سفت شدن ژل بعد از تزریق

سفت و گلوله شدن ژل صورت و لب | راه های جلوگیری و درمان

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 20, 1397
بازدید: 238684

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 20, 1397
بازدید: 238684

فهرست مطالب

افرادی که از ژل برای تزریق صورت استفاده می کنند ممکن است سفت شدن ژل صورت و یا سفت شدن ژل لب را بعد از تزریق تجربه کنند. این تجربه می تواند فرد را بسیار نگران کند. 

اما آیا این مشکل نگران کننده است؟ در ادامه به شما خواهیم گفت چرا ژل بعد از تزریق گلوله و سفت می شود و راه های جلوگیری و درمان آن چیست؟ درمان گلوله شدن ژل زیر چشم چگونه ممکن است ؟ علت سفت شدن ژل خط خنده چیست ؟

با هر تزریق ژل به درون پوست، ممکن است سفت شدن ژل اتفاق بیافتد، این سفت شدن ممکن است سبب ایجاد کبودی شود که با گذشت زمان برطرف خواهد شد. تورم اطراف ناحیه ی تزریق بعد از مدتی برطرف خواهد شد. ماده ی تزریقی ممکن است در یک ناحیه با تراکم بالا تزریق شود، یا ممکن است به یک ناحیه حرکت کرده و در آن جا تجمع یابد، تقریبا در همه موارد این موضوع برطرف خواهد شد.

احساس سفت شدگی در صورت چند روز بعد از تزریق ژل پوستی صورت در مناطقی شامل بدنه فوقانی لب، گونه ها و نواحی چانه برای از بین بردن چین و چروک ها متداول است. این موضوع بعد از گذشت چند هفته برطرف می شود. در مورد مراقبت بعد از تزریق ژل لب بیشتر بدانید.

گلوله شدن ژل لب

چگونه از سفت شدن ژل صورت بعد از تزریق جلوگیری کنیم؟

✅ نخست با جلوگیری از ایجاد کبودی می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

✅ باید قبل از تزریق از یخ استفاده شود.

✅ پزشک می تواند با استفاده از لوله ی کانولا برای تزریق از ایجاد کبودی جلوگیری کند. لوله ی کانولا میتواند برای بیشتر تزریق ها استفاده شود، اما نه در تزریق های خیلی سطحی.

✅ پزشک باید مطمئن شود که بعد از هر تزریق به ناحیه مربوطه فشاری تا اندازه ممکن سریع و با مدت مناسب برای جلوگیری از خونریزی وارد کند. باید در ناحیه خونریزی دوباره یخ قرار داده شود.

✅ با موافقت پزشک و تایید او، بیمار باید استفاده از هر گونه داروی رقیق کننده خون (شامل ویتامین ها) را دو هفته قبل از تزریق قطع کرده باشد.

✅ داروها و ویتامین هایی که با افزایش کبودی مرتبط هستند (رقیق کننده های خون) شامل موارد زیر هستند:

  • داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین، ناپروسین، ایبوپروفن
  • مکمل های سنتی مانند سیر، جینسینگ، مخمر سنت جان و گل مینا

خیلی از داروها و مکمل های سنتی دیگر ممکن است این اثر را داشته باشند، پس با پزشک خود مشورت کنید.

 

تخلیه ژل نامرغوب لب

توجه: دیدن این فیلم به افراد حساس توصیه نمی شود.

تخلیه ژل لب در خانه

از بین بردن ژل لب در خانه، حتی در بهترین حالت نیز خطرات فراوانی دارد. برای حصول بهترین نتیجه حتما نزد پزشک متخصص خود بروید.

تکنیک تزریق ژل صورت

تکنیک تزریق های خطی فراوان در ناحیه به جای تزریق متراکم ژل باعث کاهش احتمال ایجاد سفت شدگی ژل می شود. این کار باعث ایجاد یک ظاهر بسیار صاف خواهد شد. (ممکن است نخست اینگونه نباشد اما بعد از برطرف شدن ورم اینگونه میشود)

اگر متوجه سفت شدن ژل بعد از تزریق شدم باید چکار کنم؟

نخست، احتمال عفونت را رد کنید (در صورت ایجاد این موارد رخ میدهند: قرمزی، تحریک پذیری شدید، تورم، درد و چرک)، عفونت نادر است، اما ممکن است ایجاد شود. با پزشک خود تماس بگیرید زیرا ممکن است است نیاز باشد از داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.

موضوع اصلی در مورد سفت شدن ژل این است که اتفاق ترسناکی نیست و در روزهای اول تا چند هفته بعد از درمان خیلی شایع است.

اگر فقط سفت شدگی ها را میتوانید لمس کنید و آن ها قابل مشاهده نیستند، باید نگرانی شما کمتر باشد، زیرا این اتفاق معمولا اشکالی ندارد.

اگر شما سفت شدگی ها را مشاهده می کنید به آن ها توجه کنید. آن ها را به آرامی ماساژ دهید (فقط در صورتی که پزشک توصیه کرده باشد)، و اگر بعد از دو هفته هنوز سفت شدگی ها را مشاهده کردید، با پزشک خود تماس بگیرید. در مقاله ای دیگر ، علت زود جذب شدن ژل لب را بخواید.

درمان گلوله شدن ژل صورت

تا ۷۲ ساعت بعد از تزریق از دستکاری و ماساژ ژل پرهیز کنید. باید بدانید سفت شدن ژل تا دو هفته پس از تزریق طبیعی است، اما اگر بعد از روز چهاردهم ادامه داشته باشد، باید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

برای جذب سریع ژل لب دقت فراوانی به نوع ژل تزریقی داشته باشید. ژل هایی مانند هیالورونیک اسید جذب سریع و راحتی دارند.

هیالورونیداز، هیلاز: پزشک میتواند این ماده را برای از بین بردن ژل تزریق کند.

زمانی که از تزریق ژل استفاده کردید، همیشه به پزشک خود یادآوری کنید که در چه ناحیه ای دچار کبودی در گذشته شده اید، تا پزشک شما دقت بیشتری داشته باشد یا در صورت امکان از آن نواحی دوری کند. اغلب افراد در نواحی مشابه دچار کبودی می شوند.

همچنین کمی زودتر از وقت تعیین شده به پزشک مراجعه کنید و جویا شوید که آیا لازم است روی صورت خود یخ قرار دهید.

رفع گلوله شدن ژل لب

علت گلوله شدن ژل لب چیست ؟ سفت شدن بیشتر در لب فوقانی ایجاد می شود. حتی با تکنیک های عالی هم احتمال ایجاد آن ها وجود دارد. این ناحیه ممکن است نیاز به ماساژ داشته باشد که باید حتما تحت نظر پزشک باشد. با ژل لب مدل روسی آشنا شوید.

اگر به دنبال بهترین برند ژل لب، مشاهده عکس های قبل و بعد از تزریق با ژل لب مورد تایید وزارت بهداشت و نیز فیلم تخلیه ژل لب های فیک و تغلبی هستید، بر روی تزریق ژل لب کلیک کنید:

تزریق ژل لب

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر دریا شنبه ۲۳ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    سلام ...روز بخیر .من دوهفته قبل تزریق ژل گونه چونه وغبغب داشتم تو یکی از کلینیک های شمال تهران ....سه تا ژل درجه ۱ (البته به گفته ی خودشون) پروفایلو ..پروسلین و نییوویا برام استفاده کردن ...اما بعد از دوهفته نه تنها کسی متوجه هیچ تغییری در صورت من نشده ..بلکه به نظرم افتادگی ام بدتر شده وخیلی ندول های زیر پوستی پیدا کردم ...۱۰ ملیون هم برای ۱ جلسه گرفتن وگفتن یک جلسه دیگه هم باید برم ...می تونم عکسم بفرستم براتون .
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در اسرع وقت حتما به مرکزی که براتون تزریق رو انجام دادن مراجعه کنید عزیزم ما متاسفانه تزریق مرکز دیگری رو ترمیم نمیکنیم
  • تصویر کاربر منتظری دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون ب خیر….من مریض اقای دکتر ریاحی هستم ….
    میخواستم بدونم ایا تزریق بوتاکس قبل بارداری ….باید زمان انتظار برای بارداری داشته باشد؟؟؟یا اشکالی ندارد و میشه اقدام ب بارداری کرد…تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر عزیزم دوهفته قبل از اقدام به بارداری میتونین تزریق بوتاکس رو انجام بدین
  • تصویر کاربر مریم سه شنبه ۲۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    سلام
    من پیش کسی که چندساله به کارشون مطمئنم امروز تزریق ژل گونه و زاویه فک داشتم مثل همیشه از عصر ورم طبیعی داشتم و از ظاهر تزریق که ساعت یک ظهر انجام دادم تا دوساعت پیش راضی بودم اما دو ساعت سمت راستم خیلی پایینتر از جای گونه اومده و یجا ورم کرده و از نگرانی نمیتونم بخوابم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر عزیزم در اسرع وقت به مرکزی که تزریق کردین مراجعه کنید تا توسط پزشک مربوط این مورد بررسی شود ورم و درد در چند روز اول طبیعی هست جای نگرانی ندارد اما اگر ژل در صورتتون بعد از تزریق جا به جا شده باشد باید حتما به مرکزی که تزریق کردین مراجعه کنید
  • تصویر کاربر مژده دوشنبه ۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    چندین بار تزریق ژل درلبم‌انجام دادم.اخرین بار دکترگفتن بزار انزیم بزنم اینا بره و ی مدل خوب در بیارم.آنزیم رو زدن صبحش دیدم تمام ژل لب بالام رفته ولی بافت لب خودم درست مثل یک پیرزن ۱۰۰ ساله شده.بشدت ناراحتم.چرا بافت لبم تخریب شده و ایا برگشت پذیره؟اینطوری من دایم باید ژل بزنم.میگن خواست ابروشو درست کنه چشمشم کور کرد وضعیتیه ک الان برای من درست شده.البته بعدم برام‌ژل زدن.ولی خب لب اولیه خودم دیگه هیچ بافتی نداره. بدون ژل یک خطه بدون لبه.لطفا راهنماییم کنین و اینکه کناره لبم برای خودم معلومه که بخاطر تخریب بافتش چروک افتاده و قوام نداره.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به تزرریق ژل و تزریق انزیم امکان تشکیل بافت مجدد وجود ندارد چون با توجه به تزریق انزیم تا حدودی بافت لب ازبین میرود و متاسفانه باعث از بین رفتن فرم اصلی لب میشود تا حدودی با تزریق فیلر مجدد میتوان از تغییر فرم بیش از اندازه جلوگیری کرد
  • تصویر کاربر شهناز یکشنبه ۳۰ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 332 مشاهده پرسش
    من یک سال بیش رل گونه تزریق کردم تویک سال دوباربامارک های جداگانه بعداخرین تزریقم گونم مثل جوش ورم زدوژلم مثل جوش زدبیرون یواش یواش گونم گودی به وجودامدچکارمن بایدبکنم میگندسابژیزن بلیدکردتابیادبالاگودی
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۰ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در واقع برای تزریق ژل باید یک برند تزریق بشه تزریق برند های متفاوت باعث ایجاد حساسیت و واکنش میشود حتما به مرکزی که براتون تزریق انجام دادن مراجعه کنید تا در اسرع وقت ویزیت بشین و معمولا سابسیژن نمیتونه درمان مناسبی باشه معمولا در صورت بروز واکنش انزیم زده میشه تا ژل کامل از بین بره
  • تصویر کاربر مریم دوشنبه ۲۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 378 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید دکتر من حدود یکسال ژل به گونه زدم مشکلی نبود الان دوهفته زیرچشمام قلمه شده نمیدونم چیکار باید بکنم دیده نمیشه فقط دست میزنم ناجور سفت
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر حتما به مرکزی که ژل رو تزریق کردین مراحعه کنید و از معتبر بودن برندی که براتون تزریق شده اطمینان حاصل کنید .معمولا در برند های معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت این اتنفاق نمی افتد
  • تصویر کاربر زیبا یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 322 مشاهده پرسش
    سلام من بهمن ماه دو سی سی ژل تزریق کردم به لبام از ده روز پیش دوشب پشت سر هم قرص ستیریزین مصرف کردم به خاطر آلرژی فصلی از همون موقعه لبام هم باد کرده هم ژل لبام گلوله شده کاملا حسش میکنم میخواستم بدونم به قرص ستیریزین مربوط میشه یا نه ممنون از راهنماییتون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر بدون مشورت پزشکی که براتون تزریق کردن دارویی مصرف نکنید و در اسرع وقت تشریف ببرین مرکزی که براتون تزریق کردند تا از نزدیک بررسی بشه
  • تصویر کاربر لیلا سه شنبه ۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    من هفته اول دی ماه در حد سه دهم ژل لب تزریق انجام دادم توی ی مرکزی الان قسمت از لبم انگار مایع جمع شده ،دو سه بار رفتم پیش پزشک گفتن جذب میشه ،ی بار با سوزن انسولین تخلیه کرد برام ،یه بارم با ی سوزن درشت که خوب نشد همون وقت برام هیالورو تزریق کردن ولی الان فعلا باد باره ولی اون قسمت همونجوری قلبمس ،تورو خدا راهنمایی کنید ،خیلییی نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر معمولا در این موارد با تزریق انزیم مشکل برطرف میشه که حتما این کار باید زیر نظر پزشک متخصص و به تجویز ایشون انجام بشه.برای اطلاعات بیش تر لطفا لینک زیر رو با دقت تماشا کنید
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مریم سه شنبه ۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 333 مشاهده پرسش
    سلام من نیمه راست صورتم سه تا چروک افتاده خط خنده و خط اندوه و یه خط کوچک هم روی لبم شبا که می‌خوابم به خاطر فشاری که بهش وارد میشه عمیق تر میشه من تزریق ژل و بوتاکس نمی‌خوام انجام بدم نظر شما در مورد تزریق چربی چیه شنیدم ممکنه با تزریق چربی لب بدفرم بشه؟راه حل چیه؟چیکار کنم چسب چروک برا خوابیدن شبا وجود نداره؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ما تزریق چربی در مجموعه انجام نمیدیم و پیشنهاد هم نمی کنیم، اطلاعات کاملتر در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/666

  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 347 مشاهده پرسش
    این برند برای زاویه فک و ژل لب گلوله میشه یا اینکه کلا برند خوبیه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اطلاعات کامل در مورد ژلها در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/666

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر