علائم عفونت بعد از تزریق چربی ( لب، گونه، باسن و…)

در دنیای امروز افراد زیادی برای رسیدن به زیبایی ظاهری راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. یکی از روش‌هایی که برای فرم دادن به نواحی مختلف بدن استفاده می‌شود، تزریق چربی است. در این فرایند، سلول‌های چربی از بدن فرد گرفته شده و به محلی دیگر تزریق می‌شود. از دیگر فواید تزریق چربی جوان شدن پوست آن محل است. اگر به انجام این کار فکر می‌کنید، باید با عوارض آن نیز آشنا باشید. یکی از این عوارض، علائم عفونت بعد از تزریق چربی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

علائم عفونت بعد از تزریق چربی

در چند روزی که پس از عمل می‌گذرد، درد و متورم شدن قابل انتظار است. این موارد با مسکن از بین خواهند رفت. همچنین در اولین روز، از کمپرس سرد نیز استفاده می‌شود.
و اما علائم عفونت بعد از تزریق چربی که موضوع این مطلب است، از سایر این عمل است. عفونت هم در محلی که چربی از آنجا گرفته شده و هم در محل تزریق می‌تواند رخ دهد. رعایت درست وضعیت استریل، به کار بردن لوازم یک‌بارمصرف و بسته بودن محیطی که چربی در آن منتقل می‌شود، از عفونت جلوگیری می‌کند.

در یک روش قدیمی، برای تفکیک چربی از یک فیلتر استفاده می‌گردید، این کار باعث می‌شد چربی با هوا در ارتباط باشد که هم احتمال عفونت را زیاد می‌کرد و هم باعث کاهش کیفیت چربی می‌شد. در روش‌های جدید که بسته هستند، از سرنگ‌های خاصی استفاده می‌شود و محصولات به کمک سانتریفیوژ تکفیک می‌گردد که احتمال بروز عفونت را بسیار کم می‌کند و کیفیت تزریق چربی را افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر عفونت، رعایت بهداشت فردی توسط خود فرد، پس از عمل است. به این صورت که علاوه بر بهداشت عمومی، باید به نواحی که چربی از آن گرفته شده و همچنین محل تزریق آن، توجه خاصی کند تا از عفونت جلوگیری کند. در صورتی که محل تزریق چربی در صورت باشد، توصیه می‌شود فرد به مدت یک الی دو ماه از لوازم آرایشی استفاده نکند تا از بروز عفونت پس از تزریق چربی جلوگیری شود.

پیشنهاد می شود مطلب اختصاصی ما در خصوص “تزریق چربی به سینه” را بخوانید.

درمان عفونت بعد از تزریق چربی

علائم عفونت تزریق چربی

برای کشف علائم عفونت تزریق چربی، کاری که باید انجام دهید این است که پوست خود را بررسی کنید. دقت کنید که نشانه‌ای از عفونت پیدا می‌کنید یا خیر. مواردی که معمولاً نشان‌دهنده‌ی عفونت هستند شامل وجود درد یا حساسیت است که در کنار گرمی پوست یا متورم شدن اطراف محل تزریق رخ می‌دهد. در صورتی که محل تزریق عفونی شده باشد، احتمال مشاهده آبسه و جوشی که چرکی شده وجود دارد. همچنین تب و قرمزی نیز از دیگر علائم احتمالی رخداد عفونت است.

درمان عفونت بعد از تزریق چربی

همان طور که اشاره کردیم، در روش‌های جدید تزریق، احتمال این که عفونت بروز کند بسیار کم است؛ اما در هر حال ناممکن نیست. در صورتی که عفونت رخ دهد، روش‌های درمانی وجود دارد که به آن اشاره می‌کنیم. یکی از راه‌های رایج درمان عفونت بعد از تزریق چربی که پزشک تجویز می‌کند، آنتی بیوتیک‌های خوراکی است که از جمله می‌توان به سفالکسین اشاره کرد.

⦁ در صورتی که پس از تزریق، علائم عفونت بعد از تزریق چربی مشاهده شد، باید به سرعت آن را پیگیری کرد. از علائمی که در مطلب ذکر شد استفاده کنید. درمان سریع عفونت از این حیث اهمیت دارد که پشت گوش انداختن آن، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد و باعث بیماری‌های دیگر شود. در مورد تخلیه چربی تزریق شده به صورت بیشتر بدانید.

علائم عفونت تزریق چربی
جمع‌بندی

با افزایش سن، حجم صورت و سایر بافت‌های بدن کم می‌شود. در سنین بالاتر، چربی مناطق مختلف کم‌کم کاهش پیدا می‌کنند. این امر باعث استخوانی شدن و بروز چین و چروک می‌شود. یکی از روش‌های مبارزه با پیری صورت و سایر مناطق بدن، تزریق چربی است. با پیشرفت علم، عوارض تزریق چربی بسیار کم شده و عمل بسیار ساده‌ای است. یکی از عوارض نادر تزریق چربی، بروز عفونت است. برای پیشگیری از عفونت، رعایت نکات بهداشتی ذکر شده، استفاده از کلینیک‌های معتبر و هماهنگی با پزشک، کارساز خواهد بود. در مورد تزریق چربی به باسن بیشترمطالعه کنید.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید و کاربردی باشد

با احترام

پوست | مو | زیبایی | لیزر موهای زائد

.