نقد و بررسی بوتاکس برند Neuronox

نقد و بررسی بوتاکس برند Neuronox

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 21, 1401
بازدید: 421

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 21, 1401
بازدید: 421

فهرست مطالب

بوتاکس نورونوکس یکی از مؤثرترین محصولات برای رفع چین و چروک‌های پوست محسوب می‌شود. این محصول که ساخت یک شرکت کره‌ای است، محبوبیت زیادی در ایران دارد. پیش از استفاده از این محصول بهتر است از کاربرد، تأثیرات و عوارض جانبی آن اطلاع پیدا کنید. در این مطلب می‌خواهیم به طور کامل با جنبه‌های مختلف بوتاکس  Neuronox آشنا شویم. 

نورونوکس چیست؟

نورونوکس یک پروتئین است که توسط سم بوتولینوم ترشح، خالص‌سازی و استخراج می‌شود. این ماده می‌تواند باعث شل شدن ماهیچه‌ها شود و فعالیت بیش از حد آن‌ها را مهار کند. استفاده از نورونوکس، نرمی را به پوست باز می‌گرداند و از ایجاد خطوط و چین و چروک‌های جدید جلوگیری می‌کند. درمان با تزریق سم بوتولینوم معمولاً دوام بیشتر و ظاهر طبیعی‌تری دارد.

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟ + راه های کاهش درد

شاید برایتان سؤال باشد که بوتاکس درد دارد یا نه؟ بهتر است به جای اینکه ذهن خودتان را درگیر چنین تصوراتی کنید و با استرس بیشتر صورتتان را در معرض تهدیدات جدی قرار بدهید، از یک متخصص حرفه‌ای در این باره سؤال کنید که تزریق بوتاکس درد دارد یا خیر.

شرکت سازنده نورونوکس

نورونوکس توسط شرکت Medytox کره جنوبی تولید می‌شود. این شرکت، یک غول در زمینه دارویی است که محلول‌های آرایشی باکیفیتی تولید و عرضه می‌کند؛ از جمله فیلرهای پوستی HA مانند=Neuramis و Potenfill. با این حال، این شرکت بیشتر از دیگر محصولات خود به خاطر نورونوکس شهرت پیدا کرده است. نورونوکس در آزمایشگاه دانشگاه ویسکانسین امریکا که برای اولین بار سم بوتولینوم در آن مورد مطالعه قرار گرفت، بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: فیلر بینی چیست؟

عناصر فعال در Neuronox

مانند سایر بوتاکس‌ها، این محصول نیز دارای سم بوتولینوم (BTX) است. در اصل، این ماده یک نوروتوکسین است که می‌تواند برای سلامت انسان خطرناک باشد. خوشبختانه، BTX در نورونوکس در یک محیط کنترل‌شده تولید و آماده ‌شده است. در نتیجه، تهاجمی نیست و استفاده از آن کاملاً امن و بی‌خطر است.  

دمای نگهداری از بوتاکس نورونوکس

این محصول را باید در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد نگهداری کرد. به همین دلیل قرار دادن آن در یخچال، می‌تواند مناسب باشد.

نحوه کارکرد Neuronox

هنگامی که این محصول در ماهیچه‌ها تزریق می‌شود، تا حدود ۶ ماه باعث شل شدن آن‌ها خواهد شد. اگرچه ممکن است کمی خطرناک به نظر برسد؛ اما این درمان برای اکثر افراد بین ۲۱ تا ۶۵ سال بی‌خطر است. به‌علاوه، می‌تواند به طیف وسیعی از بیماران کمک کند. به‌عنوان مثال، می‌تواند مشکلات مثانه، میگرن و حرکات غیرارادی عضلات را درمان کند.

کاربردهای آرایشی Neuronox

علاوه بر مصارف پزشکی، نورونوکس را می‌توان در درمان‌های زیبایی نیز استفاده کرد. برای شروع، می‌تواند بسیاری از چین و چروک‌های صورت مانند خطوط گلابلا و چروک‌های پیشانی را مرتفع سازد. مشکلات دیگری که این محصول می‌تواند رفع کند، عبارتند از:

  • از بین بردن خطوط پنجه کلاغی
  • خطوط گردن
  • چین و چروک‌های اطراف دهان
  • خطوط خرگوشی دور بینی
  • چروک‌های روی چانه

تأثیر نورونوکس را پس از چه زمانی می‌توان دید؟

حدود یک تا دو روز پس از درمان، ممکن است مقداری درد در محل تزریق احساس کنید، این یعنی نورونوکس شروع به اثرگذاری کرده است. با گذشت زمان، متوجه بهبود چین و چروک در ناحیه تزریق خواهید شد و نتیجه را حداکثر حدود دو تا چهار هفته پس از تزریق مشاهده خواهید کرد.

اثر درمانی Neuronox چه مدت ماندگار است؟

مدت‌زمان ماندگاری درمان با این محصول در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. ماندگاری نورونوکس ممکن است بر اساس سن، اندازه ماهیچه‌ها، شدت چین و چروک‌ها، سابقه درمان قبلی و حتی شرایط زندگی و عادات استفاده از ماهیچه متفاوت باشد. ماندگاری محصول برای بسیاری از افراد حدود ۴ تا ۶  ماه است. پس از گذشت این زمان و از بین رفتن تأثیرات آن، به مرور چین و چروک‌ها باز می‌گردند. 

آیا استفاده از Neuronox باعث سفت شدن صورت می‌شود؟

سم بوتولینوم نورونوکس فقط در محل درمان عمل می‌کند و در شرایط عادی، سایر عضلات تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. بنابراین، تا زمانی که ناحیه درمان، عمق و دوز دارو به درستی استفاده شود، جای نگرانی در مورد مشکل سفتی صورت وجود ندارد.

دفعات توصیه‌شده برای درمان چقدر است؟

از آنجایی که افراد دارای چین و چروک‌ها، واکنش‌های فیزیکی و شرایط متفاوتی هستند، سرعت متابولیسم بوتولینوم نیز متفاوت است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، این محصول روی تمامی افراد یکسان عمل نمی‌کند. اما به طور معمول می‌توان گفت هر ۴ تا ۶ ماه نیاز به تمدید نورونوکس وجود دارد.

اگر می‌خواهید همیشه حالت خوبی داشته باشید، می‌توانید کمی زودتر برای تمدید اقدام کنید تا هیچ‌وقت چین و چروک روی صورت دیده نشود. همچنین مطالعات بالینی نشان داده‌اند که پس از چندین جلسه درمانی، به دلیل کوچک‌تر شدن عضلات، دوز و دفعات تزریق موردنیاز نیز کمتر و کمتر می‌شوند. به این ترتیب، مدت‌زمان ماندگاری این محصول بیشتر می‌شود.

بوتاکس زیر بغل، درمان قطعی تعریق بیش از حد

تزریق بوتاکس، یک روش درمانی جدید برای افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد) محسوب می شود. اگر تعریق شما مخصوصا در ناحیه زیربغل بیش از حد می باشد، گزینه ی مناسبی برای انجام بوتاکس زیر بغل هستید.

عوارض جانبی بوتاکس Neuronox

خوشبختانه، استفاده از این محصول معمولاً بدون خطر است و در بیشتر موارد، بیماران از عوارض جانبی چندانی رنج نمی‌برند. با این حال، برخی از افراد نسبت به سم بوتولینوم حساسیت بیشتری دارند و ممکن است دچار مشکل در تنفس، بلع، خشکی دهان، درد در محل تزریق و سردرد شوند. بنابراین، اگر بعد از درمان احساس ناخوشایندی کردید، با پزشک خود تماس بگیرید.

مواردی که باید پیش از استفاده از Neuronox با پزشک در میان گذاشت

پیش از تزریق این محصول باید تمامی شرایط پزشکی خود را به پزشک اطلاع دهید. با این کار، احتمال بروز عوارض جانبی را تا حد زیادی پایین می‌آورید. مواردی که حتماً باید با پزشک در میان گذاشت، عبارت‌اند از:

  • در صورت ابتلا به بیماری‌هایی که بر عضلات و اعصاب شما تأثیر می‌گذارند؛ مانند اسکلروز، میاستنی گراویس یا سندرم لامبرت ایتون و غیره.
  • چنانچه به سم بوتولینوم حساسیت دارید یا در گذشته عارضه جانبی از هر محصول سم بوتولینوم تجربه کرده‌اید.
  • اگر دچار مشکلات تنفسی هستید و از بیماری های آسم یا آمفیزم رنج می برید.
  • چنانچه مشکلاتی مانند مشکل بلع، مشکل خون‌ریزی، ضعف عضلات پیشانی (مشکل در بالا بردن ابروها، افتادگی پلک)، یا هر گونه تغییر دیگری در ظاهر طبیعی صورت خود دارید.
  • اگر علائم عفونت دستگاه ادراری (UTI) مانند درد یا سوزش در هنگام ادرار، تکرر ادرار یا تب دارید.
  • اگر باردار هستید، قصد بارداری دارید یا در دوران شیردهی هستید.
مراقبت های پس از تزریق Neuronox

مراقبت های پس از تزریق Neuronox

  • چهار ساعت پس از تزریق، محل تزریق را ماساژ ندهید، دراز نکشید و ورزش شدید انجام ندهید.
  • در صورت وجود کبودی یا قرمزی در محل تزریق، برای تسکین آن از یخ استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید، سونا، اسپا و سایر فعالیت‌های با دمای بالا در عرض دو هفته بعد از تزریق خودداری فرمایید.
  • از شستن صورت با آب داغ اجتناب کنید.
  • تا دو هفته، از مصرف داروهای دارای ایزوترتینوئین و آلفا هیدروکسی اسید پرهیز کنید.
  • برای اثربخشی بهتر، ماهیچه‌ها نیاز به استراحت دارند.

جمع‌بندی

محصول Neuronox ساخت شرکت کره‌ای Medytox، یکی از محصولات محبوب در زمینه از بین بردن چین و چروک صورت و گردن است. تأثیر استفاده از نورونوکس معمولاً یک تا دو روز پس از تزریق مشاهده می‌شود و بین ۴ تا ۶ نیز دوام خواهد داشت. نکته مثبت درباره این محصول این است که پس از گذشت مدت‌زمان گفته شده، شاهد چروک‌های بیشتر و عمیق‌تری نخواهید بود. کوچک‌تر شدن عضلات باعث می‌شود رفته‌رفته به دوز کمتری برای درمان نیاز باشد. خوشبختانه نورونوکس عوارض جانبی چندانی ندارد. در پایان به یاد داشته باشید که برای تزریق بوتاکس نورونوکس و هر گونه درمان‌های زیبایی دیگر، حتماً به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید.

منابع: medisilk، ۱mg، yachiyo

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر