لذت ببرید و با اثر زمان مقابله نمایید. بسیاری از عوارض جانبی این عمل، به عدم توانایی جراح بر می‌گردند. شما باید برای عمل نانوفت به دنبال کلینیک مجهزی باشید که از وجود جراحان خبره بهره می‌برد.

منابع: clevelandclinic

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر