تفاوت مزوتراپی و prp

برای درمان ریزش مو مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 11, 1396
بازدید: 131860

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 11, 1396
بازدید: 131860

فهرست مطالب

  برای افرادی که موهای کم پشت دارند یا از ریزش موی کمی رنج می برند،  روش های کم تهاجمی تر و ساده تر می توانند نتیجه مطلوبی برای بیماران داشته باشد.

به همین منظور، PRP و مزوتراپی برای رضایت این نوع بیماران معرفی شد تا از اثرات مفید آن به تنهایی یا در کنار روش های درمانی دیگر استفاده شود.

یک مقایسه عمیق بین تفاوت مزوتراپی و prp

روشPRP

امروزه یکی از درمان های محبوب و پرطرفدار درمان ریزش مو، PRP است. در این روش از قسمت مناسب بدن بیمار، خون گرفته شده، سپس با فرآوری فاکتورهای رشد پلاکتی PDGF از این نمونه و اضافه نمودن اکتیواتور به پوست سر بیمار به منظور کمک به توقف ریزش و تحریک رشد مجدد تزریق می شود.

این روش یک روش نسبتا بی خطر است که خطرات احتمالی از جمله پس زدن پیوند و هر گونه واکنش بدن و عفونت را به حداقل می رساند. جنبه ی مثبت PRP این است که می توان آن را در کنار روش های جراحی پیوند مو و مزوتراپی(روش غیر جراحی) برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن استفاده کرد.

پی آر پی

مزوتراپی

مزوتراپی به عنوان یک روش درمانی با تزریق مکرر به لایه درم پوست مواد حیاتی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، کولاژن ها، اسید ها و آنزیم ها را به پوست سر رسانده، که این مواد عمدتا باعث افزایش متابولیسم سلول ها و افزایش گردش خون می شوند که این امر موجب ترمیم سلول های مرده و زائد مو می شود.

تفاوت مزوتراپی و prp 

• در حالی که PRP شامل چند تزریق پلاسما غنی شده با فاکتور رشد پلاکتی است، مزوتراپی با تزریق مکرر مواد ویتامینی و پروتئینی صورت می گیرد.

• مزوتراپی روی لایه میانی پوست(مزودرم) باید صورت گیرد اما روش PRP می تواند بر روی همه لایه ها انجام شود.

• در مجموع روش PRP گران تر از روش مزوتراپی می باشد.

برای آگاهی از هزینه پی آر پی مو بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

اطلاع از هزینه پی آر پی مو

• هر جلسه درمان با PRP حدودا یک ساعت زمان می برد در حالی که در روش مزوتراپی نیم ساعت زمان کافیست.

مزوتراپی

در مجموع باید گفت این خدمات درمانی باید توسط یک کلینیک و تیم حرفه ای و به روز انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. همچنین یک تیم حرفه ای می تواند به شما در انتخاب بهترین روش درمانی مشاوره دهد و راهنماییتان کند.

بدون تردید صرف نظر از تفاوت مزوتراپی و prp ، این دو روش درمانی بعد از طی کردن یک دوره نسبتا طولانی نتیجه مطلوب را به شما هدیه خواهد داد.

تعداد جلسات مزوتراپی مو

دوره ی درمان مزوتراپی موی سر، حدودا ده جلسه به فاصله هر سه هفته یکبار طول خواهد کشید. بعد از آن وارد بوستر خواهد شد، یعنی بدین معنی که هر سال باید دو الی سه جلسه درمان تکرار شود.

PRP با توجه به نیازهای شخصی هر فرد انجام میشود در نتیجه تعداد جلسات برای هر فرد متفاوت است. ایا مزوتراپی مو خوبه ؟

قیمت آمپول مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو برای هر ویال ۵ سی سی ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان و هزینه ی درمان در PRP حدودا جلسه ای ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان است.

توجه : در حال حاضر به علت نواسانات قیمت دارو، هزینه مزوتراپی مو تقریبی می باشند. لطفا یک روز قبل از مراجعه به صورت تلفنی قیمت ها را استعلام بفرمایید.

در مجموع، صادقانه باید این حقیقت را بدانید که روش هایی مثل PRP و مزوتراپی نقش تقویتی دارند و باعث ایجاد تار موی جدید نمی شوند، تارهای فعلی را هرچند ضعیف و نازک هم باشند را تقویت می کنند و از ریزش آنها جلوگیری می کنند (ویا به تاخیر می اندازند) در تمام دنیا برای ایجاد تار موی جدید و تراکم بیشتر، فقط از عمل کاشت (پیوند مو) استفاده می کنند.

 

خداحافظی با کم پشتی با مزوتراپی مو

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ستاره یکشنبه ۲۳ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    سلام روزتون به خیر
    من خانمی ۲۸ ساله هستم و حدود دوسال پیش پی آر پی انجام دادم برای موهام . خیلی تاثیر خوبی داشت و ریزش موهام کاملا قطع شد و حجم موهام خیلی خوب شد ولی متاسفانه حدود ۳ ، ۴ ماهه که ریزش موهم برگشته و حجم موهام مثل قبل از پی ار پی شده. به نظرتون مجدد باید انجام بدم و آیا بعد از پی آر پی دوم ریزش مو مجدد برنمیگرده؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۳ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام ببینین پی ار پی یک نوع روش تقویتی است اگر برای کسی موثر باشد تاثیر داءمی ندارد و باید تمدید شود برای اظهار نظر بهتر باید از نزدیک معاینه شوید

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر شایان پنجشنبه ۲۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من 17 سالمه کف سر من دچار بیماری سبورئیک شده و ریزش مو شدیدی پیدا کردم به طوری که کف سرم معلومه شده و از تاپیک استفاده میکنم میخواستم بدونم که به خاطر اینکه سبورئیک دارم مزو تراپی انجام بدم مشکلی پیش نمیاد؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام به ظور مشخص هیچ وقت نمیشه گفت مزوتراپی پاسحگو هست یا خیر حتما نیاز هست در این مورد از نزدیک معاینه بشید ببینیم مزو موثر هستش یا درمان دیگری مثلا دارویی

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر رحمانی سه شنبه ۷ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    خانم دکتر با سلام از یک ماه پیش موهای بنده شدیدا شروع به ریزش کرد حالا نمیدونم برای مش کردنم بود یا شامپو البته وقتی مش کردم تا دو هفته موهام خوب بود در عرض یک ماه اخیر آنقدر ریزش موهام شدید شده که از ترسم اصلا شانه نمیکنم رفتم پیش دکتر ماهور طباطبایی کیلینیک آراکس ایشان برای دو ماه دارو دادن ( محلول تقویت کننده موی فنیکس که شدیدا سرم خارش گرفته ) قرص هیر ویت ( شامپو لازس ) 12 عدد آمپول ترکیبی که یکیش بیوتین هست و یک کپسول سنتلاتب اس تی ولی متاسفانه هنوز بعد از یه هفته همچنان ریزش شدید دارم آیا این داروها میتونه موثر باشه البته دیروز آزمایش هم دادم .
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۷ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام ببینید در خصوص داروها که بدون معاینه اصلا نمی توان اظهار نظر کرد اما اینکه توقع داشته باشین داروهای درمان ریزش مو در یک هفته تاثیر کنند قطعا غیر منطقی است

  • تصویر کاربر اریا دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    برای بیماران قلبی که می باید قرص وارفارین مصرف نمایند ایا روش پی ار پی امکان پذیر می باشد یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام اول از همه مهم نظر پزشک معالجتون (قلب) است در صورتی که ایشان تایید کردن برای اظهار نظر قطعی 

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر حامد دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    وقت بخير سوالي داشتم آيا مي توان يك سال بعد از كاشت مو پي آر پي كرد يا بهتر است چند ماه بعد از كاشت اقدام كرد؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام هیچ مشکلی ندارد می تواند انجام دهید البته نمیشه یک فرمول ثابت برای همه تجویز کرد حتما باید از نزدیک مهعاینه شوید

       

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    آیا نیازی به درمان بعد از کاشت مو میباشد به غیر از قرص زینک و شامپو؟ بهترین روش درمانی ، برای اینکه همه موهای کاشت شده رشد کنند چیست؟قبلا از زحمات شما سپاس گذارم.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام ببینید برای مراحل پس از کاشت راه حل های تقویتی مختلفی وجود داره که با توجه به شرایط پوست شما باید تصمیم بگیریم بهترین راه حل چی هستش 

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر s.v سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    سلام خواستم عرض کنم وقتی خانم دکتر در جواب همه سوالها یه چیز میگن خوب چرا گزینه پرسش و گذاشتن میتونن این مسئله که یک نسخه برای همه وجود نداره رو به عنوان یک قانون تو کارشون اینجا ثبت کنن و از بیمارا بخوان برای راهنمایی بیشتر حضوری مراجعه کنن اینطوری هم ویزیت گیرشون میاد و هم انگشتشون از کپی و پیست کردن خسته نمیشه با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام دوست عزیز ازتون عذرخواهی می کنیم که در انجام وظایفمون در مقابل شما کوتاهی کردیم اما شما پزشک، وقتی یک نفر اعلام می کنه صورتش جوش می زنه یا مثلا ریزش مو داره واقعا بدون معاینه و آزمایش براشون دارو تجویز کنیم؟؟؟؟ البته حق هم دارید وقتی در کشوری زندگی می کنیم که بدون هیچ نظارتی تبلیغات دروغین حتی از رسانه های معتبر پخش می شه داروی رفع سفیدی مو داروی درمان جوش و هزار و یک اکسیر جوانی معجزه آسا، مطمءنا هم شما توقع دارید که بدون معاینه شما رو آنلاین درمان کنیم، هنگام ثبت سوال اولین نکته ای که نوشته شده این هستش:
      به هیچ عنوان سعی نکنید از طریق پرسش و پاسخ اقدام به خود درمانی نمائید زیرا در بسیاری از موارد بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد و حتما باید اقدامات تشخیصی و درمانی طبق صلاحدید پزشک و با در نظر گرفتن جمیع شرایط انجام گردد.
      به طور مثال آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای درمان جوش آنقدر حساس هستند که شما حین مصرف هم ۲-۳ هفته یکبار باید چک شوید بعد توقع دارید ما آنلاین چنین تجویزی کنیم؟ بدون دیدن آزمایش؟ دوست عزیز محترم این برای کسب درآمد نیست و هزینه ویزیت نیست شما تشریف بیارید از شما ویزیت دریافت نمی شود مثل خیلی از کسانی دیگری که ازشون دریافت نمیشه و شما بدون اطلاع فقط قضاوت می کنید و برچسب می زنید البته تعجبی نداره اینجا ایران است و جهان سوم!!!! ما ترجیح می دهیم با جان آدم ها بازی نکینم
      در نهایت حتی اگر هم برای کسب درآمد یا گرفتن ویزیت باشه فکر نکنم عمل خلاف عرفی باشه شما هم یک شغلی دارید همانطور که شغل ما هم پزشکی است این که انتظار داشته باشید هر روز ساعت ها از طریق آنلاین کار درمان انجام دهیم البته که هیچ وقت چنین چیزی میسر نیست مگر اینکه کسی وعده غیر علمی دهد؟؟؟ واقعا چطور بدون اینکه صورت فرد معاینه بشه و آزمایشات بررسی بشه می شه دارو تچویز کرد؟؟؟؟
      اگر واقعا یک درمان ثابت برای همه وجود داشت که شما نیازی به پزشک نداشتید به داروخانه می رفتید و می فرمودید که ریزش مو دارید یا جوش دارید داروی ضدجوش همگانی رو بهتون می دادند دوست عزیز ای کاش کمی هم با دقت نگاه می کردید که روزانه به یکصد سوال پاسخ می دیم از افرادی که در سراسر ایران کار زیبایی انجام می دهند و با علم کامل که نزد ما هیچ گاه مراجعه نمی کنند اما براشون وقت می ذاریم و کامل راهنماییشون می کنیم، طبیعیه اینجا ایرانه و همه عادت دارن همدیگرو بدون اطلاع قضاوت کنند....موفق باشید

  • تصویر کاربر s.v دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام خواستم عرض کنم وقتی خانم دکتر در جواب همه سوالها یه چیز میگن خوب چرا گزینه پرسش و گذاشتن میتونن این مسئله که یک نسخه برای همه وجود نداره رو به عنوان یک قانون تو کارشون اینجا ثبت کنن و از بیمارا بخوان برای راهنمایی بیشتر حضوری مراجعه کنن اینطوری هم ویزیت گیرشون میاد و هم انگشتشون از کپی و پیست کردن خسته نمیشه با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام همراه عزیز خیر تمام سوال ها پاسخش این نیست وقتی سوال میشه مثلا من جوش میزنم؟ یا ریزش مو دارم به نظرتون برای تمام افراد دنیا یک نسخه است؟؟؟ البته حق هم دارید چون در کشور ما تبلیغات اینچنینی زیاد داریم داروی معجزه رویش مو داروی معجزه درمان جوش و هزار و یک معجزه دیگر
      خیر همراه عزیز، اکثر داروهای درمان جوش و ریزش بسیار مهم هستند قبل از هر چیز پوست و نوع عارضه باید بررسی شود آزمایشات بررسی شود و دارو تجویز شود تازه هر چند هفته یکبار مجددا معاینه شوید به نظرتون منطقی هستش چنین داروهایی رو بدون معاینه و آزمایشی تجویز کنیم؟ خیر دوست عزیز اصلا برای مبلغ ویزیت نیست مثل خیلی از افرادی که میان و ازشون ویزیت دریافت نمیشه که تا به حال بهش اشاره ای نکردیم از خیلی از افراد ویزیت دریافت نمیشه اما اگر منطقی می دونید که بدون معاینه ای و آزمایش چنین داروهایی رو تجویز کنیم اصلا جای بحث نیست 
      قبل از قضاوت و برچسب زدن پیشنهاد می کنیم این همه سوالاتی که از سراسر ایران پاسخ دادیم کسانی که صد در صد مطمءن هستیم قطعا به ما مراجعه نمی کنند اطلاعات در خصوص داروها ژل ها بوتاکس لیزر خواستند و به طور کامل راهنماییشون کردیم. دوست عزیز بنده به عنوان یک پزشک روزانه به حدود ۱۰۰ سوال پاسخ می دهم بدون یک ریال هزینه اینکه باز هم توقع بیشتر دارید واقعا صحبتی نداریم، در نهایت ما هم مثل همه انسان های عادی یک شغل داریم که فقط از اون طریق کسب درآمد داریم اگر واقعا حتی به این هدف هم باشه واقعا کار ناپسندی هستش؟؟؟ در نهایت باز هم جای تعجب نیست اینجا ایران است و آدم ها بدون هیچ بررسی قضاوت می کنند و به آدم ها برچسب می زنند موفق باشید

  • تصویر کاربر Naaa چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    بیچاره بعضی ها کلی متن نوشتن ولی گفته باید ویزیت بشین!!!!حداقل بهش راهنمایی کن چی مصرف کنه!!!واقعا همه دکترایی که از شهرستون اومدن تهران پولکی شدن.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام اینکه واقعا سوال پرسیده من ریزش مو دارم یا جوش می زنم! واقعا یک نسخه ثابت برای همه میشه تجویز کرد؟؟؟ البته حق دارید که چنین انتظاری داشته باشید وقتی در صدا و سیمای کشور ما تبلیغ داروی رفع سفیدی مو و هزار و یک داروی ضد ریزش مو برای همه تجویز میشه اینکه چنین توقعی باشه طبیعیه
      همراه عزیز اگر می گوییم تشریف بیارید از نزدیک به این دلیل است که شما وقتی ریزش مو دارید صدها علت دارد، اگر بدون معاینه و بررسی نتایح آزمایشات برای شما دارو تجویز کنیم و دچار صدها عارضه بشید چه کسی پاسخگو هست؟؟؟ آیا شما که ما پاسخگو هستید؟ چه شما چه تمام افرادی که گفتیم بیان از نزدیک معاینه شوند مهمان حتی یک ریال از شما هزینه ویزیت دریافت نمیشه اما دوست عزیز ما با جان مردم ترجیح می دیم بازی نکنیم!!! در نهایت اینجا جهان سوم است مردم بدون آگاهی و مطالعه همدیگرو قضاوت و برچسب می زنن، ممنون از ادبیات خوبتون، کجای دنیا یک پزشک روزانه چندین ساعت وقت خودش رو میذاره و رایگان مشاوره اینترنتی می ده و روزانه به حدود صد سوال پاسخ می ده؟؟؟ موفق باشید

  • تصویر کاربر پیمان چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    با سلام من ده سال پیش از قرصهای هورمونی بدنسازی ،اسمی،دستمالی،استفاده کردم طی دو سال باعث ریزش تاسی نعل اسبی جلو موم شده آیا بعد انجام کبوترانی یا پی ار پی،موهایم دوباره رویش خواهند کرد یا نه با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام در خصوص ریزش مو به ویژه که شما از داروهای هورمونی استفاده کردید حتما باید از نزدیک معاینه شوید و نتایج آزمایشات احتمالا بررسی شود

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر