بررسی مراحل کاشت ابرو در کلینیک تخصصی کاشت ابرو

بررسی مراحل کاشت ابرو در کلینیک تخصصی کاشت ابرو

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 28, 1401
بازدید: 261

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 28, 1401
بازدید: 261

فهرست مطالب

نقش ابروها در نشان‌دادن احساسات غیرقابل ‌انکار است. علاوه بر این، ابروها تنها خطوط افقی در صورت هستند که ضخامت و انحنای آنان می‌توانند در زیبایی صورت افراد بسیار موثر باشند. امروزه داشتن ابروهای طبیعی و پهن یکی از شاخصه‌های زیبایی محسوب می‌شود. بنابراین بسیاری از خانم‌ها و حتی آقایان به دنبال داشتن چنین ابروهایی هستند و با روش‌های مختلفی سعی دارند ابروهای خود را طبیعی جلوه دهند. یکی از این روش‌ها، کاشت ابرو است. در این مقاله، شما را با مراحل کاشت ابرو در کلینیک‌های تخصصی آشنا خواهیم نمود.

آشنایی با روش کاشت ابرو

کاشت ابرو یک عمل جراحی است که توسط جراح پلاستیک یا متخصص زیبایی انجام می‌شود و هدف آن ترمیم یا بازسازی دوباره ابروها است. در این عمل، مو را از قسمت‌های اهدایی که معمولا در پشت سر و نزدیک گوش‌ها هستند، استخراج می‌کنند و سپس در محل ابرو می‌کارند. در این روش، تکنیک‌های مختلفی برای انتقال و کاشتن ابرو وجود دارد. اما وجه شباهت همه آن‌ها در این است که از هر تکنیکی استفاده شود، باز هم مراحل کاشت ابرو یکسان هستند.

تکنیک FUT

در این تکنیک ابتدا در ناحیه اهدایی با استفاده از چاقوی جراحی نوارهایی را ایجاد و گرافت‌های مو را استخراج می‌کنند. ناحیه اهدایی در این روش دچار زخم‌های عمیق خواهد شد و زیبایی آن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این تکنیک از تکنیک‌های ابتدایی کاشت ابرو است.   

تکنیک FUE

این تکنیک در طول سال‌های مختلف به وجود آمده و محبوب بسیاری از  بیماران و جراحان است. در این روش فولیکول‌های مو از ناحیه اهدایی استخراج و در محل ابرو کاشته می‌شوند. در این روش نیازی به زخم‌های نواری و عمیق نیست. همچنین در این روش، فولیکول‌هایی برداشت می‌شوند که بسیار قوی و آماده کاشت هستند.  مراحل اولیه و استخراج فولیکول‌ها در این روش امروزه با کمک ربات‌ها و بدون دخالت دست انجام می‌شوند. در نتیجه، بیمار آسیب کمتری می‌بیند و از طرفی دیگر، فولیکول‌های مناسبی برای ابرو برداشت می‌شوند. همان‌طور حتما متوجه شده‌اید، مراحل کاشت ابرو در هر دو تکنیک یکسان هستند و تفاوت در روش اجرای آنها است.

مراحل کاشت ابرو در کلینیک‌های تخصصی

به طور کلی، فرآیند کاشت ابرو از زمان مراجعه به کلینیک تا پس از انجام جراحی شامل مراحل زیر است:

  • مشاوره
  • برداشت
  • آماده‌سازی
  • کاشت
  • ریکاوری

یک کلینیک حرفه‌ای و تخصصی، مراحل بالا را به ترتیب انجام می‌دهد و هیچ مرحله‌ای را از قلم نمی‌اندازد. به‌ عبارت‌ دیگر تمام این مراحل به ‌هم‌ پیوسته هستند و برای موفقیت‌آمیز و رضایت‌بخش بودن جراحی، باید به ترتیب انجام شوند.

مشاوره

اولین مرحله از مراحل کاشت ابرو مشاوره است. در این مرحله ابتدا جراح درباره سابقه پزشکی بیمار سوال می‌پرسد و در جریان وضعیت عمومی وی قرار می‌گیرد. در این مرحله برای اطمینان بیشتر، جراح برای بیمار آزمایش‌هایی که لازم هستند را می‌نویسد و بیمار باید آن‌ها را انجام دهد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مرحله این است که بیمار، انتظاری که از شکل، انحنا و سایز ابروی خود دارد را بیان می‌نماید. جراح به خواسته‌های بیمار به‌ دقت گوش خواهد نمود و در نهایت با توجه ‌به چهره بیمار و انتظاراتش، ابروی وی را طراحی می‌کند. در ادامه برای شما بیان خواهیم نمود که در جلسه مشاوره باید چه استانداردهایی رعایت و چه سوالاتی مطرح شوند. به ‌طور کلی جلسه مشاوره باید حول ۵ محور زیر برگزار گردد:

  • مهارت جراح و تجربیات قبلی او همراه با نشان‌دادن عکس‌های بیماران قبلی وی
  • انتظارات بیمار و انتخاب روش مناسب خاص بیمار
  • هزینه‌های درمان و اقدامات قبل از عمل
  • اطمینان پیداکردن از بی‌خطر بودن و ریسک‌های موجود در عمل
  • نتایجی که بعد از عمل حاصل می‌شوند و زمان ریکاوری

برداشت

قبل از اینکه این مرحله شروع شود، بیمار باید طبق دستورهای جراح خود را برای عمل آماده کرده باشد. حتما توصیه‌های پزشک را اجرا نمایید تا در این مرحله به مشکل بر نخورید. معمولا پزشک جراح قرص‌هایی را تجویز می‌کند و دستورات رژیم غذایی خاصی را به بیمار می‌دهد.

در این مرحله ابتدا جراح ناحیه اهدایی را بی‌حس می‌نماید تا بیمار دردی را متوجه نشود. سپس به‌ وسیله ربات یا دست، جراح، فولیکول‌های مو را از این ناحیه استخراج می­نماید. میزان استخراج فولیکول‌ها بستگی به میزان نیاز جراح دارد و از فردی به فرد دیگر، متفاوت خواهد بود.   

در این مرحله، مهارت جراح بسیار مهم است تا بتواند برش‌هایی را در موضع اهدایی بزند که منجر به بد منظر شدن پشت سر بیمار نشوند.

آماده‌سازی

در این مرحله، فولیکول‌های مو که استخراج شده‌اند را مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهند تا بهترین آن‌ها انتخاب و در ابرو کاشته شوند. اهمیت این مرحله به این دلیل است که اگر فولیکول ناقص یا ضعیفی در محل جراحی کاشته شود، احتمال رشد مو در ابرو کم خواهد شد و تمام زحمات جراح و رنج بیمار بر باد می‌روند. به همین علت، باید به ‌دقت فولیکول‌های مو آماده شوند.

کاشت

این مرحله گل سرسبد تمام مراحل کاشت ابرو است. در این مرحله علاوه بر مهارت جراح، نیاز به هنر وی نیز وجود دارد. در این مرحله، جراح ‌مانند یک مجسمه‌ساز ماهر، دانه به دانه موهای ابروی بیمار را می‌کارد. جراح باید در این مرحله به جهت خواب ابروها و رشد آن‌ها بسیار دقت نماید تا در آینده مشکلی برای بیمار به وجود نیاید. صبر و حوصله جراح در این مرحله بسیار مهم است. بعد از اتمام این مرحله، پزشک محل جراحی را بخیه می‌زند و در صورتی ‌که از سلامت بیمار اطمینان حاصل نماید، بعد از ساعتی وی را مرخص خواهد نمود.

ریکاوری

اگر چه این مرحله در کلینیک انجام نمی‌شود، ولی یکی از حیاتی‌ترین مراحل کاشت ابرو است. در این مرحله باید بیمار به توصیه‌های پزشک عمل نماید تا نتیجه مطلوب را مشاهده نماید. معمولا برای مشاهده نتیجه عمل باید بین ۴ تا ۶ ماه صبر کنمودرد. هر چند تا ۱۲ ماه امکان رشد ابرو نیز وجود دارد. بیمار باید با عوارض بعد از عمل کاشت ابرو آشنا باشد، عوارضی مانند عفونت، تورم، التهاب، درد و خونریزی.

در این مرحله بیمار نباید به محل کاشت ابرو دست بزند یا آن را بخاراند، زیرا موجب زخم و عفونت می‌شود. بیمار باید بداند که چون فولیکول‌ها از پشت سر برداشته شده‌اند، سرعت رشد بیشتری نسبت به موهای طبیعی ابرو دارند. به همین علت، باید به طور منظم موهای ابروی خود را کوتاه نمایند.

مهم‌ترین نکته در این مرحله این است که اگر بیمار مشاهده کرد که عوارض جانبی طولانی شده‌اند یا غیرمعمول هستند، باید در اسرع ‌وقت به پزشک خود مراجعه کند. بدین ترتیب از بروز خطرات آتی پیشگیری خواهد نمود.

مراحل کاشت ابرو در کلینیک‌های تخصصی

جمع‌بندی

مراحل کاشت ابرو در کلینیک‌های تخصصی مختلف، مشابه یکدیگر هستند. این اولین قدم شناخت کلینیک‌های معتبر است. در قدم‌ بعدی باید مهارت و هنر جراح را با توجه‌ به رضایت بیماران قبلی‌اش بررسی نمایید. بدین ترتیب می‌توانید بهترین کلینیک را برای کاشت ابرو انتخاب کنید. در نهایت، با کاشت ابرو و دستیابی به چهره‌ای جدید، اعتماد به ‌نفس شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد نمود.

منابع: hairfai

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر