تاثر هوای سرد و گرم بر فیلر

آیا هوای سرد می تواند فیلر شما را منجمد کند؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

بهمن 10, 1397
بازدید: 21745

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

بهمن 10, 1397
بازدید: 21745

فهرست مطالب

بدون شک می توانید منجمد شدن فیلر در اثر آب و هوای سرد و یا تحت تاثیر قرار گرفتن بوتاکس در اثر موجی از گرما را تصور کنید. اما آیا این تصورات شما با واقعیت یکسان است؟

چه در نزدیکی سواحل کالیفرنیا و چه در نزدیکی دشت های مینه سوتا زندگی کنید، حتما این سوال به ذهنتان رسیده است که آیا آب و هوا می تواند درمان فیلر را تحت تاثیر قرار دهد؟ از برخی جهات، این مورد یک نگرانی موجه به نظر می رسد. برای یک لحظه تصور کنید، آب و هوای سرد، فیلر صورت شما را منجمد کند.

در بدترین حالت، شاید گونه های فرد منجمد شده و تا زمانی که به فضای داخل نرفته و خودش را گرم نکرده است، از این حالت خارج نشود و بر عکس، شاید فرد در یک بیابان رفته و هوا به حدی گرم است که فیلر درون گونه های او شروع به ذوب شدن کرده، شکل خود را از دست داده و به قسمتی دیگر از صورت جا به جا می شود!

این نگرانی از کجا منشا می گیرد؟

فیلر ها در هنگام نگهداری، مخصوصا در آب و هوایی کنترل شده قرار داده می شوند. هنگامی که فیلر juvederm باز می شود، هر مقدار باقی مانده و مصرف نشده ای باید به صورت منجمد شده نگهداری شود. پس ممکن است این سوال پیش آید که در صورتی که آب و هوا تاثیری بر روی مواد قابل تزریق ندارد، چرا باید باقی مانده فیلر juvederm به صورت منجمد، نگهداری شود؟

این مسئله عمدتا به این دلیل است که بدن عایقی مناسب است. بدن انسان به عنوان یک موجود خون گرم می تواند به خوبی دمای خود را متعادل کند. این گفته یعنی حتی در آب و هوای سرد، دمای بدن در حدود ۳۷ درجه سانتی گراد خواهد ماند. در هر موقعیتی، بدن به خوبی دمای خود را متعادل می کند که یعنی در اغلب موارد، نباید در ارتباط با اختلال در نتایج درمان با فیلر ها نگران بود.

آیا سرما می تواند فیلر و یا بوتاکس را تحت تاثیر قرار دهد؟

اغلب فیلر های پوستی (حتی بسیاری از فیلر های دارای پایه هیالورونیک اسید) خواص مولکولی منحصر به فردی دارند. برخی مولکول ها بزرگ تر و برخی دیگر کوچک تر هستند. در تمامی موارد، پس از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، آب و هوای سرد هیچ تاثیری بر روی فیلر ها نخواهد داشت.

تاثیر سرما بر فیلر پوستی

کیبلا شاید در دسته جدید ترین مواد قابل تزریق قرار داشته باشد. در واقع، این ماده تزریقی جهت از بین بردن چربی های ناخواسته در امتداد خط فک ساخته شده است. با این حال، هیچ مدرک قطعی مبنی بر مختل شدن روند کیبلا توسط آب و هوای سرد وجود ندارد. پیشرفت کیبلا و رسیدن به نتایج نهایی آن چندین ماه طول می کشد.

آیا گرما می تواند بر روی فیلر یا بوتاکس موثر باشد؟

خوب در قسمت قبل، دریافتیم که سرما نمی تواند بر روی ظاهر مواد قابل تزریق تاثیر گذار باشد.

اما گرما چطور؟

گذشته از همه موارد، متخصصین زیبایی اغلب به افراد توصیه می کنند تا پس از دریافت یک فیلر پوستی یا تزریقات بوتاکس از انجام فعالیت های خاصی اجتناب کنند. از جمله این فعالیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– سونا

– ورزش شدید

– مصرف الکل

دو مورد از سه مورد بالا به گونه ای با گرما مرتبط می شوند. بنابراین، شاید این مورد دلیلی بر این باشد که گرما بر روی نتایج درمان، تاثیرگذار است. اما باید گفت که به طور کلی، گرما هیچ تاثیری بر نتایج درمان با مواد تزریقی ندارد. با این حال برخی موارد وجود دارند که باید در آن ها به دماهای بالا توجه کرد.

عوارض تزریق بوتاکس چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوال بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

عوارض تزریق بوتاکس

تورم بعد از تزریق ژل

۱- تورم بعد از تزریق ژل

دماهای بیش از حد گرم پس از تزریق مواد می توانند سبب بدتر شدن تورم شوند.

۲- کبودی بعد از تزریق فیلر

گاهی اوقات، به وجود آمدن کبودی با درمان های تزریقی در ارتباط است. گشاد شدن عروق خونی که با دمای بالا در بدن همراه است، می تواند هر گونه کبودی را تشدید کند.

۳- کاهش نتایج بوتاکس

در صورتی که فرد برای مدتی طولانی در معرض دمای بیش از حد گرم قرار گیرد، ممکن است متوجه کاهش نتایج درمان خود شود. از جمله این موقعیت ها می توان به رفتن به سونا یا ورزش شدید اشاره کرد.

لازم به ذکر است، احتمال کاهش نتایج درمان در اثر دمای بالا تقریبا پایین است. تقریبا در تمامی موارد، گرما تاثیری بر نتایج حاصل از تزریق بوتاکس یا فیلر نخواهد داشت.

مراقبت های پس از تزریق فیلر در طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت

در حین فرایند تزیرق بوتاکس، امکان دارد سوزنی که مواد قابل تزریق را وارد بدن می کند با یک رگ خونی برخورد کند. گرما می تواند سبب گشاد شدن یا در اصطلاح پزشکی اتساع رگ خونی شود؛ این مورد می تواند سبب کبودی بیش از حد گردد.

از آنجایی که فیلر های پوستی عموما تنها برای مدت کوتاهی دوام دارند، تلاش جهت به حداقل رساندن تورم و کبودی معقول به نظر می رسد. هنگامی که نتایج حاصل از درمان با فیلرها تنها ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارند، ابتلا به تورم برای چند روز بیشتر، ناخوشایند به نظر می رسد.

علاوه بر این، بیماران بسیاری تمایل دارند تا نحوه جوان به نظر رسیدن آن ها مخفی بماند. هنگامی که فرد با کبودی های بیش از حد در محل کار خود ظاهر می شود، امکان دارد این راز برملا شده و شیوه از بین بردن چروک ها و یا بزرگ شدن لب های او آشکار شود!

سفر بعد از تزریق بوتاکس

همچنین امکان دارد برخی از متخصصین پوست به بیماران خود توصیه کنند که به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از تزریق فیلر پوستی یا بوتاکس، با هواپیما سفر نکنند. این مورد با ارتفاع و احتمال تاثیر گذاری آن بر نتایج درمانی ارتباط نداشته و بیشتر جهت نزدیک بودن به متخصص زیبایی جهت انجام مراقبت های بیشتر، توصیه می شود.

اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

امروزه از فیلرها علاوه بر رفع چین و چروک صورت، پروتز لب، گونه و چانه در موارد دیگری از جمله اصلاح قوز بینی نیز استفاده می شود. در این فرایند با اضافه کردن حجم مناسب فیلر به بینی، شکل آن را تغییر می دهند.

آیا در صورت انجام فرایند اصلاح بینی با فیلر در زمستان، بینی فرد منجمد می شود؟ آیا در تابستان فیلر ذوب شده و از محل های برش بیرون می آید؟

جواب این سوالات مانند جواب سوالات قبلی است. فیلر های پوستی استفاده شده در فرایند اصلاح فرم بینی،  پایداری فوق العاده ای دارند. آب و هوای گرم و دماهای سرد، توانایی تاثیر گذاری بر روی نتایج کلی این فرایند را ندارند. این یعنی، حجم اضافه شده به بینی در فصل تابستان چسبیده به بینی باقی خواهد ماند.

آیا گرما تاثیری بر روی جراحی زیبایی دارد؟

جراحان پلاستیک اغلب به بیماران خود توصیه می کنند تا در موردقرار گیری در معرض گرما یا سرما در حین بهبودی مراقب باشند. این مورد به این دلیل است که گرما و رطوبت می تواند نحوه عملکرد بدن را تغییر داده و به همین ترتیب توانایی بدن در التیام خود را مختل کند.

این گفته به این معنی نیست که الزاما باید از انجام جراحی در تابستان خودداری کرد. بلکه یعنی در صورتی که بیماران به تازگی تحت فرایند جراحی پلاستیک قرار گرفته اند، باید در ارتباط با آفتاب گرفتن در کنار استخر مراقب باشند. در اغلب موارد، جراح پلاستیک هر گونه تغییر رفتاری مورد نیاز در حین بهبودی را به بیمار اطلاع می دهد.

– اجتناب از نور خورشید

ضد آفتاب برای نور خورشید

به بسیاری از بیمارانی که تحت میکرودرم ابریژن یا درمان با لیزر قرار گرفته اند، توصیه می شود تا از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید در چند روز اول، خودداری کنند. دلیل چنین توصیه ای این است که پوست در آن موقعیت به طور ویژه ای به نور فرابنفش حساس است. مقادیر قابل توجهی اشعه فرا بنفش در نور خورشید وجود دارد.

همه حقایق را درباره عوارض تزریق ژل بدانید. به این منظور بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

عوارض تزریق ژل

مقادیر زیاد اشعه فرا بنفش می تواند اثرات منفی زیر را به دنبال داشته باشد:

⛔ سرطان پوست

⛔ افزایش میزان خطوط و چروک

⛔ ایجاد یک حالت چرم مانند در پوست

⛔ کاهش رطوبت پوست (بیشتر با گرما در ارتباط است)

⛔ تغییر در فشار خون (اغلب با رطوب در ارتباط است)

نوعی از نور فرا بنفش که از خورشید و اغلب تخت های مخصوص برنزه شدن تابش می شود، می تواند تاثیرات مضر و طولانی مدتی را بر سلامت پوست بر جای بگذارد. بوتاکس تزریق شده احتمالا به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار نمی گیرد اما میزان خطوط و چروکی که در طولانی مدت ظاهر می شوند، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. این همان دلیلی است که اغلب جراحان دائما استفاده از کرم های ضد آفتاب را توصیه می کنند.

منبع: nonsurgicalcosmeticsurgeon

مرکز زیبایی پوست، مو و لیزر موهای زائد دکتر گیتا مجید زاده

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر zarzar پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    میزان زمان تورم بعد لز تزریق ژل چقدر است؟
    من میتوانم برای شنبه وقت تزریق ژل لب بردارم با این وجود که دوشنبه اش مراسم دارم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ببینید اگر مراسمی رو در پیش دارید بهتر هستش تزریق ژل رو به بعد مراسمتون موکول کنید چون احتمال تورم وجود داره و حداقل 2هفته طول میکشه تا ژل بطور کامل جا بیوفته اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/187

  • تصویر کاربر سارا جمعه ۱۵ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    من 5روز پیش فیلر زدم چشم‌هایم خیلی کوچیک شده وهنوز ورم دارم !؟راهکار رفع ورم چیست؟آیا تا این مدت طبیعی است؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۵ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام عزيزم🌼
      ورم بعد از تزريق ٣ روز الي ٢ هفته احتمال داره كه ادامه داشته باشه، اگر غير طبيعي هستش حتما پزشك معالجتون رو در جريان بزاريد🌸🙏🏼
      ؛
  • تصویر کاربر سمانه شنبه ۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    با سلام
    من دور چشمام گود و سياه شده البته گوديش به قدري هست چشمام رو فرو رفته نشان ميده تزريق فيلر دور چشم تا حد براي چشماي من كه خيلي گود شده تاثير داره و همين خطهاي دور چشمم زياد شده آيا با تزريق رفع ميشود ؟من ٢٩ سال بيشتر ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام اصلا بدون معاینه نمیشه تشخیص داد حتما باید از نزدیک معاینه شوید برای اطلاعات بیشتر می تونین لینک زیر رو بخونین:
      https://drmajidzadeh.com/2282

  • تصویر کاربر Masoumeh یکشنبه ۲۳ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام
    آیا بعد از اصلاح فرم لب ما باید دوباره انجام بدیم یعنی اگر دوست نداشتیم انجام بدیم شکل لبمون تغییر نمیکنه؟ حالت قبلی لبمون حفظ میشه یا نه؟مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۳ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام بله اگر تمدید نکنید کاملا به حالت اول باز می گردد

  • تصویر کاربر سارا دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام..برای تزریق لب و خط لبخند و زاویه سازی صورت حدودا چقد در نظر بگیریم؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام ببینید تزریق لب به یک سی سی حدودا
      و زاویه سازی و خط خنده مجموعا دو تا سه سی سی نیاز دارد هر سی سی هم بین
      ۱/۵۰۰
      الی 
      ۲/۵۰۰
       می باشد
      اطلاعات بیشتر:
      https://drmajidzadeh.com/666

  • تصویر کاربر نسیم شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام.ببخشید بهترین ژل واسه تزریق زیر چشم رو میشه معرفی کنید؟ژل بلترو بهتره یا پرفکتا؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام بدون شک بلترو
      مطلب زیر را بخوانید:
      https://drmajidzadeh.com/666
      و
      https://drmajidzadeh.com/2282

  • تصویر کاربر ندا شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    با سلام وسه نباشید
    من دوسوال داشتماول اینکه من10 روز پیش بوتاکس زدم الان یکی از پلک هام خیلی نسبت به اون یکی بازه علت چیه همش سعی میکنم ببندمش ولی سخت میشه سوزش وخشکی چشم دارمدرمان داره؟؟؟
    دوم اینکه میتونم باتوجه به مشکل اولم زیر چشمم ژل تزریق کنم؟؟ مشکل نمیشه خطر نداره چون شنیدم ممکنه سفت بشه زیر پوست
    ممنون میشم زود جواب بدید باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام در خصوص مشکل اول حتما باید  پزشک معالجتون رو در جریان بذارید و در خصوص سوال دوم تا مشکلتون حل نشده تزریق انجام ندید

  • تصویر کاربر مهسا چهارشنبه ۲۱ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشيد بيخشيد براي زبين بردن چروك دور چشم بهترين روش چي هست
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۱ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام یک نسخه ثابت برای تمام افراد موجود نیست، در این خصوص حتما باید از نزدیک معاینه شوید تا تشخیص داده شود کدام راهکار مناسب شرایط پوست شماست

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر