علت ترک خوردن نوک انگشتان دست

علت ترک خوردن نوک انگشتان دست بسیار متفاوت است. اگر تا به حال ترک نوک انگشت را تجربه کرده اید، می دانید چقدر آزاردهنده است: حتی ساده ترین کارها، مثل تایپ کردن، بستن دکمه ی لباس یا باز کردن در قوطی، برایتان سخت می شوند. در موارد خفیف، ترک نوک انگشت، با کرم های مرطوب کننده و مراقبت دست درمان می شوند. اما در موارد جدی تر، ترک نوک انگشت می تواند سبب درد شدید و حتی خونریزی شده و نیازمند مراقبت های پزشکی باشد.

البته نیاز به نگرانی نیست، زیرا برای انگشتان خشک و ترک خورده ی شما، راه حلی وجود دارد. در ادامه، به راهکارهایی برای بهتر شدن انگشتان شما، اشاره کردیم.

ترک دست

علت های ترک خوردن نوک انگشتان دست

علت های مختلف پزشکی یا محیطی می تواند باعث ترک نوک انگشتان شما شوند. خشکی پوست (زروسیس)، رایج ترین دلیل ترک نوک انگشت است، که علت های آن عبارتند از:

بیماری های پوستی وراثتی، مثل ایکتیوز ورگاریس، همچنین بیماری های زمینه ای مثل دیابت و تیروئید کم کار، می توانند سبب خشک شدن پوست دست شما شوند.

نحوه پیشگیری از ترک نوک انگشت

بهترین راه درمان ترک نوک انگشت، پیشگیری از آن است:

برای جوانسازی پوست چه بخوریم؟

درمان ترک نوک انگشت

اگر انگشتان شما، دچار ترک خوردگی شده است، برای کمک به درمان، مواردی که نام بردیم را انجام دهید. یعنی: دستان خود را به طور مرتب، مرطوب کنید و در برابر مواد شیمیایی، آب داغ و هوای سرد، از آنها مراقبت کنید.

این دو مورد هم می تواند به درمان ترک نوک انگشت کمک کند:

1. اگر دستتان زخم شده است، با استفاده از یک بانداژ مایع پوست، زخم ها را ببندید.
  2. با استفاده از دستکش های یک بار مصرف، ترک خوردگی ها را بپوشانید و از آسیب دیدگی بیشتر جلوگیری کنید.

اگر ترک نوک انگشت شما بهتر نشده و برایتان آزار دهنده است، به پزشک مراجعه کنید. پزشک، در صورت عفونت ترک ها، برای شما آنتی بیوتیک تجویز می کند؛ همچنین، با استفاده از چسب فوری پزشکی، می تواند به درمان پوست انگشتان شما کمک کند.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید و کاربردی باشد

با احترام

پوست | مو | زیبایی | لیزر موهای زائد

.