شامپو کتوکونازول

شامپو کتوکونازول

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 21, 1399
بازدید: 34118

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 21, 1399
بازدید: 34118

فهرست مطالب

شامپوی کتوکونازول برای چیست ؟ شامپو کتوکونازول برای چیست ؟ شامپو کتوکونازول برای جوش سر مفید است ؟ شامپو کتوکونازول، دارویی ضد قارچ است. این دارو برای درمان انواع خاصی از عفونت های قارچی یا مخمری استفاده می شود. شامپو کتوکونازول برای قارچ پوستی مفید است.

کتوکونازول ممکن است برای اهداف دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ از مشاور سلامت یا از داروساز سوالات خود را بپرسید.شامپو کتوکونازول برای موهای چرب مفید است؟ 

قبل از مصرف دارو به پزشک خود چه چیزی باید بگویم؟

پزشک باید بداند که شما از کدام یک از شرایط زیر برخوردار هستید:

  • واکنش غیر معمول یا آلرژیک به کتوکونازول، ایتراکونازول، میکونازول، سولفیت ها یا دیگر غذاها، رنگ ها یا مواد نگهدارنده
  • باردار بودن یا قصد بارداری داشتن
  • شیردهی
عفونت قارچی سر

چگونه باید از شامپو کتوکونازول استفاده کنم؟

نحوه مصرف شامپو کتوکونازول چگونه است ؟ این دارو، فقط برای استعمال خارجی می باشد. دستورالعمل های روی نسخه را دنبال کنید. دستان خود را قبل و بعد از استفاده بشویید. شامپو را به پوستِ مرطوبِ ناحیه آسیب دیده پوست بدن، یا پوست سر به کار ببرید. از مقدار شامپوی کافی برای پوشش دادن ناحیه آسیب دیده، و حاشیه ی وسیعی از اطراف آن استفاده کنید. شامپو را به صورت کف تهیه کنید و آن را به مدت ۵ دقیقه بگذارید بماند. ناحیه تحت درمان را به طور کامل با آب بشویید. مراقب باشید شامپو به چشمان شما وارد نشود. در صورت انجام این کار، چشمان خود را با مقدار زیادی آب سرد بشویید. حتی در صورتی که فکر می کنید شرایط شما بهتر شده است، دوره ی کامل تجویز شده توسط پزشک خود یا مشاور سلامت را، به اتمام برسانید.

در مورد استفاده از شامپو کتوکونازول توسط کودکان با پزشک اطفال صحبت کنید. ممکن است به مراقبت های ویژه ای نیاز باشد.

مصرف بیش از حد: اگر فکر می کنید از مقدار بیش از حدی از این دارو استفاده کرده اید، با یک مرکز کنترل سم یا اورژانس فورا تماس بگیرید.

اگر یک نوبت استفاده از دارو را فراموش کردم، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر شما یک نوبت استفاده از دارو را فراموش کردید، هر چه زودتر از آن استفاده کنید. اگر تقریباً زمان نوبت بعدی استفاده از دارو فرا رسیده است، فقط همان نوبت را استفاده کنید. از مقدار دو برابر یا اضافی  استفاده نکنید.

چه عواملی ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند؟

انتظار نمی رود که شامپو کتوکونازول با مورد خاصی تداخل داشته باشد. هیچ محصول پوستی دیگر را بدون مشورت با پزشک یا مشاور سلامت استفاده نکنید.

این فهرست ممکن است تمامی تداخل های احتمالی را شرح ندهد. فهرستی از تمام دارو ها، دارو های گیاهی، دارو های بدون نسخه، یا مکمل های تغذیه ای که استفاده می کنید را در اختیار پزشک خود قرار دهید. همچنین در صورت استفاده از سیگار، الکل یا داروهای مخدر به آنها اطلاع دهید. برخی از این موارد ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند.

نحوه استفاده از کتوکونازول

شامپو کتوکونازول برای جوش صورت

آیا شامپو کتوکونازول برای بدن قابل استفاده است ؟ آیا شامپو کتوکونازول برای پوست صورت مفید است ؟هر کسی که تجربه جوش زدن داشته باشد، ممکن است آکنه قارچی را با آکنه باکتریایی اشتباه بگیرد و جای تعجبی ندارد، چرا که هر دو آنها مشابه به نظر می رسند و منجر به تغییر در بافت پوست می شوند یا زیر سطح پوست ایجاد می شوند. در مورد تقویت مو بیشتر بدانید.

کتاکنازول آکنه قارچی را درمان می کند:

آیا شامپو کتوکونازول برای قارچ بدن مفید است ؟ اگر شما از مشکل علائم آکنه ی شدید رنج می برید، با استفاده از محصولاتی برای درمان جوش، مانند کتاکنازول، و کمک پزشک می توانید آنها را از بین ببرید. “رشد بیش از حد قارچ، مشکلی است که معمولا برای جوش پوستی نادیده گرفته می شود. این شامپو، معمولا نوعی از آکنه را مورد هدف قرار می دهد که با آنتی بیوتیک های معمولی درمان نمی شود و نیاز به درمان ضد قارچی دارد.

 

هنگام استفاده از داروی کتوکونازول باید مراقب چه چیزهایی باشم؟

۱- اگر علائم شما ۱ تا ۲ هفته پس از مصرف دارو بهبود نیافتند، به پزشک خود اطلاع دهید.

۲- اگر موی شما به طور دائم با دستگاه ویو صاف شود، شامپو ممکن حالت فر مو را از بین ببرد.

مراقبت از مو ها

عوارض شامپو کتوکونازول

عوارض شامپو کتوکونازول ۲ درصد چیست ؟ عوارض جانبی که شما باید در اسرع وقت به پزشک خود اطلاع دهید موارد زیر می باشند:

  1. واکنش آلرژیک مانند جوش پوستی، خارش یا کهیر، تورم صورت، لبها یا زبان
  2. درد، سوزن سوزن شدن، بی حسی

عوارض جانبی که معمولا نیازی به مراقبت پزشکی ندارند (در صورتی که عوارض ادامه پیدا کردند یا آزار دهنده شدند، به پزشک خود اطلاع دهید):

  1. پوست خشک
  2. ریزش مو، تغییر رنگ مو یا بافت غیر طبیعی
  3. سوزش پوست

این فهرست ممکن است تمامی عوارض جانبی احتمالی را در بر نگیرد. با پزشک خود جهت اطلاع از عوارض پزشکی تماس بگیرید.

آیا می دانید ریزش مو سکه ای قابل درمان است؟ برای دیدن اطلاعات بیشتر وارد لینک زیر شوید:

شامپو کتوکونازول را در کجا نگهداری کنم؟

داروی خود را دور از دسترس کودکان نگه دارید.

دارو باید در دمای اتاق بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد (۶۸ تا ۷۷ درجه فارنهایت) نگهداری شود. پس از تاریخ انقضا، داروی استفاده نشده را دور بیاندازید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر sd دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من سه ماه پیش پام به یک لبه نوک تیز گرفت و برید ولی تا حالا جای زخمش خوب نشده و به رنگ قهوه ای دراومده ، میخواستم بدونم برای از بین بردنش باید چکار کنم؟؟ لیزر کنم یا اینکه کرمی هست که بشه استفاده کرد- ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر معمولا جای زخم با کرم های مربوط تقریبا تا 30 درصد از بین میرود و به صورت کامل از بین نمیرود معمولا با لیزر اراف فرکشنال یا سی اوتو از بین میرود که باید حضوری تشریف بیارین این مورد توسط پزشک متخصص بررسی بشه اگر کاندید انجام این کار بودید براتون انجام میشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت روبراتون رزرو کنند 02126806595
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر