تزریق بوتاکس قبل و بعد از عمل بینی

تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی | تزریق بوتاکس قبل از عمل بینی

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 23, 1400
بازدید: 10154

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 23, 1400
بازدید: 10154

فهرست مطالب

این روز‌ها تزریق بوتاکس به صورت دوره‌ای در خانم‌ها و آقایان برای رفع چین و چروک انجام می‌شود. بوتاکس یک نوع سم است که به صورت موقتی عضلات صورت را فلج می‌کند و باعث می‌شود صورت چروک نخورد. اما آیا تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی باید انجام شود یا بهتر است قبل از عمل جراحی تزریق شود؟ تزریق بوتاکس قبل از عمل بینی صحیح است؟ برای پاسخ به سؤالات خود درزمینه زمان تزریق بوتاکس متن زیر را تا انتها دنبال کنید.

تزریق بوتاکس قبل از عمل بینی

تزریق بوتاکس قبل از عمل بینیداشتن چهره‌ای زیبا و احساس زیبا بودن یکی از مسائلی است که هر فردی دوست دارد از آن بهره‌مند باشد. یکی از جراحی‌هایی که برای زیبایی انجام می‌شود و در ایران شایع است جراحی زیبایی بینی است. افراد زیادی چه زن و چه مرد سالانه در ایران جراحی بینی را انجام می‌دهند و پس از آن احساس رضایت و زیبایی بیشتری می‌کنند. علاوه بر جراحی بینی تزریق بوتاکس صورت بعد از عمل بینی به صورت روتین و دوره‌ای توسط برخی افراد برای از بین بردن چین و چروک خود انجام می‌شود.

اما برای پاسخ به این سؤال که تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی مشکلی به وجود می‌آورد یا نه؟ لازم است به روند انجام بوتاکس اشاره‌ای بکنیم.
یکی از راه‌های جوان‌سازی و زیبایی پوست تزریق بوتاکس است زیرا کمک می‌کند چین و چروک‌ها و افتادگی پوست از بین برود. بوتاکس یک نوع سم به نام باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است که هنگام تزریق به صورت باعث فلج موقت ماهیچه‌های صورت می‌شود. این سم کمک می‌کند که خطوط اخم یا لبخند بیش از حد عمیق نشود.

بعضی فکر می‌کنند که تزریق بوتاکس و عمل جراحی زیبایی بینی با هم تداخلانی دارند و مانعی برای هم حساب می‌شوند. گمان می‌کنند باید چندین ماه از تزریق بوتاکس بگذرد تا فرد بتواند عمل جراحی زیبایی داشته باشد. اما این تصورات حقیقت ندارد و بین این دو عمل زیبایی تداخلی وجود ندارد. عوارض جراحی بینی  را مطالعه کنید.

اما اگر می‌خواهید این دو عمل زیبایی را با هم انجام دهید ممکن است مشکلاتی برای شما پیش بیاید. بهتر است تزریق بوتاکس قبل از عمل جراحی زیبایی بینی بین یک تا دو هفته فاصله داشته باشد. نمی‌توان بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس به سراغ جراحی بینی رفت. در ضمن نکته مهم دیگر این است که اگر قصد عمل جراحی بینی را دارید بهتر است که تزریق بوتاکس به بینی انجام ندهید. توصیه می‌شود بیماران از انجام بوتاکس قبل از عمل بینی خودداری کنند زیرا تغییرات عضلات صورت نتیجه عمل بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حقیقت باید در هفت روز نقاهت تزریق بوتاکس صبر کنید تا عوارض احتمالی آن نیز از بین برود تا با خیال راحت به سراغ جراحی زیبایی بینی بروید.

پس شما با ده روز فاصله از تزریق بوتاکس می‌توانید با خیال راحت عمل جراحی بینی را انجام دهید اما اگر تزریق بوتاکس برای شما ایجاد عوارض جانبی کرد لازم است تا پایان یافتن اثرات این تزریق صبر نمایید.
اما این مدت زمانی که برای تزریق بوتاکس قبل از عمل بینی در نظر گرفته شده است برای نواحی صورت، پیشانی، خط لبخند و … است.
اما تزریق بوتاکس به بینی که خیلی از افراد برای زیبایی انجام می‌دهند را نباید قبل از عمل بینی انجام داد.

نکته دیگری که لازم است اشاره کنیم این است که اگر بعد از تزریق بوتاکس جراحی بینی را انجام دهید اثر بوتاکس در شما کوتاه‌تر خواهد بود و دوام کمتری خواهد داشت.

بوتاکس صورت بعد از عمل بینی

چه مدت پس از عمل بینی می‌توان بوتاکس تزریق کرد؟

عمل جراحی بینی یکی از عمل‌های زیبایی است که اغلب عوارض جانبی نیز مانند کبودی ورم بینی و ورم صورت دارد. فردی که عمل جراحی زیبایی بینی را انجام می‌دهد لازم است دورانی را برای مراقبت از بینی خود اختصاص دهد تا بتواند نتیجه دلخواه خود را بگیرد. دوره نقاهت عمل بینی بین ۲ تا ۴ هفته است بهتر است برای تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی یک تا دو ماه صبر کنید. مقاله در خصوص عفونت بعد از عمل بینی رامطالعه کنید.
چه افرادی نباید بوتاکس تزریق کنند
⦁ بانوان باردار و شیرده نباید بوتاکس تزریق کنند.
⦁ افرادی که قرص‌های ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند.
⦁ افرادی که بیماری‌ام اس یا نارسایی کلیه دارند.
⦁ افراد زیر ۱۸ سال سن دارند.
⦁ افرادی که دارای بیماری عفونی هستند.

تزریق بوتاکس به بینی

یکی از راه‌های بالا بردن نوک بینی تزریق بوتاکس به آن است. اگر بینی گوشتی داشته باشید بعد از عمل جراحی بینی ممکن است دچار افتادگی در نوک بینی شوید. بعضی از افراد تزریق بوتاکس را انجام می‌دهند برای این که بتوانند سر بینی را جمع کنند. در حقیقت تزریق بوتاکس به بینی بعد از جراحی بینی یک عمل تکمیلی زیباسازی بینی است. پس اگر شما هم بعد از عمل زیبایی بینی و هنگام خنده چین و چروک‌هایی روی پوست خود می‌بینید می‌توانید به کمک تزریق بوتاکس آن را از بین ببرید.

همان طور که مطالعه کردید برای پاسخ به این سؤال که چه مدت پس از عمل بینی می‌توان بوتاکس تزریق کرد؟ لازم است نکات مهمی را بدانید. تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی نیاز به رعایت یک فاصله زمانی است تا دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی به پایان برسد. توصیه می‌شود. توصیه می‌شود بیماران برای انجام بوتاکس یک تا دو ماه صبر کنند تا بتوانند بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورند.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر