آر اف

آیا آر اف (RF) برای صورت امن است؟ | آر اف بهتر است یا بوتاکس

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

خرداد 13, 1397
بازدید: 106734

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

خرداد 13, 1397
بازدید: 106734

فهرست مطالب

rf چیست ؟ RF (آر اف) یک درمان سریع، راحت و بدون زخم و جراحی برای سفت کردن پوست و جوانسازی آن به منظور بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس فرد است.

آر اف بدون نیاز به زمان برای عمل جراحی و بهبودی پس از آن، به یک راه محبوب برای افراد تبدیل شده است. آر اف از سال ۲۰۰۱ به عنوان روش غیر جراحی برای سفت کردن پوست استفاده شده است؛ با این حال، به تازگی به رسمیت شناخته شده است. اگر به تازگى با این درمان آشنا شده اید شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا این روش ایمن است یا خیر ؟

در پاسخ باید گفت تا زمانی که یک پزشک ماهر را انتخاب کنید روش بسیار امنى است. با این حال، هر چه در این مورد بیشتر بدانید، انتخاب های بهترى انجام خواهید داد. آر اف برای چه سنی مناسب است ؟ در ادامه با ما همراه باشید.

[irp posts=”1518″ name=”10 خاصیت فوق العاده چای سبز برای پوست و مو”]

لیزر آر اف چیست؟ (ار اف پوست چیست)

آر اف صورت چیست؟ در پاسخ به سوال آر اف چیست باید گفت که درمان با فرکانس رادیویی (RF) همانطور که گفته شد یک روش غیرجراحی برای سفت کردن پوست است. این روش شامل استفاده از امواج انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست به نام درم است. این گرما باعث تحریک و در نهایت تولید کلاژن می‌شود.

کلاژن رایج‌ترین پروتئین در بدن شماست و چارچوب اصلی پوست شما را این پروتئین ایجاد می‌کند و به پوست استحکام می‌بخشد.
با افزایش سن، سلول‌های پوست کلاژن کمتری تولید می‌کنند که منجر به افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. شلی پوست از سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی شروع شده به طوری که تولید کلاژن از نظر کمی و کیفی با مشکلاتی مواجه می‌شود.

فرکانس رادیویی یک دسته در این طیف است و شامل بسیاری از انواع انرژی معمولی است که ما هر روز از آن ها استفاده می کنیم: سیگنال های واى فاى، امواج رادیو و تلویزیون و اجاق های مایکروویو. انرژی فرکانس رادیویی استفاده شده در سفت کردن پوست در محدوده ۴۵۰ کیلوهرتز است که در انتهای محدوده رادیویی قرار دارد. طول موج مورد استفاده در سفت کردن پوست حدود ۱۰۰ میلیون بار از نور مرئی آهسته تر است و بیش از ۱ میلیارد برابر کندتر از اشعه ایکس است. مقاله در مورد ” درمان ترک پوستی ناشی از چاقی” را بخوانید.

لیزر آر اف چیست

 مزایای RF

اگرچه پوست شما با افزایش سن تغییر می‌کند، اما به لطف درمان‌های مدرن، دیگر مجبور نیستید با گوشه نشین شوید و شاهد آشکار شدن این تغییرات باشید! درعوض، می‌توانید با انجام برخی اقدامات مثل استفاده از دستگاه RF صورت برای سفت کردن پوست صورت خود وارد عمل شوید.

RF دارای مزایای اثبات شده بسیاری است که شما می‌توانید از طریق آن زیبایی طبیعی خود را حفظ کنید و جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسید. برخی از این مزایا عبارت اند از:
⦁ کانتورینگ صورت
⦁ بهبود تدریجی پوست صورت
⦁ صاف شدن خط و خطوط چهره
⦁ دارای نتایج طولانی مدت
⦁ افزایش هیالورونیک اسید (HA)
⦁ بدون درد و خونریزی

نتیجه لیرزر آر اف از چه زمانی مشخص می‌شود؟

در قسمت قبل هم اشاره کردیم که صورت شما پس از انجام آر اف به تدریج نرمتر و لطیف‌تر به نظر می‌رسد. این مسئله در حالی است که ما نمی‌توانیم زمان بندی دقیقی را برای مشاهده نتیجه به شما ارائه کنیم، زیرا باید گفت که افراد متفاوت به این روش درمان متفاوت پاسخ می‌دهند.
اما به طور کلی می‌توان گفت که در عرض چند هفته کوتاه می‌توان شاهد نتایج شگفت انگیزی باشید. لازم به ذکر است که نتایج کلی چند ماه پس از انجام این اقدام درمانی مشخص خواهد شد.

آر اف چیست

 

چگونه آر اف باعث سفت شدن پوست مى شود؟

مانند هر نوع انرژی دیگرى، آر اف نیز دارای ظرفیت تولید حرارت است و با گرم کردن لایه های عمیق پوست به تولید کلاژن و الاستین جدید و جذب سلول ها کمک می کند تا پوست قوی تر، ضخیم تر و جوان تر به نظر برسد.

مزیت استفاده از فرکانس رادیویی برای گرم کردن بافت ها، در مقایسه با لیزرها (که از امواج نور با فرکانس بالا استفاده می کنند)، این است که فرکانس پایین فرکانس رادیویی می تواند به راحتی به سطح عمیق پوست نفوذ کند، و به بهبود ساختار پوست کمک کند، اما لیزر به بهبود سطح پوست کمک می کند. علاوه بر این، فرکانس رادیویی می تواند به راحتی بیشتر بیماران با رنگ پوست های مختلف را بدون خطر تغییر رنگ دائمی درمان کند.

البته، ایمنی و کارآیی فرکانس رادیویی و یا هر نوع درمان دیگر بستگی به تجربه و مهارت فرد ارائه دهنده این درمان دارد.

آیا آر اف امن است؟

ما هر روز در معرض تلفن های همراه، تلویزیون، واى فای و دیگر امواج رادیویی با سطوح پایین فرکانس رادیویی قرار مى گیریم. از آنجایی که این فرکانس برای چیزهای زیادی مورد استفاده قرار گرفته است، به طور گسترده ای مورد بررسی قرار گرفته تا تاثیر آن بر سلامت انسان ها بررسی شود. هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که قرار گرفتن در معرض فرکانس رادیویی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان در انسان شود، حتی در افرادی که به طور منظم در معرض مقادیر شدیدترى از آن برای مشاغل خود قرار دارند.

خطر اصلی شناخته شده در ارتباط با آر اف پتانسیل سوختگی در اثر گرما برای افرادی است که در معرض دوزهای بالا هستند – به عنوان مثال کسانی که در اطراف تجهیزات رادار بدون حفاظت مناسب کار می کنند.

آر اف از نظر ایمنى شما در این روش براى سفت شدن پوست کنترل شده است. در مورد رفع جای جوش صورت بیشتر بدانید.

با اطلاعات فوق، ممکن است بپرسید، اگر قرار گرفتن در معرض دوزهای بالا از فرکانس رادیویی می تواند باعث سوختگی شود، آیا آر اف بدون جراحی به من آسیب مى رساند؟ اگر شما کاندید مناسبى برای این روش باشید و این روش به درستی انجام شود، خیر.

[irp posts=”1490″ name=”آیا میکرودرم ابریژن پوست موثر است؟”]

آر اف (RF) که در درمان های غیر جراحی مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت از آنچه که توسط مایکروویو یا تلفن همراه شما یا رادار به وجود می آید می باشد. سازمان جهانى بهداشت تجهیزات مورد استفاده را کنترل کرده است تا در طول درمان اطمینان حاصل شود که بافت های هدف به دمای مطلوب برسند تا تولید کلاژن جدید و بازسازی سلول را بدون ایجاد بیش از حد گرما انجام دهند.

مطالعات بالینی نشان مى دهند که آر اف براى سفت کردن پوست ، جوان سازی واژن، سفت کردن پوست صورت یا پوست بدن این روش از ایمنى بالایی برخوردار است.

آر اف صورت

چه کسانی می توانند درمان RF را انجام دهند؟

شاید یکی از سوالاتی که بعد از خواندن مطالبی در مورد آر اف در ذهن شما ایجاد شود؛ این باشد که آر اف برای چه سنی مناسب است؟ در پاسخ باید گفت که اگرچه هیچ محدودیت سنی وجود ندارد اما بهتر است که این اقدام از سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی که تولید کلاژن کاهش می‌یابد، انجام شود.
گفتنی است که انجام این روش درمانی برای همه انواع پوست مناسب است. اگر می خواهید با علائم پیری مقابله کنید و دوست دارید پوستی صاف، محکم‌تر و شاداب‌تر داشته باشید، این درمان برای شما مناسب خواهد بود.

عوارض جانبی RF

بدون شک انجام اقدامات این چنینی خالی از عوارض جانبی نیست! از این رو عوارض rf صورت یا عوارض دستگاه آر اف را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. لازم به ذکر است که چنانچه این روش به درستی انجام نشود، ممکن است سبب سوختگی پوست شما شود.
شایع ترین عوارض جانبی عبارتند از:
⦁ تورم موقت
⦁ ایجاد لکه‌های قرمز بر روی پوست
⦁ خارش پوست

نکته جالب توجه این است که افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر در معرض خطر و تحت تاثیر عوارض جانبی درمان‌های لیزر و RF قرار می‌گیرند.

عوارض آر اف فرکشنال چیست ؟

عوارض جانبی RF چیست؟ علاوه بر بالا بردن و تثبیت بافتها بدون جراحی، یکی از بزرگترین مزایای درمان های RF، زمانی که به درستی انجام شود، این است که بهبود پس از عمل بسیار سریع و آسان است. عوارض جانبی به طور معمول کم و به صورت کوتاه مدت هستند، بسته به درمان ممکن است تورم ملایم و موقت، قرمزی و سوزش ایجاد شود. درمان های RF می توانند با ایمنی در کنار درمان هاى تزریقى، میکرونیدلینگ و یا سایر درمان های کم تر تهاجمى انجام شود.

همیشه یک پزشک با تجربه و واجد شرایط را برای سفت کردن پوست بدون جراحی انتخاب کنید.

همانند هر دوز متمرکز انرژی، فرکانس رادیویی نیز در صورت نادرست بودن، خطر سوختگی را به همراه دارد. شما می توانید تقریبا به طور کامل این ریسک را با انتخاب یک پزشک با تجربه از بین ببرید . درباره فیلر زیر چشم بیشتر بخوانید.

آر اف بهتر است یا بوتاکس؟

گاهی برای مراجعه کنندگان سوال پیش می‌آید که آر اف بهتر است یا بوتاکس؟ اگر به دنبال کاهش علائم پیری و حالتی طبیعی در چهره خود هستید، هر دو روش درمانی می‌توانند مؤثر واقع شوند. با این حال، تفاوت های مهمی وجود دارد که باید در اثرات طولانی مدت بر روی پوست خود در نظر بگیرید. طبق نتایج به دست آمده RF می‌تواند نتایج طولانی‌تری را ارائه دهد که بوتاکس نمی‌تواند.
اگرچه بوتاکس روشی رایج و موثر است و مورد تایید FDA قرار گرفته و به عنوان محبوب ترین درمان زیبایی غیرجراحی در جهان به حساب می‌آید اما بسیاری از متقاضیان به دلیل ماندگاری بالاتر RF این روش را برای دستیابی به پوستی درخشان‌تر انتخاب می‌کنند.
به طور کلی می‌توان گفت که بسته به شرایط هر فرد روش درمانی متفاوت خواهد بود و به طور کلی نمی‌توان برای همه یک نسخه کلی پیچید.

[irp posts=”4040″ name=”آیا ضایعات پوستی من از علائم کرونا است؟”]

نتیجه گیری

در نهایت باید بدانید درمان با امواج RF یک نسخه و روش درمانی است، به این ترتیب نیست که مناسب برای تمام افراد باشد، مهم ترین مساله تشخیص صحیح است که آیا این روش برای پوست شما مناسب است یا خیر.
بسیار افرادی هستند که در اثر تشخیص غلط علاوه بر اینکه نفع و بهبودی نیافته اند، بلکه دچار عوارض هم شده اند. پس هیچ زمان چون دوست شما از آر اف نتیجه گرفته است، پس شما هم با این درمان می توانید به نتیجه برسید. بهتر است پس از مشاوره با پزشک، تشخیص داده شود کدام روش برای شما مناسب است.

هزینه انجام RF چقدر است؟

هزینه سری دستگاه ۱/۱۰۰/۰۰۰ تومان می باشد که برای تمام جلسات فقط یک بار پرداخت خواهید کرد، هزینه هر جلسه هم ۷۵۰ الی ۹۵۰ تومان می باشد.

منبع: restorebeauty

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محبوب چهارشنبه ۲۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر. من اهواز هستم. جای جوش و ابله مرغون و منافذ خیلی باز دارم. قبلا نیدلینگ بهم معرفی شد انجام دادم تا سه جلسه اما حالا زیر نظر دکتر آر اف انجام دادم. روشن شدن پوست سفتی پوست رو داشتم اما منافذ اصلا تغیری نکرد شاید بدتر هم شد پیشنهاد شما چی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام عزيزم🌼
      روش هاي درماني جاي جوش و محفظه باز پوست براي هر فردي متفاوت هستش و اين مدل اظهار نظر ها فقط جنبه تجاري داره ( به طور مثال بگيم اين روش براي همه مناسبه ) بايد كه شما حتما ازنزديك معاينه بشين تا روش مناسب پوست شما تجويز بشه.
      واينكه اگر توقع داشته باشيد به صورت كامل از بين بره خير اينطور نخواهد بود.
      معمولا روش هاي درمان جاي جوش بين ٣٠ تا ٧٠٪؜ جوابگو هستن، اين يك حقيقت علمي هستش كه شما بايد بدونيد.🙏🏼🌸
  • تصویر کاربر سمیه پنجشنبه ۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    سلام من چند جلسه آراف انجام داده ام. که اپراتور دستگاه ویتامین ای رو روی پوست می ریزه بعد با دستگاه شروع بکار میکنه . آیا میتونه اراف اثر گذار باشه.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      استفاده از مواد ویتامیه در هنگام انجام ار اف می تواند اثر مثبت داشته باشد اما این یه اظهار نظر کلی است بستگی به شرایط پوست نوع اراف و تکنیک انجام دارد

  • تصویر کاربر کتایون یکشنبه ۶ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 149 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    خانمی 51 ساله هستم. میخواستم ببینم آیا روش RF برای از بین بردن خط خنده مناسب است؟. همچنین از بین بردن لک صورت؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۶ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام در مورد خط خنده رایج ترین روش طبق گزارش جامعه جراحان زیبایی امریکا تزریق ژل هستش
      در خصوص لک هم اصلا نمیشه یک روش درمانی رو گفت که برای تمام لک ها موثر است چنین اظهار نظری کاملا غیر علمی هستش بهتره برای اظهار نظر حتما از نزدیک معاینه شوید نوع لک ها بررسی شود و درمان متناسب با اون انجام بشه

  • تصویر کاربر Laya یکشنبه ۲۳ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 154 مشاهده پرسش
    سلام
    خواستم بدونم انجام ميكرونيدلينگ براى اين موقع از سال و تابستون كه هوا آفتابى هست و پر از اشعه اشكالى نداره يا بهتر هست كه تا پاييز صبر كنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۳ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام بهتر است که پس از انجام پروسیجرهای صورت مثل لیزر درمانی، میکرونیدلینگ و... کمترین میزان آفتاب رو ببینین اما برای اظهار نظر بهتر است از نزدیک معاینه شوید 

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر ایدا دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر،من ۳۳سالم‌هسنش و پوست نسبتا خوبی دارم بهترین گزینه درمانی برای رفع چروک ریز دور چشم رو میشه معرفی کنین کرم دور چشم ۱۰سال اخیراستفاده کردم ولی الان جواب نمیده
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام جذب داروها و کرم های موضعی چیزی در حدود ۳ دهم درصد است و تاثیری برای رفع چروک دور چشم ندارند برای اظهار نظر قطعی باید از نزدیک معاینه شوید حتما

  • تصویر کاربر گلاره دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    با سلام قبل و بعد از درمارولر خانگی چه موادی و با چه برندی استفاده کنیم انواع سرم پوست با برند هم معرفی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام
      مطلب زیرا را بخوانید:

      https://drmajidzadeh.com/1362

  • تصویر کاربر rf سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 166 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخير
    ببخشيد من حدود يك هفته پيش من جلسه دوم rf رو انجام دادم . بعد از جلسه اول خيلي زود قرمزي برطرف شد ولي الان روي پيشونيم جاي سوزن ها هنوز به شكل التهاب و جوش ريز هست ،
    اصلا پيشونيم جوش نداشت
    به پزشكم مراجعه كردم گفت جاي نگراني نيست طبيعيه
    ميخواستم ببينم اين حالت طبيعي هست واقعاً و جاي نگراني نداره و موقته؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام متاسفانه تصویرتون باز نمیشد اما اگر جای اونها هنوز پس از یک هفته مونده حتما پزشکتون از نزدیک ببینید چون این نوع التهاب ها باید از نزدیک معاینه شوند

  • تصویر کاربر الناز یکشنبه ۲۵ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام دكتر من ٢٢ سالمه صورتم جاي جوش و منافذ دارد پوستمم تقريبا چرب و مقداري لك دارد شما چي پيشنهاد ميكنيد مايل به انجام ليفت با ار اف هم هستم ايا مناسب هست يا نيدلينگ گزينه مناسب تري است؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۵ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام عزیزم حقیقتا بدون معاینه بتونیم یه راهکار ثابت برای تمام افراد تجویز کنیم کار اشتباه و غیر علمی است برای اظهار نظر باید حتما از نزدیک معاینه شوید تا ببینیم کدام روش مناسب پوست شماست

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر ارزو شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام
    هزينه ار اف اينجا از ٣٥٠ تا ٥٥٠ ذكر شده و در كلنيك بعد از مشاوره ب من از ٥٥٠ تا ٨٠٠ بعلاوه ٤٩٠براي تهيه سوزن گفته شد،اشتباه گفتن،يا تغيير پيدا كرده؟قيمت نيدلنيگ هم تا ٧٠٠ گفتن،چرا انقدر قيمت هاي شما بالاتر از كلنيك هاي تخصصي ديگه هست؟سرشون شلوغ بود به نظرم اشتباه گفته باشن
    چطور مي تونم قيمت دقيق ار اف ،نيدلنيگ و co2 فركشنال رو بدونم ،دكتر رياحي برا درمان منافذ توصيه ب انجام اين موارد رو داشتن.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام عزیزم خیر همکارانمون درست اعلام کردن اون مقاله خیلی قدیمی هستش
      در این مقاله که جدید هست می تونید قیمت رو مشاهده کنید: 
      https://drmajidzadeh.com/2241

      این هم در مورد میکرونیدلینگ که قیمت به همین ترتیب هست ببینید به هر حال مولفه های بسیاری تاثیرگذار است در تحوه انجام کار صرفا میکرونیلیدنگ و ار اف در همه جا یکسان نیست https://drmajidzadeh.com/1510/

  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من در مورد آرف سوال داشتم میخواستم ببینم با توجه به اینکه سرطان انقدر زیاد شده آرف اف سرطان زا نیست سلولهارا تحریک می کند برای کلاژن سازی عوارض ندارد سرطان زانیست .
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام خیر به هیچ عنوان چنین عارضه ای ندارد هیچ منبع رسمی در خصوص این مساله نیست نگران نباشید این شایعات هیچ گونه منبع معتبری ندارند در صورتی که حتی یک مورد گزارش می شد در دنیا قطعا جلوی فعالیت اون توی امریکا گرفته می شد

      اطلاعات بیشتر:
      https://drmajidzadeh.com/2241

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر