تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی

مراقبت از پوست و تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 25, 1400
بازدید: 2358

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 25, 1400
بازدید: 2358

فهرست مطالب

زمانی که در مقابل آیینه قرار می‌گیرد، به اولین موضوعی که توجه می‌کنید، چیست؟ آیا برای شما نیز مهم است بینی زیبایی داشته باشید و یا به آنچه که به صورت خدادادی به شما اعطا شده، قانعید؟ معمولاً کسانی که برای تغییر ظاهر خود، دست به انجام عمل زیبایی بینی می‌زنند، باید از مراقبت‌های بعد از عمل اطلاع داشته باشند. نداشتن اطلاعات در این حوزه، بدون شک می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. یکی از مسائل و مراقبت‌های مهم بعد از عمل، تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی است. از آنجایی که این اقدام مراقبتی، اصول خاص خود را دارد، ما در این متن سعی خواهیم کرد برخی از مهم‌ترین این اصول را بیان کرده و به اطلاع شما برسانیم تا در صورت انجام عمل زیبایی بینی، بدانید بینی‌تان را باید چگونه تمیز کنید.

چرا پاکسازی بینی بعد از عمل مهم است؟

پاکسازی بینی بعد از عمل

عمل بینی، عمل راحتی نیست و افرادی که می‌خواهند هزینه و دردسر‌هایی که به واسطه این عمل، برایشان ایجاد شده افزایش پیدا نکند باید به مراقبت‌های بعد از عمل و خصوصا پاکسازی بینی بعد از عمل توجه داشته باشند. مراقبت‌های درست و اصولی بعد از عمل را تنها از پزشکانی می‌توان دریافت کرد که در کار خود متخصص بوده و مهارت لازم را در اختیار دارند. نه تنها ذکر این اصول، بلکه عمل جراحی بدون عواقب نیز یکی از مهم‌ترین وظایفی است که این متخصصان می‌توانند به خوبی از عهده آن برآیند. معمولاً جراحانی که توجهی به حال بیمار در حین و بعد از عمل ندارند در مورد ارائه ترفند‌های مراقبتی کوتاهی کرده و اطلاعاتی را در اختیار بیمار قرار نمی‌دهند و این موضوع، زمینه بروز برخی عوارض را ایجاد خواهد کرد.

معمولاً پزشکان حرفه‌ای و متخصص، در مورد اهمیت تمیز کردن وپاکسازی بینی بعد از عمل ، هشدار‌هایی را به بیمار داده و به آن‌ها می‌گویند که تمیز کردن بینی می‌تواند روند بهبودی فرد را تسریع کند. علاوه بر این فایده، تمیز کردن داخل بینی می‌تواند التهابات و عفونت‌هایی که در داخل بینی به وجود آمده را نیز خارج کند. معمولاً افرادی که قصد دارند بعد از عمل بینی به سرعت بهبود پیدا کرده و به روال عادی زندگی خود بازگردند، سعی می‌کنند از این موضوع سرسری عبور نکرده و به آن توجه داشته باشند.

در مورد عفونت بعد از عمل بینی بیشتر بخوانید.

اگر عمل زیبایی بینی انجام داده و سؤالاتی مانند، ساکشن بینی بعد از عمل چیست، دارید حتماً در مورد آن با پزشک خود صحبت کرده و اطلاعاتی را در این حوزه دریافت کنید. این روش یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا بینی را در روز‌های بعد از جراحی به بهترین شکل ممکن تمیز کرده تا عفونت و یا لخته خون داخل آن باقی نماند.

راهکار‌های تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی چیست؟

راهکار‌های تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی می‌تواند به شما کمک کند تا روز‌های بعد از عمل را بدون مشکل و دردسر سپری کنید. این راهکار‌ها به شرح زیر هستند:

مصرف آب نمک

ایجاد لخته خون و یا لخته‌های مخاطی یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که در حین عمل جراحی ممکن است به وجود آید. برای تمیز کردن بینی و خارج کردن این لخته‌ها، از فواید آب نمک بهره ببرید. این محلول می‌تواند بافت‌های خونی که داخل بینی گیر افتاده‌اند را شل کرده و کمک کند محیط داخلی بینی سریع‌تر تمیز شود. در ضمن، فضای داخلی بینی نیز مرطوب شده و نفس کشیدن راحت‌تر می‌شود.

در مورد تهیه کردن محلول آب نمک، توجه داشته باشید که این محلول نباید به هیچ عنوان غلیظ باشد. مقدار بسیار کمی از نمک را داخل آب ریخته و هم بزنید و سپس، با کمک یک عدد سرنگ، مقداری از آن را به داخل بینی وارد کنید.

اجتناب از کامل شستن صورت
زمانی که عمل بینی انجام می‌دهید پزشک، محل جراحی را بخیه می‌زند. برای آنکه بخیه‌ها باز نشده و مجدداً نیازی به مراجعه به پزشک نداشته باشید، سعی کنید صورتتان را کامل شستشو ندهید.

به کار بردن پراکسید هیدروژن
از دیگر محلول‌هایی که می‌تواند برای تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی، مؤثر واقع شود استفاده از محلول پراکسید هیدروژن است. این محلول، یکی از محلول‌های ضدعفونی‌کننده موجود در بازار بوده و بسیاری از باکتری‌ها و یا ارگانیسم‌هایی که داخل بینی حضور دارند را از بین می‌برد. برای استفاده از این محلول، یک سواب پنبه‌ای برداشته و آن به این محلول آغشته کنید، سپس سواپ را به سوراخ‌های بینی وارد کنید. از فشار آوردن به قسمت‌های داخلی بینی با کمک این سواپ بپرهیزید و سعی کنید این کار را در کمال آرامش انجام دهید.

پماد پلی پروپیلن
از دیگر راهکار‌های تمیز کردن بینی، استفاده از پماد پلی پروپیلن است. این پماد، لخته‌های موجود داخل بینی را نرم کرده و باعث خروج آن‌ها از بینی خواهد شد. این پماد نه تنها باعث خروج لخته‌ها می‌گردد، بلکه از ایجاد لخته خون نیز جلوگیری خواهد کرد. توصیه می‌شود بعد از آنکه با پراکسیدهیدروژن داخل بینی را تمیز کردید، با یک تکه پنبه و یا یک گوش پاک‌کن تمیز، مقداری از این پماد را داخل بینی برده و فضای داخلی بینی را به این پماد آغشته کنید.

تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی

علت تغییر رنگ پوست بینی بعد از عمل

اگر در مورد علت تغییر رنگ پوست بینی بعد از عمل کنجکاوید، باید بدانید که این مورد می‌تواند یکی از عوارض بی‌توجهی تمیز کردن بعد از عمل باشد. وقتی اکسیژن به بخش‌های زنده پوست بینی نمی‌رسد، عوارضی مانند تغییر رنگ یا سیاه شدن یا نکروزه شدن پوست ایجاد می‌شود. یکی از دلایل این تغییر رنگ، عفونت‌های موضعی است که در بینی باقی مانده‌اند. به همین سبب است که توصیه می‌کنیم با روش‌هایی که در فوق اشاره کردیم، بینی را تمیز کرده و روند بهبودی را تسریع کنید.

در مورد عوارض جراحی بینی بیشتر بدانید.

جمع‌بندی

تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی، در این متن مورد بحث و بررسی قرار داده شد. تمیز کردن بینی در روز‌های بعد از عمل نه تنها از نظر بهداشتی حائز اهمیت است بلکه از آنجایی که موجب کاهش روز‌های نقاهت و افزایش سرعت بهبودی فرد می‌شود، دارای اهمیت است. معمولاً پزشکانی که به صورت حرفه‌ای در این حوزه مشغول به کارند، به همان اندازه که در حین عمل به بیمار خود توجه کرده و سعی می‌کنند عمل جراحی را با دقت انجام دهند، در مورد مراقبت‌های بعد از عمل نیز، به بیمار خود نکات مهم را ارائه می‌کنند.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر