مهم‌ترین نکات مراقبتی لیزر موهای زائد واژن چیست؟

مهم‌ترین نکات مراقبتی لیزر موهای زائد واژن چیست؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 24, 1401
بازدید: 1315

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 24, 1401
بازدید: 1315

فهرست مطالب

به موهایی که در برخی از قسمت‌های ناحیه خارجی اندام تناسلی رشد می‌کنند، موهای زائد شرمگاهی می‌گویند. از بین بردن این موها نه‌تنها به زیبایی بیشتر این ناحیه که به بهداشت آسان‌تر و بهتر آن نیز کمک می‌کند. این موها را نیز همانند موهای زائد قسمت‌های دیگر بدن، به روش‌های مختلفی چون اصلاح با تیغ (ژیلت)، اپیلاسیون با موم یا وکس، استفاده از کرم‌ها یا پودرهای موبر و لیزر می‌توان از بین برد. تقریباً همه این روش‌ها، روش‌هایی موقت هستند. اما مدت زمان رشد مجدد این موها، بسته به روش به‌کار برده‌شده فرق می‌کند. لیزر موهای زائد واژن اصطلاحی است که برای از بین بردن موهای ناحیه شرمگاهی با لیزر استفاده می‌شود. این روش نسبت به روش‌های دیگر، ماندگاری بسیار بالاتری دارد. در این مقاله، با مهم‌ترین نکات مراقبتی این لیزر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با لیزر موهای زائد واژن

یکی از روش‌های از بین بردن موهای ناحیه شرمگاهی و اطراف آن، لیزر است. این روش، نسبت به روش‌های دیگر، ماندگاری بسیار بالا و گاهی مادام‌العمر دارد. با این روش، دیگر نیازی به اصلاح موهای زائد با استفاده از تیغ‌های اصلاح (شیو)، وکس یا اپیلاسیون نیست. این روش، روی افراد مختلف، نتایج متفاوتی دارد. رویش مجدد موها ممکن است در برخی افراد، بعد از چند ماه دوباره شروع شود. برخی دیگر، سال‌ها نیازی به تجدید جلسات لیزر موهای زائد نخواهند داشت. یکی از فواید این روش، کاهش احتمال رشد موهای زیرپوستی است.

اصطلاح اشتباه "لیزر موهای زائد واژن"

در این روش، نواحی مختلفی از ناحیه تناسلی خارجی، یعنی قسمت‌هایی که جلوی لباس زیر آنها را می‌پوشاند و نواحی اطراف آن، موزدائی می‌شوند. البته در نظر داشته باشید که واژن بخشی از این نواحی نیست. حالا این‌که چرا این اصطلاح در بین خانم‌های ایرانی رواج پیدا کرده است، دلایل مختلفی دارد. مهم‌ترین آن، آشنا نبودن خانم‌ها با بخش‌های مختلف دستگاه تناسلی‌شان است.

واژن در واقع، بخشی از اندام جنسی داخلی زنان محسوب می‌شود. این عضو تناسلی، یک لوله عضلانی است که از فرج (دهانه ورودی اندام تناسلی) شروع می‌شود و تا رحم امتداد دارد. پس، واژن در داخل بدن قرار دارد و هیچ مویی در آن نمی‌روید. به‌جای این اصطلاح گاه از لیزر موهای زائد بیکینی هم استفاده می‌شود که البته این اصطلاح هم حق مطلب را ادا نمی‌کند.

ناحیه بیکینی در زبان انگلیسی، به نواحی دو طرف و گاهی بالای مثلث خارجی اندام تناسلی گفته می‌شود. پس در اصل، موهایی که در قسمت خارجی لباس زیر، در قسمت بالای ران‌ها و قسمت‌های داخلی بالای ران قابل رؤیت هستند، موهای بیکینی نامیده می‌شوند.

لیزر موهای زائد واژن چگونه عمل می‌کند؟

از آن‌جا که در کشورمان، دو اصطلاح لیزر موهای زائد واژن و لیزر موهای زائد بیکینی آشنا‌تر هستند، ما هم در ادامه مقاله، این دو اصطلاح را به کار برده‌ایم. البته برخی کلینیک‌ها، از اصطلاح لیزر موی زائد برزیلی نیز استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: فیشال صورت چیست؟

لیزر موهای زائد واژن چگونه عمل می‌کند؟

در لیزر موهای زائد بیکینی، از تابش اشعه نور متمرکزشده برای از بردن یا آسیب زدن به تک‌تک فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. این کار را باید یک اپراتور دوره‌دیده یا پزشک متخصص پوست و زیبایی با دستگاه لیزر مخصوص انجام دهد.

فولیکول‌های مو باید در یک دوره مشخص از چرخه رشد خود با لیزر سوزانده شوند تا رشد مجدد مو از آن فولیکول‌ها متوقف شود. ممکن است در یک زمان مشخص، همه موها در یک فاز یکسان از چرخه رشدی خود نباشند. بنابراین به چندین جلسه لیزر نیاز است تا بتوان به یک نتیجه دائمی دست یافت. تعداد جلسات و فواصل آنها نیز به نظر دکتر متخصص شما بستگی دارد.

مهم‌ترین نکات مراقبتی لیزر موهای زائد واژن

مهم‌ترین نکات مراقبتی لیزر موهای زائد واژن

نکته‌های مراقبتی لیزر موهای زائد بیکینی را می‌توان به دو دسته مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر تقسیم کرد. در جلسه مشاوره قبل از شروع درمان و بعد از پایان اولین جلسه، متخصص به شما نکات مراقبتی را خواهد گفت. در این بخش نیز، ما مهم‌ترین نکات مراقبتی لیزر موهای زائد بیکینی را برای شما بازگو کرده‌ایم.

مهم‌ترین نکات مراقبتی قبل از لیزر

  • شش تا هشت هفته قبل از جلسه درمانی، از اپیلاسیون ناحیه با موم، وکس یا دستگاه اپی‌لیدی خودداری کنید. اصلاح با تیغ (ژیلت) اشکالی ندارد.
  • از حداقل دو هفته قبل از جلسه درمانی، کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی، ممنوع است. بهتر است تا دو هفته بعد از آخرین جلسه لیزر نیز این پرهیزات رعایت شوند.
  • برای اثربخشی بهتر، یک روز قبل از جلسه لیزر موهای زائد، موهای ناحیه را با استفاده از تیغ‌های یک‌بار مصرف تمیز و شوینده غیرصابونی اصلاح کنید. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید تا پوست ناحیه تناسلی خارجی، ملتهب یا زخم نشود.
  • قبل از جلسه درمانی، حتماً دوش بگیرید. استفاده از ژل‌های مخصوص ناحیه تناسلی که pH آنها متناسب با این ناحیه تنظیم شده است، توصیه می‌شود.
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، به پزشک اطلاع دهید. مصرف آنتی‌بیوتیک‌های حاوی تتراسایکلین یا فلوروکینیولون‌ها، از حداقل دو هفته قبل از جلسه درمانی ممنوع است.
  • اگر بیماری زمینه‌ای، مسری و یا عفونت واژینال دارید، به پزشک خود بگویید.
  • لباس زیر شما نباید تنگ و غیرنخی باشد. برای جلسه درمانی، پوشیدن لباس راحت، به‌ویژه شلوارهایی که فاق بلندی دارند و چسب بدن نیستند، توصیه می‌شود.
  • از خوردن نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های حاوی کافئین خودداری کنید.
  • بسیاری از خانم‌ها، از نشان دادن ناحیه تناسلی خود شرم دارند. خجالت نکشید و ریلکس باشید.

معروفترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد

حذف موهای زائد بدن با استفاده از لیزر یک روش بسیار کارآمد است. در این مقاله با معروف‌ترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد آشنا می‌شوید.

نکات مراقبتی بعد از جلسه لیزر

  • بعد از لیزر، ناحیه تناسلی شما ملتهب و قرمز می‌شود و لمس آن باعث سوزش و درد خواهد شد. پس از دست زدن به این ناحیه، خودداری کنید. برخی خانم‌ها ممکن است دچار خارش جزئی شوند. برای از بین بردن التهاب و درد احتمالی، می‌توان از کمپرس سرد و ژل آلوئه‌ورا استفاده کرد.
  • لباس زیر شما باید کاملاً نخی و گشاد باشد.
  • دارو، ژل یا کرمی که دکتر تجویز کرده است را به ‌موقع و دقیقاً مطابق روش گفته‌شده، استفاده کنید.
  • بعد از جلسات لیزر، اصلاح موهای ناحیه با هر روش ممنوع است.
  • از شستشوی ناحیه لیزرشده تا چند ساعت بعد از جلسه لیزر خودداری کنید.
نکات مراقبتی بعد از جلسه لیزر

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد واژن بهترین روش برای داشتن پوستی صاف و عاری از مو در ناحیه تناسلی است. امروزه این روش طرفداران زیادی دارد و در کلینیک‌های مختلفی ارائه می‌شود. برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب، لازم است با برخی از نکات مراقبتی قبل و بعد از جلسات لیزر آشنا باشید. در این مقاله، مهم‌ترین نکات مراقبتی لیزر موهای بیکینی را برای شما بازگو کردیم. در کنار این موارد حتما به توصیه‌های پزشک خود نیز توجه کنید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر