ترک های پوستی

رفع سریع ترک های پوستی: درمان خانگی، کرم و میکرودرم ( ترک های سفید و قرمز)

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 14, 1396
بازدید: 229732

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 14, 1396
بازدید: 229732

فهرست مطالب

از بین بردن ترک های پوستی بسیار دشوار است با این وجود روش های درمانی بدون جراحی می توانند کمک شایانی کنند. اکنون که تصمیم به حذف این ترک ها گرفته اید، گزینه هایی در اختیار شما قرار می دهیم که رایج ترین آنها درمان های خانگی، میکرودرم ابریژن، کرم موضعی، لیزر ، کربوکسی تراپی و عمل جراحی می باشند.

ترک های پوستی یا استریا، خطوطی هستند که در نتیجه افزایش سریع و قابل توجه سایز یا وزن در دوران بلوغ، بارداری، بدنسازی، استفاده از استروئید یا شروع چاقی تشکیل می شوند.

این تغییرات ناگهانی بدن، سبب ایجاد ترک های پوستی در ناحیه های آسیب پذیر مانند مفصل ران، سینه، باسن، شکم و ران می شود.

[irp posts=”5732″ name=”روغن بادام برای دور چشم | مزایا و معایب”]

ترک های پوستی  که با نام استرچ مارک یا استریا نیز شناخته می شوند، معمولا ترک های پوشتی قرمز و یا مایل به سفید هستند و بر روی نقاط خاصی از بدن ایجاد می‌شوند.

در این شرایط لایه ی سطحی پوست تغییرناپذیر مانده و لایه های عمیق تر٬ که در آن کلاژن و الاستین باعث سفت‌تر شدن و کشسانی پوست می‌شوند٬ باریک و ترکدار می‌شود.

ترک های سفید روی پوست نشانه چیست؟

ترک پوستی میتواند درنتیجه ی کشش بیش از حد پوست ایجاد شود. این ترک ها، اسکارها یا ضایعات بدشکلی هستند که به آن ها استریا نیز گفته میشود.

نواحی که بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند شامل موارد زیر هستند:

  • شکم
  • سینه ها
  • لگن
  • پهلو
  • باسن
  • ران

ترک پوستی یا استریا

ترک های پوستی خطر جسمانی نیستند اما میتوانند مشکلاتی در تصور ذهنی خود فرد ایجاد کرده و باعث اضطراب شوند. برای بعضی افراد، ترک ها یک نگرانی زیبایی به شمار می روند که میتوانند روی زندگی روزمره تاثیر بگذارند.

علائم و نشانه های استریا

قبل از شروع پدیدار شدن ترک های پوستی، پوست نمای نازک و صورتی پیدا میکند. همچنین ممکن است احساس خارش یا حساسیت ایجاد شود.

ترک ها ابتدا به صورت چروک ایجاد میشوند، پیشرفت رگه ها میتواند قرمز، بنفش، قهوه ای قرمز یا قهوه ای تیره باشد که بستگی به رنگ پوست دارد. رگه ها درنهایت محو و صاف میشوند و رنگشان به نقره ای در طول زمان تغییر میکند.

ترک های پوستی ممکن است به تدریج کم رنگ تر شوند، اما این موضوع اغلب میتواند چند سال زمان ببرد.

ترک های پوستی چطور ایجاد می‌شوند؟

تعدادی عوامل مرتبط با ایجاد ترک های پوستی مشخص شده اند، اما شواهد و مدارک مختلف هستند. پژوهش های بیشتری نیاز است تا دلایل ایجاد ترک های پوستی تایید شوند.

اغلب آن‌ها طی دوران بارداری بر روی سینه و شکم شکل می‌گیرند. دلیل آن در اکثر موارد هورمونی است٬ چرا که طی دوران بارداری نقش هورمونها٬ نرم‌تر کردن کلاژن است تا بافت‌ها بتوانند برای زایمان نوزاد٬ کشسانی خوبی داشته باشند.

برخی از زنان دارای کلاژن ضعیفتری نسبت به دیگران بوده و لذا برخی دیگر در دوران بارداری٬ تارچه هایی روی شکمشان پدید می‌آید. کسانی که به واسطه بدنسازی دچار تغییر وزن ناگهانی می شوند بسیار مستعد هستند، همچنین مصرف استروئیدها احتمال آن را بیشتر خواهد کرد.

عوامل ایجاد ترک های پوستی میتوانند با موارد زیر در ارتباط باشند:

  • پیشینه خانوادگی
  • بیماری های مزمن
  • شاخص توده بدنی (BMI) قبل از بارداری
  • وزن نوزاد متولد شده در خانم های باردار

این یافته ها میتوانند با درجه ی بالای کشش پوست در خانم های چاق که نوزاد بزرگ تری دارند، و با تغییرات مرتبط با سن در کلاژن پوست و بافت همبند که احتمال بروز این ترک ها را تحت تاثیر قرار می دهد توضیح داده شوند.

ترک پوستی قرمز

تشخیص استریا

ترک های پوستی به سادگی براساس معاینه پوست و مرور پیشینه پزشکی فرد تشخیص داده میشوند. پزشک معمولا پرسش های درمورد علائم و نشانه های شما می پرسد، همینطور هرگونه دارویی که اکنون مصرف میکنید یا هرگونه مشکل سلامتی که دارید.

ترک های پوستی خطرناک نیستند و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمیکنند. در موارد نادر، آن ها ممکن است یک مشکل زمینه ای سلامتی را نشان دهند که نیازمند درمان یا پایش هستند.

درمان قطعی ترک های پوستی 

تاکنون در دنیا درمان قطعی و صد در صد در این خصوص مطرح نشده است، اما با ترکیب روش های مختلف مانند کربوکسی تراپی، لیزر co2 فرکشنال، میکرونیدلینگ و … می توان بین ۱۰ تا ۶۰ درصد برخی از آنها را درمان کرد. جهت تشخیص اینکه ترک های ایجاد شده بر روی پوست شما قابل درمان هست یا خیر؟ و یا آیا درمان قطعی ترک های پوستی امکان پذیر می باشد یا خیر، باید از نزدیک معاینه شوید.

البته ترک های پوستی که هنوز قرمز هستند و سفید نشده اند، شانس بیشتری برای درمان دارند.

مقاله ای جامع دربارهخ درمان ترک های پوستی یا استریا

هزینه درمان ترک های پوستی

استرچ مارک ها انواع بسیاری دارند، به همین دلیل تعداد جلسات و حتی روش هایی که برای درمان استفاده می شود در تمامی افراد یکسان نیست، پس از جلسه مشاوره رایگان، پیش از شروع هر درمانی، تعداد جلسات، هزینه درمان و درصد بهبودی به صورت تقریبی اعلام خواهد شد، تا در صورت تمایل پروسه درمان را آغاز کنید.

در پایان صمیمانه خواهشمند است از مصرف هر گونه داروهای دست ساز غیرمجاز، داروهای ماهواره ای بدون مجوز وزارت بهداشت، همچنین نسخه های خانگی تجویز شده از دوست و اقوام به شدت پرهیز نمایید.

به خاطر داشته باشید، هر پروسه درمان طبیعی نیاز به زمان دارد و هر ادعایی مبنی بر معجزه در زمان درمان و یا معجزه بهبودی، کاملا دروغ است و با سلامت خود بازی نکنید.

پیشگیری

ترک های پوستی همیشه قابل پیشگیری نیستند. در هر حال، قدم های زیر ممکن است به کاهش خطر ایجاد آن ها کمک کند:

  • حفظ وزن سالم
  • پرهیز از تغییرات شدید رژیم غذایی
  • مصرف رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی باشد. مصرف مقدار مناسبی ویتامین آ و ث میتواند به حمایت از پوست کمک کند، همانگونه که مواد معدنی روی و سیلیکون این کار را انجام می دهند.
  • افزایش وزن آرام و تدریجی هنگام بارداری
  • نوشیدن روزی شش تا هشت لیوان آب

مقاله پیشنهادی: لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

٧ درمان خانگی ترک شکم

اغلب زنان معمولاً پس از دوران بارداری از ترک های پوستی رنج می برند، اما این مورد تنها دلیل آن نیست و مردان نیز ممکن است به آن دچار شوند. ترک های پوستی به دلیل افزایش و یا کاهش ناگهانی وزن رخ می دهند. محصولات طبیعی بسیاری وجود دارند که می توانند به کاهش و یا حتی از بین بردن این ترک های پوستی کمک کنند. با این حال، دست یابی به این هدف به داشتن یک برنامه ی منظم و دقیق مراقبت از پوست بستگی دارد.

در اینجا چند درمان خانگی موثر برای کاهش ترک های پوستی به شما پیشنهاد داده می شود :

۱) شی باتر:

ترک های پوستی

یکی از مواد طبیعی که می‌توان از آن به جهت رفع سریع ترک‌های پوستی استفاده کرد، شی باتر است. شی باتر یا همان روغن شی یک ماده طبیعی است که خواص منحصر به فرد آن سبب شده تا از آن برای رفع ترک‌های پوستی استفاده شود. از جمله مهمترین خواص شی باتر می‌توان به رطوبت‌رسانی، تسکین دهندگی و خواص ضد التهابی آن اشاره کرد. خواص آن سبب شده تا بسیاری از شرکت‌های تولید‌کننده محصولات آرایشی و بهداشتی از آن برای محصولات خود استفاده کنند.

شی باتر نقش مؤثری در درمان ترک پوستی دارد‌. از آن می‌توان برای یکسان‌سازی پوست با قسمت‌هایی که دچار ترک پوستی شده‌اند و همچنین برای جای جوش استفاده کرد. شی باتر برای کاهش اثر ترک‌های سفید مؤثرتر هست. ترک‌های سفید به ترک‌هایی گفته می‌شود که به دلیل افزایش سن یا چاقی اتفاق می‌افتند. هر چه شی باتر طبیعی‌تر باشد اثر آن بیشتر است. به طور کلی می‌توان گفت شی باتر یک راه مناسب برای درمان ترک پوستی ناشی از چاقی است‌.

۲) روغن زیتون:

رفع سریع ترک های پوستی

روغن زیتون یک روغن طبیعی و فوق‌العاده مغذی است. بیشتر افراد با خواص تغذیه‌ای روغن زیتون آشنا هستند، به همین دلیل روغن زیتون را به برنامه غذای روزانه خود اضافه کرده‌اند. جالب است بدانید روغن زیتون در کنار سایر خواص و ویژگی‌های خود، یک فایده مثبت دیگر هم دارد و آن این است که استفاده منظم ار روغن زیتون می‌تواند سبب درمان قطعی ترک‌های پوستی شود. روغن زیتون علاوه بر رفع ترک‌های پوستی نقش مراقبتی هم دارد. اگر باردار هستید و نگران این موضوع که پس از زایمان دچار ترک پوستی شوید، می‌توانید با مالش روغن زیتون به پوست خود از بروز ترک پوستی جلوگیری کنید. خاصیت رطوبت‌رسانی و نرم کنندگی با افزایش رطوبت و آلاستین پوست از ایجاد ترک بر روی پوست جلوگیری می‌کند.

۳) جوش شیرین:

درمان ترک پوستی ناشی از چاقی

جوش شیرین از جمله مواد بسیار در دسترس است. خواص بی‌نظیر جوش شیرین برای پوست و مو سبب شده تا از آن به عنوان یک راه ساده و در دسترس برای درمان ترک‌های پوستی یاد شود. اغلب افراد از جوش شیرین یا همان بی‌کربنات سدیم به عنوان یکی از مواد لازم برای تهیه کیک و شیرینی یاد می‌کنند. بهتر است بدانید این مورد تنها کاربرد جوش شیرین نیست. جوش شیرین یک پاک‌کننده قوی محسوب می‌شود. جدا از خواص جوش شیرین برا پاک کنندگی، سفیدی دندان و حتی کاهش و دمان جوش و آکنه جوش شیرین یک درمان مناسب برای ترک‌های پوستی محسوب می‌شود.

نحوه استفاده از جوش شیرین برای درمان ترک‌های پوستی بسیار ساده است‌. به این منظور تنها به مقداری جوش شیرین و آب یا گلاب نیاز دارید. مقدار مورد نیاز جوش شیرین را با آب یا به دلخواه با گلاب مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را بر روی ترک‌های پوستی بمالید و چند دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. ماساژ ترک‌های پوستی با ترکیب جوش شیرین، آب یا گلاب تأثیر زیادی بر روی کمرنگ شدن آن‌ها دارد. برای تأثیر بیشتر باید در ماه چند دفعه این عمل را تکرار کنید. در مورد درمان چروک دور چشم بیشتر بدانید.

۴) ویتأمین E

درمان ترک پوستی

یکی از بهترین راه‌ها برای درمان ترک پوستی استفاده از ویتأمین E است. ویتأمین E یک ویتأمین محلول در چربی است. جز ویتأمین‌های غیر آنزیمی طبیعی محسوب می‌شود. استفاده ویتأمین E علاوه بر رفع سریع ترک‌های پوستی می‌تواند راه مناسبی برای جلوگیری از ایجاد ترک روی پوست باشد. این ویتأمین با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست سبب کاهش پارگی سطح پوست می‌شود.

برای درمان ترک پوستی ناشی از چاقی یا ترک‌های پوستی که به دلایل دیگر نظیر بارداری ایجاد می‌شوند، می‌توانید از ویتأمین E به صورت موضعی استفاده کنید. علاوه بر استفاده موضعی ویتأمین E برای درمان قطعی ترک‌های پوستی با نظر پزشک می‌توانید از قرص ویتأمین E به صورت خوراکی نیز استفاده کنید.

۵) آلوئه ورا

آلوئه ورا برای رفع ترک های پوستی

آلوئه ورا گیاهی است که به بازسازی بافت پوست کمک می کند و به همین ترتیب دارای خواص معجزه آسایی است. ژل تازه را از برگ گیاه آلوئه ورا خارج کرده و آن را در ناحیه ای که دچار ترک خوردگی است، ماساژ دهید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست بماند؛ سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. این کار را به صورت روزانه انجام دهید.

۶) کره ی کاکائو

استفاده از کره ی کاکائو کمک می کند تا ترک خوردگی های پوست کاهش یابند ؛ حتی به صورت تجربی دیده شده که استفاده ی آن قبل و در طی دوران بارداری می تواند به طور کامل این ترک ها را از بین ببرد. بهترین زمان استعمال کره ی کاکائو شب ها است؛ بنابراین آن را به خوبی بر روی پوست ماساژ داده و برای چند مدت این کار را تکرار کنید تا اثرات آن مشخص گردند.

۷) خیار و آب لیمو

ماسک لیمو و خیار برای ترک پوستی

اسید طبیعی موجود در آب لیمو به بهبودی و کاهش اسکارها (جوشگاه ها) پوست کمک کرده ؛ همچنین آب خیار با اثر خفیف خنک کنندگی خود ، باعث شادابی پوست شما خواهد شد.

آب لیمو ترش و خیار را به اندازه های مساوی تقسیم و مخلوط کرده و سپس بر روی مناطق آسیب دیده ریخته تا پوست آن ناحیه مرطوب گردد. اجازه دهید بر روی پوستتان باقی مانده تا جذب شود. ۱۰ دقیقه بعد از آن می توانید با استفاده از آب گرم پوست خود را شستشو دهید. در مورد علت گودی و سیاهی زیر چشم بیشتر بدانید.

۸) روغن بادام و نارگیل

از روغن بادام و نارگیل در مقادیر برابر برای کاهش نشانه های ترک های پوستی استفاده کنید. این روغن ها را به طور مرتب بر روی پوست ماساژ دهید.

ماسک زردآلو و روغن برای پوست

۹) ماسک زردآلو و روغن

زردآلو با خاصیت لایه برداری که دارد می تواند در بهبود ترک های پوستی موثر باشد. ۲-۳ عدد زردآلو را برداشته، برش دهید و هسته ها را جدا کنید. میوه ها را پوره کرده و سپس ماسک به دست آمده را روی نواحی مورد نظر پوستی گذاشته و اجازه دهید به مدت ١۵ دقیقه بر روی آن بماند. با استفاده از آب گرم، آن را بشویید و سپس این روند را هر روز برای مدت یک ماه تکرار کنید تا نتیجه بخش باشد.

روغن زردآلوی خالص با دارا بودن خواص جوان کنندگی پوست در کاهش ترک های پوستی موثر است. مقداری از این روغن را به همراه کمی آب لیمو ترش بر روی پوست ماساژ داده تا نتیجه ی بهتری حاصل شود.

۱۰) روغن کرچک

ترک های پوستی به دلیل داشتن ظاهری خشک و چروکیده، نیاز به تغذیه و آبرسانی دارند. هنگام ماساژ روغن کرچک بر روی پوست، این علائم پوستی به آرامی بهبود یافته و نرم می شوند. این کار را به طور مداوم انجام دهید تا پوستتان تغذیه شود.

۱۱) ماسک تغذیه کننده ی پوست

این ماسک در کاهش ترک های پوستی تاثیر فوق العاده ای دارد :

طرز تهیه

  • ٢ عدد زرده ی تخم مرغ ، زده شده
  • آب یک عدد لیمو ترش
  • ٢ قاشق چایخوری جو پرک
  • ٢ قاشق چایخوری بادام درختی کوبیده شده
  • شیر به اندازه ی کافی برای نرم و صاف شدن ماسک

روش تهیه

تمام ترکیبات را به خوبی مخلوط کرده و روی ترک ها ریخته و اجازه دهید کاملاً خشک شود. با آب سرد آنقدر موضع را شست و شو دهید تا لایه برداری صورت بگیرد. این کار باید هروز به صورت متناوب انجام شود.

[irp posts=”5746″ name=”مزوتراپی دور چشم چیست ؟ | عوارض و معایب مزوتراپی زیر چشم”]

درمان تخصصی ترک های پوستی

 ۱) درمان با میکرودرم ابریژن

یکی از روش ها برای کاهش و کنترل خطوط و ترک های پوستی ، روش میکروابریژن است که با استفاده از اسپری اکسید لایه هایی از پوست را تراش می دهد. به طور کلی، این درمان مانند پانچ، خطوط و اسکار های عمیق تر را از بین نمی برد اما خطوط کم عمق تر را از بین میبرد.

درمان قطعی ترک های پوستی۲) کرم برای از بین بردن ترک های پوستی

ترکیب این روش با درمان میکرودرم ابریژن می تواند موفقیت بیشتری را در کاهش عمق و طول ترک های پوستی ایجاد نماید. برای انتخاب کرم های موضعی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای مشاوره روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

رفع ترک های پوستی

۳) درمان با استفاده از لیزر

برای حذف ترک های پوستی دو نوع لیزر شامل لیزر لایه برداری سطحی پوست و لیزر جوان سازی پوست وجود دارد. در لیزر لایه برداری سطحی پوست، خارجی ترین لایه پوست از قسمت اپیدرم حذف می شود و باعث رشد سلول های جدید و پر شدن علائم ترک پوستی می شود.

در لیزر جوان سازی پوست، لیزر حفره های کوچکی در پوست اطراف ترک ایجاد می کند در نتیجه به پوست جدید اجازه می دهد تا جایگزین پوست قدیمی شده و منجر به تولید کلاژن جدید در پوست می شود. از آنجا که هیچ لایه ای از پوست برداشته نمی شود، این لیزر، روش ساده و نسبتا بدون دردی در مقایسه با لیزر لایه برداری سطحی پوست است، اما در عین حال، در حذف ترک های پوستی تاثیر کمتری دارد. در واقع، انتظار می رود که هیچ لیزری به طور کامل یا به طور دائمی تک های پوستی را حذف نکند.

درمان ترک های پوستی

۴) درمان با استفاده از کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی به معنای تزریق گازکربنیک زیر پوست است، یکی از استفاده های آن در زیبایی است به این ترتیب پوست هایی که شل شده و افتاده اند را ترمیم می کند، دیگری برای صاف کردن ترک های پوستی حاملگی و خط های چاقی ران ها کاربرد دارد.

این روش دارای تاییدیه FDA میباشد و تا کنون عارضه خاصی گزارش نشده است. در این روش مختصر درد و سوزش درمحل تزریق ایجاد میشود که موقت بوده و بلافاصله برطرف میشود.

این درمان با درنظر گرفتن ناحیه مورد نظر طی جلسات مکرر انجام می پذیرد. برای مثال صورت هرماه یک بار و بدن هـفته ای دوبار انجام می شود. طول مدت درمــان و تعداد کل جلسات در موارد مختلف متفاوت است.

مزایای کربوکسی تراپی

☑️ درمان منحصر به فرد برای رفع ناهمواری های پوست
☑️ سرپایی و بدون دردسر
☑️ بدون عوارض

در این روش با استفاده از گاز بی خطر co2، گان کربوکسی تراپی و تزریق در پوست انجام میشود در این روش CO2 با سوزنی بسیار ظریف زیر پوست دمیده می‌شود، که تحریک و افزایش محصولات اکسیژنی در بافت های ما را با خود به دنبال دارد، همچنین متابولیسم زیر پوست را بهبود می‌بخشد، این بهبود شامل میکرو جریان ها و تحریک فیبرولاست ها در ناحیۀ سنتز کلاژن می‌شود.

ضمناً جلوی افتادگی پوست را می‌گیرد و در صورت وجود آن را اصلاح می‌کند. همچنین، بر کبودی ها و سیاهی هم اثر می‌گذارد. در واقع، با کشیدن مجدد پوست رنگ آنها را کم می‌کند، کربوکسی تراپی کبودی ها را کاهش خواهد داد و اجازه می‌دهد که بافت ها مجدداً ساخته و کشیده شوند.

کاربردهای مختلف این روش عبارتست از:

☑️ سلولیت و چاقی موضعی در نواحی شکم ، پهلوها و ران و باسن
☑️ رفع خطوط ناشی از چاقی و لاغری و حاملگی (strech mark)
☑️ آکنه ، strech mark ، چین وچروک
☑️ افزایش کیفیت و استحکام پوست قبل و بعد از لیپوساکشن
☑️ درمان پلاک های پسوریازیس

[irp posts=”6065″ name=”آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟ + راه های کاهش درد”]

عوارض جانبی کربوکسی تراپی

این روش دارای تاییدیه FDA تا کنون عارضه خاصی گزارش نشده است. در این روش مختصر درد وسوزش در محل تزریق ایجاد می شود که موقت بوده و بلافاصله برطرف میشود. تنها مراقبت این روش عدم استفاده از سونا و جکوزی و حمام تا حدود ۴ ساعت میباشد.

از این روش معمولا درکنار روشهای دیگرمانند مزوتراپی ، کاویتیشن و رادیوفرکوئنسی جهت تاثیر بهتر استفاده میشود.

برای دریافت بهترین نتیجه برای موارد منحصر به فرد خود، با ما در تماس باشید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فاطمه سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده 31 سال سن دارم و از 15 سالگی تا الان پوست صورتم جوش میزند انواع درمانها از سنتی تا مدرن را نزد پزشکان متخصص انجام داده ام دو دوره راکوتان هم زیر نظر پزشک مصرف کردم اما همچنان جوش دارم بیشتر به صورت اکنه. قبلا پوستم بسیار چرب بود اما الان پوستم اصلا چرب نیست و همچنین بسیار دهیدراته و حساس شده به طوری که هر دارویی رو نمیتونم استفاده کنم و پوستم واکنش میده. ممنون میشم مرا راهنمایی کنید.در ضمن جای جوش ها به صورت اسکار روی صورتم باقی مونده چه روشی برای از ین رفتن اسکارها پیشنهاد میکنید.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم برای جوش حتما باید از نزدیک معاینه شوید روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر احسان سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 147 مشاهده پرسش
    من خودم بیماری پسوریازیس در سرم داشتم که هرچی دکتر میرفتم خوب نمیشد تا اینکه از یه گیاهی استفاده کردم خوب شده کاملا خواستم بگم چطور میتونم این کار رو ادامه بدم اگر خدا خواست به ثبت برسونم

    چون محیطازمایشگاهی که نداریم فقط باید بالینی باشه این ار واسم سخت شده شما میتونید کمک کنید که چکار کنم ایا راهی است که از ازمایش بتونم انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام متاسفانه در این خصوص بنده اطلاعی ندارم
  • تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    صورتم چندتا خش داره زخم بود جاشو کندم تو بچگی جاش مونده می خواستم برطرفش کنم عکسشو میفرستم ببینین ایا از بین میره اگه میره هزنیش چقدر میشه عکس فرستادم ببین لطفا جواب بدید خش ریز هستن من خوزستانی هستم با دستگاه لیزر یا هر چیزی دیگه بیام تهران یک جلسه رام میندازین برم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام نیاز به 3 الی 6 جلسه لیزر و میکرونیدلینگ دارد
      درصد بهبودی 30 الی 70 درصد
      با یک جلسه هیچ درمانی اتفاق نمی افتد
    2. تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام خانوم دکتر مرسی فقط هزینه هر جلسه چقدر میشه که بیام
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلامت باشید
      لیزر هر جلسه حدودا 400 تومان میانگین
      میکرونیدلینگ 350 تومان حدودا
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر با شنبه ۱۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    با سلام
    من صورتم ملتهب هست و روی گونه هام بخصوص قرمز و ملتهب هست.رفتم دکتر برام لتیزن و آزیترومایسین نوشتن با دوتا پماد دیگه ک ی شب درمیون استفاده شون میکنم.یکیشون مترونیدازول 0.75و اون یکی آداپالن0.1{edc12fd70e2360bf6f84035c19587a6cd2fe58793089d12d5556c2b3a1eb1e91}هست.من این دومین سری هست ک استفاده شون میکنم.یعنی هر دفعه حدودا به فاصله یک ماه و نیم.سری اول خیلی راضی بودم و خیلی پوستم تمیز و شفاف شده بود التهابش خیلی کم شده بود.اما این سری خیلی التهاب پوستم زیاد شده.و تقریبا هر روز ملتهب هست.نمیدونم چیکار کنم.بنظرتون این التهاب از چه چیزهایی هست.ممنون میشم راهنماییم کنید.من میخوام برا پوستم وقت بذارم و خوب بشه اما اگه نمیدونم ب درمانم ادامه بدم یا مشکل از ی جای دیگه س.مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم حتما باید از نزدیک معاینه شوید
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر لادن سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    با سلام خانم دکتر من مشکل ریزش مو دارم و موهای سرم کم پشت شدن موهای خیلی پری داشتم ولی نمیدونم مشکل از کجاست آزمایش هورمون انجام دادم و سونوگرافی هم سالم بود،میگن بدلیل کمبود ویتامینه یا پریودی شدید یا شامپو سولفات دار، لطفا منو راهنمایی کنید موهام چرب و پوسته میزنم فقط با شامپو کلیر شوره هام از بین میره و در حال حاضر شوره ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم برای ریزش مو حتما باید از نزدیک معاینه شوید، ریزش موها ده ها علت دارد و یک نسخه ثابت برای تمام افراد دنیا موجود نیست
  • تصویر کاربر فرهاد سه شنبه ۳۰ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر
    من لبم دون های سفیده چربی داشت
    پارسال پیش همکارتون اقای دکتر کربلاییان لیزر کردن ولی دو ماه بعد همش برگشت دوباره
    غیر از لیزر راهه دیگه ای نداره که خوب شم؟
    خیلی ناراحتم
    راهنماییم کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۳۰ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام اینها غدد
      Fordyce
      می باشند که با هیچ روشی به طور کامل در تمام دنیا قابل حذف نیستند فقط با جلسات لیزر می توانید از آنها کمتر کنید اما باید بدانید بخشی یا تمام آنها پس از مدتی باز میگردند
  • تصویر کاربر ريحانه دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    حدود يك سال كه جوش هاي زيادي روي تمامي قستمهاي صورتم ميزنم البته گونه ها به طور مداوم جوش داره و يكي كه خوب ميشه چند تا اضافه ميشه در صورتيكه قبل از اين دوره صورتم صاف و يكدست بود و سابقه جوش نداشت الان جاي بعضي از جوش ها مانده ازمايش و سونوگرافي هم دادم مشكلي نداشتم هم براي رفع حوش و هم جاي جوش راهنمايي ميخوام ايا با ليزر جاي جوش ها درمان ميشود؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم درمان جوش به صورت دارویی هست در تمام دنیا، پس از آن برای جای جوش از لیزر و سایر روش های عملی استفاده می شود
      برای اظهار نظر باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر ثنا یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام خانوم دکتر من 18سالم و صورتم جوش میزنه تا اینکه 29تیر ماه بینیم عمل کردم بعد از 1هفته اینکه پانسمان بینیم ورداشتن جوش های صورتم خیلی زیاد تر از قبل شده بودن و سرعت رشدشون هم زیاد شده قبلا رو گونه ها اشلا جوش نداشتم ولی الان متاسفانه با وجود اینکه تقریبا 3ماه از عمل گذشته جوش صورتم نرفته و روز به روز بیشترم میشه توروخدا راهنماییم کنید ?
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم در مرحله اول با پزشک جراحتون مشورت کنید و نظر ایشان رو جویا شوید و پس از آن برای معاینه و احتماالا آزمایشات باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر سپيده پنجشنبه ۱۱ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام خانم دكتر عزيز
    من مدتهاست كه در ناحيه تناسلي موه هاي زائدم زيرپوستي ميشود.ورم كرده قرمز يا سياه رنگ ميشه و گاهي اوقات هم بدون درد است اما رنگ آن تيره است. آيا با درمان خونگي ميتونم اين جوشو درمان كنم؟ مثلا با رژودرم يا از اين نوع كرم ها. و اينكه اگر بايد به پزشك مراجعه كنم اين موهارو با جراحي خارج ميكنند ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۱ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم موهای زیرپوستی از عوارض روش های سنتی حذف موهای زائد است، با شروع لیزر موهای از ریشه از بین می رود و دیگر مو باقی نمی ماند که بخواهد زیر پوستی باشد
      هر آنچه که نیاز است در مورد لیزر موهای زائد بدانید
      شامل
      نوع دستگاه، تعداد جلسات، هزینه ها، عوارض، درد و...
      در لینک زیر آمده است
      پس از مطالعه اگر سوالی بود بفرمایید.
      پس از کلیک تا باز شدن لینک اندکی تامل فرمایید، اگر باز نشد لینک بالا را کپی کنید و در مرورگر گوشی
      Paste
      نمایید تا باز شود??????
      https://drmajidzadeh.com/178
  • تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۲۷ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید.ببخشید
    من چنتا خال داشتم لیزر انجام دادم الان جاشون بد شده.چه لیزری باید انجام بدم چیکاری باید انجام بدم.تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۷ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام حقیقتا با تصویرتون خیلی قابل تشخیص نیست، اما با لیزر قابل رفع است تا حدودی، برای منافذ باز صورت هم میتوانید درمان را شروع کنید
      بهتر است برای اظهار نظر از نزدیک معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر