سفت شدن ژل بعد از تزریق

سفت و گلوله شدن ژل صورت و لب | راه های جلوگیری و درمان

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 20, 1397
بازدید: 239689

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 20, 1397
بازدید: 239689

فهرست مطالب

افرادی که از ژل برای تزریق صورت استفاده می کنند ممکن است سفت شدن ژل صورت و یا سفت شدن ژل لب را بعد از تزریق تجربه کنند. این تجربه می تواند فرد را بسیار نگران کند. 

اما آیا این مشکل نگران کننده است؟ در ادامه به شما خواهیم گفت چرا ژل بعد از تزریق گلوله و سفت می شود و راه های جلوگیری و درمان آن چیست؟ درمان گلوله شدن ژل زیر چشم چگونه ممکن است ؟ علت سفت شدن ژل خط خنده چیست ؟

با هر تزریق ژل به درون پوست، ممکن است سفت شدن ژل اتفاق بیافتد، این سفت شدن ممکن است سبب ایجاد کبودی شود که با گذشت زمان برطرف خواهد شد. تورم اطراف ناحیه ی تزریق بعد از مدتی برطرف خواهد شد. ماده ی تزریقی ممکن است در یک ناحیه با تراکم بالا تزریق شود، یا ممکن است به یک ناحیه حرکت کرده و در آن جا تجمع یابد، تقریبا در همه موارد این موضوع برطرف خواهد شد.

احساس سفت شدگی در صورت چند روز بعد از تزریق ژل پوستی صورت در مناطقی شامل بدنه فوقانی لب، گونه ها و نواحی چانه برای از بین بردن چین و چروک ها متداول است. این موضوع بعد از گذشت چند هفته برطرف می شود. در مورد مراقبت بعد از تزریق ژل لب بیشتر بدانید.

گلوله شدن ژل لب

چگونه از سفت شدن ژل صورت بعد از تزریق جلوگیری کنیم؟

✅ نخست با جلوگیری از ایجاد کبودی می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

✅ باید قبل از تزریق از یخ استفاده شود.

✅ پزشک می تواند با استفاده از لوله ی کانولا برای تزریق از ایجاد کبودی جلوگیری کند. لوله ی کانولا میتواند برای بیشتر تزریق ها استفاده شود، اما نه در تزریق های خیلی سطحی.

✅ پزشک باید مطمئن شود که بعد از هر تزریق به ناحیه مربوطه فشاری تا اندازه ممکن سریع و با مدت مناسب برای جلوگیری از خونریزی وارد کند. باید در ناحیه خونریزی دوباره یخ قرار داده شود.

✅ با موافقت پزشک و تایید او، بیمار باید استفاده از هر گونه داروی رقیق کننده خون (شامل ویتامین ها) را دو هفته قبل از تزریق قطع کرده باشد.

✅ داروها و ویتامین هایی که با افزایش کبودی مرتبط هستند (رقیق کننده های خون) شامل موارد زیر هستند:

  • داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین، ناپروسین، ایبوپروفن
  • مکمل های سنتی مانند سیر، جینسینگ، مخمر سنت جان و گل مینا

خیلی از داروها و مکمل های سنتی دیگر ممکن است این اثر را داشته باشند، پس با پزشک خود مشورت کنید.

 

تخلیه ژل نامرغوب لب

توجه: دیدن این فیلم به افراد حساس توصیه نمی شود.

تخلیه ژل لب در خانه

از بین بردن ژل لب در خانه، حتی در بهترین حالت نیز خطرات فراوانی دارد. برای حصول بهترین نتیجه حتما نزد پزشک متخصص خود بروید.

تکنیک تزریق ژل صورت

تکنیک تزریق های خطی فراوان در ناحیه به جای تزریق متراکم ژل باعث کاهش احتمال ایجاد سفت شدگی ژل می شود. این کار باعث ایجاد یک ظاهر بسیار صاف خواهد شد. (ممکن است نخست اینگونه نباشد اما بعد از برطرف شدن ورم اینگونه میشود)

اگر متوجه سفت شدن ژل بعد از تزریق شدم باید چکار کنم؟

نخست، احتمال عفونت را رد کنید (در صورت ایجاد این موارد رخ میدهند: قرمزی، تحریک پذیری شدید، تورم، درد و چرک)، عفونت نادر است، اما ممکن است ایجاد شود. با پزشک خود تماس بگیرید زیرا ممکن است است نیاز باشد از داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.

موضوع اصلی در مورد سفت شدن ژل این است که اتفاق ترسناکی نیست و در روزهای اول تا چند هفته بعد از درمان خیلی شایع است.

اگر فقط سفت شدگی ها را میتوانید لمس کنید و آن ها قابل مشاهده نیستند، باید نگرانی شما کمتر باشد، زیرا این اتفاق معمولا اشکالی ندارد.

اگر شما سفت شدگی ها را مشاهده می کنید به آن ها توجه کنید. آن ها را به آرامی ماساژ دهید (فقط در صورتی که پزشک توصیه کرده باشد)، و اگر بعد از دو هفته هنوز سفت شدگی ها را مشاهده کردید، با پزشک خود تماس بگیرید. در مقاله ای دیگر ، علت زود جذب شدن ژل لب را بخواید.

درمان گلوله شدن ژل صورت

تا ۷۲ ساعت بعد از تزریق از دستکاری و ماساژ ژل پرهیز کنید. باید بدانید سفت شدن ژل تا دو هفته پس از تزریق طبیعی است، اما اگر بعد از روز چهاردهم ادامه داشته باشد، باید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

برای جذب سریع ژل لب دقت فراوانی به نوع ژل تزریقی داشته باشید. ژل هایی مانند هیالورونیک اسید جذب سریع و راحتی دارند.

هیالورونیداز، هیلاز: پزشک میتواند این ماده را برای از بین بردن ژل تزریق کند.

زمانی که از تزریق ژل استفاده کردید، همیشه به پزشک خود یادآوری کنید که در چه ناحیه ای دچار کبودی در گذشته شده اید، تا پزشک شما دقت بیشتری داشته باشد یا در صورت امکان از آن نواحی دوری کند. اغلب افراد در نواحی مشابه دچار کبودی می شوند.

همچنین کمی زودتر از وقت تعیین شده به پزشک مراجعه کنید و جویا شوید که آیا لازم است روی صورت خود یخ قرار دهید.

رفع گلوله شدن ژل لب

علت گلوله شدن ژل لب چیست ؟ سفت شدن بیشتر در لب فوقانی ایجاد می شود. حتی با تکنیک های عالی هم احتمال ایجاد آن ها وجود دارد. این ناحیه ممکن است نیاز به ماساژ داشته باشد که باید حتما تحت نظر پزشک باشد. با ژل لب مدل روسی آشنا شوید.

اگر به دنبال بهترین برند ژل لب، مشاهده عکس های قبل و بعد از تزریق با ژل لب مورد تایید وزارت بهداشت و نیز فیلم تخلیه ژل لب های فیک و تغلبی هستید، بر روی تزریق ژل لب کلیک کنید:

تزریق ژل لب

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکترخسته نباشی ببخشیدمن باژل کارزاویه ی فک وبرجسته کردن گونه روانجام دادم نه ماه بعدترمیم رفتم ایندفعه ازطریق کانولاانجام داداقای دکترولی الان زاویه ی فکم جایی که زاویه ورشکسته سفت شده میخواستم بپرسم عفونت کرده یانه؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم اصلا نمیشه بر اساس اینکه با کانولا تزریق شده قضاوت کنیم عفونت کرده خیر به این شکل نمیشه اظهار نظر کرد برای چنین اظهار نظری حتما باید از نزدیک معاینه شوید

  • تصویر کاربر لیلا سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من یک ماه پیش تزریق ژل زیر چشم کردم ولی هنوزم زیر چشمم ورم داره برای از بین بردنش چ کاری باید انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام ببینید باید از نزدیک معاینه شوید ببینیم این ورم از چی حاصل شده به دنبال تزریق ژل بیشتر یا التهاب بوده در هر صورت حتما باید از نزدیک معاینه شوید

  • تصویر کاربر shiva سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخير من ٣هفته پيش فيلرلب تزريق كردم فكركنم ماركش هيالورونيك اسيد بود الان مواد چندجاي لبم گلوله شده باپزشكم صحبت كردم ماساژ دادن با ماساژم برطرف نشده لطفا راهنماييم كنين من شيراز هستم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام هیالورونیک اسید مارک نیست نوع ساختار ژل است که مارک های زیادی داره حتما پزشک معالجتون رو درجریان بذارید تا در صورت نیاز آنزیم تزریق کنند

  • تصویر کاربر Mahi چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 154 مشاهده پرسش
    سلام من حدود ۲۰ روز پیش تزریق ژل لب انجام دادم بعد از چند وقت روی پوست لب بالام گلوله شد مثل یک جوش کوچیک منم روشو کندم امروز ولی از لبم ژل بیرون زد. میخوام بدونم لبم عفونت میکنه و تمام ژل بیرون میاد یا نه؟ ممنون میشم جواب بدین
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام برای این مورد حتما باید از نزدیک معاینه شوید

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر سونیا شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر خسته نباشید من الان حدود 17 روز میشه که تزریق زیر چشم انجام دادم روزای اول که خیلی ورم و کبودی داشت اون رفع شد ولی بعد اینکه ورم رفع شد متوجه حالت سفت شدن و گلوله گلوله شدن زیر چشمم شدم که اصلا ظاهر خوشایندی ندارد بعد تماس با دکتر گفتند که کاملا طبیعیه تا یک ماه همینطور هست و ماساژ با کرم آرنیکا بدید ولی مطمئن نیستم دکترم درست بگن برطرف میشه واقعا یا نه خواستم نظره شما رو بدونم؟!
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام ببینید اول از همه بستگی به مارک ژل و تکنیک تزریق داره و بدون معاینه نمی شه اظهار نظر کرد بهتره اول پزشک معالجتون حتما معاینتون کنند اگر مشکل حل نشد برای معاینه تعیین نوبت کنید و تشریف بیارید

  • تصویر کاربر ریحان شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 151 مشاهده پرسش
    س.دکتر خسته نباشید تزریق چربی زیر چشم انجام دادم پف زیرچشمم زیبایی چشام وگرفته بیکارم پف دورچشم این پف روازبین میبره ومیخواستم بدونم ماندگاری تزریق چند ماه دوام میاره
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام ماندگاری تزریق چربی اصلا مشخص نیست و برای از بین بردن آن هم راهی نیست به همین دلیل است که استفاده از ژل ها رایج تر هستند

  • تصویر کاربر درنا دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام من ۳روزه ژل آلاینا تزریق کرده یک طرفه لب پایینم سفت و گلوله شده خیلی میترسم چیکار کنم؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام حتما پزشک معالجتون رو در جریان بذارید

  • تصویر کاربر درنا چهارشنبه ۲۸ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 334 مشاهده پرسش
    سلام ۴روز از تزریق ژل لبم میگذره اما یک طرفه لب پایینم سفت شده و گلوله شده باید چیکار کنم خیلی میترسم؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۸ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام پزشک معالجتون رو در جریان بذارید

  • تصویر کاربر مربم یکشنبه ۲۵ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    بعد از تزریق ژل لب میشه لیزر موهای زائد انجام داد بعد از یک روز ؟!)
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۵ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام خیر مشکلی ندارد

  • تصویر کاربر مریم شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 134 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر .میخواستم بپرسم برای آب کردن ژل گونه به جز تزریق امپول آنزیم. راه دیگه ایی هم هست؟ مثلا حرارت دادن و استفاده زیاد از آب گرم...،آخه میترسم رو بافت خود گونه تاثیر بذاره من خودم گونه دارم و نمیخوام رو اون تاثیری بذاره
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام خیر روی خود بافت تاثیری ندارد این روش تاییدیه بین المللی دارد و در تمام دنیا استفاده می شود البته اگر به درستی تزریق شود

درحال دریافت اطلاعات

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر