تزریق ژل لب بعد از عمل بینی

تزریق ژل لب بعد از عمل بینی | چند وقت بعد از عمل بینی میتوان ژل لب تزریق کرد ؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 29, 1400
بازدید: 26802

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 29, 1400
بازدید: 26802

فهرست مطالب

یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی جراحی بینی است که در سال افراد زیادی از بین زنان و مردان تحت این جراحی قرار می‌گیرد. برای افرادی که تحت این عمل بینی قرار می‌گیرند سؤالات زیادی مطرح می‌شود و دوست دارند بدانند تا چه زمان دوران نقاهت آن‌ها طول می‌کشد. از سوالاتی که مطرح می‌شود این است که آیا تزریق ژل لب بعد از عمل بینی مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

تزریق ژل لب بعد از عمل بینی

تزریق ژل

یکی از علائم پیری و بالا رفتن سن کاهش حجم است، تزریق ژل می‌تواند این حجم را جبران کند و چین و چروک‌های صورت را صاف کند. علاوه بر این شما با تزریق ژل می‌توانید حجم لب‌ها را افزایش و گودی‌های صورت و زیر چشم را رفع کنید.

فیلر‌ها یا حجم‌دهنده‌های پوستی ساختاری شبیه ژل دارند. این فیلر‌های پوستی به عنوان روشی برای پر کردن گودی و چروک‌های صورت استفاده می‌شود. ژل‌ها هزینه بسیار مناسبی دارند و سالانه افراد زیادی با تزریق ژل صورت و پوست خود را جوان می‌کنند.
از دیگر استفاده‌های ژل برای جوان‌سازی پوست دست است که افراد زیادی برای جوان‌سازی و افزایش حجم پوست دست خود از آن استفاده می‌کنند.

تزریق ژل قبل از عمل بینی

در مورد تزریق ژل قبل از جراحی بینی لازم است با پزشک خود مشورت داشته باشید و زمان مناسب را او تعیین کند. در مورد تزریق ژل به نواحی صورت نیاز به زمان‌بندی مناسب است و در مورد تزریق ژل قبل از عمل بینی حتماً پزشک باید نظر نهایی را بدهد و تشخیص دهد جراحی بینی چه زمانی برای شما مناسب است.

در مورد اهمیت تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی بیشتر بخوانید.

تزریق ژل لب بعد از عمل بینی

به علت این‌که لب و بینی دو عضو نزدیک به هم هستند پس از جراحی بینی تورم بینی به بافت‌های اطراف نیز انتشار پیدا می‌کند بنابراین تزریق ژل لب تا پایان دوران نقاهت عمل بینی توصیه نمی‌شود. حداقل زمانی که نیاز است فاصله‌ای بین عمل بینی و تزریق ژل لب باشد ۶ هفته است. در پاسخ به این سؤال که چه مدت پس از عمل بینی می‌توان ژل تزریق کرد؟ باید حتماً تا پایان دوران نقاهت جراحی بینی صبر کرد و شاید نیازمند به انتظار بیش از ۶ هفته نیز باشد.

تزریق ژل قبل از عمل بینی

چرا تزریق ژل لب

لب یکی از بخش‌های صورت است که با افزایش سن دچار کاهش حجم می‌شود و برجستگی آن کم می‌شود. تزریق ژل برای رفع این مسأله بسیار مفید است. در تزریق ژل لب حاشیه لب حجم داده می‌شود و به زیبایی صورت افزوده می‌شود. وجود تقارن بین نیمه راست و چپ هر کدام از لب‌ها بسیار مهم است و نیاز است که این تزریق توسط یک پزشک حاذق انجام شود.

با تزریق ژل لب و حجم دادن و برجسته شدن حاشیه لب جذابیت و زیبایی صورت بیشتر می‌شود. مقدار ژل لبی که تزریق می‌شود و نحوه تزریق هم در نتیجه مناسب و دلخواه آن بسیار تأثیر دارد. لب بالایی لازم است که بیست درصد کوچک‌تر و عقب‌تر از لب پایین باشد تا زیبا به نظر برسد بنابراین در نظر گرفتن این نکات در تزریق ژل لب بسیار مؤثر است.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

بعد از تزریق ژل لب، احتمال خون مردگی در آن زیاد است و باید از کمپرس یخ استفاده کرد. افرادی که دارو‌های ضد انعقادی مانند ناپروکسن، آسپرین، ژلوفن، دی پیردامول را استفاده می‌کنند لازم است که قبل از تزریق ژل مصرف این دارو‌ها را بنا به توصیه پزشک قطع کنند.
بعد از تزریق ژل لب باید از ورزش‌های سنگین بپرهیزید و در گرمای شدید قرار نگیرید.
بعد از تزریق ژل آب فراوان مصرف کنید.

 

نکات مهم در تزریق ژل

در مورد تزریق ژل صورت بعد از عمل بینی نیز بسیاری از بیماران نگرانی‌هایی دارند و در این مورد برایشان سؤالات زیادی مطرح است. بهتر است برای تزریق ژل صورت بعد از عمل بینی فاصله‌ای مناسب باشد که به توصیه پزشکان حداقل ۳ ماه نیاز به فاصله بین عمل بینی و تزریق ژل به صورت است.
تزریق ژل به بینی افرادی که بعد از عمل جراحی زیبایی بینی دچار نواقصی شده‌اند نیز توصیه می‌شود و یکی از راه‌های ترمیمی است. این تزریق باید حتماً توسط یک پزشک متخصص انجام شود تا عوارضی به همراه نداشته باشد.

در مورد این سؤال که آیا تزریق ژل درد دارد نیز با توجه به بی‌حس‌کننده‌هایی که استفاده می‌شود دردی وجود ندارد و اگر هم دردی باشد غیرقابل تحمل نیست. برای تزریق ژل معمولاً از کرم‌های بی‌حسی موضعی مانند لیدوکائین یا پلوکائین استفاده می‌شود.

یکی از نکاتی که مهم است هنگام تزریق ژل به آن توجه کرد این است که حتماً ماده‌ای که تزریق می‌شود دارای تائید FDA باشد.
انتخاب جنس مناسب ژل به پزشک معالج شما بستگی دارد و کاری بسیار تخصصی است. ژل هیارولونیک اسید، ژل مصنوعی، ژل کلاژن سه مورد از انواع ژل هستند، اما در حال حاضر تزریق ژل از جنس هیالورونیک اسید طرفداران زیادی در بین پزشکان دارد زیرا عوارض کمتری دارند و تزریق آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

انتخاب کلینیک مناسب یکی دیگر از بخش‌های مهم برای تزریق ژل است. تزریق ژل باید در کلینیک‌هایی که دارای مجوز‌های وزارت بهداشت هستند انجام شود. باید مطمئن باشید که از بهترین ژل‌های موجود در ایران استفاده شود.
ماندگاری ژل به عوامل زیادی بستگی دارد اما میانگین بین ۱۸ ماه تا دو سال ماندگار هستند. در تزریق ژل باید این نکته را هم به یاد داشته بشاید که هر ۶ ماه تا ۱۲ ماه نیاز است که این تزریق تمدید شود.

در مورد تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی چه میدانید؟

ژل صورت بعد از عمل بینی

از مزایای تزریق ژل

⦁ فرم دهی صورت
⦁ نتایج قابل مشاهده بعد از تزریق
⦁ عدم نیاز به جراحی و بیهوشی
⦁ قابل برگشت و اصلاح
⦁ عدم امکان ابتلا به مشکلات عفونی

در مورد تزریق ژل لب بعد از عمل بینی لازم است که ابتدا توصیه‌های پزشک معالج خود را در نظر بگیرید. برای انتخاب کلینیک از مراکزی که دارای مجوز‌های بهداشتی هستند راهنمایی و مشاوره بگیرید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر