تزریق بوتاکس

رفع خط اخم و چروک پیشانی و دور چشم با تزریق بوتاکس

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اردیبهشت 18, 1396
بازدید: 71503

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اردیبهشت 18, 1396
بازدید: 71503

فهرست مطالب

تزریق بوتاکس یکی از روش‌هایی است که برای رفع دائمی چروک پیشانی و ایجاد ظاهری جوان‌تر در افراد به کار می‌رود. مانند چین و چروک‌های ناشی از اخم کردن که در بین ابروها یا روی پیشانی ایجاد می‌شوند و چروک‌های اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می‌شوند. این نوع چروک‌ها عمدتا ناشی از انقباض عضلات زیر پوستی هستند. تزریق بوتاکس با کاهش انقباض این عضلات، باعث کم شدن این چروک‌ها می‌شود.

بوتاکس خط اخم و پیشانی

 ایا بوتاکس خط اخم را از بین میبرد ؟ زمانی که اخم می کنید، خطوطی عمودی که به آنها خطوط ۱۱ هم گفته می شود، بین دو ابروی شما ظاهر می شوند. با گذشت زمان و افزایش سن این خطوط عمیق تر شده و در زمانی که اخم نمی کنید هم آثارشان پیداست. بوتاکس خط اخم به پیشگیری از به وجود آمدن و عمیق تر شدن خطوط اخم کمک می کند.

خطوط اخم ۲ نوع هستند:

  • نوع ثابت: که در حالت آرامش هم وجود دارد. این خط با تزریق بوتاکس به تنهایی از بین نمی‌رود و احتیاج به تزریق ژل دارد.
  • نوع حرکتی: یعنی در آرامش وجود ندارد، این نوع با تزریق بوتاکس و ممانعت از انجام اخم به طور کامل از بین می‌رود.

در آمارسال ۲۰۰۷ در آمریکا تعداد تزریق بوتاکس ۲ برابر تمامی اعمال جراحی پلاستیک شامل: رینوپلاستی، پروتز سینه، کوچک کردن سینه، ابدو مینو پلاستی و لیپوساکشن بوده است.

گزارش جامعه جراحان زیبایی امریکا در پایان سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که بوتاکس پرطرفدارترین عمل زیبایی غیرجراحی بوده است، این آمار نشان دهنده میزان امنیت و بدون عارضه بودن این روش است.

بوتاکس خط اخم

برای مشاهده کامل این آمار در وب سایت جامعه جراحان زیبایی امریکا بر روی تصویر کلیک کنید

به طور کلی کاربردهای تزریق بوتاکس را میتوان به ۲دسته زیبایی و درمانی تقسیم کرد که کاربرد های زیبایی در بوتاکس شامل موارد زیر می باشد:

  • رفع چین و چرو ک های حرکتی
  • متوقف کردن پیشرفت چروک های ثابت مثلا در پیشانی، دور چشم، خط اخم، چین های دورلب و چین های چانه و گردن.

همچنین بوتاکس در برخی موارد برای کاهش میزان تعریق در کف دست‌ها یا زیر ‌بغل نیز استفاده می‌شود.

رفع دائمی چروک پیشانی  (بوتاکس خط پیشانی)

بهترین روش از بین بردن چین و چروک پیشانی تزریق بوتاکس است. البته باید توجه کنید که اگر زودتر به فکر رفع این چروک ها نیفتید، با عمیق شدن خطوط پیشانی درصد کمتری از آن ها با بوتاکس از بین می رود. مکانیزم اثر بوتاکس، فلج کردن عضله است که اجازه اخم کردن به شما نمی دهد. اما این اثر دائمی نیست و بسته به متابولیسم بدن شما و برند بوتاکس بعد از چند هفته دوباره باید تمدید شود. برای رفع دائمی چروک پیشانی باید طبق نظر پزشک تمدید بوتاکس را انجام دهید تا اثر آن را همیشه حفظ کنید.

طول مدت اثر تزریق بوتاکس چقدر است؟

این مدت در افراد مختلف متفاوت است و بین ۳ الی ۶ ماه متغیر است که متوسط آن ۴ ماه است. البته باید تذکر داد که از زمان تزریق بوتاکس ، تجزیه دارو شروع می شود و بنابراین به تدریج اثر آن کاهش پیدا میکند.به این ترتیب منظور از مدت اثر بوتاکس فاصله بین زمان تزریق تا زمان ختم اثردارو است نه کاهش اثر دارو؛ یعنی در انتهای یک ماه اثر دارواز زمان شروع آن کمتر بوده و پس از ۲ ماه کمتراز اثر یک ماه پس از تزریق است. (جهت ماندگاری بیشتر در این مطب ۳ ماه پس از تزریق ترمیم رایگان می شود)

از زمانی که تزریق اول را انجام می دهید، ماندگاری بوتاکس ۶ ماه است. بعد از ترمیم نیز حداقل ۳ ماه اثرا بوتاکس برای شما می ماند.

بوتاکس خط اخم و پیشانی

 بوتاکس هر چند وقت یکبار باید تکرار شود؟

ماندگاری بوتاکس در هر فرد متفاوت است، اما حدودا ۴ الی ۱۲ ماه ماندگاری دارد، در این مطب برای ماندگار طولانی تر، ۳ ماه پس از تزریق مجددا ترمیم  رایگان می شود و این باعث ماندگاری بیشتر می شود.

تزریق بوتاکس در چه مواردی ممنوع است؟

اگر بیماری سابقه حساسیت مشخص به بوتاکس یا سابقه ی بیماری های عصبی عضلانی مثل میاستنی داشته باشد، همچنین در خانم های باردار، در دوران شیردهی، در حضور عفونت فعال در محل تزریق مثل وجود جوش چرکی تزریق بوتاکس توصیه نمی شود.

 آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

به هیچ وجه و تنها دردی مختصر و گذرا حس می کنید. برای درک بهتر مقاله ” بوتاکس درد دارد” را بخوانید.

 آیا تزریق بوتاکس منجر به کبودی قابل توجه می شود؟

خیر. کبودی به دنبال تزریق بوتاکس ناشایع و معمولا بسیار خفیف است.

 آیا در صورتی که مصرف بوتاکس قطع شود، عضلات صورت دچار افتادگی بیش از پیش نمی شوند؟

به هیچ وجه. این اعتقاد از این جهت شایع است که این فرد مدتی تحت تاثیر بوتاکس حرکت عمده ای در محل تزریق ندارد و احساس سنگینی و کشیدگی میکند و با تمام شدن اثر دارو، این احساس را از دست میدهد و میتواند دوباره ناحیه مورد نظر را چین دهد. عکس هایی که قبل از تزریق گرفته می شود به طور مشخص برای اثبات همین مسئله است.

تزریق بوتاکس را از چه سنی می توان شروع کرد؟

سن تزریق بوتاکس بسته به علت کاربرد بوتاکس دارد. سازمان دارویی آمریکا FDA کاربرد زیبایی بوتاکس را بین سنین ۱۸ تا ۶۵ سال مجاز شمرده است.بوتاکس در کودکان در درمان انقباضات عضلات نو احی مختلف از جمله کجی گردن به کار میرود که در این مورد تایید FDA راداراست.

آیا تزریق بوتاکس عوارض عمده ای به همراه دارد؟

باید توجه داشت که عوارض هیچ دارویی از جمله بوتاکس صفر نیست، اما این دارو مورد تایید سازمان دارویی آمریکا FDA می باشد. در عین حال تا کنون در کاربرد زیبایی بوتاکس در افراد بالغ عوارضی مثل انتشار سم به نواحی دور دست گزارش نشده است، به هر حال مطمئن ترین راه برای جلوگیری از عوارض بوتاکس، تزریق آن نزد پزشک مجرب و همچنین استفاده از مارک های معتبر بوتاکس است.

به طور کلی ۴ نوع بوتاکس در ایران موجود می باشد که دارای مجوز می باشند:
۱- دیسپورت انگلستان
۲- زئومین آلمان
۳- نورونوکس کره جنوبی
۴- مصپورت ایران
سایر نام ها و برندها تقلبی می باشند باید به این نکته توجه داشت که بوتاکس های چینی عمدتا تحت عنوان کانادایی عرضه می شوند و عوارض جبران ناپذیری به دنبال خواهند داشت، هر بوتاکسی با عنوان کانادایی، تماما چینی می باشد و عوارض جبران ناپذیری دارد. شایان ذکر است عمدتا بوتاکس های چینی به دلیل اشکال در ساختار و اندازه گیری واحدها، ماندگاری طولانی تری دارند، این ماندگاری طولانی تر و قیمت ارزان تر، دلیل قانع کننده ای برای ریسک بر سلامت انسان نمی باشد.

بوتاکس خط پیشانی

قیمت بوتاکس و ترمیم بوتاکس بعد از دو هفته

نحوه تزریق بوتاکس ، در این مرکز برای ماندگاری بیشتر به این ترتیب می باشد:

دیسپورت انگلیس: در حال حاضر موجود نمی باشد

نورونوکس کره جنوبی: ۲.۱۰۰.۰۰۰

یک مرحله تزریق + یک مرحله ترمیم رایگان (دو هفته بعد-در صورت نیاز) + تزریق دوم (۳ ماه بعد از تزریق اول) که باعث افزایش ماندگاری می شود.

بوتاکس Xeomin آلمان: ۱.۹۰۰.۰۰۰ تومان

بوتاکس مصپورت ایران: ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان

یک مرحله تزریق + چکاپ و ترمیم دو هفته بعد در صورت نیاز

توجه : در حال حاضر به علت نواسانات قیمت دارو، هزینه ها تقریبی می باشند. لطفا یک روز قبل از مراجعه به صورت تلفنی قیمت ها را استعلام بفرمایید.

مراجعین محترم که از خدمات بوتاکس این مجموعه استفاده می کنید، ضمن تبریک و شادباش، صمیمانه سپاسگزار خواهیم بود در جهت حفظ سلامت و زیباییتان موارد زیر را کاملا به دقت انجام دهید. خواهشمند است بعد از تزریق بوتاکس موارد زیر را رعایت فرمایید:

-تا ۶ ساعت اول: سر قائم باشد، نخوابید و از برداشتن وسایل سنگین خودداری نمایید.

(۶ ساعت اول بسیار مهم است و رعایت موارد بالا باعث می شود بوتاکس عارضه نداشته باشد، پس از آن رعایت موارد بالا تا ۷۲ ساعت باعث فرم بهتر بوتاکس می شود.)

-روز اول و دوم پس از تزریق از کارهایی که سبب گرگرفتگی می شود مانند نوشیدن الکل، ورزش سنگین، سونای بخار، جکوزی، ایستادن نزدیک اجاق گاز و باربیکیو و… خودداری نمایید.

-شب اول طاق باز بخوابید، تا ۳ روز روی صورت نخوابید و تا ۱۰روز تاتوی ابرو نکنید.

-از خاراندن محل تزریق، ماساژ دادن، بند انداختن، لیف و کیسه کشیدن، با حوله فشار دادن، با ماساژ کرم مالیدن تا ۱۵روز خودداری نمایید. (به طور کلی هر کار که باعث دست کشیدن روی صورت و حرکت دارو می شود)

-این دارو بعد از ۳ روز اثرش آغاز و پس از ۱۵ روز جذب آن کامل و به ماکزیمم اثر می رسد.

-برای ترمیم بوتاکس دو هفته پس از تزریق مراجعه نمایید. (ترمیم به این منظور است که اگر غیرقرینگی اتفاق افتاده است اصلاح شود و لزوما نیاز به تزریق صد در صد ندارد) در صورتی که در تاریخ ذکر شده جهت ترمیم مراجعه نفرمایید، ترمیم رایگان را از دست خواهید داد. تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی را بخوانید.

-در صورتی که مشکلی نداشتید، نوبت مراجعه بعدی ۴ تا ۶ ماه بعد از ترمیم می باشد.

-برخی افراد ممکن است تا چند روز پس از تزریق سردرد تجربه کنند که این کاملا طبیعی است، حتی اگر قبلا بوتاکس تزریق کرده اید و سردرد نداشته اید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهسا دوشنبه ۱۳ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    با سلام چند ماه پیش یه کلینیک ژل زیر چشم تزریق کردم ولی زیر چشمم هم کبود و هم برجسته شده در حالیکه دکتر ویزیت نکرده بود موقع تزریق گفت که اصلا ژل نمیخاسته چون گودی و تیرگی خاصی نداره خواستم ببینم این گودی و تیرگی که سه ماهه با منه ممکنه به مرور خوب بشه یا باید با تزریق ببرمش؟ فقط عکسی که آپلود شده کیفیت پایین داره عملا زیر چشمم بدتر از تصویره ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۳ دی ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر عزیزم باید حتما به مرکزی براتون تزریق انجام دادند تشریف ببرین و توسط پزشکی که براتون انجام دادند بررسی بشه میزان تورم در این اندازه و با این مدت زمان طبیعی نیست و در بعضی از موارد با تزریق انزیم از بین میرود
  • تصویر کاربر احمدى یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 444 مشاهده پرسش
    سلام.آيا تزريق ژل،خط اخم رو كامل از بين مى بره يا باز هم جاى خط مى مونه.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام ببینید بوتاکس کارش جلوگیری از ایجاد خطوط هستش، با غیرفعال کردن موقتی ماهیچه های نیمه فوقانی صورت

      حالا اگر خطوط ثابت شده باشند احتمالش کمتره که از بین بره

      باید انجام بدید ببینین از بین میره یا خیر، بعد از بوتاکس اگر از بین نرفت در صورت تمایل می تونین تو خطوط مقدر کمی ژل تزریق کرد
      حتما این مطلب رو بخونید:
      https://drmajidzadeh.com/162

  • تصویر کاربر شیرازی چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 480 مشاهده پرسش
    با سلام
    هزینه بوتاکس خط اخم و پیشانی و اطراف چشم با دیسپورت انگلیس جمعا چقدر می شه
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم ببینین هزینه تزریق این سه ناحیه با بوتاکس دیسپورت انگلیس 1/550/000 تومان که 3 ماه بعد هم جهت ماندگاری بیشتر یک بار دیگر به طور رایگان تزریق می کنیم
      اطلاعات بیشتر رو می تونید در مورد بوتاکس توی این لینک بخونید:
      https://drmajidzadeh.com/162/

  • تصویر کاربر Siross شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 435 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و احترام
    آیا چروک پیشانی به صورت کامل پاک میشود .آیا راهی هست
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      بهترین روش برای رفع چروکهای صورت استفاده از بوتاکس هست البته اگر چروکها قدیمی و عمیق باشند نمیش توقع رفع کامل رو داشت، اطلاعات کاملتر در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/162

  • تصویر کاربر Farzane جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 426 مشاهده پرسش
    آیا در روز های اول بوتاکس صورت زخم یا پوف دار است؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      خیر 

      اطلاعات کامل در مورد بوتاکس در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/162

       

  • تصویر کاربر فاطی پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 520 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر.من دو سال پیش تزریق ژل سلیکونی داشتم؛ سوالم اینه که روی سلیکون که تاثیرش کم شده می تونم ژل ژووییدرم تزریق کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      به احتمال زیاد نمیتونید تزریق مجدد داشته باشید اما برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر M.m سه شنبه ۵ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 450 مشاهده پرسش
    سلام. من ۱بار بوتاکس انجام دادم اولش خوب بود ولی بعد از یه مدت پلکم به شدت افتاد که باعث سردرد میشد. بوتاکس متخصص پوست مطرح و جای مطمئن تزریق کردم. دلیل این موضوع چی بوده؟ دوباره تزریق کنم همین اتفاق میافته؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۵ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ما در جریان روند تزریق شما و برند بوتاکسی که استفاده کردین نیستیم برای اظهار نظر تخصصی لازم هستش از نزدیک معاینه شوید

  • تصویر کاربر صحرا پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 430 مشاهده پرسش
    سلام
    من ٣٧ ساله هستم و داروي خاصي مصرف نمي كنم. يك ماه پيش بوتاكس كردم ولي خط اخمم حتي بعد از ترميم هيچ تغييري نكرده، در صورتي كه دفعات قبلي يك روزه تغييرات رو ميديدم، ممنون ميشم راهنمايي كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ما در جریان روند تزریق شما نبودیم که اجازه اظهار نظر داشته باشیم برای اظهار نظر تخصصی لازم هستش از نزدیک معاینه شوید

  • تصویر کاربر mona پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 455 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر خسته نباشید، قیمت تزریق بوتاکس برای لبخند لثه ای حدودا چقدره؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      450هزارتومان هستش اطلاعات کاملتر در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/162

       

  • تصویر کاربر مرجان جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 452 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و ادب خدمت شما. خط اخمم با بوتاکس برطرف نشده است؟ فرموده بودین با تزریق فیلر برطرف میشود؟ منظور از فیلر چیست؟ آیا تزریق بوتاکس دائم وجود دارد؟ منظور از بوتاکس دائم. اینست که ماندگاریش برای همیشه ست؟ و دیگر نیاز به تزریق مجدد نیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ببینید مکانیزم بوتاکس به این شکل هست که برای جلوگیزی از ایجاد چروکهای صورت انجام میشود و نمیتواند چروکهایی که ایجاد شده اند را از بین ببرد اما برای اظهار نظر تخصصی که چه روش درمان برایتان مناسب است باید از نزدیک معاینه شوید.

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر