عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی | معایب و مزایا عمل بینی

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 22, 1400
بازدید: 1839

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 22, 1400
بازدید: 1839

فهرست مطالب

بینی شما یکی از اجزای‌های اصلی صورت شما است و یکی از اولین چیز‌هایی است که افراد با نگاه کردن به شما متوجه آن می‌شوند. به این ترتیب، حتی ایرادات جزئی در این ناحیه می‌تواند تأثیر چشمگیری بر ظاهر کلی شما داشته باشد؛ به همین دلیل است که جراحی زیبایی بینی در بین مردان و زنان در هر سنی بسیار محبوب است. این جراحی پیچیده و ظریف در طول سال‌ها به طور فزاینده‌ای رایج شده است.

تصمیم برای انجام جراحی پلاستیک، یک امر بسیار شخصی است. شما باید تصمیم بگیرید که آیا مزایای آن بیشتر از معایب است؟ آیا خطرات و عوارض احتمالی جراحی بینی قابل قبول است یا خیر؟ جراح پلاستیک به طور کامل، خطرات مرتبط با جراحی را با جزئیات را به شما توضیح خواهد داد. قبل از عمل جراحی، از شما خواسته می‌شود تا فرم‌های رضایت نامه را امضا کنید تا اطمینان حاصل شود که به این روش جراحی و هرگونه خطر یا عوارض احتمالی آگاه باشید. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد عوارض جراحی بینی و همچنین عوارض عمل بینی در دراز مدت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مزایای جراحی بینی

علت سوزش داخل بینی بعد از عمل بینی

با جراحی بینی می‌توان به چیز‌های زیادی دست یافت. شکل بینی را می‌توان با تغییر شکل استخوان و غضروف به درجات مختلف دستکاری کرد. اما بر اساس آناتومی کلی بیمار محدودیت‌هایی وجود دارد. قبل از صحبت در مورد خطرات و عوارض جراحی بینی، بد نیست کمی هم در مورد مزایای این نوع جراحی بدانیم. از مهمترین مزایای جراحی بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. تعادل
گاهی اوقات بینی می‌تواند یک ویژگی منحرف‌کننده در صورت یک فرد باشد. ظاهر خاص بینی ممکن است منجر به عدم تعادل بین صورت و بینی شود. بنابراین خیلی از افراد به این فکر می‌کنند که برای ایجاد این تعادل و هماهنگی، جراحی بینی انجام دهند.

۲. بهبود جریان هوای بینی
ساختار‌های مختلف در داخل بینی می‌تواند به مشکل تنفس و جریان هوا از طریق بینی کمک کند. ضربه ناشی از تصادف، ورزش یا درگیری می‌تواند منجر به انحراف تیغه بینی شود. اگر سپتوم د داخل بینی کج باشد، ممکن است یکی از دو طرف راه هوایی بینی برای جریان هوا مسدود شود. سپتوپلاستی اغلب همراه با رینوپلاستی برای صاف کردن بینی و سپتوم کج انجام می‌شود و هم ظاهر بینی و هم جریان هوا را بهبود می‌بخشد.

شاخک‌های تحتانی مجموعه دیگری از ساختار‌های داخل بینی هستند که در صورت بزرگ بودن می‌توانند باعث انسداد راه هوایی بینی شوند. جراحی بینی می‌تواند برای کوچک کردن سایز شاخک‌ها برای بهبود جریان هوا انجام شود. توربینوپلاستی اغلب همزمان با جراحی بینی انجام می‌شود.

۳. بالارفتن اعتماد به نفس

در مواردی که افراد از عدم اعتماد به نفس رنج می‌برند، تغییرات مثبت در ظاهر بینی می‌تواند اعتماد به نفس زیادی را پس از جراحی بینی در فرد ایجاد کند. اگر بینی شما ناخوشایند به نظر می‌رسد، مطمئناً جراحی بینی اعتماد به نفس شما را برای رفع این نگرانی بهبود می‌بخشد. این موضوع طبیعی است که بخواهید نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید!

۴. رفع مشکلات سینوس
اگر مستعد عفونت سینوس یا سایر عوارض سینوسی هستید، علت می‌تواند شکل بینی شما باشد که با جراحی مشکلات سینوسی هم برطرف می‌شوند.

عوارض عمل بینی

علت نبض زدن بینی بعد از عمل

خطرات جراحی زیبایی بینی عبارتند از:
⦁ خونریزی بینی (در هفته‌ی اول بعد از جراحی بینی، برخی از بیماران دچار خونریزی بینی می‌شوند. این معمولاً با فشار موضعی و استفاده از یخ متوقف می‌شود، اما گاهی اوقات نیاز به قرار دادن بسته بینی (گاز داخل بینی) هست. به ندرت اگر خونریزی بیش از حد باشد، ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا تزریق خون باشد. )
⦁ احساس بی‌حسی یا درد در پوست بینی و اطراف بینی
⦁ عفونت (عفونت بعد از جراحی بینی بسیار نادر است اما ممکن است رخ دهد. عفونت منجر به قرمزی و درد در بافت‌های نرم بینی و صورت یا در سینوس‌ها شود که معمولاً با آنتی بیوتیک برطرف می‌‎‎شود. )
⦁ کیست بینی بعد از عمل
⦁ سوزش داخل بینی بعد از عمل (علت سوزش داخل بینی بعد از عمل بینی می‌تواند تغییرات آب و هوایی باشد که مسأله نگران‌کننده‌ای نیست. این خطرات و سایر خطرات مانند این ممکن است برای همه افراد وجود داشته باشد، بنابراین شما به طور کامل در مورد این موضوعات با پزشک خود قبل از عمل صحبت کنید. )
⦁ نبض زدن بینی بعد از عمل ( علت نبض زدن بینی بعد از عمل می‌تواند خود جراحی انجام شده باشد که طبیعی است و بعد از مدتی خوب می‌شود. )
⦁ اختلال در تنفس (یک جراح بینی با تجربه باید دانش قابل توجهی از فیزیولوژی و آناتومی بینی داشته باشد. اگر بدون رعایت آناتومی بینی لازم برای تنفس، بینی بیش از حد کوچک شود، مشکلات عملکردی قابل توجهی ممکن است رخ دهد. این موضوع به طور کلی منجر به علائم انسداد بینی می‌شود. بسیاری از این مشکلات عملکردی بینی را می‌توان با جراحی مجدد برای بازسازی ناحیه فرو ریخته بهبود بخشید. )

ضخیم بودن پوست بینی باعث می‌شود که نتایج جراحی بینی مشکل‌تر دیده شود. این امر به ویژه در بیمارانی که مایل به داشتن نوک بینی دقیق‌تر یا دقیق‌تر هستند صادق است. TIp-plasty یا رینوپلاستی ظریف می‌تواند غضروف نوک بینی را اصلاح کند. اما اگر پوست رویی ضخیم باشد، مشاهده نتایج جراحی بینی دشوارتر خواهد بود.

امروزه حتی این عمل زیبایی در بسیاری از مردان هم انجام می‌شود. این عمل در مردان باید با توجه به آناتومی بدن و مطابق با فرم صورت انجام شود. اندازه، عرض و ارتفاع بینی از مهمترین پارامتر‌هایی هستند که باید در جراحی بینی در نظر گرفته شوند. عوارض عمل بینی در مردان با زنان یکی است. تورم، کبودی، تنگی نفس و … از عوارضی هستند که کاملاً عادی‌اند و ظرف مدت چند روز برطرف می‌شوند.

بعد از عمل، بینی ممکن است بینی شما بی‌حس یا دردناک شود. با گذشت زمان، اغلب کم می‌شود و از بین می‌رود. انتخاب جراح مناسب برای این جراحی، بسیار ضروری است. شما متخصصی را پیدا کنید که بتواند با هزینه‌ای که از عهده آن برآیید، نتایج مورد نظر شما را ارائه دهد. با این حال، نتیجه نهایی جراحی نه تنها به مهارت و قضاوت جراح پلاستیک صورت شما بستگی دارد، بلکه به نحوه بهبودی شما نیز بستگی دارد.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد عوارض جراحی بینی و عوارض جراحی بینی استخوانی صحبت شد. رینوپلاستی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های جراحی پلاستیک صورت است. این درمان می‌تواند مشکلات زیبایی و عملکردی را که ممکن است با بینی خود دارید بهبود بخشد و مشکلات تنفسی و یا شکل، اندازه و تقارن بینی را برطرف کند. مانند هر عمل جراحی دیگری، جراحی بینی دارای خطرات و مزایایی است.

اگر بینی خود را دوست ندارید، تغییر شکل بینی شما را متناسب می‌کند. انجام عمل بینی، به خصوص اگر سپتوم انحرافی داشته باشید، تنفس را بهبود می‌بخشد. جراحی بینی همچنین می‌تواند به رفع اختلالات خواب مرتبط با تنفس، مانند آپنه خواب کمک کند! اگر می‌خواهید عمل بینی را صرفاً برای افزایش انحراف تیغه بینی بدون تغییر ظاهر کلی انجام دهید، این کار قابل انجام است. اگر به دلیل شکل بینی مشکلات تنفسی دارید، بیمه شما ممکن است مانند قسمت مربوط به مشکلات سینوسی، جراحی زیبایی بینی را پوشش دهد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر